Det sidste ord

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Det sidste ord

Indlægaf Akehurst2 » 9. jan 2023, 19:38

Nesnay skrev:Hvis konceptet kører i mange år, kunne en som Niels Hausgaard måske også være et bud. Han har i hvert fald tidligere udtalt, at han bliver ved, så længe publikum gider høre på ham, så han trækker sig næppe tilbage på sine gamle dage.


Endnu et godt bud.

Han er godt oppe i halvfjerdserne - det er egentlig okay nemt at finde på nogen i den alder, mens ældre er svært, men de er måske netop døde eller forsvundet fra offentligheden :gruble:
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Det sidste ord

Indlægaf Artem » 9. jan 2023, 20:27

Har ikke set nogle af dem ud over små klip, og læst om hvad der er blevet sagt.
Tror generelt bare ikke at jeg er interesseret nok i kendte gamle mennesker på den måde, og tænker ikke at de har noget særligt vigtigt at sige som de ikke allerede har sagt. Med mindre der lige kommer en sidste "anklage" om et eller andet, som kommer til at stå umodsagt. Hvor de jo på den måde virkelig får det sidste ord.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det sidste ord

Indlægaf zembra1986 » 9. jan 2023, 20:30

Jeg har ikke set det, da ingen af dem der har været med i programmerne "so far" interesser mig. Hvis de får en gæst på som siger mig noget, vil jeg gerne se det. Jeg synes det er nogle gode bud på gæster her i tråden f.eks. Jørgen Leth, Ghita Nørby og Bertel Harder....Dét ville jeg gerne se. Ulla Terkelsen synes jeg også kunne være et bud, om end hun måske stadig er lidt for "ung". Jeg kan bare godt lide Ulla :D
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Det sidste ord

Indlægaf Akehurst2 » 9. jan 2023, 20:51

zembra1986 skrev:Jeg har ikke set det, da ingen af dem der har været med i programmerne "so far" interesser mig. Hvis de får en gæst på som siger mig noget, vil jeg gerne se det. Jeg synes det er nogle gode bud på gæster her i tråden f.eks. Jørgen Leth, Ghita Nørby og Bertel Harder....Dét ville jeg gerne se. Ulla Terkelsen synes jeg også kunne være et bud, om end hun måske stadig er lidt for "ung". Jeg kan bare godt lide Ulla :D


Hun er da trods alt 78 år, så ikke et rent barn :-D Hvis man sammenligner med Lise Nørgaard og Bent Fabricius-Bjerre virker alle bare så unge :D
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Det sidste ord

Indlægaf Misantropen » 9. jan 2023, 23:43

Hvad med Sebastian, Jacob Haugaard og Christian Kjær :gruble:
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Det sidste ord

Indlægaf fisken80 » 10. jan 2023, 04:55

Misantropen skrev:Hvad med Sebastian, Jacob Haugaard og Christian Kjær :gruble:


Sebastian har jeg nævnt. Christian Kjær tror jeg simpelthen ikke er interessant nok. Haugaard er et meget godt bud
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3015
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 36
Likede indlæg: 5214

Re: Det sidste ord

Indlægaf AFK » 10. jan 2023, 05:13

download.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Det sidste ord

Indlægaf fisken80 » 10. jan 2023, 05:20

AFK skrev:
download.jpeg


Der tror jeg du har ret.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Det sidste ord

Indlægaf lillebjoern » 10. jan 2023, 08:07

AFK skrev:
download.jpeg


Det ville jeg synes var overdrevet fedt, hvis han var med :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3015
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 36
Likede indlæg: 5214

Re: Det sidste ord

Indlægaf AFK » 10. jan 2023, 08:25

lillebjoern skrev:
AFK skrev:
download.jpeg


Det ville jeg synes var overdrevet fedt, hvis han var med :)


Ved ikke rigtigt.. Han har ikke ligesom sagt alt hvad der er at sige med alle de interview, der har været?
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Det sidste ord

Indlægaf POCKETKITTEN » 10. jan 2023, 08:25

Udover dem, der er nævnt, tænker jeg Karsten Ree og Asger Aamund. Måske Johnny Madsen. Måske Knud Romer. Ved ikke om de er brede nok.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Det sidste ord

Indlægaf Akehurst2 » 10. jan 2023, 08:29

POCKETKITTEN skrev:Udover dem, der er nævnt, tænker jeg Karsten Ree og Asger Aamund. Måske Johnny Madsen. Måske Knud Romer. Ved ikke om de er brede nok.


Karsten Ree er kun kendt i et uhyre snævert realitysegment nu - jeg synes han falder helt uden for.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Det sidste ord

Indlægaf Akehurst2 » 10. jan 2023, 08:34

TomKah skrev:
Akehurst2 skrev:
Nesnay skrev:
TomKah skrev:Men Mogens Lykketoft er kun 77 og er så vidt jeg ved ikke syg, som Ritt. Jeg vil tro at man skal være tættere på et endeligt.
Jeg mente ikke nødvendigvis, at der allerede skulle være et interview med ham i kassen :) Jeg gættede bare på, hvem der kunne komme med i fremtiden.


Ja, når vi gætter herhjemme er det jo netop på hvem, der kunne blive interessante inden for en overskuelig fremtid - ikke hvem vi tror, allerede er klar til at blive sendt, skulle de gå bort.

Det sidste er endnu sværere at gætte - måske fordi mange, der bliver meget gamle (og hvor det er mere naturligt at henvende sig med forespørgslen) lever ret tilbagetrukket de sidste år, hvor man så glemmer dem, eller de bliver for svækkede.

Elin Reimer døde jo fx i 2022 og var over 90 - absolut så kendt og folkekær som de fås, men man havde jo hverken hørt eller set hende i årevis.


Jeg forstod godt at vi gætter på folk som er relevante. Jeg tænkte bare at det jo ikke sikkert konceptet holder i tyve år, så jeg tænkte mere sådan "hvem tror vi de ville lave interviewet ned nu?" Hvis man skulle prioriterer.

Schlüter døde jo sidste sommer og var ikke med. Var han dement? Det husker jeg ikke om han var. Han ville ellers have været en del mere relevant.


Schlüter var i hvert fald meget fysisk svækket og gik slet ikke ud de sidste år af sit liv, så han kan godt have været for svagelig, da det var.

Det er nok egentlig ikke så mange, der både er helt åndsfriske i en så høj alder, at man kan tillade sig at spørge dem, om de vil være med, som samtidig har en rimelig bred appel og lyst til at deltage.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Det sidste ord

Indlægaf POCKETKITTEN » 10. jan 2023, 08:42

Akehurst2 skrev:
POCKETKITTEN skrev:Udover dem, der er nævnt, tænker jeg Karsten Ree og Asger Aamund. Måske Johnny Madsen. Måske Knud Romer. Ved ikke om de er brede nok.


Karsten Ree er kun kendt i et uhyre snævert realitysegment nu - jeg synes han falder helt uden for.


Det er han da overhovedet ikke. Han er et af landets mest kendte erhvervsfolk. Og rigeste.
Senest rettet af POCKETKITTEN 10. jan 2023, 14:44, rettet i alt 1 gang.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Det sidste ord

Indlægaf Akehurst2 » 10. jan 2023, 08:56

POCKETKITTEN skrev:
Akehurst2 skrev:
POCKETKITTEN skrev:Udover dem, der er nævnt, tænker jeg Karsten Ree og Asger Aamund. Måske Johnny Madsen. Måske Knud Romer. Ved ikke om de er brede nok.


Karsten Ree er kun kendt i et uhyre snævert realitysegment nu - jeg synes han falder helt uden for.


Det er han da overhovedet ikke. Han er et af landets mest kendte erhvervsfolk og blev blandt de rigeste mennesker efter DBA.


Ja, men han gør sig bare ikke særlig meget i den sammenhæng. Der hører man jo aldrig til ham.

Synes jeg. Men det er jo bare mig - vi kommer jo alle med vores ideer om, hvem vi synes passer ind i et koncept, der indtil videre trods alt kun har haft fire deltagere, så det er lidt svært at vide, præcis, hvad der skal til.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"