Kejser af Kina?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Eygo
Permanent bortvist
Indlæg: 826
Tilmeldt: 12. mar 2021, 15:09
Kort karma: -3
Likede indlæg: 88

Kejser af Kina?

Indlægaf Eygo » 17. dec 2022, 08:54

Kejser af Kina?

https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-12- ... er-af-kina

"Engell til Ellemann: - Du kunne lige så godt kalde dig kejser af Kina.

Men særligt en titel, nemlig ’vicestatsministerposten’, som Venstres formand, Jakob Ellemann-Jensen, udover at være forsvarsminister, nu besidder, har vakt opsigt.

Men politisk kommentator på TV 2 Hans Engell ser lidt anderledes på det.

- Han kunne lige så godt kalde sig kejser af Kina. Det er ikke nogen titel. Det er en, man har fundet på for at sige, at regeringens nummer to nu er vicestatsminister, lyder det."

Det har været magtafgørende for Ellemann at pointere, at han er mere end Lars Løkke Rasmussen fra Moderaterne!

Eller også vil Ellemann overbevise medlemmerne og vælgerne i Venstre, at han er blevet næsten statsminister?
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2107
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 13
Likede indlæg: 1208

Re: Kejser af Kina?

Indlægaf Dawwty » 19. feb 2023, 00:33

Jeg mener at politiske resultater er vigtigere end titler. Ellemann bør fortsætte med at arbejde for at skabe resultater og løse udfordringer. Venstre bør fortsætte med at fokusere på et stærkt, konkurrencedygtigt og inklusivt Danmark for alle borgere.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Kejser af Kina?

Indlægaf dgd2007 » 19. feb 2023, 00:57

Dawwty skrev:Jeg mener at politiske resultater er vigtigere end titler. Ellemann bør fortsætte med at arbejde for at skabe resultater og løse udfordringer. Venstre bør fortsætte med at fokusere på et stærkt, konkurrencedygtigt og inklusivt Danmark for alle borgere.

Du ved godt Ellemann er sygemeldt på ubestemt tid pga. stress?
1
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2107
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 13
Likede indlæg: 1208

Re: Kejser af Kina?

Indlægaf Dawwty » 19. feb 2023, 00:59

dgd2007 skrev:
Dawwty skrev:Jeg mener at politiske resultater er vigtigere end titler. Ellemann bør fortsætte med at arbejde for at skabe resultater og løse udfordringer. Venstre bør fortsætte med at fokusere på et stærkt, konkurrencedygtigt og inklusivt Danmark for alle borgere.

Du ved godt Ellemann er sygemeldt på ubestemt tid pga. stress?

Det ved alle, men jeg går ud fra han ikke er færdig og kommer tilbage på et tidspunkt.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"