Folketingsvalg 2022

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23349

Re: Folketingsvalg 2022

Indlægaf Mani » 17. aug 2022, 06:43

K.toldam skrev:Det er jo et valg man må træffe, hvad er værst, Mette eller blå blok.

Hvad så hvis man er en Mette, der stemmer blåt :gruble:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9522
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7834

Re: Folketingsvalg 2022

Indlægaf Sophies-mor » 17. aug 2022, 07:29

K.toldam skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:
fisken80 skrev:
K.toldam skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:
Arend skrev:
Artem skrev:
Arend skrev:Det er muligt - og der er den markante forskel, at vi får en meget blødere regering, hvis blå blok vinder valget.

Det må vi håbe på.

Det vigtigste er at vi kommer af med Mette.
Synd der ikke er en anden rød kandidat, for der er jo også mange røde vælgere som helst ikke ser Mette som statsminister igen.


Det er en sandhed med meget kraftige modifikationer :)

En måling fra Epinion i starten af denne måned viser, at 34 procent af vælgerne anser Mette Frederiksens indsats som dårlig - 43 procent synes, hun gør det godt.

Jeg går ud fra, at det især er de røde vælgere, som synes hun gør det godt.

Du har vil set at der er mange røde vælgere her på stedet som helst ikke ser hende som statsminister igen.

Synes du det er et problem hvis vi får en blødere regering?


Men flere af os ender alligevel med at stemme rødt vel vidende, at det er med Mette som statsminister, hvis rød blok får flertal. Af to onder er Mette ikke det værste.


jeg syntes Mette helt klart er det værste onde


Du er vel heller ikke rød?

Men hvordan slipper vi af med Mette?

Har tænkt en del over om røde vælgere tidligere har haft det med blå statsministere som Lars Løkke og Anders Fogh som jeg nu har det nu med Mette? :gruble:
Måske...?
Er er virkeligt første gang i mit liv at jeg har det sådan med en statsminister, og sådan i nyere tid har da der også været et par røde med Helle Thorning og Poul Nyrup. Men har virkelig aldrig haft noget problem med dem som personer.

Helt grundlæggende synes jeg også kun at det er godt at det skifter mellem de to fløje med nogle års mellemrum. For som sidst med Lars Løkke var han og regeringen kørt træt og fast i internt fnidder i blå blok, så der var brug for at der kom nye kræfter til.
Og jeg er nu heller ikke mere blå end jeg et par gange har stemt rødt til kommunalvalg.


Det gør vi ikke, hvis alternativet er at blå blok får flertal (i mine øjne forstås)


Det er jo et valg man må træffe, hvad er værst, Mette eller blå blok.

Klart Mette.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52484

Re: Folketingsvalg 2022

Indlægaf fisken80 » 17. aug 2022, 07:40

Sophies-mor skrev:
K.toldam skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:
fisken80 skrev:
K.toldam skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:
Arend skrev:
Artem skrev:
Arend skrev:Det er muligt - og der er den markante forskel, at vi får en meget blødere regering, hvis blå blok vinder valget.

Det må vi håbe på.

Det vigtigste er at vi kommer af med Mette.
Synd der ikke er en anden rød kandidat, for der er jo også mange røde vælgere som helst ikke ser Mette som statsminister igen.


Det er en sandhed med meget kraftige modifikationer :)

En måling fra Epinion i starten af denne måned viser, at 34 procent af vælgerne anser Mette Frederiksens indsats som dårlig - 43 procent synes, hun gør det godt.

Jeg går ud fra, at det især er de røde vælgere, som synes hun gør det godt.

Du har vil set at der er mange røde vælgere her på stedet som helst ikke ser hende som statsminister igen.

Synes du det er et problem hvis vi får en blødere regering?


Men flere af os ender alligevel med at stemme rødt vel vidende, at det er med Mette som statsminister, hvis rød blok får flertal. Af to onder er Mette ikke det værste.


jeg syntes Mette helt klart er det værste onde


Du er vel heller ikke rød?

Men hvordan slipper vi af med Mette?

Har tænkt en del over om røde vælgere tidligere har haft det med blå statsministere som Lars Løkke og Anders Fogh som jeg nu har det nu med Mette? :gruble:
Måske...?
Er er virkeligt første gang i mit liv at jeg har det sådan med en statsminister, og sådan i nyere tid har da der også været et par røde med Helle Thorning og Poul Nyrup. Men har virkelig aldrig haft noget problem med dem som personer.

Helt grundlæggende synes jeg også kun at det er godt at det skifter mellem de to fløje med nogle års mellemrum. For som sidst med Lars Løkke var han og regeringen kørt træt og fast i internt fnidder i blå blok, så der var brug for at der kom nye kræfter til.
Og jeg er nu heller ikke mere blå end jeg et par gange har stemt rødt til kommunalvalg.


Det gør vi ikke, hvis alternativet er at blå blok får flertal (i mine øjne forstås)


Det er jo et valg man må træffe, hvad er værst, Mette eller blå blok.

Klart Mette.


Det ville være mærkeligt, hvis du skrev andet.

Men nu startede det jo med, at Artem mente, at flere røde vælgere ikke ville stemme på et rødt parti, fordi det ville risikere at give Mette magten igen. Og der er vi altså en hel del røde vælgere, der foretrækker Mette Frederiksen fremfor at blå blok får magten også selvom vi ikke er udpræget begejstrede for hende.

Så derfor er det rimelig uinteressant, at en blå vælger selvfølgelig ser MF som værre end at blå blok får magten. Det ville de jo mene uanset hvem, der var statsministerkandidat for rød blok.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
ajnaM
Indlæg: 10019
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27353

Re: Folketingsvalg 2022

Indlægaf ajnaM » 17. aug 2022, 08:15

K.toldam skrev:
fisken80 skrev:
K.toldam skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:
Arend skrev:
Artem skrev:
Arend skrev:Det er muligt - og der er den markante forskel, at vi får en meget blødere regering, hvis blå blok vinder valget.

Det må vi håbe på.

Det vigtigste er at vi kommer af med Mette.
Synd der ikke er en anden rød kandidat, for der er jo også mange røde vælgere som helst ikke ser Mette som statsminister igen.


Det er en sandhed med meget kraftige modifikationer :)

En måling fra Epinion i starten af denne måned viser, at 34 procent af vælgerne anser Mette Frederiksens indsats som dårlig - 43 procent synes, hun gør det godt.

Jeg går ud fra, at det især er de røde vælgere, som synes hun gør det godt.

Du har vil set at der er mange røde vælgere her på stedet som helst ikke ser hende som statsminister igen.

Synes du det er et problem hvis vi får en blødere regering?


Men flere af os ender alligevel med at stemme rødt vel vidende, at det er med Mette som statsminister, hvis rød blok får flertal. Af to onder er Mette ikke det værste.


jeg syntes Mette helt klart er det værste onde


Du er vel heller ikke rød?


har ved alle tidligere valg stemt på et parti fra rød blok, kan bare ikke støtte at Mette fortsætter som statsminister.


Men du kan godt støtte Inger Støjberg i regering? Og Morten Messerschmidt? Og Lars Løkke? :lol:

Jeg er som udgangspunkt heller ikke glad for Mette F. Men det bliver altså ikke bedre i blå blok - hverken personerne eller politikken.

For mig handler det i sidste ende ikke om, hvem der er statsminister, men om det politiske grundlag. Og der er KÆMPE forskel på, om det bliver et rødt regeringsgrundlag eller et blåt. Det er det, der er vigtigt i sidste ende - ikke hvem der sidder på posterne.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20471
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43936

Re: Folketingsvalg 2022

Indlægaf paint » 17. aug 2022, 08:30

ajnaM skrev:
K.toldam skrev:har ved alle tidligere valg stemt på et parti fra rød blok, kan bare ikke støtte at Mette fortsætter som statsminister.


Men du kan godt støtte Inger Støjberg i regering? Og Morten Messerschmidt? Og Lars Løkke? :lol:

Jeg er som udgangspunkt heller ikke glad for Mette F. Men det bliver altså ikke bedre i blå blok - hverken personerne eller politikken.

For mig handler det i sidste ende ikke om, hvem der er statsminister, men om det politiske grundlag. Og der er KÆMPE forskel på, om det bliver et rødt regeringsgrundlag eller et blåt. Det er det, der er vigtigt i sidste ende - ikke hvem der sidder på posterne.


Enig. Et Folketingsvalg er IKKE 'Paradise Hotel', 'Vild med dans' eller noget lignende. Det handler ikke om personer. Det handler om hvilken politik, de repræsenterer - en politik som udmønter sig i vores hverdag de næste 4 år. Det handler selvfølgelig også om vedkommendes evne til at gennemføre den politik de står for. Men disse ting, er langt fra, hvad man synes om deres personlige fremtoning. Sidstnævnte er ofte medieskabt, med et klart formål.

Lige nu er Vermund f.eks ude med nogle ordentlige bredsider mod Inger Støjberg, og kalder hendes grimme ting. For kort tid siden, krammede hun hende, samlede penge ind til hende mv. Valgkampe er grimme og beskidte, og tjener på personplanet, kun det formål at øge ens egne og sit partis chancer - f.eks ved at gøre det personligt, og herefter svine modparten til.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4882
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6468

Re: Folketingsvalg 2022

Indlægaf Stars » 17. aug 2022, 08:41

ajnaM skrev:
Men du kan godt støtte Inger Støjberg i regering? Og Morten Messerschmidt? Og Lars Løkke? :lol:

Jeg er som udgangspunkt heller ikke glad for Mette F. Men det bliver altså ikke bedre i blå blok - hverken personerne eller politikken.


Det er jo dét ... pest eller kolera.

Havde det været pest eller influenza, havde valget været meget nemmere.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52484

Re: Folketingsvalg 2022

Indlægaf fisken80 » 17. aug 2022, 08:42

Stars skrev:
ajnaM skrev:
Men du kan godt støtte Inger Støjberg i regering? Og Morten Messerschmidt? Og Lars Løkke? :lol:

Jeg er som udgangspunkt heller ikke glad for Mette F. Men det bliver altså ikke bedre i blå blok - hverken personerne eller politikken.


Det er jo dét ... pest eller kolera.

Havde det været pest eller influenza, havde valget været meget nemmere.


Og for nogle af os ER MF influenza mens blå blok er pest.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7634
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21310

Re: Folketingsvalg 2022

Indlægaf Nesnay » 17. aug 2022, 08:51

Stars skrev:
ajnaM skrev:
Men du kan godt støtte Inger Støjberg i regering? Og Morten Messerschmidt? Og Lars Løkke? :lol:

Jeg er som udgangspunkt heller ikke glad for Mette F. Men det bliver altså ikke bedre i blå blok - hverken personerne eller politikken.


Det er jo dét ... pest eller kolera.

Havde det været pest eller influenza, havde valget været meget nemmere.
Influenza slår langt flere folk ihjel hvert år end både pest og kolera :D Ej, pjat, selvfølgelig vil man hellere have influenza på personniveau, det ved jeg godt.

Mit største dilemma er, at det, jeg virkelig ikke kan håndtere på højrefløjen, er udlændingepolitikken. Og der har S jo gjort, hvad de kan, for at lægge sig klos op ad DF/Nye Borgerlige. Jeg er klar over, at det er en benhård kalkule for at få magten, men det ændrer ikke på, at jeg finder det totalt usmageligt. Havde vi haft en S-regering a la Thorning eller Nyrup, havde jeg uden at blinke stemt R og håbet på, at der kom en S-R-regering. Nu bliver det nok mere noget med at lukke øjnene, stemme R og håbe på det bedste. Jeg har ikke lyst til, at MF-regeringen fortsætter, men jeg har heller ikke lyst til en regering, der har DF/NB/Støjberg & co. som parlamentarisk grundlag (eller værre endnu, i ministerierne).
3
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9522
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7834

Re: Folketingsvalg 2022

Indlægaf Sophies-mor » 17. aug 2022, 08:57

Problemet er, at vi nærmer os Trumpisme. Uanset fløj.
Det er personerne og ikke deres politik, der gør, at de får stemmer.

Desværre.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
ajnaM
Indlæg: 10019
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27353

Re: Folketingsvalg 2022

Indlægaf ajnaM » 17. aug 2022, 09:12

Nesnay skrev:
Mit største dilemma er, at det, jeg virkelig ikke kan håndtere på højrefløjen, er udlændingepolitikken. Og der har S jo gjort, hvad de kan, for at lægge sig klos op ad DF/Nye Borgerlige. Jeg er klar over, at det er en benhård kalkule for at få magten, men det ændrer ikke på, at jeg finder det totalt usmageligt. Havde vi haft en S-regering a la Thorning eller Nyrup, havde jeg uden at blinke stemt R og håbet på, at der kom en S-R-regering. Nu bliver det nok mere noget med at lukke øjnene, stemme R og håbe på det bedste. Jeg har ikke lyst til, at MF-regeringen fortsætter, men jeg har heller ikke lyst til en regering, der har DF/NB/Støjberg & co. som parlamentarisk grundlag (eller værre endnu, i ministerierne).


Jeg er helt enig i din analyse, og i at det er usmageligt i øvrigt - men ser man på den førte politik, får vi en langt mere udlændingevenlig politik med Mette F som statsminister end med Ellemann/Pape. Langt mere. Og det er det, der gør forskellen.

Derudover forstår jeg slet ikke, hvordan man som radikal kan så meget som overveje at pege på Pape/Ellemann/Vermund/Støjberg/Messerschmidt. Det bliver kulturelt, åndeligt, internationalt og velfærdsøkonomisk et smallere Danmark, vi får med dem ved roret. Og tror man alvorligt set på, at de kan løse vores udfordringer i forhold til arbejdsmarked og økonomi bedre end rød blok? Oplys mig gerne, du radikale vælger. :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Folketingsvalg 2022

Indlægaf Wizzze » 17. aug 2022, 09:16

DD er nu større end DF i Folketinget, hele 7 ex DF´ ere, er med i Støjbergs parti

Her er kandidaterne til valget:

Nordjylland
Inger Støjberg, Partiformand
Lise Bech, folketingsmedlem
Peter Lindholt, politiassistent, byrådsmedlem
Kristian Bøgsted, montør i Vestas


Vestjylland
Dennis Flydtkjær, folketingsmedlem
Betina Kastbjerg, projektleder hos Kvik
Vivi Altenburg, leder af Center rehabilitering
Mathias Landeværn, receptionist

Østjylland
Ulrik Knudsen, erhvervschef i Sydbank
Hans Kristian Skibby, byrådsmedlem, folketingsmedlem
Linda Englyst, projektleder i Vestas
Lone Glarbo, selvstændig

Sydjylland
Karina Adsbøl, folketingsmedlem
Søren Espersen, folketingsmedlem

Fyn
Nikolaj Vang, byrådsmedlem, skolelærer
Jens Henrik Thulesen Dahl, folketingsmedlem og byrådsmedlem
Bent Juul Sørensen, gårdejer
Martin Adelgaard, skov- og naturteknikerelev

Sjælland
Peter Skaarup, folketingsmedlem
Susie Jessen, taleskriver i Dansk Erhverv
Sebastian Mylsted-Schenstrøm, byrådsmedlem, account manager
Thor Poulsen, Folkeskolelærer

Københavns omegn
Charlotte Munch, byrådsmedlem
Mette Qwinten, Receptionist

Nordsjælland
Charlotte Drue Aagaard, byrådsmedlem, sekretær
Lars Ole Skovgaard Larsen, byrådsmedlem, selvstændig
Marlene Hapsøe, byrådsmedlem. sygeplejestuderende
Lars Bregnbak, byrådsmedlem, faglærer

København
Claus Gisselmann Olsen, konsulent
Therese Skaarup, veterinærsygeplejerske
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7634
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21310

Re: Folketingsvalg 2022

Indlægaf Nesnay » 17. aug 2022, 09:27

ajnaM skrev:
Nesnay skrev:
Mit største dilemma er, at det, jeg virkelig ikke kan håndtere på højrefløjen, er udlændingepolitikken. Og der har S jo gjort, hvad de kan, for at lægge sig klos op ad DF/Nye Borgerlige. Jeg er klar over, at det er en benhård kalkule for at få magten, men det ændrer ikke på, at jeg finder det totalt usmageligt. Havde vi haft en S-regering a la Thorning eller Nyrup, havde jeg uden at blinke stemt R og håbet på, at der kom en S-R-regering. Nu bliver det nok mere noget med at lukke øjnene, stemme R og håbe på det bedste. Jeg har ikke lyst til, at MF-regeringen fortsætter, men jeg har heller ikke lyst til en regering, der har DF/NB/Støjberg & co. som parlamentarisk grundlag (eller værre endnu, i ministerierne).


Jeg er helt enig i din analyse, og i at det er usmageligt i øvrigt - men ser man på den førte politik, får vi en langt mere udlændingevenlig politik med Mette F som statsminister end med Ellemann/Pape. Langt mere. Og det er det, der gør forskellen.

Derudover forstår jeg slet ikke, hvordan man som radikal kan så meget som overveje at pege på Pape/Ellemann/Vermund/Støjberg/Messerschmidt. Det bliver kulturelt, åndeligt, internationalt og velfærdsøkonomisk et smallere Danmark, vi får med dem ved roret. Og tror man alvorligt set på, at de kan løse vores udfordringer i forhold til arbejdsmarked og økonomi bedre end rød blok? Oplys mig gerne, du radikale vælger. :D
Altså, jeg er ikke noget radikalt orakel :D

Men for mig er S langt hen ad vejen det mindste af to onder, netop fordi jeg langt bedre kan leve med, at EL og SF får indflydelse, end at DF/NB/Støjberg gør det. Jeg har heller ikke meget tilovers for et K, der har ladet nationalkonservative som Khader (jaja, han er ude nu) og Knuth tegne en stor del af værdipolitikken. Jeg har til gengæld en stor del af mine værdier tilfælles med venstrefløjen. Modsat er jeg temmelig uenig i meget af den økonomiske politik, S fører. Sådan noget som Arnepensionen synes jeg er både dumt og populistisk. Derfor ville et optimalt scenarie for mig (altså, bortset fra flertal til R, eller at S blev genfødt i en udgave som under Nyruptiden - ingen af delene er næppe særlig realistiske :P ) være en regering, der samarbejdede hen over midten, særligt på den økonomiske poltik. Og hvis R skal kunne få mere af deres politik igennem, hvilket jeg jo selvfølgelig gerne ser, er de nødt til ikke bare at blive taget for givet som et rødt støtteparti.
Senest rettet af Nesnay 17. aug 2022, 13:34, rettet i alt 1 gang.
3
K.toldam
Indlæg: 4069
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1762

Re: Folketingsvalg 2022

Indlægaf K.toldam » 17. aug 2022, 09:34

fisken80 skrev:
Sophies-mor skrev:
K.toldam skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:
fisken80 skrev:
K.toldam skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:
Arend skrev:
Artem skrev:
Arend skrev:Det er muligt - og der er den markante forskel, at vi får en meget blødere regering, hvis blå blok vinder valget.

Det må vi håbe på.

Det vigtigste er at vi kommer af med Mette.
Synd der ikke er en anden rød kandidat, for der er jo også mange røde vælgere som helst ikke ser Mette som statsminister igen.


Det er en sandhed med meget kraftige modifikationer :)

En måling fra Epinion i starten af denne måned viser, at 34 procent af vælgerne anser Mette Frederiksens indsats som dårlig - 43 procent synes, hun gør det godt.

Jeg går ud fra, at det især er de røde vælgere, som synes hun gør det godt.

Du har vil set at der er mange røde vælgere her på stedet som helst ikke ser hende som statsminister igen.

Synes du det er et problem hvis vi får en blødere regering?


Men flere af os ender alligevel med at stemme rødt vel vidende, at det er med Mette som statsminister, hvis rød blok får flertal. Af to onder er Mette ikke det værste.


jeg syntes Mette helt klart er det værste onde


Du er vel heller ikke rød?

Men hvordan slipper vi af med Mette?

Har tænkt en del over om røde vælgere tidligere har haft det med blå statsministere som Lars Løkke og Anders Fogh som jeg nu har det nu med Mette? :gruble:
Måske...?
Er er virkeligt første gang i mit liv at jeg har det sådan med en statsminister, og sådan i nyere tid har da der også været et par røde med Helle Thorning og Poul Nyrup. Men har virkelig aldrig haft noget problem med dem som personer.

Helt grundlæggende synes jeg også kun at det er godt at det skifter mellem de to fløje med nogle års mellemrum. For som sidst med Lars Løkke var han og regeringen kørt træt og fast i internt fnidder i blå blok, så der var brug for at der kom nye kræfter til.
Og jeg er nu heller ikke mere blå end jeg et par gange har stemt rødt til kommunalvalg.


Det gør vi ikke, hvis alternativet er at blå blok får flertal (i mine øjne forstås)


Det er jo et valg man må træffe, hvad er værst, Mette eller blå blok.

Klart Mette.


Det ville være mærkeligt, hvis du skrev andet.

Men nu startede det jo med, at Artem mente, at flere røde vælgere ikke ville stemme på et rødt parti, fordi det ville risikere at give Mette magten igen. Og der er vi altså en hel del røde vælgere, der foretrækker Mette Frederiksen fremfor at blå blok får magten også selvom vi ikke er udpræget begejstrede for hende.

Så derfor er det rimelig uinteressant, at en blå vælger selvfølgelig ser MF som værre end at blå blok får magten. Det ville de jo mene uanset hvem, der var statsministerkandidat for rød blok.


Helt enig spørgsmålet gælder dem der stemte på rød blok ved forrige valg.
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20471
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43936

Re: Folketingsvalg 2022

Indlægaf paint » 17. aug 2022, 09:36

Wizzze skrev:DD er nu større end DF i Folketinget, hele 7 ex DF´ ere, er med i Støjbergs parti

Her er kandidaterne til valget:

Nordjylland
Inger Støjberg, Partiformand
Lise Bech, folketingsmedlem
Peter Lindholt, politiassistent, byrådsmedlem
Kristian Bøgsted, montør i Vestas


Vestjylland
Dennis Flydtkjær, folketingsmedlem
Betina Kastbjerg, projektleder hos Kvik
Vivi Altenburg, leder af Center rehabilitering
Mathias Landeværn, receptionist

Østjylland
Ulrik Knudsen, erhvervschef i Sydbank
Hans Kristian Skibby, byrådsmedlem, folketingsmedlem
Linda Englyst, projektleder i Vestas
Lone Glarbo, selvstændig

Sydjylland
Karina Adsbøl, folketingsmedlem
Søren Espersen, folketingsmedlem

Fyn
Nikolaj Vang, byrådsmedlem, skolelærer
Jens Henrik Thulesen Dahl, folketingsmedlem og byrådsmedlem
Bent Juul Sørensen, gårdejer
Martin Adelgaard, skov- og naturteknikerelev

Sjælland
Peter Skaarup, folketingsmedlem
Susie Jessen, taleskriver i Dansk Erhverv
Sebastian Mylsted-Schenstrøm, byrådsmedlem, account manager
Thor Poulsen, Folkeskolelærer

Københavns omegn
Charlotte Munch, byrådsmedlem
Mette Qwinten, Receptionist

Nordsjælland
Charlotte Drue Aagaard, byrådsmedlem, sekretær
Lars Ole Skovgaard Larsen, byrådsmedlem, selvstændig
Marlene Hapsøe, byrådsmedlem. sygeplejestuderende
Lars Bregnbak, byrådsmedlem, faglærer

København
Claus Gisselmann Olsen, konsulent
Therese Skaarup, veterinærsygeplejerske


Peter Skaarup, synes åbenbart vi skal brødføde hele hans familie - i det mindste hans kone også, som sikkert også tjener mere som folketingsmedlem end som veterinærsygeplejerske. (offentligt billede fra ugeblad)
Billede
Senest rettet af paint 17. aug 2022, 09:37, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
K.toldam
Indlæg: 4069
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1762

Re: Folketingsvalg 2022

Indlægaf K.toldam » 17. aug 2022, 09:37

ajnaM skrev:
K.toldam skrev:
fisken80 skrev:
K.toldam skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:
Arend skrev:
Artem skrev:
Arend skrev:Det er muligt - og der er den markante forskel, at vi får en meget blødere regering, hvis blå blok vinder valget.

Det må vi håbe på.

Det vigtigste er at vi kommer af med Mette.
Synd der ikke er en anden rød kandidat, for der er jo også mange røde vælgere som helst ikke ser Mette som statsminister igen.


Det er en sandhed med meget kraftige modifikationer :)

En måling fra Epinion i starten af denne måned viser, at 34 procent af vælgerne anser Mette Frederiksens indsats som dårlig - 43 procent synes, hun gør det godt.

Jeg går ud fra, at det især er de røde vælgere, som synes hun gør det godt.

Du har vil set at der er mange røde vælgere her på stedet som helst ikke ser hende som statsminister igen.

Synes du det er et problem hvis vi får en blødere regering?


Men flere af os ender alligevel med at stemme rødt vel vidende, at det er med Mette som statsminister, hvis rød blok får flertal. Af to onder er Mette ikke det værste.


jeg syntes Mette helt klart er det værste onde


Du er vel heller ikke rød?


har ved alle tidligere valg stemt på et parti fra rød blok, kan bare ikke støtte at Mette fortsætter som statsminister.


Men du kan godt støtte Inger Støjberg i regering? Og Morten Messerschmidt? Og Lars Løkke? :lol:

Jeg er som udgangspunkt heller ikke glad for Mette F. Men det bliver altså ikke bedre i blå blok - hverken personerne eller politikken.

For mig handler det i sidste ende ikke om, hvem der er statsminister, men om det politiske grundlag. Og der er KÆMPE forskel på, om det bliver et rødt regeringsgrundlag eller et blåt. Det er det, der er vigtigt i sidste ende - ikke hvem der sidder på posterne.


Første prioritet er at Mette ikke får 4 år mere, alt andet er anden prioritet.
1
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"