"Alle kroppe er strandkroppe"

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
K.toldam
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1764

Re: "Alle kroppe er strandkroppe"

Indlægaf K.toldam » 31. jul 2022, 14:24

Santa skrev:Altså, jeg tager på stranden for at få en dukkert, stene lidt og nyde sommeren.
Jeg tager ikke derned for at se på andre eller for at blive set. Eller bedømt.
Så hvordan folk ser ud eller klæder sig (afklæder sig) er helt ligegyldigt for mig. Nøgenhed er osse helt fint.
Jeg er ikke en str 36, og alderen kan ses rundt omkring. Om andre finder min krop smuk er mig uvedkommende, min eksistens er ikke afhængig af andres billigelse.

Jeg undrer mig egentlig lidt over at så mange mennesker tilsyneladende slås med dårligt selvværd og derfor ikke vil tage ud og bade pga deres udseende. Jeg synes at det er synd for dem.


Den med dårligt selvværd burde se den her
https://www.tiktok.com/@jaxwritessongs/ ... 5130635563
1
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: "Alle kroppe er strandkroppe"

Indlægaf annellaII » 31. jul 2022, 15:06

Wizzze skrev:Jeg vil stadig fastholde at tyske mænd med stort ølindtag og deraf følgende ølvom, skal holde sig fra minimale Speedo´s, men folk skal da gøre det som de føler mest for og finder mest behageligt.


Arrrh hvad - det jo de færreste mænd, der ser ud som en græsk Adonis.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10075
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18117

Re: "Alle kroppe er strandkroppe"

Indlægaf .Magic. » 31. jul 2022, 15:23

Næh.
Jeg har ikke en strandkrop (som det menes i debatten). Jeg ved da godt at jeg bare kan slæbe min krop på stranden og være ligeglad, men det er jeg ikke.
Hvad andre gør er jeg ligeglad med. Jeg går kun på stranden for at gå tur med hundene og der har jeg bare almindeligt tøj på. Kunne ikke drømme om at smide tøjet på stranden.

Jeg gider dog heller ikke fordi der altid er 6.000 mennesker på badestranden når det er badevejr og der er krabber i vandet, tang der vikler sig rundt om benene og der bor ting og sager i havvandet :gisp:
2
dna
Indlæg: 733
Tilmeldt: 14. dec 2020, 10:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 678

Re: "Alle kroppe er strandkroppe"

Indlægaf dna » 31. jul 2022, 15:29

Et meget ekskluderende billede. Det må være nogle meget sexistiske folk, der står bag kampagnen ;)

Derudover kan jeg ikke se problemet. Hvis man har lyst til at tage på stranden så tag på stranden. Det kan vel ikke være så svært. Det virker mest alt som endnu en woke kampagne, der prøver at skabe et større problem end der reelt er.
2
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: "Alle kroppe er strandkroppe"

Indlægaf Rullegardinia » 31. jul 2022, 15:47

dna skrev:Et meget ekskluderende billede. Det må være nogle meget sexistiske folk, der står bag kampagnen ;)

Derudover kan jeg ikke se problemet. Hvis man har lyst til at tage på stranden så tag på stranden. Det kan vel ikke være så svært. Det virker mest alt som endnu en woke kampagne, der prøver at skabe et større problem end der reelt er.


Altså, bare fordi det ikke er dit problem, sådan det jo godt være et problem.

Der er, i vores samfund, et stort fokus på det ydre og om man er attråværdig. Det kan være svært at abstrahere fra, om man er på stranden eller ej.

Med det sagt, så er jeg ikke fan af kampagnen. Jeg synes netop, at den får peget ud, at der er en norm, men dem, der afviger skam også er velkomne. Som tidligere nævnt, så ville det optimale være, at man nåede frem til en lev og lad leve, også selv om man er afklædt på stranden, er tysk, med ølmarked og speedo’s.
0
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: "Alle kroppe er strandkroppe"

Indlægaf annellaII » 31. jul 2022, 16:49

dna skrev:Et meget ekskluderende billede. Det må være nogle meget sexistiske folk, der står bag kampagnen ;)

Derudover kan jeg ikke se problemet. Hvis man har lyst til at tage på stranden så tag på stranden. Det kan vel ikke være så svært. Det virker mest alt som endnu en woke kampagne, der prøver at skabe et større problem end der reelt er.


Jeg ser nu absolut ikke, det er en kampgane, der prøver at skabe et større problem, tværtimod ser jeg det som en kampagne, der motiverer alle type mennesker til at tage til stranden.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: "Alle kroppe er strandkroppe"

Indlægaf paint » 31. jul 2022, 17:21

annellaII skrev:
Wizzze skrev:Jeg vil stadig fastholde at tyske mænd med stort ølindtag og deraf følgende ølvom, skal holde sig fra minimale Speedo´s, men folk skal da gøre det som de føler mest for og finder mest behageligt.


Arrrh hvad - det jo de færreste mænd, der ser ud som en græsk Adonis.


Nej. Ikke engang verdens (formentlig) rigeste mand (Elon Musk), er ligefrem nogen Adonis på stranden, ser det ud til ;)
Men han er sandsynligvis ligeglad, selvom han lige nu hænges ud på samtlige amerikanske avisforsider.

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: "Alle kroppe er strandkroppe"

Indlægaf icelady » 31. jul 2022, 18:12

Folk burde kunne tage til stranden, uanset hvordan de ser ud.

Jeg ved af erfaring der findes voksne, der desværre gør grin med andres kroppe, desværre endda højlydt.

Men er vi ude i at man ikke tør tage på stranden, af frygt for hvad andre mener om en, så handler det i de fleste tilfælde om ens selvværd. Og jeg synes desværre at samfundet som helhed er underlagt en "Alle aspekter i dit liv skal være perfekt." Og en perfekt krop er åbenbart en tynd krop.



(Og rimelig off-topic, så er det altså lidt sjovt at personen bag plakaten, ikke har talt med de personer, som ligger til grund for tegningerne.

Der er hende med ben-protesen: denne dame er heller ikke blevet spurgt :D

https://www.bbc.com/news/newsbeat-62345734 )
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: "Alle kroppe er strandkroppe"

Indlægaf paint » 31. jul 2022, 19:17

icelady skrev:Folk burde kunne tage til stranden, uanset hvordan de ser ud.

Jeg ved af erfaring der findes voksne, der desværre gør grin med andres kroppe, desværre endda højlydt.

Men er vi ude i at man ikke tør tage på stranden, af frygt for hvad andre mener om en, så handler det i de fleste tilfælde om ens selvværd. Og jeg synes desværre at samfundet som helhed er underlagt en "Alle aspekter i dit liv skal være perfekt." Og en perfekt krop er åbenbart en tynd krop.



(Og rimelig off-topic, så er det altså lidt sjovt at personen bag plakaten, ikke har talt med de personer, som ligger til grund for tegningerne.

Der er hende med ben-protesen: denne dame er heller ikke blevet spurgt :D

https://www.bbc.com/news/newsbeat-62345734 )


Det er netop dét, der er problemet. I årenes løb, har vi fået stablet en perfektsheds-kultur på benene, i hele den vestlige verden. Unge kvinder (nogle af dem), lider under psykiske problemer, fordi de ikke ligner filmstjerner eller en eller anden fitness-guru. Det er forårsaget af lige præcis den 'kultur'. Selvfølgeligt er det helt horribelt, at nogle ikke tager på stranden, fordi ét eller anden ved dem ikke lever op til dette ideal - som er kunstigt skabt. Men det er nok lettere sagt end gjort at gøre op med det. Det kan man bl.a se på den vilde latterliggørelse som manden på billedet i mit indlæg, har været og er ude for i USA :gruble:

Jeg håber i øvrigt ikke at nogen tager mit indlæg (med billedet af Elon Musk) til indtægt for et forsøg på latterliggørelse. Det er ment lige modsat - grænserne er meget snævre for, hvordan man må se ud, åbenbart.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3692

Re: "Alle kroppe er strandkroppe"

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 1. aug 2022, 01:21

Nej, alle kroppe er ikke strandkroppe/smukke. Men alle skal have lige adgang til offentlige rum uanset det. Hvorfor der skal laves statspropaganda til at prøve at belærer befolkning om strandkroppe ved jeg ikke. Skulle tro i havde andre ting at bruge jeres penge på i Europa i disse tider.
0
Grab them by the pussy

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"