Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Indlægaf paint » 1. jul 2022, 11:29

Wizzze skrev:Tulle forlader politik, han skal være direktør for Ålborg Havn

https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-07- ... ar-nyt-job


Lyder fornuftigt. Men at han så indirekte, beder Støjberg...eh..'hoppe i havnen', skal hun nok lige have lidt til at findes en passende grimasse til.

Måske vender hun bare skråen :gruble:
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Indlægaf fisken80 » 1. jul 2022, 11:35

Jeg sagde det jo.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Indlægaf Akehurst2 » 1. jul 2022, 11:39

fisken80 skrev:Jeg sagde det jo.


Du skulle have sagt det til Inger og ikke til debatten :-D
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Indlægaf Wizzze » 1. jul 2022, 11:54

Spørgsmålet er så om Skaarup og Espersen skal være hendes organisatoriske kerne, og måske også være lidt indpiskere :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Indlægaf paint » 1. jul 2022, 12:02

Wizzze skrev:Spørgsmålet er så om Skaarup og Espersen skal være hendes organisatoriske kerne, og måske også være lidt indpiskere :gruble:


Har hun overhovedet inviteret dem? Måske foretrækker hun selv at svinge pisken ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Indlægaf Akehurst2 » 1. jul 2022, 12:50

Når Tulle helt forlader politik, så går hans mandat vel tilbage til DF, der så kan få en suppleant ind? Eller gør det en forskel at han meldte sig ud inden? Det ville bare være mærkeligt, for pladsen skal vel besættes.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Indlægaf Nesnay » 1. jul 2022, 12:57

Akehurst2 skrev:Når Tulle helt forlader politik, så går hans mandat vel tilbage til DF, der så kan få en suppleant ind? Eller gør det en forskel at han meldte sig ud inden? Det ville bare være mærkeligt, for pladsen skal vel besættes.
Mon ikke, det er bundet op på personen, der er valgt som suppleant?

I sin tid kunne Pernille Vermund (som i mellemtiden havde forladt K) i hvert fald have fået Abildgaards mandat, da Abildgaard gik på barsel, men takkede nej.
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24404

Re: Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Indlægaf Moxy-lady » 1. jul 2022, 12:58

Jeg må være ærlig og sige at jeg slet ikke forstår at man (som firma) har lyst til at associere sig selv med en markant (tidligere) DF profil. Også selvom han sikkert er dygtig.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Indlægaf landsbytossen » 1. jul 2022, 13:37

Nesnay skrev:
Akehurst2 skrev:Når Tulle helt forlader politik, så går hans mandat vel tilbage til DF, der så kan få en suppleant ind? Eller gør det en forskel at han meldte sig ud inden? Det ville bare være mærkeligt, for pladsen skal vel besættes.
Mon ikke, det er bundet op på personen, der er valgt som suppleant?

I sin tid kunne Pernille Vermund (som i mellemtiden havde forladt K) i hvert fald have fået Abildgaards mandat, da Abildgaard gik på barsel, men takkede nej.

Korrekt, det afgørende er, hvem man opstillede for. Alt andet er ligegyldigt.

Mht. Tulles suppleant, som tidligere har været MF´er, så er det ikke et politisk geni
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jul 2022, 06:53

Akehurst2 skrev:
Wizzze skrev:Tulle forlader politik, han skal være direktør for Ålborg Havn

https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-07- ... ar-nyt-job


Det tror jeg er en rigtig god beslutning fra hans side.

Men pinligt for IS at hun har budt ham hjerteligt velkommen og så fravælges på den måde :tie: Han kunne godt have hintet til hende, at hun nok ikke skulle regne med noget, så hun ikke skal stå tilbage på den måde.


Total tak-for-sidst for al hendes venden skråen, da han i månedsvis gjorde sit ypperste for at vise, hvor velkommen hun var i DF.
2
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Indlægaf FruitFly » 5. jul 2022, 18:09

fisken80 skrev:
paint skrev:Det er måske lidt svært at vurdere, hvor meget Thulesens forid, i lige netop DF, kan betyde for et job i det private erhvervsliv, men jeg sidder med en udpræget fornemmelse af, at hans langvarige grublerier over, hvad han skal, måske også kan ses som en offentlig jobansøgning i netop det private erhvervsliv.
Han har en god uddannelse, han kendt for at være en god strateg. Har været i samme parti i 27 år, og er dermed nok en relativ stabil person.

Måske går han og venter på, hvad der dukker op af tilbud - hvis nogle. Det kommer nok lidt an på, hvad netop hans baggrund betyder for et firma eller en virksomheds profil? :gruble:

Han er 52 år, og skal han starte på en ny karriere, skal det nok være nu.


Jeg har tænkt det samme. Der er jo ingen der siger han skal have et profileret job, hvor han er frontfigur. Han er uddannet cand.merc.jur. og har jeg indtryk af ret dygtig så jeg forestiller mig at han sagtens kan bruges et eller andet sted.

Tillykke, fisken80 - du vandt over hele det inkompetente og selv-opgejlende lemminge-kor af "politiske analytikere".

:blomst:
0
#Klimatosse
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Indlægaf fisken80 » 5. jul 2022, 19:09

FruitFly skrev:
fisken80 skrev:
paint skrev:Det er måske lidt svært at vurdere, hvor meget Thulesens forid, i lige netop DF, kan betyde for et job i det private erhvervsliv, men jeg sidder med en udpræget fornemmelse af, at hans langvarige grublerier over, hvad han skal, måske også kan ses som en offentlig jobansøgning i netop det private erhvervsliv.
Han har en god uddannelse, han kendt for at være en god strateg. Har været i samme parti i 27 år, og er dermed nok en relativ stabil person.

Måske går han og venter på, hvad der dukker op af tilbud - hvis nogle. Det kommer nok lidt an på, hvad netop hans baggrund betyder for et firma eller en virksomheds profil? :gruble:

Han er 52 år, og skal han starte på en ny karriere, skal det nok være nu.


Jeg har tænkt det samme. Der er jo ingen der siger han skal have et profileret job, hvor han er frontfigur. Han er uddannet cand.merc.jur. og har jeg indtryk af ret dygtig så jeg forestiller mig at han sagtens kan bruges et eller andet sted.

Tillykke, fisken80 - du vandt over hele det inkompetente og selv-opgejlende lemminge-kor af "politiske analytikere".

:blomst:


Jeg undrer mig også over, at BT ikke har ringet endnu :D
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Indlægaf paint » 5. jul 2022, 19:32

fisken80 skrev:
FruitFly skrev:
fisken80 skrev:
paint skrev:Det er måske lidt svært at vurdere, hvor meget Thulesens forid, i lige netop DF, kan betyde for et job i det private erhvervsliv, men jeg sidder med en udpræget fornemmelse af, at hans langvarige grublerier over, hvad han skal, måske også kan ses som en offentlig jobansøgning i netop det private erhvervsliv.
Han har en god uddannelse, han kendt for at være en god strateg. Har været i samme parti i 27 år, og er dermed nok en relativ stabil person.

Måske går han og venter på, hvad der dukker op af tilbud - hvis nogle. Det kommer nok lidt an på, hvad netop hans baggrund betyder for et firma eller en virksomheds profil? :gruble:

Han er 52 år, og skal han starte på en ny karriere, skal det nok være nu.


Jeg har tænkt det samme. Der er jo ingen der siger han skal have et profileret job, hvor han er frontfigur. Han er uddannet cand.merc.jur. og har jeg indtryk af ret dygtig så jeg forestiller mig at han sagtens kan bruges et eller andet sted.

Tillykke, fisken80 - du vandt over hele det inkompetente og selv-opgejlende lemminge-kor af "politiske analytikere".

:blomst:


Jeg undrer mig også over, at BT ikke har ringet endnu :D


Det skyldes måske, at jeg skrev det før dig. Men de har heller ikke ringet til mig. :D
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Indlægaf HerErJeg » 11. jul 2022, 16:28

Og nu må DF endelig være lagt i graven.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... ej/9336097
En (endnu en) tilsvining fra selveste Pia, nu med tillægsord som forræderi og egoisme.
Javel ja...
Måden at redde partiet må bestemt også være at skræmme afhopperne tilbage og få dem til at undskylde og skamme sig rigtig meget.

Hvor er det sørgeligt.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Så gik den ikke længere, DF brækker midt over

Indlægaf Wizzze » 11. jul 2022, 17:03

fisken80 skrev:
FruitFly skrev:
fisken80 skrev:
paint skrev:Det er måske lidt svært at vurdere, hvor meget Thulesens forid, i lige netop DF, kan betyde for et job i det private erhvervsliv, men jeg sidder med en udpræget fornemmelse af, at hans langvarige grublerier over, hvad han skal, måske også kan ses som en offentlig jobansøgning i netop det private erhvervsliv.
Han har en god uddannelse, han kendt for at være en god strateg. Har været i samme parti i 27 år, og er dermed nok en relativ stabil person.

Måske går han og venter på, hvad der dukker op af tilbud - hvis nogle. Det kommer nok lidt an på, hvad netop hans baggrund betyder for et firma eller en virksomheds profil? :gruble:

Han er 52 år, og skal han starte på en ny karriere, skal det nok være nu.


Jeg har tænkt det samme. Der er jo ingen der siger han skal have et profileret job, hvor han er frontfigur. Han er uddannet cand.merc.jur. og har jeg indtryk af ret dygtig så jeg forestiller mig at han sagtens kan bruges et eller andet sted.

Tillykke, fisken80 - du vandt over hele det inkompetente og selv-opgejlende lemminge-kor af "politiske analytikere".

:blomst:


Jeg undrer mig også over, at BT ikke har ringet endnu :D


De ville hellere have kuglestøderen :-D
https://www.bt.dk/kendte/joachim-b-olse ... tor-paa-bt
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"