Marius vender hjem til Danmark

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Oveditlevsen » 24. nov 2016, 08:54

Ubiquitous skrev:
Ja, det er da bestemt en mulighed, og det er jo også præcis det, jeg har gjort. Jeg nyder da helt bestemt solen, min fede bil, som jeg aldrig ville have råd til i Danmark, og min tårnhøje løn, som ikke på nogen måde kommer Danmark til gode, selvom I har betalt for uddannelsen, der gjorde det muligt. Måske skal jeg bare acceptere, at danskerne har foretaget et aktivt valg, og simpelthen mener, at prisen for, at en fremmed får opholdstilladelse i landet er for høj i forhold til de få millioner, som de (og deres evt. danske ægtefæller) ville bidrage med i skat.

Fair nok. Af hjertet tak for alle de gratis goder. Nu vil jeg gå ud på terrassen og nyde vejret lidt.

Det er da også fedt for dig, men det lyder som om der er lidt malurt i bægeret..
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 363
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 462

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Ubiquitous » 24. nov 2016, 10:19

Oveditlevsen skrev:Det er da også fedt for dig, men det lyder som om der er lidt malurt i bægeret..


Ja, det er ikke forkert opfattet. Jeg tror på den model vi har i Danmark, og jeg betalte min skat med glæde. Jeg synes Danmark har gjort rigtig mange ting rigtigt, og jeg er ked af, at føle mig uønsket i det land, som jeg er født og opvokset i, hvis jeg gifter mig med den forkerte. Det har jeg så ikke gjort endnu, men min søster har, så de bor, arbejder og betaler deres skat i London, som trods Brexit og alt muligt andet, stadig er et attraktivt land for udlændinge at leve i.

Jeg havde så den luksus, modsat min søster, at tage beslutningen med åbne øjne, så jeg vidste godt, at man ikke nødvendigvis er velkommen tilbage, hvis man forlader landet. Det er dog noget lidt andet følelsesmæssigt, at acceptere, at det er sådan det er, og at det ikke er en fejl, men gjort med fuldt overlæg.
1
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf FruitFly » 24. nov 2016, 15:53

Oveditlevsen skrev:
FruitFly skrev:Det er forrykt at man som dansk statsborger ikke har ret til at bosætte sig i Danmark med sin udenlandske ægtefælle.

Hvorfor?

Fordi en dansk statsborger altid skal være velkommen til at slå sig ned i sit eget land med sin hjertenskære. Hvis man spørger mig.

Det er forrykt at landsforvise en dansk statsborger "bare" fordi hun gerne vil bo sammen med sin ægtefælle.
1
#Klimatosse
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Thomas31 » 24. nov 2016, 16:15

Ubiquitous skrev:
Thomas31 skrev:Eller også forstår man det rent faktisk - tænk engang, måske er alle de andre ikke så ignorante endda - men mener måske ikke, at man ukritisk skal indrette sig efter alle aspekter af en simplificeret opfattelse af global konkurrence. Det er muligt, den "veluddannede arbejdskraft" opfatter sig selv som globalt uundværlig, men så kan den jo bruge mulighederne fremfor at kræve at alle deler opfattelsen


Ja, det er da bestemt en mulighed, og det er jo også præcis det, jeg har gjort. Jeg nyder da helt bestemt solen, min fede bil, som jeg aldrig ville have råd til i Danmark, og min tårnhøje løn, som ikke på nogen måde kommer Danmark til gode, selvom I har betalt for uddannelsen, der gjorde det muligt. Måske skal jeg bare acceptere, at danskerne har foretaget et aktivt valg, og simpelthen mener, at prisen for, at en fremmed får opholdstilladelse i landet er for høj i forhold til de få millioner, som de (og deres evt. danske ægtefæller) ville bidrage med i skat.

Fair nok. Af hjertet tak for alle de gratis goder. Nu vil jeg gå ud på terrassen og nyde vejret lidt.


Velbekomme.nyd det hele og bo, hvor du vil. Det har jeg intet problem med. Du kan bare ikke samtidig forvente at være savnet eller at samfundet skal indrette sig i særlig grad efter dine behov.
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Thomas31 » 24. nov 2016, 16:18

FruitFly skrev:
Oveditlevsen skrev:
FruitFly skrev:Det er forrykt at man som dansk statsborger ikke har ret til at bosætte sig i Danmark med sin udenlandske ægtefælle.

Hvorfor?

Fordi en dansk statsborger altid skal være velkommen til at slå sig ned i sit eget land med sin hjertenskære. Hvis man spørger mig.

Det er forrykt at landsforvise en dansk statsborger "bare" fordi hun gerne vil bo sammen med sin ægtefælle.


Hjertenskære og ægtefæller er ikke det samme.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf FruitFly » 24. nov 2016, 17:07

Thomas31 skrev:
FruitFly skrev:
Oveditlevsen skrev:
FruitFly skrev:Det er forrykt at man som dansk statsborger ikke har ret til at bosætte sig i Danmark med sin udenlandske ægtefælle.

Hvorfor?

Fordi en dansk statsborger altid skal være velkommen til at slå sig ned i sit eget land med sin hjertenskære. Hvis man spørger mig.

Det er forrykt at landsforvise en dansk statsborger "bare" fordi hun gerne vil bo sammen med sin ægtefælle.


Hjertenskære og ægtefæller er ikke det samme.

Det er jeg klar over. Hvad er din pointe?
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Aspargsen » 24. nov 2016, 17:10

FruitFly skrev:
Oveditlevsen skrev:
FruitFly skrev:Det er forrykt at man som dansk statsborger ikke har ret til at bosætte sig i Danmark med sin udenlandske ægtefælle.

Hvorfor?

Fordi en dansk statsborger altid skal være velkommen til at slå sig ned i sit eget land med sin hjertenskære. Hvis man spørger mig.

Det er forrykt at landsforvise en dansk statsborger "bare" fordi hun gerne vil bo sammen med sin ægtefælle.

Hvad så når personen ikke mere din hjertenskære, i bliver skilt

Skal man så udvise personen, nu da betingelser for opholdet i lander ikke mere er tilstede ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf FruitFly » 24. nov 2016, 18:06

Aspargsen skrev:Hvad så når personen ikke mere din hjertenskære, i bliver skilt

Skal man så udvise personen, nu da betingelser for opholdet i lander ikke mere er tilstede ?

Ja.

Men det er jo nemt at forestille sig at der er kommet børn til - måske den ikke-danske forældre så kan blive familiesammenført, hvis vedkommende kan forsørge sig selv/ikke skal forsørges af "systemet"? Grundlæggende har jeg ikke noget problem med at udlændinge, der kan forsørge sig selv, bor i Danmark.

Men som sagt: for min skyld kan opholdstilladelsen godt inddrages efter skilsmisse.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 363
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 462

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Ubiquitous » 25. nov 2016, 03:28

Thomas31 skrev:Velbekomme.nyd det hele og bo, hvor du vil. Det har jeg intet problem med. Du kan bare ikke samtidig forvente at være savnet eller at samfundet skal indrette sig i særlig grad efter dine behov.


Du lyder ærligt talt som om du har et problem. Jeg har på intet tidspunkt indikeret, at jeg har nogen forventning om at være savnet eller at samfundet skal indrette sig efter mig.

Jeg har bare svært ved at forstå, at man i Danmark ikke vil have udlændinge til at bo og arbejde, hvis de i øvrigt er selvforsørgende. Selv ikke, hvis de er gift med en dansk statsborger.
1
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf FruitFly » 25. nov 2016, 06:40

Ubiquitous skrev:Jeg har bare svært ved at forstå, at man i Danmark ikke vil have udlændinge til at bo og arbejde, hvis de i øvrigt er selvforsørgende. Selv ikke, hvis de er gift med en dansk statsborger.

De tager vores jobs OG vores piger?
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Fru Sunshine » 25. nov 2016, 07:08

Ubiquitous skrev:
Thomas31 skrev:Velbekomme.nyd det hele og bo, hvor du vil. Det har jeg intet problem med. Du kan bare ikke samtidig forvente at være savnet eller at samfundet skal indrette sig i særlig grad efter dine behov.


Du lyder ærligt talt som om du har et problem. Jeg har på intet tidspunkt indikeret, at jeg har nogen forventning om at være savnet eller at samfundet skal indrette sig efter mig.

Jeg har bare svært ved at forstå, at man i Danmark ikke vil have udlændinge til at bo og arbejde, hvis de i øvrigt er selvforsørgende. Selv ikke, hvis de er gift med en dansk statsborger.

Det vil man skam også gerne, hvis bare udlændingen er fra det rigtige udland og ikke er alt for eksotisk.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 363
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 462

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Ubiquitous » 25. nov 2016, 07:09

FruitFly skrev:De tager vores jobs OG vores piger?


Hvis jeg skulle gætte, så tror jeg, at rigtig mange danskere på ingen måde har købt den der med det multikulturelle samfund. Mange vil gerne bo et sted, hvor deres naboer har de samme værdier, ser ud på den samme måde, tjener det samme, går i det samme tøj, taler det samme sprog på samme måde etc. Man bryder sig ikke om, at folk er forskellige, fordi så er de sværere at have tillid til.

I bund og grund ser jeg Danmark som en stor landsby, med både de gode og dårlige sider, der hører til det. Det er en opfattelse, der kun er blevet forstærket efter jeg har forladt landet. Ikke at der er noget galt i det. Jeg har bare forladt en landsby for en anden, for danskere opfører sig på præcis samme måde i udlandet, ligesom de fleste andre nationaliteter i øvrigt.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf fisken80 » 25. nov 2016, 19:37

FruitFly skrev:
Aspargsen skrev:Hvad så når personen ikke mere din hjertenskære, i bliver skilt

Skal man så udvise personen, nu da betingelser for opholdet i lander ikke mere er tilstede ?

Ja.

Men det er jo nemt at forestille sig at der er kommet børn til - måske den ikke-danske forældre så kan blive familiesammenført, hvis vedkommende kan forsørge sig selv/ikke skal forsørges af "systemet"? Grundlæggende har jeg ikke noget problem med at udlændinge, der kan forsørge sig selv, bor i Danmark.

Men som sagt: for min skyld kan opholdstilladelsen godt inddrages efter skilsmisse.


Det åbner bare for noget rigtig grimt, hvis man uden videre fjerner en opholdstilladelse pga. Skilsmisse. F.eks. at en person bliver i et fysisk eller psykisk voldeligt forhold, fordi alternativet, at blive smidt ud af landet, måske oven i købet uden ens børn, er værre end det der sker i parforholdet.

Mig bekendt har der allerede været sager af den art, og jeg synes det er rigtig grimt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf FruitFly » 25. nov 2016, 21:59

fisken80 skrev:Det åbner bare for noget rigtig grimt, hvis man uden videre fjerner en opholdstilladelse pga. Skilsmisse. F.eks. at en person bliver i et fysisk eller psykisk voldeligt forhold, fordi alternativet, at blive smidt ud af landet, måske oven i købet uden ens børn, er værre end det der sker i parforholdet.

Mig bekendt har der allerede været sager af den art, og jeg synes det er rigtig grimt.

Det kunne sagtens være en grund til at den forudrettede kunne beholde opholdstilladelsen alligevel. Men klart, der er da en risiko ved at bosætte sig i et andet land, når ens eneste lovgrundlag for opholdet er et ægteskab.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 363
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 462

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Ubiquitous » 26. nov 2016, 04:54

fisken80 skrev:
FruitFly skrev:
Aspargsen skrev:Hvad så når personen ikke mere din hjertenskære, i bliver skilt

Skal man så udvise personen, nu da betingelser for opholdet i lander ikke mere er tilstede ?

Ja.

Men det er jo nemt at forestille sig at der er kommet børn til - måske den ikke-danske forældre så kan blive familiesammenført, hvis vedkommende kan forsørge sig selv/ikke skal forsørges af "systemet"? Grundlæggende har jeg ikke noget problem med at udlændinge, der kan forsørge sig selv, bor i Danmark.

Men som sagt: for min skyld kan opholdstilladelsen godt inddrages efter skilsmisse.


Det åbner bare for noget rigtig grimt, hvis man uden videre fjerner en opholdstilladelse pga. Skilsmisse. F.eks. at en person bliver i et fysisk eller psykisk voldeligt forhold, fordi alternativet, at blive smidt ud af landet, måske oven i købet uden ens børn, er værre end det der sker i parforholdet.

Mig bekendt har der allerede været sager af den art, og jeg synes det er rigtig grimt.


Ja, den slags sager vil der altid være, men det er et fåtal, og de kan nok håndteres, hvis man er bekymret over dem. Desuden er det allerede sådan i dag, så vidt jeg forstår.

...Og der er i øvrigt et helt generelt problem, at hvis du er afhængig af din ægtefælle på en eller anden måde (økonomisk, følelsesmæssigt, etc.), så kan du risikere at acceptere nogle vilkår, der egentlig er uacceptable. Det får os jo ikke til at ophæve konceptet ægteskab i Danmark, vel?

Efter min opfattelse er det ikke rigtig nogle reelle argumenter, der giver mening, hvis man kradser lidt i overfladen, udover, at man i Danmark har det stramt med folk, der er lidt for anderledes. Jeg har i hvertfald ikke hørt nogle.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"