Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf paint » 30. maj 2016, 11:32

dgd2007 skrev:
Sophies-mor skrev:Nu er Uffe Elbæk ikke i forvejen klædt på til en debat som denne. Eller at være partileder.
Han ligner en der får tæv, hver gang nogle er uenige med ham. I stedet for at lytte og svare.
Han er en stor undskyldning for sig selv.

:D Ja, det er rigtigt nok.
Men på den anden side så jeg lidt af den omtalte udsendelse. Og den meget selvglade og irriterende Clement Kjærsgaard blev bare ved og ved at spørge Uffe Elbæk, om han ikke var en stor idiot for at have sagt, at Alternativet var parat til at forhandle med socialdemokraterne om, hvor mange flygtninge, DK kan modtage.

Jeg synes, både Clement - og til tider også Krasnik - giver den som ikke-særlig-vellykkede BBC HardTalk wannabes. Jeg synes, de begge jævnligt overskrider grænsen for det pinlige - [b]uden at man på nogen måde kommer nærmere en afklaring af de spørgsmål, der er til debat. Og det er vel det sidste, der er det afgørende for, om stilen er vellykket, [/b]ikke om journalisten tør være pågående i sig selv, men om seeren bliver klogere af det. Det synes jeg sjældent man gør, når de to kører deres "gotcha!" stil ud i det ekstreme.



Helt enig! Især det markerede.

Nu så jeg ikke det omtalte 'interview', men jeg har set andre lignende. Både Clement og Krasnik, kører den der selvpromoverende stil, der går ud på at hakke stort set alt, hvad den interviewede siger i smadder. De har, især Krasnik, en helt tydelig agenda med deres interview og der vil/skal de hen. Når personen ikke svarer det, der kan bringe dem hen til dén pointe afbryder de og hakker svarene i stykker.
Personligt, kan jeg slet ikke klare at se Krasnik, når han ruller sig ud og heller ikke Clement, for den sags skyld. Som du skriver; man sidder tilbage med den pointe, som Krasnik/Clement ønsker og ikke et svar på spørgsmålene.
Folk ligner nogen, der har stukket hovedet i en blender, når interviewet er færdigt.

En dygtig journalist eller interviewer, er efter min mening, kendetegnet ved at de ved argumentets magt, logisk strategi og indsigt, kan blotlægge (den eventuelle) hulhed i en persons meninger – uden at øve psykisk vold.

Dét kan ingen af dem.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf icelady » 30. maj 2016, 11:34

http://www.dr.dk/nyheder/politik/uffe-elbaek-vred-over-clement-interview-blev-vaek-fra-deadline


Så er Clement ude med svar på Uffes kritik.

Og skulle det virkelig passe, at Uffe melder afbud til Deadline, bla fordi han føler sig krænket (eller hvad han nu føler sig), så kan jeg såmænd godt forstå ham, men som politiker møder man modstand og dét må han altså stå igennem.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Code71 » 30. maj 2016, 12:04

icelady skrev:http://www.dr.dk/nyheder/politik/uffe-elbaek-vred-over-clement-interview-blev-vaek-fra-deadline


Så er Clement ude med svar på Uffes kritik.

Og skulle det virkelig passe, at Uffe melder afbud til Deadline, bla fordi han føler sig krænket (eller hvad han nu føler sig), så kan jeg såmænd godt forstå ham, men som politiker møder man modstand og dét må han altså stå igennem.


Hvor er Uffe dog en tudemarie. Hvorfor er det at man ikke skulle ha lov at gå hårdt til politikere i Danmark? Med hans alternative tankegang havde han da fået en meget hårdere medfart i udlandet

Det virker jo som om han gemmer sig fra at skulle svare ærligt på nogle spørgsmål han ikke i forvejen har godkendt
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf dgd2007 » 30. maj 2016, 12:11

Code71 skrev:Hvor er Uffe dog en tudemarie. Hvorfor er det at man ikke skulle ha lov at gå hårdt til politikere i Danmark? Med hans alternative tankegang havde han da fået en meget hårdere medfart i udlandet

Det virker jo som om han gemmer sig fra at skulle svare ærligt på nogle spørgsmål han ikke i forvejen har godkendt

Jo, men det er fair nok at få frem. Men det drukner bare i Clements selvpromovering.
Jeg antager, at du i forvejen var negativ over for UE, og at det ikke er den udsendelse, der har flyttet noget i din opfattelse? :)
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf paint » 30. maj 2016, 12:21

Code71 skrev:
icelady skrev:http://www.dr.dk/nyheder/politik/uffe-elbaek-vred-over-clement-interview-blev-vaek-fra-deadline


Så er Clement ude med svar på Uffes kritik.

Og skulle det virkelig passe, at Uffe melder afbud til Deadline, bla fordi han føler sig krænket (eller hvad han nu føler sig), så kan jeg såmænd godt forstå ham, men som politiker møder man modstand og dét må han altså stå igennem.


Hvor er Uffe dog en tudemarie. Hvorfor er det at man ikke skulle ha lov at gå hårdt til politikere i Danmark? Med hans alternative tankegang havde han da fået en meget hårdere medfart i udlandet

Det virker jo som om han gemmer sig fra at skulle svare ærligt på nogle spørgsmål han ikke i forvejen har godkendt


Jeg synes hjertens gerne, at man må gå hårdt til politikerne i Danmark. Faktisk, synes jeg at man gør det for lidt. Men det skal jo gerne være politikeren og dennes meninger (eller mangel på samme) som er hovedpersonen og ikke intervieweren.

Både Clement og Krasnik, har alt for travlt med at iscenesætte sig selv. Og deres 'stil', overdøver indholdet. Vil man være journalist på dén måde, kan man lige så godt slå folk med en hammer over fingrene, hver gang de siger noget man ikke havde planlagt. ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Akehurst2 » 30. maj 2016, 12:21

Jeg er ret enig med Clement her:

Clement Kjersgaard svarer af princip ikke på kritik af bestemte interviews, men siger, at der ikke er nogen grund til at bringe interviews med landets mest magtfulde mennesker, hvis ikke de svarer på spørgsmålene:

- Jeg synes, at pressen i mange lande – heriblandt Danmark - spilder folks tid. Pressen burde stoppe med at bringe interviews, hvor politikere ikke svarer. Det er med til at skabe en oplevelse af, at de kan komme i medierne uden at svare, siger han.


Men så skal pressen jo gå forrest. Det hjælper ikke at sidde og se på nogen, der mundhugges.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Code71 » 30. maj 2016, 12:42

dgd2007 skrev:
Code71 skrev:Hvor er Uffe dog en tudemarie. Hvorfor er det at man ikke skulle ha lov at gå hårdt til politikere i Danmark? Med hans alternative tankegang havde han da fået en meget hårdere medfart i udlandet

Det virker jo som om han gemmer sig fra at skulle svare ærligt på nogle spørgsmål han ikke i forvejen har godkendt

Jo, men det er fair nok at få frem. Men det drukner bare i Clements selvpromovering.
Jeg antager, at du i forvejen var negativ over for UE, og at det ikke er den udsendelse, der har flyttet noget i din opfattelse? :)


Jeg er og har altid været meget negativt indstillet overfor Clement som jeg i grunden synes lader det blive en show omkring ham, mere end politiske debatter og af samme grund ser jeg sjældent ting med ham

Men når politikere bagefter sidder og tuder over det der sker, så står jeg helt af. For det første VED de det på forhånd. Ingen kan påstå at de ikke på forhånd ved hvordan det foregår og for det andet så har Uffe gjort det til hans levevej aldrig at svare konkret på spørgsmål. Men svare i så generelle vendinger at man kan få hans udsagn til at passe ind på en flokke sommerfugle i amazonasjunglen ligeså vel som på vigtige politiske punkter på den danske dagsorden og den SLAGS politikere hænger mig så vildt langt ud af halsen. Det er intet personligt mod UE. Men nærmere politikerleden generelt
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. maj 2016, 13:19

Jørn skrev:Er Clement for grov ?


Ja, han er. Man kan sagtens gå en person på klingen uden at afbryde dem eller være uforskammet. Det formår Clement ikke, og derfor synes jeg har er under middel, når det gælder journalistisk standard. Han fejler eklatant i mødeledelse.
4
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Sophies-mor » 30. maj 2016, 13:30

Ennovy skrev:
Sophies-mor skrev:
icelady skrev:http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-05-30-elbaek-rasende-efter-clement-interview-decideret-uvaerdigt?utm_source=Facebook&utm_campaign=TV_2_Nyhederne&utm_medium=Social

Nu er det så Uffe Elbæk, der er utilfreds.

Jeg så programmet og må indrømme, at Clement så ud til at have en klar agenda. Men på den anden side; skal man ikke snart forvente at man som politiker bliver gået gevaldigt på klingen hos Clement. :gruble:

Nu er Uffe Elbæk ikke i forvejen klædt på til en debat som denne. Eller at være partileder.
Han ligner en der får tæv, hver gang nogle er uenige med ham. I stedet for at lytte og svare.
Han er en stor undskyldning for sig selv.




Wow - helt random og upassende kommentar. Og så forkert på alle måder. Uffe er en mand, der igen og igen har bevist hvad han kan og ikke kan. Så kan man være enig eller uenig i hvad han mener og gør, men at slå ham hen som en jubelidiot uden indhold er altså forkert.

Muligt.
Men jeg ikke kaldt ham jubelidiot.
Jeg har skrevet min mening. I alle de debatter jeg har set med ham, har han manglet gennemslagkraft og styrke set i modsætning til langt de fleste andre. Efter min bedste overbevisning.
Han virker simpelthen ikke overbevisende nok på mig.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf icelady » 30. maj 2016, 13:36

http://www.dr.dk/nyheder/indland/soeren-pind-boykotter-clement-efter-elbaek-interview


Søren Pind vil ikke deltage i programmer eller interviews med Clement. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. maj 2016, 13:59

icelady skrev:http://www.dr.dk/nyheder/indland/soeren-pind-boykotter-clement-efter-elbaek-interview


Søren Pind vil ikke deltage i programmer eller interviews med Clement. :gruble:


Det forstår jeg godt. Jeg gider ikke engang se programmer, hvor Clement er med...
3
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf icelady » 30. maj 2016, 16:29

0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf dgd2007 » 30. maj 2016, 20:33

dgd2007 skrev:Men hans far var sød. Han havde nogle udsendelser, hvor han stod og mumlede om historie ting fra den gamle by i Århus :)

Der kommer for øvrigt en udsendelse med ham (altså faren) kl. 04:05 på DR K ;)
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 31. maj 2016, 13:26

dgd2007 skrev:
dgd2007 skrev:Men hans far var sød. Han havde nogle udsendelser, hvor han stod og mumlede om historie ting fra den gamle by i Århus :)

Der kommer for øvrigt en udsendelse med ham (altså faren) kl. 04:05 på DR K ;)


Og denne udmærkede serie.. http://www.dr.dk/bonanza/serie/danmarks ... storie.htm
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Karkluden » 31. maj 2016, 13:29

Akehurst2 skrev:Jeg synes ikke nødvendigvis Clement er for grov, men jeg synes hans aggressive stil med mange afbrydelser skygger for formålet med interviewet.

Når man hele tiden afbryder folk, så er det for let for dem efterfølgende at affærdige kritik om ikke at svare på spørgsmål med, at de jo blev afbrudt. Man skal hellere lade dem tale ud og så konfrontere dem med, at de ikke svarede, gerne flere gange of at udstille sin pointe, hvis det er nødvendigt, end at afbryde.

Rent bortset fra, at de afbrydelser ikke er til at holde ud at høre på.

Enig. For mig sker der også det, at jeg synes, det er en meget belastende interviewform at være seer til. Så jeg ser aldrig Clement.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"