Dickpics skal være ulovligt

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Dickpics skal være ulovligt

Indlægaf Slettet bruger » 30. jan 2016, 20:01

Hvorfor er det egentligt ikke ulovligt at sende et billede af sin pik til en kendt eller en på en datinghjemmeside? Det er det måske også, men det virker som om dickpics er blevet accepteret som noget man bare må leve med på nettet.

Synes man skulle kunne uploade billedet på en hjemmeside politiet havde "pikbillede-anmeldelse.dk", samt med info om afsenderen, evt med sit password til den side man har modtaget på, så politiet kan gå ind og tjekke hvem der har sendt billedet, og så kunne fæhovedet få en bøde på f.eks. 3000 kr hvor pikbilledemodtageren fik halvdelen. Bøden skulle stige for recidivister, og evt. til sidst kunne det komme på straffeattesten til skam og skændsel for ham.

Det skal self. være OK på sider hvor det er det siden er der for, ellers hvis der har været forudgående kontakt hvor det giver mening med pikbilledet. På samme måde som man ikke får en bøde for at vise sin pik til en kæreste eller en man har sex med, men man får det hvis man hiver sjoveren frem og viser den til en tilfældig person i Netto.

Det er sq langt ude at kendte og kvinder på datingsider må leve med at det vælter ind med pikbilleder til dem.
3
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Dickpics skal være ulovligt

Indlægaf landsbytossen » 30. jan 2016, 20:03

Det vil i mange tilfælde nok kunne gå ind under blufærdighedskrænkelse, hvis de kommer ud af den blå luft.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Dickpics skal være ulovligt

Indlægaf Slettet bruger » 30. jan 2016, 20:07

landsbytossen skrev:Det vil i mange tilfælde nok kunne gå ind under blufærdighedskrænkelse, hvis de kommer ud af den blå luft.


Det virker bare som om ingen overhovedet anmelder det, og det er blevet en helt normal ting. Og det er dumt, det er jo meget nemmere i virkeligheden på nettet at finde ham, end hvis der er en der springer frem bag fra en busk og flasher og stikker af igen.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Dickpics skal være ulovligt

Indlægaf Hunkat » 30. jan 2016, 20:07

Generelt burde mange af de ting der sker på internettet have flere real life konsekvenser. Dick pics, trusler, osv.
Det kunne jeg sgu godt ønske mig.
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Dickpics skal være ulovligt

Indlægaf Torn » 31. jan 2016, 10:54

Men, er det ikke ulovligt? Altså blufærdighedskrænkelse.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Dickpics skal være ulovligt

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. feb 2016, 09:08

Skumfidusen skrev:
Torn skrev:Men, er det ikke ulovligt? Altså blufærdighedskrænkelse.


Det ville jeg faktisk også tro det var. Gad vide om sådan et nogen sinde er blevet anmeldt.


Mange ting der foregår online, og beviserne er nok også typisk klokkeklare.
Men sandheden er vel at de ting er mindre alvorlige, og at de ressourcemæssigt nedprioriteres, for det er ting der er langt mere alvorlige, og har langt større konsekvenser for forudrettede.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Dickpics skal være ulovligt

Indlægaf Precaseptica » 1. feb 2016, 13:02

eks-Maupassant skrev:Hvorfor er det egentligt ikke ulovligt at sende et billede af sin pik til en kendt eller en på en datinghjemmeside?


Fordi det relativt set ville være spild af politiets tid. Det ville kræve opkvalificerende kurser i digital ekspertise. Det ville kriminalisere en kæmpe mængde af ellers fredelige mennesker. Det ville give problematiske udfald når vi efterfølgende skulle til at snakke om aldersgrænser. Skal man retsforfølge folkeskoleelever, der opfører sig dumt med kombinationen af både teknologi og hormoner de ikke forstår?

Det ville være mere fornuftigt at italesætte det, så det kulturelle fænomen digital flashing kan debatteres og indrammes i en social konsensus.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Dickpics skal være ulovligt

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. feb 2016, 13:13

Precaseptica skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvorfor er det egentligt ikke ulovligt at sende et billede af sin pik til en kendt eller en på en datinghjemmeside?


Fordi det relativt set ville være spild af politiets tid. Det ville kræve opkvalificerende kurser i digital ekspertise. Det ville kriminalisere en kæmpe mængde af ellers fredelige mennesker. Det ville give problematiske udfald når vi efterfølgende skulle til at snakke om aldersgrænser. Skal man retsforfølge folkeskoleelever, der opfører sig dumt med kombinationen af både teknologi og hormoner de ikke forstår?

Det ville være mere fornuftigt at italesætte det, så det kulturelle fænomen digital flashing kan debatteres og indrammes i en social konsensus.


Det ville nok langt mere være op til det enkelte site at skrive et regelsæt der bl.a. kunne gøre billeder af kønsdele forbudt, - så man på den platform ved at præmissen er at man ikke kan/bør få fremmede mænds dillere i indbakken f.x. Og at man har en ganske god mulighed for at anmelde netop dette, med konsekvenser for afsender.
jeg tænker man ret hurtig får sorteret segmentet af flashere fra, og at et sådan sted måske også ville være forholdsvis attraktivt for de der ikke ønsker at modtage den slags billeder fra andre brugere.


Men det forhindrer jo dog ikke flasherne i at opsøge andre på alle mulige andre platformen, såsom facebook, instagram, twitter o.a. mere åbent.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Dickpics skal være ulovligt

Indlægaf Precaseptica » 1. feb 2016, 13:20

DD_81 skrev:Det ville nok langt mere være op til det enkelte site at skrive et regelsæt der bl.a. kunne gøre billeder af kønsdele forbudt, - så man på den platform ved at præmissen er at man ikke kan/bør få fremmede mænds dillere i indbakken f.x. Og at man har en ganske god mulighed for at anmelde netop dette, med konsekvenser for afsender.
jeg tænker man ret hurtig får sorteret segmentet af flashere fra, og at et sådan sted måske også ville være forholdsvis attraktivt for de der ikke ønsker at modtage den slags billeder fra andre brugere.


Men det forhindrer jo dog ikke flasherne i at opsøge andre på alle mulige andre platformen, såsom facebook, instagram, twitter o.a. mere åbent.


Det vil jeg også mene er det mest fornuftigt. Jeg synes dog Facebook er lige stramtandede nok med den slags. Jeg kan godt forstå jeg ikke må sende et dickpic til folk der intet har med mig at gøre. Men jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke må sende et til min forlovede. Eller bare generelt dele dirty links og den slags. Det kan godt blive lige puritansk nok.

Jeg synes ikke platformene bør blande sig i hvordan folk deler den private service de tilbyder, så længe begge parter er interesserede i det. Men jeg kan sagtens forstå at man ikke må poste en erekt penis på sin væg på Facebook eksempelvis. Der har jo også været megen snak om hvorfor Facebook er dybt kompromisløse når det kommer til kvindelige brystvorter, men mandlige er helt fine. På mange måder er det jo amerikansk kultur, der har blandet sig i noget vi faktisk egentlig havde det fint med i Danmark inden globaliseringen.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"