S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Indlægaf annellaII » 24. jan 2021, 05:42

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/s-ordfoerer-rasende-over-mette-f.-dukke-fy-for-pokker/8439357

Demonstrationerne lørdag aften udviklede sig i København, da en større folkemængde var samlet ved Forum på Frederiksberg for at demonstrere mod landets coronarestriktioner.

Første del af demonstrationen, hvor demonstranterne gik i et fakkeloptog igennem byen, forløb roligt.

Da demonstrationen sluttede ved Forum omkring klokken 19.30, kom en dukke forestillende Mette Frederiksen (S) op at hænge.

Om halsen hang et skilt med teksten: 'Hun må og skal aflives'.

Der blev forsøgt sat ild til dukken, hvilket andre demonstranter dog slukkede.

Derefter blev den hevet ned på jorden, hvor hovedet blev skilt fra kroppen og resterne smidt i en busk.

Da Ekstra Bladets reporter ville tage et nærmere blik på dukken, møvede en demonstrant sig forbi og spyttede på dukken.

Alt dette skete kort før, at demonstrationen udviklede sig og endte i en konfrontation med det tilstedeværende politi.

Politisk ordfører for socialdemokratiet, Jesper Petersen, er svært forarget over billedet, da han får det præsenteret.

'Fy for pokker. Det var dog et ubehageligt, faktisk skræmmende billede. Taget bogstaveligt så er det jo en opfordring til politisk motiveret drab på vores folkevalgte statsminister. Det hører ingen steder hjemme', skriver han i en SMS til Ekstra Bladet.

Der var ifølge politiet omkring 400-500 mennesker ved begyndelsen af den varslede demonstration.

Flere havde forladt demonstrationen, da den omkring klokken 20 endte i voldsom konfrontation med politiet.



Nu er jeg ikke så let at forarge og 'fy for pokker' er mildt sagt, men billedet af den brændende dukke, der forestiller Mette Frederiksen, forarger mig dog og det gevaldigt. Jeg er målløs og mangler ord for, hvad jeg mener om sådan en handling.

Hvad er din mening om denne brændende dukke?

Foto: Kenneth Meyer/Ekstrabladet

Billede
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 24. jan 2021, 05:53

Venstreradikale aktivister har over de sidste flere år sat nye rekorder for hvor lavt man kan synke. Mere etablerede venstreorienterede personer og medier har i vid udstrækning minimeret det. Det er nu den nye normal.

Billede
2
Grab them by the pussy
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2021, 05:57

Jeg synes det er smagløst. Og en skam. For det gør det bare lettere at klassificere alle restriktionsmodstandere som galninge.
7
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21831

Re: S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Indlægaf Purple Haze » 24. jan 2021, 06:53

De skulle skamme sig skulle de!

Håber hele bundtet får corona og bliver voldsomt syge (men lige præcis ikke syge nok til indlæggelse og senfølger!) så de er tvunget til at være derhjemme de næste par måneder.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Indlægaf Anlewi » 24. jan 2021, 06:55

Jeg syntes det er - ja i mangel af bedre ord smagløst.
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Indlægaf Sangius » 24. jan 2021, 06:58

Smagløst og ubehageligt. Synes fint de kan straffes for trusler, synes det er over grænsen.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. jan 2021, 07:14

Jeg bliver oprigtigt skide bekymret for hvordan grænser rykker sig, - hvordan forråelsen sniger sig ind, når folk skal vise/ytre deres holdning.
Fint at være uenig, fint at fortælle det, gøre opmærksom på det, men gør det dog på en ordentlig måde.
Jeg synes det ligger langt uden for hvad jeg ville tænke er danske værdier.
Og dét bekymrer mig, for hvad er næste skridt, og næste skridt. Jeg håber ikke det bliver accepteret som "new normal"
6
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1332
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 316
Kontakt:

Re: S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Indlægaf EmoJanice » 24. jan 2021, 07:16

Problemet er hvis disse, hvad jeg lige nu vil karakterisere som yderliggående, får større opbakning i befolkningen fordi almindelige mennesker jo p.t. ikke kan få lov til at gå på arbejde eller drive deres lille butik som rummer hele deres livsindhold.

De venter på nåde i form af en EU-godkendelse og kan se at det Folketing som de har valgt og som de sætter lid til at skulle styre landet og beskytte dem, ikke kan det, fordi der sidder et overelitært styre nede i EU som de på ingen måde kan identificere sig med og holder deres skæbne i deres hænder.

Vi ser i USA hvad der sker når afstanden mellem borgeren på gulvet og et elitært styre, man nærmest skal være født ind, bliver for stor.

Denne dukke er udansk og det er afskyelig, men det på tide af afvæbne muligheden for at denne bevægelser gror sig stor. Det gør vi i min optik ved at sikre befolkningen bedre. Østrig har skærpet kravene til masker fordi man nu ved mere om smitten. Måske skal vi bære sikkerhedsbriller så smitten ikke kan komme ind via øjnene? Men samfundet skal genåbnes, så almindelige mennesker kan arbejde istedet for at vente i måneder på støtte alt imens bankerne gør klar til at lukke for folks livsdrøm.
0
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Indlægaf annellaII » 24. jan 2021, 07:24

EmoJanice skrev:Problemet er hvis disse, hvad jeg lige nu vil karakterisere som yderliggående, får større opbakning i befolkningen fordi almindelige mennesker jo p.t. ikke kan få lov til at gå på arbejde eller drive deres lille butik som rummer hele deres livsindhold.

De venter på nåde i form af en EU-godkendelse og kan se at det Folketing som de har valgt og som de sætter lid til at skulle styre landet og beskytte dem, ikke kan det, fordi der sidder et overelitært styre nede i EU som de på ingen måde kan identificere sig med og holder deres skæbne i deres hænder.

Vi ser i USA hvad der sker når afstanden mellem borgeren på gulvet og et elitært styre, man nærmest skal være født ind, bliver for stor.

Denne dukke er udansk og det er afskyelig, men det på tide af afvæbne muligheden for at denne bevægelser gror sig stor. Det gør vi i min optik ved at sikre befolkningen bedre. Østrig har skærpet kravene til masker fordi man nu ved mere om smitten. Måske skal vi bære sikkerhedsbriller så smitten ikke kan komme ind via øjnene? Men samfundet skal genåbnes, så almindelige mennesker kan arbejde istedet for at vente i måneder på støtte alt imens bankerne gør klar til at lukke for folks livsdrøm.


Jeg har nu ikke indtrykket af, at de danske Corona restriktioner har det mindste med styret i EU at gøre, hvert enkelt EU medlemsland bestemmer da selv, hvilke restriktioner, der skal indføres i de respektive lande.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2021, 07:25

Madam Pomfrey skrev:Jeg bliver oprigtigt skide bekymret for hvordan grænser rykker sig, - hvordan forråelsen sniger sig ind, når folk skal vise/ytre deres holdning.


Set i forhold til hvad vi har set de senere år, synes jeg ikke det her er noget særligt. Andre politikere er blevet udsat for vold for at ytre deres holdninger, og der var ikke den store opbakning til dem, de fik i manges øjne hvad de fortjente.

Så selv om jeg er enig i at det er dumt at brænde dukker af Mette Frederiksen med tekster om at hun bør dø, så synes jeg også at hykleriet rundt omkring er rimelig let at få øje på. Der er mange som har meget forskellige standarder, afhængigt af om det går ud over nogen de kan lide.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Indlægaf Artem » 24. jan 2021, 07:25

Kan godt se det lidt sjove i at de vil have hende aflivet med reference til minksagen. Hvor jeg også en gang selv har foreslået at aflive hele regeringen i stedet.
Men det er ikke så heldigt da det tager fokus fra sagen og en af de smukke ting ved danmark er netop at selv top politikere kan bevæge sig sikkert rundt uden en masse beskyttelse. Hvilket det vil være meget synd hvis vi mister.

Jeg er lidt i tvivl om hvad de her folk er for nogle? Er det mest hooligans som nu i stedet smadrer byen og er imod regeringen, nu de ikke kan mødes til fodbold og smadrer hinanden. Eller er der reelt noget substans i det?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1332
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 316
Kontakt:

Re: S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Indlægaf EmoJanice » 24. jan 2021, 08:00

annellaII skrev:
EmoJanice skrev:Problemet er hvis disse, hvad jeg lige nu vil karakterisere som yderliggående, får større opbakning i befolkningen fordi almindelige mennesker jo p.t. ikke kan få lov til at gå på arbejde eller drive deres lille butik som rummer hele deres livsindhold.

De venter på nåde i form af en EU-godkendelse og kan se at det Folketing som de har valgt og som de sætter lid til at skulle styre landet og beskytte dem, ikke kan det, fordi der sidder et overelitært styre nede i EU som de på ingen måde kan identificere sig med og holder deres skæbne i deres hænder.

Vi ser i USA hvad der sker når afstanden mellem borgeren på gulvet og et elitært styre, man nærmest skal være født ind, bliver for stor.

Denne dukke er udansk og det er afskyelig, men det på tide af afvæbne muligheden for at denne bevægelser gror sig stor. Det gør vi i min optik ved at sikre befolkningen bedre. Østrig har skærpet kravene til masker fordi man nu ved mere om smitten. Måske skal vi bære sikkerhedsbriller så smitten ikke kan komme ind via øjnene? Men samfundet skal genåbnes, så almindelige mennesker kan arbejde istedet for at vente i måneder på støtte alt imens bankerne gør klar til at lukke for folks livsdrøm.


Jeg har nu ikke indtrykket af, at de danske Corona restriktioner har det mindste med styret i EU at gøre, hvert enkelt EU medlemsland bestemmer da selv, hvilke restriktioner, der skal indføres i de respektive lande.


Danmark bestemmer selv hvor meget vi vil lukke ned, men når vi lukker ned og medarbejdere ikke kan arbejde og chefen ikke kan betale husleje eller varerne så der er et arbejde at komme tilbage til, så skal alle parter vente i uendelighed på at få nogle penge.

Det får Folketinget til at fremstå magtesløs. Det underminerer tiltroen til Folketinget og troen på at vi har et selvbestemmende demokrati i vores land. EU havde vi i forvejen ingen tiltro til. Det virker f.eks. dobbelmoralsk at sætte ind overfor korruption, når det hele tiden gentages at vi skal harmonisere og korruption er standarden i andre lande og harmonisering derfor i en optimal verden skulle betyde at vi skulle ligne flertallet og derfor i større grad acceptere korruption.

Men det farlige er når vi nu ser at Folketinget er magtesløs. Vi har betalt skat og det virker forkert at andre skal bestemme om vi kan få udbetalt lidt af vi har betalt, når nøden er stor. Mette Frederiksen har godt nok titlen af statsminister, men når det kommer til pengene, så er hun at sammenligne med en kontorassistent.

Det gør ikke afbrændningen OK, men ny afbrændninger kan forhindres ved at folk kommer i arbejde. Så får de andet at tænke på.
1
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Indlægaf fisken80 » 24. jan 2021, 08:13

abcd skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg bliver oprigtigt skide bekymret for hvordan grænser rykker sig, - hvordan forråelsen sniger sig ind, når folk skal vise/ytre deres holdning.


Set i forhold til hvad vi har set de senere år, synes jeg ikke det her er noget særligt. Andre politikere er blevet udsat for vold for at ytre deres holdninger, og der var ikke den store opbakning til dem, de fik i manges øjne hvad de fortjente.

Så selv om jeg er enig i at det er dumt at brænde dukker af Mette Frederiksen med tekster om at hun bør dø, så synes jeg også at hykleriet rundt omkring er rimelig let at få øje på. Der er mange som har meget forskellige standarder, afhængigt af om det går ud over nogen de kan lide.


Er der mange der synes det er ok, hvis politikere udsættes for vold eller trusler da? Sådan generelt?
Hvem er de der mange? Altså jeg har set nogle rabiate på Facebook skrive den slags, men det har da langt fra været det generelle billede i forbindelse med vold og trusler mod politikere.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2021, 08:20

fisken80 skrev:
abcd skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg bliver oprigtigt skide bekymret for hvordan grænser rykker sig, - hvordan forråelsen sniger sig ind, når folk skal vise/ytre deres holdning.


Set i forhold til hvad vi har set de senere år, synes jeg ikke det her er noget særligt. Andre politikere er blevet udsat for vold for at ytre deres holdninger, og der var ikke den store opbakning til dem, de fik i manges øjne hvad de fortjente.

Så selv om jeg er enig i at det er dumt at brænde dukker af Mette Frederiksen med tekster om at hun bør dø, så synes jeg også at hykleriet rundt omkring er rimelig let at få øje på. Der er mange som har meget forskellige standarder, afhængigt af om det går ud over nogen de kan lide.


Er der mange der synes det er ok, hvis politikere udsættes for vold eller trusler da? Sådan generelt?
Hvem er de der mange? Altså jeg har set nogle rabiate på Facebook skrive den slags, men det har da langt fra været det generelle billede i forbindelse med vold og trusler mod politikere.


Der er mange der har sagt at vold er hvad man må forvente.
1
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: S-ordfører rasende over Mette F.-dukke: 'Fy for pokker'

Indlægaf fisken80 » 24. jan 2021, 08:30

abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg bliver oprigtigt skide bekymret for hvordan grænser rykker sig, - hvordan forråelsen sniger sig ind, når folk skal vise/ytre deres holdning.


Set i forhold til hvad vi har set de senere år, synes jeg ikke det her er noget særligt. Andre politikere er blevet udsat for vold for at ytre deres holdninger, og der var ikke den store opbakning til dem, de fik i manges øjne hvad de fortjente.

Så selv om jeg er enig i at det er dumt at brænde dukker af Mette Frederiksen med tekster om at hun bør dø, så synes jeg også at hykleriet rundt omkring er rimelig let at få øje på. Der er mange som har meget forskellige standarder, afhængigt af om det går ud over nogen de kan lide.


Er der mange der synes det er ok, hvis politikere udsættes for vold eller trusler da? Sådan generelt?
Hvem er de der mange? Altså jeg har set nogle rabiate på Facebook skrive den slags, men det har da langt fra været det generelle billede i forbindelse med vold og trusler mod politikere.


Der er mange der har sagt at vold er hvad man må forvente.


Hvor har de sagt det henne? Hvor finder du de der mange?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"