Jeg bliver nødt til at flytte...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Slettet bruger » 27. jan 2016, 15:35

Skumfidusen skrev:Det er en beslutning der har været på vej noget tid, men jeg bliver nødt til det. Jeg kommer til at flytte blok. Jeg har stemt borgerligt til hvert eneste folketingsvalg og hvert eneste byrådsvalg siden jeg fik stemmeret for 25 år siden. Jeg hører til på den fløj. Jeg bryder mig ikke om den venstreorienterede moderstats-retorik, om mistænkeliggørelsen af de rige, om den evindelige fratagelse af ansvar fra mennesker, om den evindelige "sæt bare skatten op". Jeg hører ikke til på den fløj.

Men jeg kan ikke løbe med på det her, hvor vi tager smykker og værdier fra flygtninge når de banker på. Eller deltage, når vi vil lade familier være splittet i tre år. Det tjener kun et eneste formål - perkerne skal fandme ikke tro de er velkomne her. Men jeg vil gerne tage imod dem der har brug for at flygte og jeg vil gerne hjælpe. Jeg er en venlig kapitalist. Og der er åbenbart ingen grænser for hvor langt de toneangivende kræfter på min fløj vil gå i lige præcis den retning. Det er ikke nok med at stille krav; ikke nok med at kræve dokumentation for personlig forfølgelse - vi indfører nu regler alene med det formål at gøre det ulideligt at være her. Teltlejre, når vi har plads i ordentlige boliger, der står ubenyttet hen? Det er ikke noget jeg har lyst til at deltage i.

Så jeg pakker sammen og går nu. Ikke råbende og skrigende; men stilfærdigt og trist vil jeg lægge mine ting i min rygsæk og vemodigt forlade den fløj hvor jeg strengt taget hører til. Det bliver enten de Radikale eller Alternativet der får min stemme næste gang. Der hører jeg heller ikke hjemme, men jeg vil i det mindste højst føle mig en smule tumpet når jeg stemmer på dem og ikke som et dumt svin. Ikke at jeg på nogen måde vil hævde at man skal være et dumt svin for at stemme borgerligt; mange hæderlige mennesker gør det. Men den der bøllepolitik de laver lige nu...jeg føler mig som et dumt svin hvis jeg sætter kryds der igen.


Ja selvfølgeligt er det formålet. Og det er fordi at vores samfund kommer til at knække sammen, hvis vi ikke gør det.

Teltene er fordi Sverige og Tyskland nedgraderede til telte i løbet af efteråret, og så var vi nødt til at følge trop da vi ellers ville få en stor del af dem svenskerne og tyskerne har lokket til Europa. Valget er ikke mellem telte eller ej, valget er mellem om du indfører telte med det samme som DK, eller om du gør det fordi alle ressourcer er brugt op.

Du tænker som om, at vi tilbyder husene, og så er alt godt. Sådan er det bare ikke.

Men vi har jo slet ikke været vant til etisk i DK til at man må slå hælene i med at hjælpe fordi det går agurk. Fordi vi altid har haft penge nok til at hjælpe dem der kom hhv. vil komme. Sådan er det bare ikke mere. Jeg kan godt respektere hvis ens holdning er at man gerne vil lade ens land knække helt sammen pga. flygtninge, det er et sammenhængende synspunkt. Men at tro man kan åbne op og klare det, det er bare urealistisk og skyldes følelsesmæssig modvilje mod den uundgåelige konklusion ud fra de tilgængelige informationer.

Det er bare noget man skal vænne sig til, og det vil da også ske efterhånden som de dårlige nyheder fra Tyskland og Sverige eskalerer og tikker ind efterhånden. I løbet af 2016 vil de fleste formentlig indse at det ikke går.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Slettet bruger » 27. jan 2016, 15:45

Wizzze skrev:Jeg er i bund og grund Uffe Ellemann Venstremand, jeg går ind for løsninger i et europæisk fællesskab, jeg er liberal og for personlig frihed og ansvar, jeg er for økonomisk ansvarlighed, der skal ikke ruttes med folks skattepenge, og så er jeg for en stærk retsstat med et ydre forsvar der tager sin del af ansvaret for verden omkring os.
Og jeg føler mig ikke hjemme nogen steder lige nu :trist:


Du ved jo også godt at Grækenland opfører sig komplet egoistisk, og bruger hvad de kan til at presse resten af EU.

Hvorfor tror du så på de kan levere et stærkt "ydre forsvar"? Det kan de jo bare ikke, og det er en kæmpe fejl at man har designet en pasfri zone ud fra den forudsætning at grækerne skulle passe på en af indgangsdørene.

Jeg kan som sådan også godt lide Uffe Ellemann. Men der blev begået en masse fejl i designet af EU gennem de sidste mange år, og de fejl holder ikke bare op med at være der fordi man nægter at erkende det. Det er tragisk som sådan, for EU er en god ide. Men man støder rigtigt mange folk ved sig ved at lave KÆMPEfejl og så bare være stædig, nægte at indrømme det og nægte at rette op på dem. Og den synd har Uffe Ellemann begået.
1
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf mulledit » 28. jan 2016, 09:42

Wizzze skrev:Jeg er i bund og grund Uffe Ellemann Venstremand, jeg går ind for løsninger i et europæisk fællesskab, jeg er liberal og for personlig frihed og ansvar, jeg er for økonomisk ansvarlighed, der skal ikke ruttes med folks skattepenge, og så er jeg for en stærk retsstat med et ydre forsvar der tager sin del af ansvaret for verden omkring os.
Og jeg føler mig ikke hjemme nogen steder lige nu :trist:


Sådan tror jeg vi er rigtig mange der har det :(
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf dgd2007 » 28. jan 2016, 12:56

Jeg har det nærmest omvendt ... jeg er sådan moderat venstrefløjsagtig og er glad for, at S og SF endelig er på vej væk fra de fariæiske holdninger fra 80'erne og 90'erne.
Men mht. den nye lov ville jeg hellere gøre det meget sværere at få asyl, men så til gengæld behandle dem godt, som faktisk får det. Som den er nu, er det jo nærmest omvendt ... ja, vi er nødt til at give en masse mennesker asyl, men I skal vide, det ikke er spor hyggeligt. Så hellere gribe om roden og lade være at give så mange asyl, og så få integreret dem ordentligt, der har særlig grunde til at skulle bo i DK.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Wizzze » 28. jan 2016, 21:45

Det er vist ikke kun herinde folk er trætte af de gamle partier !

http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-01-2 ... den-1998-0

Socialdemokrater og Venstre får hug, Alternativet stormer frem.

Mon ikke Mette Frederiksen og Lars Løkke får travlt med at forklare, hvorfor deres hårde linje ikke henter vælgere fra DF, men i steder afleverer skuffede vælgere hos de Radikale og hos Alternativet.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf landsbytossen » 28. jan 2016, 22:00

Helt ærligt, så vil jeg gerne se Alternativet få 35-40 mandater ved næste valg. Blandt de valgte vil der være mange vildskud, som vil få Alternativet til at ligne et defekt nytårsbatteri fra THansen, der ukontrollabelt skyder i alle retninger.

Dansk Folkeparti og tidligere Fremskridtspartiet havde samme problem med vildskud, fordi de partier ligesom Ny Alliance tiltrækker alternative personer, som ikke er politisk færdigbagt. Dansk Folkeparti klarer skærene, fordi partiet er topstyret af en hård ledelse, som udrenser de værste skæverter. Alternativet vil pga. ledelsesform ikke få succes, hvis de får mange mandater på tinge.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Wizzze » 28. jan 2016, 22:12

landsbytossen skrev:Helt ærligt, så vil jeg gerne se Alternativet få 35-40 mandater ved næste valg. Blandt de valgte vil der være mange vildskud, som vil få Alternativet til at ligne et defekt nytårsbatteri fra THansen, der ukontrollabelt skyder i alle retninger.

Dansk Folkeparti og tidligere Fremskridtspartiet havde samme problem med vildskud, fordi de partier ligesom Ny Alliance tiltrækker alternative personer, som ikke er politisk færdigbagt. Dansk Folkeparti klarer skærene, fordi partiet er topstyret af en hård ledelse, som udrenser de værste skæverter. Alternativet vil pga. ledelsesform ikke få succes, hvis de får mange mandater på tinge.


Tror ikke folk stemmer Alternativet for deres politik, det er en protest stemme mod de etablerede man ikke længere kan identificeres sig med, eller i nogen tilfælde bare ikke længere holde ud.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. jan 2016, 22:22

Wizzze skrev:
landsbytossen skrev:Helt ærligt, så vil jeg gerne se Alternativet få 35-40 mandater ved næste valg. Blandt de valgte vil der være mange vildskud, som vil få Alternativet til at ligne et defekt nytårsbatteri fra THansen, der ukontrollabelt skyder i alle retninger.

Dansk Folkeparti og tidligere Fremskridtspartiet havde samme problem med vildskud, fordi de partier ligesom Ny Alliance tiltrækker alternative personer, som ikke er politisk færdigbagt. Dansk Folkeparti klarer skærene, fordi partiet er topstyret af en hård ledelse, som udrenser de værste skæverter. Alternativet vil pga. ledelsesform ikke få succes, hvis de får mange mandater på tinge.


Tror ikke folk stemmer Alternativet for deres politik, det er en protest stemme mod de etablerede man ikke længere kan identificeres sig med, eller i nogen tilfælde bare ikke længere holde ud.


Det var der nu en hel del, der gjorde ved folketingsvalget.
Med mange af dem, som nu farer til, er det ganske rigtig nok en anden sag, og jeg tror heller ikke, at deres overbevisning holder helt frem til, at der er valg igen.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Lurende Peber » 28. jan 2016, 22:28

Wizzze skrev:Tror ikke folk stemmer Alternativet for deres politik, det er en protest stemme mod de etablerede man ikke længere kan identificeres sig med, eller i nogen tilfælde bare ikke længere holde ud.
Både og. men deres politik var jo ikke engang fastlagt. "Det finder vi ud af efterhånden" Tjah. Ny Alliance prøvede det samme, men målgrupperne er nok forskellige :) Dog havde de formuleret enkelte retninger, og uanset er de da et frisk pust.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf dgd2007 » 29. jan 2016, 07:32

Wizzze skrev:Det er vist ikke kun herinde folk er trætte af de gamle partier !

http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-01-2 ... den-1998-0

Socialdemokrater og Venstre får hug, Alternativet stormer frem.

Mon ikke Mette Frederiksen og Lars Løkke får travlt med at forklare, hvorfor deres hårde linje ikke henter vælgere fra DF, men i steder afleverer skuffede vælgere hos de Radikale og hos Alternativet.

Det bliver spændende at se, hvordan de to reagerer ... altså om de går ud og argumenterer for deres kurs, eller de begynder at sige, at det heller ikke helt var sådan ment. :gruble:

landsbytossen skrev:Helt ærligt, så vil jeg gerne se Alternativet få 35-40 mandater ved næste valg. Blandt de valgte vil der være mange vildskud, som vil få Alternativet til at ligne et defekt nytårsbatteri fra THansen, der ukontrollabelt skyder i alle retninger.

Dansk Folkeparti og tidligere Fremskridtspartiet havde samme problem med vildskud, fordi de partier ligesom Ny Alliance tiltrækker alternative personer, som ikke er politisk færdigbagt. Dansk Folkeparti klarer skærene, fordi partiet er topstyret af en hård ledelse, som udrenser de værste skæverter. Alternativet vil pga. ledelsesform ikke få succes, hvis de får mange mandater på tinge.

Jeg hørte faktisk Alternativets indlæg i folketingsdebatten om lovforslaget her forleden. Undskyld jeg siger det, men magen til vås og sludder og vrøvl har jeg ikke hørt længe :genert:
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Rapfisk » 29. jan 2016, 08:23

dgd2007 skrev:
Wizzze skrev:Det er vist ikke kun herinde folk er trætte af de gamle partier !

http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-01-2 ... den-1998-0

Socialdemokrater og Venstre får hug, Alternativet stormer frem.

Mon ikke Mette Frederiksen og Lars Løkke får travlt med at forklare, hvorfor deres hårde linje ikke henter vælgere fra DF, men i steder afleverer skuffede vælgere hos de Radikale og hos Alternativet.

Det bliver spændende at se, hvordan de to reagerer ... altså om de går ud og argumenterer for deres kurs, eller de begynder at sige, at det heller ikke helt var sådan ment. :gruble:

landsbytossen skrev:Helt ærligt, så vil jeg gerne se Alternativet få 35-40 mandater ved næste valg. Blandt de valgte vil der være mange vildskud, som vil få Alternativet til at ligne et defekt nytårsbatteri fra THansen, der ukontrollabelt skyder i alle retninger.

Dansk Folkeparti og tidligere Fremskridtspartiet havde samme problem med vildskud, fordi de partier ligesom Ny Alliance tiltrækker alternative personer, som ikke er politisk færdigbagt. Dansk Folkeparti klarer skærene, fordi partiet er topstyret af en hård ledelse, som udrenser de værste skæverter. Alternativet vil pga. ledelsesform ikke få succes, hvis de får mange mandater på tinge.

Jeg hørte faktisk Alternativets indlæg i folketingsdebatten om lovforslaget her forleden. Undskyld jeg siger det, men magen til vås og sludder og vrøvl har jeg ikke hørt længe :genert:

P1 havde i går en historie om to lokalforeninger, der havde skrevet til den socialdemokratiske partitop om deres frustration over partilinjen. Der var ordføreren (godt nok ikke partiformanden, men det siger jo også noget) inde at sige noget i retning af "vi hører, hvad I siger, men vi gør, som vi mener er rigtigt".

Hvis man ikke lytter til lokalforeninger, lytter man sandsynligvis heller ikke til meningsmålinger.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf dgd2007 » 29. jan 2016, 09:13

Rapfisk skrev:P1 havde i går en historie om to lokalforeninger, der havde skrevet til den socialdemokratiske partitop om deres frustration over partilinjen. Der var ordføreren (godt nok ikke partiformanden, men det siger jo også noget) inde at sige noget i retning af "vi hører, hvad I siger, men vi gør, som vi mener er rigtigt".

Hvis man ikke lytter til lokalforeninger, lytter man sandsynligvis heller ikke til meningsmålinger.

Nej, men det bliver også interessant, om de går ud og prøver at overbevise folk om deres kurs. Man kan jo heller ikke bare følge folkestemningen hele tiden, for jeg har indtryk af, at den svinger enormt for tiden. Så var der billedet af det druknede barn, så blev alle bløde i knæene. Så var der Köln, og så var alle: "Nu må der sættes en stopper for alle de hallunker, der sniger sig ind i Europa!". Og så bliver Danmark skammet ud i internationale medier, og så er alle: "Aj, men det er da også for galt, at regeringen prøver at skræmme dem væk" :)

Partierne er jo nødt til at vælge deres politik og arbejde for den. Så bliver de moderne en gang imellem, og upopulære en gang imellem :) Se bare de Radikale. De var næsten udslettet, og nu er de fordoblet i den meningsmåling!
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Wizzze » 29. jan 2016, 10:03

Jeg tror at MF & Co. i første omgang vil afvente, de tror (håber) på at dette bare er en enkeltstående måling, lige nu hvor alle er oprørte over den nye lov. De regner med at tid vil få vælgerne til at glemme, og fokusere på andet de kommende måneder. Men vider måling efter måling resultater ala dette, så bliver de nødt til at reagere.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Lurende Peber » 29. jan 2016, 10:24

Wizzze skrev:Jeg tror at MF & Co. i første omgang vil afvente, de tror (håber) på at dette bare er en enkeltstående måling, lige nu hvor alle er oprørte over den nye lov. De regner med at tid vil få vælgerne til at glemme, og fokusere på andet de kommende måneder. Men vider måling efter måling resultater ala dette, så bliver de nødt til at reagere.

Ej wizzze. Vælgerne glemmer da ikke politikeres handlinger :rulle: . Det er politikerne så selv eminent gode til.
(Host Viggo Fisher host)
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf landsbytossen » 29. jan 2016, 12:28

Selv Pernille Skipper har bevæget sig lidt. Hun indrømmer antallet af ankomne flygtninge har betydning.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"