Lærer fyret fra børnehave pga. tatoveringer efter klage fra forældre

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Modesty Blame
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9487

Re: Lærer fyret fra børnehave pga. tatoveringer efter klage fra forældre

Indlægaf Modesty Blame » 1. okt 2020, 13:46

Mads skrev:
Modesty Blame skrev:Det er ulovligt for danske tatovører at udføre dele af hans "udsmykning".


Hvad får dig til at tro, at franskmanden er blevet tatoveret i ansigtet i Danmark?

Ifølge ham selv (i artikler på CNN og BBC) begyndte han at blive tatoveret som 27-årig, (nu er han 35), mens han arbejdede på en privatskole i London, som følge af en "existential crisis". Sidenhen blev det en passion for ham. Han estimerer at have brugt ca. 460 timer under nålen. Han er tatoveret på kroppen, i ansigtet og på tungen. Han har kirurgisk fået fyldt blæk i øjnene. Dette var han nødt til at få gjort i Schweiz, da det er forbudt i Frankrig.

Som Fisken skriver, jeg forholder mig til, om det samme kunne ske i Danmark
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16945
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21064

Re: Lærer fyret fra børnehave pga. tatoveringer efter klage fra forældre

Indlægaf Misantropen » 1. okt 2020, 14:13

annellaII skrev:
Purple Haze skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg synes han ser mega creepy ud, de mørke øjne gør det bestemt ikke bedre, og jeg kan godt forstå hvis særligt børn finder ham uhyggelig og påvirkes negativt af hans tilstedeværelse.

Og jeg kan virkelig ikke få ondt i røven over at han afskediges med begrundelse i hans tatoveringer. Jeg tænker det valg, om tatoveringer i den mængde/grad, må ha været lig med en overvejelse omkring at det kan have nogle karrieremæssige konsekvenser.
Det tænker jeg faktisk gælder for alle større og synlige tatoveringer, at man risikerer at de har indflydelse på hvad f.x. en eventuel arbejdsgiver tænker om én, herunder et direkte fravalg med tatoveringer som årsag.


Men så burde de jo ikke have ansat ham til at starte med?

Måske har han først fået lavet tatoveringerne eller flere af dem, efter han var blevet ansat, det kunne evtl. forholde sig sådan.

I så fald er det så ikke normalt at man lige får det clearet med arbejdsgiveren, når man arbejder i et fag med meget kontakt til mange forskellige/fremmede mennesker?

En god chef eller leder vil vel også snakke med ham før konsekvensen blev en fyring, i tilfælde af at det løbende greb om sig og det ikke kunne accepteres?
0
Sofakartoflen
Indlæg: 3812
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 428
Likede indlæg: 8997

Re: Lærer fyret fra børnehave pga. tatoveringer efter klage fra forældre

Indlægaf Sofakartoflen » 1. okt 2020, 15:02

Magic In The Sky skrev:
Sofakartoflen skrev:
Jeg synes bare, du er meget dobbeltmoralsk.

Andre må ikke lade sig påvirke af, at en mand er voldsomt tatoveret. - I en grad så han ligner noget fra en skrækfilm.- Men du må frasortere folk, du synes lugter grimt.

Man kan beslutte sig for at blive tatoveret, man vælger ikke i hvilken grad man sveder, eller hvordan man udskiller lugt fra kroppen.

Det var noget andet, hvis du sagde, at du ikke ville ansætte folk, der gik og pruttede, fordi det lugter grimt, og man trods alt kan vælge at gå et andet sted hen og prutte.


Jeg kan slet ikke se hvorfor du sammenligner manglende hygiejne med prutter og tatoveringer.


Det gør jeg heller ikke.

Jeg sammenligner prutter og tatoveringer, fordi det er et valgt at blive tatoveret eller slå en prut. - Det er ikke nødvendigvis et valg at lugte af sved.

Du mener, at folk skal lære børn, at man skal se på det indre og ikke gå op i udseende...... lige bortset fra, hvis de ser ud på en måde, du ikke kan acceptere, nemlig uhygiejnisk.
Du mener, det ikke er ok at fyre en person, der er fyldt med tatoveringer, men man må gerne fyre en, der lugter grimt.

Det er da dobbeltmoralsk.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9487

Re: Lærer fyret fra børnehave pga. tatoveringer efter klage fra forældre

Indlægaf Modesty Blame » 1. okt 2020, 15:09

Mads skrev:
Modesty Blame skrev:
Mads skrev:
Modesty Blame skrev:Det er ulovligt for danske tatovører at udføre dele af hans "udsmykning".


Hvad får dig til at tro, at franskmanden er blevet tatoveret i ansigtet i Danmark?

Ifølge ham selv (i artikler på CNN og BBC) begyndte han at blive tatoveret som 27-årig, (nu er han 35), mens han arbejdede på en privatskole i London, som følge af en "existential crisis". Sidenhen blev det en passion for ham. Han estimerer at have brugt ca. 460 timer under nålen. Han er tatoveret på kroppen, i ansigtet og på tungen. Han har kirurgisk fået fyldt blæk i øjnene. Dette var han nødt til at få gjort i Schweiz, da det er forbudt i Frankrig.

Som Fisken skriver, jeg forholder mig til, om det samme kunne ske i Danmark


Men det ville jo stadig ikke være ulovligt. Han tog til Schweiz for at få lavet det af det, som er ulovligt at få lavet i Frankrig. Så må man også formode, at hvis han arbejdede i Danmark, så ville han ligeledes rejse ud af landet, for at få lavet det af det, som er ulovligt at få lavet i Danmark.

Jeps, men jeg skriver heller ikke, at det er ulovligt at have, men at det er ulovligt for danske tatovører at lave. Hvilket giver lidt bedre mulighed for at sige nej tak til en ansat, der begynder at få meget outrer kropsudsmykning.
1
Sofakartoflen
Indlæg: 3812
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 428
Likede indlæg: 8997

Re: Lærer fyret fra børnehave pga. tatoveringer efter klage fra forældre

Indlægaf Sofakartoflen » 1. okt 2020, 15:53

Magic In The Sky skrev:Okay, jeg prøver på en anden måde.

Hvordan hænger udseendet sammen med “en der ikke kan gøre for at han/hun lugter grimt”?

Jeg snakker om udseendet ift lugt pga dårlig hygiejne.
Du snakker om prutter og ikke-selvvalgt svedlugt.

Jeg kan simpelthen ikke se hvordan du kan koble de ting sammen.
Svedlugt pga manglende hygiejne er selvvalgt. Den type er jeg ikke interesseret i at have i mit liv.
Jeg er derimod fuldstændig ligeglad med hvor mange tatoveringer folk vælger at have. Det rager mig en høstblomst og påvirker mig ikke - Det påvirker mig at skulle arbejde sammen med en som stinker.

Jeg kan ikke gøre noget ved at du synes det er dobbeltmoralsk.
Derfor har jeg ikke kommenteret på de mange gange du har skrevet det. Det er din egen sag at du mener det og det er du da i din gode ret til at mene.


Så prøver jeg også igen :)

Du kan ikke vurdere, om folk lugter af sved pga manglende hygiejne eller en fysisk problem. Svedlugt er ikke nødvendigvis selvvalgt. Men hvis du mener, at alle, der lugter af sved, aldrig går i bad, så forstår jeg godt, vi aldrig bliver enige.
0
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Lærer fyret fra børnehave pga. tatoveringer efter klage fra forældre

Indlægaf annellaII » 2. okt 2020, 05:30

hotlips skrev:
annellaII skrev:
hotlips skrev:Jeg brækker mig snart i lårtykke stråler over at i leger click bait på debatten.

Kan vi ikke få en regel om at hvis man med vilje ikke har givet en brugbar overskrift så ryger man ud på røv og albuer, uden advarsel.


Du bestiller ikke andet end at kværulere over et eller andet om de temaer jeg opretter, og det så længe jeg har været her på debatten - men det står dig da frit at ignorere mine trådtemaer, det sparer dig for at brække dig.

Men du da sikkert et supert forslag om en anden overskrift til temaet?


Det kommer jeg nok over at du mener..

Det er dig der har lavet en tråd, og så er det dig der må føle nok for emnet til at kunne trække noget interessant ud, men jeg forstår heller ikke hvorfor i laver det der med at smide artikler op i ren form, de ligger andre steder hvor man kan kommentere, det eneste man får ud af at gøre det her er at man kan gøre det anonymt og slipper for at stå ved hvad man mener.

Der var engang herinde hvor man tog noget ud af en historie og så skrev hvad synes I det her er for noget, og jeg synes det nærmer sig tyveri af ophavsret at stjæle det hele uden at der er nogen forskel på hvad aviserne selv har lagt ud på deres Facebook side til at kommentere.


Der må arbejde en mase tyve hos diverse medier, der stjæler artikler fra udenlandske medier og misbruger ophavsretten, når de gengiver disse artikler på dansk godt nok med kilde henvisning men alligevel........
0
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Lærer fyret fra børnehave pga. tatoveringer efter klage fra forældre

Indlægaf Brok » 6. okt 2020, 05:59

fisken80 skrev:
Brok skrev:Børn bør nok ikke lære, at ulovlig tatoveringer er OK.
Personlig spiser jeg ikke på en rest. hvor tjeneren har tatoveringer på hænderne.

Så det er snart kun hjemmelavet mad til mig.


Men det er jo ikke ulovligt at have tatoveringer på hånden. Det er ulovligt at lave det og få det lavet i Danmark, men det er jo ikke ulovligt at tage til udlandet og få det lavet.



Nej men i min optik er det ækelt og ikke noget børn bør lære.
Men jeg tænker på, hvad glæde nogle har i at forarge andre?
0
fisken80
Indlæg: 22310
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52481

Re: Lærer fyret fra børnehave pga. tatoveringer efter klage fra forældre

Indlægaf fisken80 » 6. okt 2020, 08:16

Brok skrev:
fisken80 skrev:
Brok skrev:Børn bør nok ikke lære, at ulovlig tatoveringer er OK.
Personlig spiser jeg ikke på en rest. hvor tjeneren har tatoveringer på hænderne.

Så det er snart kun hjemmelavet mad til mig.


Men det er jo ikke ulovligt at have tatoveringer på hånden. Det er ulovligt at lave det og få det lavet i Danmark, men det er jo ikke ulovligt at tage til udlandet og få det lavet.



Nej men i min optik er det ækelt og ikke noget børn bør lære.
Men jeg tænker på, hvad glæde nogle har i at forarge andre?


Jeg tror, og nu bliver det vildt, faktisk at der er nogen der synes det er pænt at have tatoveringer på hænderne...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Lærer fyret fra børnehave pga. tatoveringer efter klage fra forældre

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 6. okt 2020, 08:30

fisken80 skrev:
Brok skrev:
fisken80 skrev:
Brok skrev:Børn bør nok ikke lære, at ulovlig tatoveringer er OK.
Personlig spiser jeg ikke på en rest. hvor tjeneren har tatoveringer på hænderne.

Så det er snart kun hjemmelavet mad til mig.


Men det er jo ikke ulovligt at have tatoveringer på hånden. Det er ulovligt at lave det og få det lavet i Danmark, men det er jo ikke ulovligt at tage til udlandet og få det lavet.



Nej men i min optik er det ækelt og ikke noget børn bør lære.
Men jeg tænker på, hvad glæde nogle har i at forarge andre?


Jeg tror, og nu bliver det vildt, faktisk at der er nogen der synes det er pænt at have tatoveringer på hænderne...
Her er en mand med et hagekors i panden. Det er der også nogen der synes er pænt.
Billede

Men whatever, børnehaver er ikke sat i verdenen som en jobskabelsesprojekt. Hvis forældrene er ok med manden, så lad ham blive. Hvis forældrene ikke syntes deres børn skal passes af ham, så er det ud. Det er den eneste relevante parameter
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Lærer fyret fra børnehave pga. tatoveringer efter klage fra forældre

Indlægaf annellaII » 6. okt 2020, 09:17

Vlad Kalashnikov skrev:
fisken80 skrev:
Brok skrev:
fisken80 skrev:
Brok skrev:Børn bør nok ikke lære, at ulovlig tatoveringer er OK.
Personlig spiser jeg ikke på en rest. hvor tjeneren har tatoveringer på hænderne.

Så det er snart kun hjemmelavet mad til mig.


Men det er jo ikke ulovligt at have tatoveringer på hånden. Det er ulovligt at lave det og få det lavet i Danmark, men det er jo ikke ulovligt at tage til udlandet og få det lavet.



Nej men i min optik er det ækelt og ikke noget børn bør lære.
Men jeg tænker på, hvad glæde nogle har i at forarge andre?


Jeg tror, og nu bliver det vildt, faktisk at der er nogen der synes det er pænt at have tatoveringer på hænderne...
Her er en mand med et hagekors i panden. Det er der også nogen der synes er pænt.
Billede



Jeg kan ikke se billedet!

Sådan ser María José Cristerna kendt som Mexican Vampire Woman ud - hun er forøvrigt jurist. Personig synes jeg, hun ser frygtelig ud.
Billede

Billede
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Lærer fyret fra børnehave pga. tatoveringer efter klage fra forældre

Indlægaf FruitFly » 6. okt 2020, 09:29

Jeg kan love dig for at jeg kunne finde på en relevant og troværdig grund til at hun ikke skulle have jobbet, hvis det var min beslutning. "nej, nej, det har ikke noget med udseendet at gøre - selvfølgelig ikke! - men derimod følte jeg ikke at hendes mindset var agilt nok baseret på x, y, z" (eller hvad det nu er der kan overbevise HR).
1
#Klimatosse
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Lærer fyret fra børnehave pga. tatoveringer efter klage fra forældre

Indlægaf Madam » 6. okt 2020, 10:04

annellaII skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
fisken80 skrev:
Brok skrev:
fisken80 skrev:
Brok skrev:Børn bør nok ikke lære, at ulovlig tatoveringer er OK.
Personlig spiser jeg ikke på en rest. hvor tjeneren har tatoveringer på hænderne.

Så det er snart kun hjemmelavet mad til mig.


Men det er jo ikke ulovligt at have tatoveringer på hånden. Det er ulovligt at lave det og få det lavet i Danmark, men det er jo ikke ulovligt at tage til udlandet og få det lavet.



Nej men i min optik er det ækelt og ikke noget børn bør lære.
Men jeg tænker på, hvad glæde nogle har i at forarge andre?


Jeg tror, og nu bliver det vildt, faktisk at der er nogen der synes det er pænt at have tatoveringer på hænderne...
Her er en mand med et hagekors i panden. Det er der også nogen der synes er pænt.
Billede



Jeg kan ikke se billedet!

Sådan ser María José Cristerna kendt som Mexican Vampire Woman ud - hun er forøvrigt jurist. Personig synes jeg, hun ser frygtelig ud.
Billede

Billede


Gud Fader....Jurist???

Hende er der da iNGEN, der kan ta' alvorligt?!
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Lærer fyret fra børnehave pga. tatoveringer efter klage fra forældre

Indlægaf Brok » 7. okt 2020, 17:23

Ja så er Linse Kessler nærmest normal.

Men hun er dog glad for dyr, hvilket hjælper på min mening om hende.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"