Dansk politik - stort og småt

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Dansk politik - stort og småt

Indlægaf dgd2007 » 9. sep 2020, 13:02

Når vi har en tråd om amerikansk politik, må vi da også have en om dansk!

Med "stort og småt" skal vel nærmest forstås emner der ikke helt er store nok til at retfærdiggøre en selvstændig tråd, men alligevel fortjener at blive nævnt. ;)
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf dgd2007 » 9. sep 2020, 13:06

Marie Krarup vil ikke genopstille for Dansk Folkeparti i protest mod at partiet har besluttet ikke at ville forbyde omskæring af drenge.

Lidt morsomt at man endelig har fundet en "udlændinge"-sag hvor de har haft svært ved at tage entydigt stilling. De har jo altid kunnet påpege venstrefløjens hykleri mht. at ville forsvare både jøder og muslimer, men snakke sort hvis det var muslimer der generede jøder.

Men nu hænger de selv på en sag hvor de ikke kan være "antimuslimske" uden samtidig at være "antijødiske" ... :gruble:
5
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf Artem » 9. sep 2020, 13:09

Man kan jo både se det som en lille og stor sag.
Men det er jo meget grundlæggende at man ikke skal skære i børn uden grund, og slet ikke for noget så latterligt som religion.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8234

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf Fru Himmelblå » 9. sep 2020, 13:11

Jeg er glad for, at der endelig er stillet en beslutningsforslag om forbud mod omskæring af kønsorganer på ikke-myndige, medmindre der er medicinske grunde. Det er på tide. Er dog bekymret for, at de hellere vil please jøderne i Danmark og Mellemøsten end at lytte til befolkningen som lige på dette punkt er meget enige.

Det kan simpelthen ikke være vores opgave af please religion og andre folkefærd. Hvis de ikke kan leve med det, så må de jo rejse væk.

Edit: ord
Senest rettet af Fru Himmelblå 9. sep 2020, 13:21, rettet i alt 1 gang.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
RATM
Permanent bortvist
Indlæg: 257
Tilmeldt: 6. jul 2020, 17:48
Kort karma: 9
Likede indlæg: 72

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf RATM » 9. sep 2020, 13:11

dgd2007 skrev:Marie Krarup vil ikke genopstille for Dansk Folkeparti i protest mod at partiet har besluttet ikke at ville forbyde omskæring af drenge.

Lidt morsomt at man endelig har fundet en "udlændinge"-sag hvor de har haft svært ved at tage entydigt stilling. De har jo altid kunnet påpege venstrefløjens hykleri mht. at ville forsvare både jøder og muslimer, men snakke sort hvis det var muslimer der generede jøder.

Men nu hænger de selv på en sag hvor de ikke kan være "antimuslimske" uden samtidig at være "antijødiske" ... :gruble:

.
Gode pointer. Omskæring er godt nok også det rene barbari. Jeg fatter ikke det ikke kan vente til drenge er 18 og selv kan bestemme.
Men omvendt mener jeg, at alle religioner er anakronistiske, og skal fjernes fuldstændig fra det offentlige rum. Hjem i privaten med det forvrøvlede idioti - ingen religiøse sæder, vaner, idiosynkrasier og regler bør have nogen som helst stemme og/eller indflydelse på offentlige embeder og politiske beslutninger.
0
There are twenty years to go
And many friends I hope
Though some may hold the rose, some hold the rope

There are twenty years to go
A golden age I know
But all will pass, will end too fast
You know
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf icelady » 9. sep 2020, 13:11

dgd2007 skrev:Marie Krarup vil ikke genopstille for Dansk Folkeparti i protest mod at partiet har besluttet ikke at ville forbyde omskæring af drenge.

Lidt morsomt at man endelig har fundet en "udlændinge"-sag hvor de har haft svært ved at tage entydigt stilling. De har jo altid kunnet påpege venstrefløjens hykleri mht. at ville forsvare både jøder og muslimer, men snakke sort hvis det var muslimer der generede jøder.

Men nu hænger de selv på en sag hvor de ikke kan være "antimuslimske" uden samtidig at være "antijødiske" ... :gruble:



Jeg synes det er lidt befriende at se en politiker, der tager sit gode tøj og siger "NEJ!" til sit partis politik. :D (Det skal dog ikke ske for tit for så er der jo slet ikke politikere nok tilbage :lol: )



Uanset hvad man måtte mene, så synes jeg begge del (både at de nu vil sige nej til omskæring og at Krarup ikke vil genopstille) viser at DF stadig er i krise.




Og det hjalp heller ikke på samme indtryk, da Thulesen Dahl i formiddags blev interviewet ang Danske Bank og de kunder der er blevet snydt. Han hiver den gamle traver frem igen "De svage er ofrene... de svage skal passes på....så må vi se om Folketinget skal gøre noget for de svage".

Det lyder så hult, når de siger "de svage", og jeg tænker at de bare vil i medierne, fremfor at have tænkt over hvad deres budskab egentlig er.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
RATM
Permanent bortvist
Indlæg: 257
Tilmeldt: 6. jul 2020, 17:48
Kort karma: 9
Likede indlæg: 72

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf RATM » 9. sep 2020, 13:33

Når det 'bliver Arnes tur' - og Che GueMette opkræver ekstra skat hos banker og pensionsselskaber - hvor mange her forstår så ikke, at den regning ender hos forbrugerne - og dermed bare er en skjult skattestigning?
kons.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
There are twenty years to go
And many friends I hope
Though some may hold the rose, some hold the rope

There are twenty years to go
A golden age I know
But all will pass, will end too fast
You know
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf dgd2007 » 9. sep 2020, 13:46

^^ Suk - det var meningen det skulle være en seriøs tråd.
Jeg tror du har misforstået hvad det er for en slags debat, denne her. :gammel:
2
Brugeravatar
RATM
Permanent bortvist
Indlæg: 257
Tilmeldt: 6. jul 2020, 17:48
Kort karma: 9
Likede indlæg: 72

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf RATM » 9. sep 2020, 13:59

Jamen det er skam meget seriøst. Che GueMette opkræver ekstra skatter gennem at øge skatter på den finansielle branche - som vil hente det tabte ind hos kunderne - altså os alle sammen.
Jeg har svært ved at se det useriøse i at diskutere det,
0
There are twenty years to go
And many friends I hope
Though some may hold the rose, some hold the rope

There are twenty years to go
A golden age I know
But all will pass, will end too fast
You know
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf paint » 9. sep 2020, 14:54

DR Deadline, har forgæves opfordret politikere til at komme i studiet, og sige deres mening om omskæring. Ingen ville komme, og ingen ville sige noget. Lidt utroligt, trods alt. Den eneste de fik til at sige noget, var den tidligere folketingspolitiker Mette Bock fra det hedengangne Liberal Alliance (i den gamle opstilling). Men det er måske lettere, hvis man ikke længere sidder på Tinge.
Der lader til at være en helt utrolig berøringsangst for netop dette emne. :gruble:
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
RATM
Permanent bortvist
Indlæg: 257
Tilmeldt: 6. jul 2020, 17:48
Kort karma: 9
Likede indlæg: 72

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf RATM » 9. sep 2020, 15:22

paint skrev:DR Deadline, har forgæves opfordret politikere til at komme i studiet, og sige deres mening om omskæring. Ingen ville komme, og ingen ville sige noget. Lidt utroligt, trods alt. Den eneste de fik til at sige noget, var den tidligere folketingspolitiker Mette Bock fra det hedengangne Liberal Alliance (i den gamle opstilling). Men det er måske lettere, hvis man ikke længere sidder på Tinge.
Der lader til at være en helt utrolig berøringsangst for netop dette emne. :gruble:

.
Og man skulle ellers mene, at det er en ret straight sag - må man skære lemmer af børn, der ikke selv kan sige nej tak?

Hvordan kan man overhovedet argumentere for et 'ja' i et oplyst samfund? Med reformationen fjernede vi et hav af tåbelige religiøse dogmer (al religion er iøvrigt tåbeligt) - så det er jo ikke sådan, at menneskeheden ikke tidligere har ladet fornuft råde. I dag har vi tillige frihedsrettigheder, videnskab og tolerance og frisind - omend det sidste har trange kår i det nypuritanske national konservative helvede vi gennemlever for tiden - så man skulle mene det er helt hel helt indlysende at omskæring er et forehavende VOKSNE mennesker beslutter sig for om de vil være - ikke voksne religiøse tåber på børns vegne!

At vores politikere kryber ned i deres rottehuller er knapt en overraskelse - taburetklammere!
0
There are twenty years to go
And many friends I hope
Though some may hold the rose, some hold the rope

There are twenty years to go
A golden age I know
But all will pass, will end too fast
You know
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf dgd2007 » 9. sep 2020, 15:42

Artem skrev:Man kan jo både se det som en lille og stor sag.
Men det er jo meget grundlæggende at man ikke skal skære i børn uden grund, og slet ikke for noget så latterligt som religion.

Du har ret i at selve spørgsmålet om omskæring er eller kan være en stor sag - og sagtens ville kunne bære en selvstændig tråd.

Jeg hæftede mig mest ved det at DF for første gang slår sprækker på et spørgsmål om fremmede skikke. Derfor lagde jeg det her som en kommentar i forbifarten. :)
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf paint » 9. sep 2020, 16:33

Jeg kunne godt forestille mig, at årsagen til den politiske berøringsangst (mht omskæring af drenge), måske skal søges i, at sagen på sin vis går på tværs af partiskel.
Er man liberal, vil man måske (som i burkasagen) mene, at det er folks egen sag hvilket tøj de går i, eller hvad de gør ved sig selv og deres børn. Det er ikke noget staten skal blande sig i.
Er man konservativ, vil religion og respekten for den, måske veje tungt.
Befinder man sig mere i midten eller til venstre for den, er der sikkert dem der mener, at det er et overgreb på børnene - andre, at man skal respektere minoriteters kulturelle/religiøse praksis. Religion er nok ikke det der vejer tungest på venstrefløjen, men retten til at praktisere sit hjemlands kultur, vil nogen nok mene er en ret i et demokratisk samfund (om ikke andet, så for princippet i det)

Men egentlig er det vel mere et etisk spørgsmål end det er et politisk :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf dgd2007 » 9. sep 2020, 16:38

paint skrev:[...]
Men egentlig er det vel mere et etisk spørgsmål end det er et politisk :gruble:

Jeg tror også de fleste partier stiller deres medlemmer frit mht. hvad de vil stemme i denne sag.

Der plejer bare at være mere fodslag i DF. :)
0
Brugeravatar
RATM
Permanent bortvist
Indlæg: 257
Tilmeldt: 6. jul 2020, 17:48
Kort karma: 9
Likede indlæg: 72

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf RATM » 9. sep 2020, 17:51

paint skrev:Jeg kunne godt forestille mig, at årsagen til den politiske berøringsangst (mht omskæring af drenge), måske skal søges i, at sagen på sin vis går på tværs af partiskel.
Er man liberal, vil man måske (som i burkasagen) mene, at det er folks egen sag hvilket tøj de går i, eller hvad de gør ved sig selv og deres børn. Det er ikke noget staten skal blande sig i.
Er man konservativ, vil religion og respekten for den, måske veje tungt.
Befinder man sig mere i midten eller til venstre for den, er der sikkert dem der mener, at det er et overgreb på børnene - andre, at man skal respektere minoriteters kulturelle/religiøse praksis. Religion er nok ikke det der vejer tungest på venstrefløjen, men retten til at praktisere sit hjemlands kultur, vil nogen nok mene er en ret i et demokratisk samfund (om ikke andet, så for princippet i det)

Men egentlig er det vel mere et etisk spørgsmål end det er et politisk :gruble:


.
Jeg ved ikke - jeg er liberal anarkist - men på ingen måde synes jeg, det er forældrenes afgørelse. Vi taler om skamfering - og ikke om der skal spises op eller ej!
Det er HELT VILDT, at nogen mener, det er en rettighed nogle forældre har til at skære i deres børn.
Det er ikke etik - det er helt almindelig sund fornuft og et menneskeligt vilkår at drage omsorg for sine børn - ikke skamfere dem.
3
There are twenty years to go
And many friends I hope
Though some may hold the rose, some hold the rope

There are twenty years to go
A golden age I know
But all will pass, will end too fast
You know

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"