Nyt Centrum Venstre

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Nyt Centrum Venstre

Indlægaf Misantropen » 11. jun 2020, 00:10

Spændende. Jeg kan dog godt have mine tvivl om Akkaris fortid er glemt og hvor mange der kender til hans kovending. Måske vigtigst af alt hvor mange der tror på den og har tillid til ham.

Jeg kommer næppe til at afgive en vælgererklæring(det kender jeg ikke dem og deres politiske kompetencer godt nok til) men jeg hilser deres ambitioner velkommen.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Nyt Centrum Venstre

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 11. jun 2020, 01:03

fisken80 skrev:Jeg synes der er rigeligt med partier og jeg spår dem ikke en kinamands chance for at blive opstillingsberettigede.
Måske det ikke er så vigtigt længere så før, om et parti bliver opstillingsberettigede eller kommer i Folketinget. Der er mange andre måder man kan få indflydelse. Men det er rigtig, med en plads i Folketinget kommer også store finansielle fordele.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Nyt Centrum Venstre

Indlægaf deliciouscookie » 14. jun 2020, 20:06

Dane skrev:Hvem skulle have troet at Danmarks mest udskældte parti DF gennem de senere år har fået kopieret mange af sine “forhadte” mærkesager af både gamle og nye partier !

Paradoksalt hvor let det uspiselige og ukorrekte pludselig bliver spiseligt og korrekt hvis bare man skifter etiketten :gruble:

Hvad angår det nye parti er min holdning den samme som med NB - gammel vin på nye flasker :)

DF har også haft mange problem igennem årende som ikke kun er deres politik men retorik fra medlemmerne (landsbytosserne).

Hvis de kom med samme ytringer i dag ville folk også reager på det, men efter DF fik styr på landsbytosserne så er det jo bare politik som så meget andet.
0
make cookies not war
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Nyt Centrum Venstre

Indlægaf ajnaM » 14. jun 2020, 20:19

Jeg har ikke noget forhold til Akkari i hverken negativ eller positiv retning, men jeg tænker umiddelbart, at der er alt for mange på midten allerede. Og jeg føler på ingen måde et behov for noget, der ligger et sted mellem S og Radikale...

Derudover kan jeg frygte, at alt for mange nye venstrefløjspartier vil medføre stemmespild, ligesom de mange højrefløjspartier gjorde det ved sidste valg.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Nyt Centrum Venstre

Indlægaf ajnaM » 14. jun 2020, 20:21

Derudover irriterer det mig, at de ikke har fået læst korrektur på deres hjemmeside. :genert: Det ser simpelthen bare... uprofessionelt ud.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Nyt Centrum Venstre

Indlægaf vibbsen » 15. jun 2020, 05:44

Madam skrev:
fisken80 skrev:
Madam skrev:
fisken80 skrev:Jeg synes der er rigeligt med partier og jeg spår dem ikke en kinamands chance for at blive opstillingsberettigede. Det sagt, så er jeg også ret vild med Akkari og jeg bruger ham ofte i undervisningssammenhæng. Men det er en skam, at så mange stadig opfatter ham som fundamentalist, der taler med to tunger.


Heldigvis har de fleste danskere ikke så kort hukommelse, at de ikke husker hans trip sammen med en iman, hvor de rejste rundt i MØ under Muhamed-krisen, og hvad det medførte.


Men manden er tydeligvis blevet klogere. Meget klogere. Og han arbejder faktisk direkte imod fundamentalistisk islam. Det nye parti vil f.eks. forbyde moskeer, der har en fundamentalistisk tolkning af islam (at det nok bliver ret svært i forhold til Grundloven er en anden sag) og de vil stoppe for indvandring fra bestemte lande.
Hvor længe skal han bøde for, at han var en idiot for 15 år siden?


Det kan du selvfølgelig ha' ret i, og står det til troende, han vi vil forbyde moskeer, så kunne det jo tyde på, at han var blevet klogere...men som du selv er inde på, er det jo lidt letkøb, da man det er i strid med med Grundloven, da vi jo har religionsfrihed her i DK.


Han vil ikke forbyde moskeer. Han vil forbyde moskeer der har en fundamentalistisk tolkning af Islam.

Det kan muligvis blive svært i forhold til Grundloven. Men religionsfriheden eksisterer netop stadig. Og Islam kommer ikke til at forsvinde fra vores samfund som religion. Det gør moskeerne heller ikke. Det han vil er at stoppe dem som dyrker dette på en ekstrem måde.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Nyt Centrum Venstre

Indlægaf FruitFly » 15. jun 2020, 08:08

ajnaM skrev:Derudover irriterer det mig, at de ikke har fået læst korrektur på deres hjemmeside. :genert: Det ser simpelthen bare... uprofessionelt ud.

SÅ har de tabt mig, sorry!
0
#Klimatosse

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"