Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1621
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2677

Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Indlægaf KIM K » 25. maj 2020, 11:08

Volvo implementerer med øjeblikkelig virkning fartbegrænsning på deres biler så de højst kan nå en tophastighed på 180 km/t.

Jeg er ikke i tvivl om initiativet falder i god jord i den brede befolkning, men med tiltaget har de mistet mig som fremtidig kunde. Det til trods for jeg ingen planer har om at køre over 180 km/t, hverken på tyske motorveje eller privat banekørsel. Men jeg vil gerne selv stå med valget og muligheden for at kunne ”banke lidt til den” på en lang ligeud strækning som f.eks. en nedlagt flylandingsbane eller tilsvarende.
Jeg er overbevist om jeg aldrig vil føre min indre fartdjævel ud i livet al den stund jeg ikke har gjort det med de køretøjer jeg hidtil har haft. Men tanken om at jeg kan gøre det tiltaler mig, og ville nok især gøre det hvis jeg havde en lækker sportsvogn.

En Care nøgle hvor man selv kan indstille fartbegrænsningen, f.eks. hvis man låner bilen ud til sønnike synes jeg bedre mere om.

Slut med høje hastigheder i alle nye Volvo-biler

https://finans.dk/weekend/ECE12164286/s ... olvobiler/
0
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Indlægaf tron » 25. maj 2020, 11:30

Man kan sige at det vi nok mere skulle overveje er risikoen for at blive taget i at køre for stærkt og hvad straffen så skal være, det er nemlig de to faktorer som er afgørende for om folk overholder reglerne.

Hvis eksempelvis alle biler fik en tracker indbygge og bøderne automatisk trillede ind på skærmen i bilen, for efter 3 bøde at ringer 112 fordi kørekortet nu er automatisk inddraget, tja så ville det nok sætte en stoppe for de fleste. De resterende kan ikke nås på anden måde end at sætte dem fast for derved fysisk at forhindre dem i at køre.
Senest rettet af tron 26. maj 2020, 10:20, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Indlægaf kidkomb » 25. maj 2020, 11:32

Jeg synes det er et rigtig fint tiltag. Jeg har aldrig været Volvo-fan, men her får de bestemt et point i min bog.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Indlægaf TinaW » 25. maj 2020, 11:45

Det er ikke noget, der vil afholde mig fra at købe Volvo.
Tænker dog ikke at Volvo i forvejen er førstevalget til det segment, der kan finde på, at køre så stærkt, så måske begrænset hvor meget effekt det har. BMW og Audi burde gøre det samme.
6
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Indlægaf Madam Pomfrey » 25. maj 2020, 12:00

Det kunne ikke rage mig mindre, for det ville ikke være aktuelt for mig at køre med så høj hastighed.

Jeg har prøvet at køre plus 200 km/t på autobahn, fordi det skulle prøves, fordi jeg måtte, jeg gerne ville mærke hvordan det føles, og fordi jeg ville se hvor hurtigt bilen kunne køre.
Men et behov er det ikke, og jeg er helt sikkert blevet mere voksen og fornuftig siden da.
Og jeg har set en uopmærksom bilist banke op i bilen med mine børn i, på motorvejen, not cool.

Min første tanke da jeg så indlægget her er at jo hurtigere man kører jo større skade kan der ske, 180 km/t er alt rigeligt.

Og jeg gider godt ha en volvo, sådan en lille diskret xc90 :slem: :dåne:
Senest rettet af Madam Pomfrey 25. maj 2020, 12:11, rettet i alt 1 gang.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Indlægaf JoyNips » 25. maj 2020, 12:01

Helt fint med mig.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Indlægaf Artem » 25. maj 2020, 12:03

På trods af at jeg er blevet for gammel til at teste tophastighed på mine biler, så er jeg stor modstander af ideen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Indlægaf ajnaM » 25. maj 2020, 12:10

På trods af at jeg typisk er stor modstander af den slags formynderi, er det fint med mig. Det virker på en eller anden måde enormt fjollet at være modstander af. Jeg hælder i virkeligheden nok mest til, at man helt burde stoppe med at lave personbiler, der kan køre så hurtigt...
6
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Indlægaf Raenil » 25. maj 2020, 12:11

Gerne for mig. Også 150 km/t på alle biler.
3
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Indlægaf TinaW » 25. maj 2020, 12:13

Madam Pomfrey skrev:Det kunne ikke rage mig mindre, for det ville ikke være aktuelt for mig at køre med så høj hastighed.

Jeg har prøvet at køre plus 200 km/t på autobahn, fordi det skulle prøves, fordi jeg måtte, jeg gerne ville mærke hvordan det føles, og fordi jeg ville se hvor hurtigt bilen kunne køre.
Men et behov er det ikke, og jeg er helt sikkert blevet mere voksen og fornuftig siden da.
Og jeg har set en uopmærksom bilist banke op i bilen med mine børn i, på motorvejen, not cool.

Min første tanke da jeg så indlægget her er at jo hurtigere man kører jo større skade kan der ske, 180 km/t er alt rigeligt.

Og jeg gider godt ha en volvo, sådan en lille diskret xc90 :slem: :dåne:


Jeg kan godt nøjes med den mindre xc40 :fløjt:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 25. maj 2020, 12:15

TinaW skrev:Det er ikke noget, der vil afholde mig fra at købe Volvo.
Tænker dog ikke at Volvo i forvejen er førstevalget til det segment, der kan finde på, at køre så stærkt, så måske begrænset hvor meget effekt det har. BMW og Audi burde gøre det samme.
Tror BMW altid har gjort noget ligende. Men bare ved 250 km/t eller noget i dem dur. Men det bliver et nej herfra. Når jeg ikke kører for hurtigt, så er det fordi jeg vælger ikke at køre for hurtigt, ikke fordi bilproducenten vælger jeg ikke skal køre for hurtigt. Det er en infantalisering af borgerne der ikke fører noget godt med sig, og ingen ende kan tage.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Indlægaf landsbytossen » 25. maj 2020, 12:24

Jeg er blevet tilbudt noget chiptuning på et autoriseret Volvoværksted. Det var ikke værkstedet selv, der ville lave det. Der ville komme nogle "folk" fra Torslanda. Prisen var yderst fornuftig. Det er mange år siden og Volvo vil åbenbart tilbage til et traktorimage

Fartbegrænsning på 180 km/t er unødvendig. Det er alligevel de færreste, der kører så stærkt. Og mon ikke det kan fjernes, hvis man ønsker en bil med højere tophastighed.

At ejer selv kan indstille fartbegrænsning ved udlån er ok.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Indlægaf differentdaydifferentperson » 25. maj 2020, 12:28

Jeg er en sucker for fart og alt der minder om og jeg havde højst sandsynligt kørt mig selv ihjel for længst hvis jeg havde en bil så jeg synes det er fantastisk med fartbegrænsning. Forstår ikke hvorfor det ikke er lovpligtigt i alle biler.
0
HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Indlægaf HerErJeg » 25. maj 2020, 12:29

Toyota gør det også på alle biler.
Der tror jeg det er udfra et hensyn, at mekanikken og især hybridsystemet skal kunne holde til at køre sådan i timevis.
Jeg har selv en ny Corolla, og kommer aldrig derop. Hvis accelerationen til gengæld blev forsigtig, blød og aftagende eftersom farten steg, så ville jeg ikke bryde mig om det.
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Volvo sætter fartbegrænsning på deres biler til 180 km/t.

Indlægaf ajnaM » 25. maj 2020, 13:13

Vlad Kalashnikov skrev:
TinaW skrev:Det er ikke noget, der vil afholde mig fra at købe Volvo.
Tænker dog ikke at Volvo i forvejen er førstevalget til det segment, der kan finde på, at køre så stærkt, så måske begrænset hvor meget effekt det har. BMW og Audi burde gøre det samme.
Tror BMW altid har gjort noget ligende. Men bare ved 250 km/t eller noget i dem dur. Men det bliver et nej herfra. Når jeg ikke kører for hurtigt, så er det fordi jeg vælger ikke at køre for hurtigt, ikke fordi bilproducenten vælger jeg ikke skal køre for hurtigt. Det er en infantalisering af borgerne der ikke fører noget godt med sig, og ingen ende kan tage.


Hvad er din holdning til fartgrænser - altså ikke bilens fysiske grænse, men de almindelige fartgrænser?

Når jeg ikke kører for hurtigt, er det ikke så meget fordi bilen ikke kan, eller fordi jeg vælger X eller Y, men fordi jeg som regel kun må køre 50/80/110. Det har jeg det også ganske fint med. Det passer mig udmærket, at det ikke er op til Hr. Olsen selv at vurdere, hvor hurtigt han synes, han skal køre...
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"