Kronik - Sexisme & integration

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 14:43

GnueN skrev:Vi gør, hvad mennesket ALTID har gjort i perioder med store indvandringsbølger. Vi bider tænderne sammen, finder kompromisser hvor der er kompromisser at finde, fejre forskellighed hvor der er forskelligheder at fejre, og så stoler vi som udgangspunkt på hinanden - drager ikke hinandens etniske ophav eller helt basale ret til at trække vejret i tvivl. Vi skaber de bedst mulige vækstbetingelser, for os og for de nyankomne. VI investerer i hinanden, i stedet for os selv, og vi deler afkastet i porten - og med tiden udviskes forskellene. Det ER ikke raketforskning... og bevares: problemstillinger som kønsdiskrimination og sexisme skal diskuteres og bekæmpes. INGEN siger det ikke skal... eller hvad?


Godt svar. Bortset fra den sidste sætning.

Får jeg også lige et svar på det her?

Hvad er "mit verdensbillede" i den her sammenhæng? Og hvordan skulle en kultur, om det er min eller din eller en australiers, der målbart klarer sig bedre på ligestilling, være andet end overlegen (i hvert fald på dét punkt) overfor en anden kultur?
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 15:03

GnueN skrev:Dit verdensbillede er den dér hegemoniske opfattelse af, at de gik i stå, mens vi udviklede os videre. Intet kunne være fjernere fra virkeligheden - andet end måske lige den dér insisteren på at islam er mere end rigeligt som fællesnævner for mere end én milliard mennesker i en snes eller flere lande med vidt forskellige kulturelle karakteristika og meget, meget forskellige syn på både kvinder og alt muligt andet. Du insisterer på den dér målbarhed, som er... hvad? En sammenligning på BNP? GDP? Ingen betvivler at ligestillingen er totalt fucked i feks Saudiarabien. Det gør dem ikke tilbagestående. Det gør dem udfordrede - og det udfordrer os. Men hvis vi rent faktisk var dem så moralsk overlegne og meget længere fremme i programmet, så ville vores samhandel med deres regering for milliarder årligt vel heller ikke betyde mere end kvindernes rettigheder, ville de?


Du blander flere ting sammen. Islam er netop fællesnævneren for de nationer du omtaler. Selvom de strækker sig fra det vestlige Nordafrika til det østlige Malaysia, så er islam fællesnævneren. Og den strækning indeholder de lande der klarer sig allerværst når det kommer til ligestilling. Religionen foreskriver kvinderettigheder på en sådan måde, at de ikke kan udvikle sig. Præcis ligesom at videnskaben har et tag, den ikke kan nå udover, fordi islam heller ikke må modsiges rationelt.

Det er ikke noget jeg finder på. Det er fakta, at de klarer sig rigtigt rigtigt skidt, til trods for at være kommet godt fra start. Religion må kastreres intellektuelt, hvis man skal nå rationalismens potentielle højder. Denne tur måtte kristendommen igennem i vores lande, for ellers havde vi været lige så tilbagesat som de er.

Om du kalder det overlegen eller udfordrede er lidt det samme i det her. Jeg siger ikke, at det ikke kan udbedres. Men der er en afstand imellem os som der skal brobygges henover, og når det kommer til kvinderettigheder er et kompromis ikke ønskværdigt.

Og det har intet at gøre med den hykleriske politik det er at handle med Saudiarabien.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf dgd2007 » 24. jan 2016, 15:28

GnueN skrev:Vi gør, hvad mennesket ALTID har gjort i perioder med store indvandringsbølger. Vi bider tænderne sammen, finder kompromisser hvor der er kompromisser at finde, fejre forskellighed hvor der er forskelligheder at fejre, og så stoler vi som udgangspunkt på hinanden - drager ikke hinandens etniske ophav eller helt basale ret til at trække vejret i tvivl. Vi skaber de bedst mulige vækstbetingelser, for os og for de nyankomne. VI investerer i hinanden, i stedet for os selv, og vi deler afkastet i porten - og med tiden udviskes forskellene. [...]

Det lyder jo godt ... Men mon indianerne er enige i, at det er sådan, det foregår? :gruble:
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf dgd2007 » 24. jan 2016, 21:44

GnueN skrev:Hvor mange mandater havde indianerne i en klar majoritetsbefolkning fordelt på 28 krigsførende lande, med et årligt budget på næsten 1000 milliarder justerede kroner? :)

A' hva' :forvirret: :forvirret: :forvirret:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2016, 22:37

GnueN skrev:Nåmen hvis man så ser bort fra det seneste døgns autofellatio her i tråden over temaet "min (kultur) er længere og bedre end din", så kunne nogen måske svare mig på:

Når nu der tilsyneladende er ført endeligt juridisk og meget sagvidenskabeligt bevis for både alle jeres påstande og at de overgreb som pressen indtil videre har fået klasket op på spisesedlerne rundt omkring er begået af, hvad der - selv på en god dag og med en kugleramme, der hælder lidt mere til højre end til venstre - svarer til cirka 0,0005% af den mandlige muslimske befolkning i Europa... burde det der skete nytårsnat så ikke være noget der skete hver nat i alle byer med en overpræsentation af disse middelalderlige mørkemænd?

Eller kunne det tænkes, at der i dette pusserløjelige sammenrend af alle mulige blandede bolsjer lige fra de disenfranchiserede nordafrikanske gadedrenge og tyske taberbørn af tyrkiske taberforældre til hjemløse østeuropæiske vanekriminelle og syriske højtuddannede mellemklasseløg, man sikkert kunne finde på sådan en banegård klokken lort en nytårsmorgen også VAR nogen, hvor det ikke nødvendigvis var islam eller ikke-vestlighed, der var fællesnævneren, så meget som "dem, der har" og "dem, som ikke har" en seng at sove i eller bare straight up den samme ukontrollerede, gruppedynamiske (magt)liderlighed, som også en gang imellem har budt unge danske mænd at gennemkneppe en halvbevidstløs studine for rullende kameraer en lørdag morgen i en villa på Strandvejen? Og kunne det tænkes, at det ikke var første gang i en kold, tysk vinternat at alle katte ligesom bare blev grå - eller i dette tilfælde sorte - og at det af netop dén årsag var en lidt bedre historie at skrive om end når krænkelser begåes i flok af unge ikke helt så eksotiske unge jurastuderende mænd eller på Sunny Beach?

Er noget af det overhovedet til diskussion - skal jeg bare unlike kvinfo og stemme borgerligt fremadrettet for at tingene løser sig? Eller skal vi bare heppe på en krystalnat mere og satse på at PEGIDA og bøllerne i Leipzig også tager sig kærligt af de millioner muslimske mænd, som ikke knepper løs?


Igen bagatelliserings strategien.

For det første skete det i mange flere byer end Köln. Det er allerede nævnt her i tråden. Man kommer altså ingen vegne med at ville bagatellisere det ned til Köln og lade som om Hamburg, Bielefeld osv ikke også havde problemer. Og det er meget vildere end hvad man ellers ser.

For det andet, så ved vi allerede at pressen og politiet underrapporterer de her ting hhv. helt lyver om dem. Der er kommet en sag på fra Sverige med 90 afghanere der sexkrænkede løs på helt unge piger til Zara Larsson-koncert på ungdomsfestivallen We are shtml. Det skete for flere år siden, hvor politiet løj om det, og pressen nægtede at trykke historien. Så der er al grund til at tro at det, der er endt i pressen kun er toppen af isbjerget. Det er hårde fakts at presse og politi forsøger at skjule de her ting.

For det tredje så har øjenvidner berettet (fra Köln) at det var en ting for flokken at skyde raketter mod katedralen og juble over det - altså total mangel på respekt for en katedral der er varemærke i Köln. Og det bliver tolket som anti-vestlighed. Lige som vi også bare går ud fra, at hvis der er en der skyder raketter mod en moske, så går man ud uden videre at personen har et horn i siden på islam.

Men ja, venstrefløjen skovler løs for at grave sin egen grav. Hvad er strategien? Bild piger ind at de ikke bliver chikaneret, så glemmer de de nok bare og bliver glade igen?

De piger der bliver chikaneret, de bliver jo skubbet stærkt i anti-indvandringsretning, dvs. også VÆK fra venstrefløjen, de snakker om det til deres veninder osv. Jeg er selv overbevist om at rigtigt meget af højredrejningen skyldes erfaringer gjort i omgangskredsen med indvandere, og medierne spiller en mindre rolle. Når SD vokser så meget i Sverige, så tror jeg det er fordi f.eks. pigerne til S html fortæller videre hvad der er sket, og via word of mouth bliver folk så anti-invandring og stemmer SD.

De svenske medier er overpositive overfor indvandringen, ergo kommer presset i SD-retning et andet sted fra end fra medierne, og det tror jeg er den virkelige verden og word of mouth.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2016, 22:56

GnueN skrev:Dit verdensbillede er den dér hegemoniske opfattelse af, at de gik i stå, mens vi udviklede os videre. Intet kunne være fjernere fra virkeligheden - andet end måske lige den dér insisteren på at islam er mere end rigeligt som fællesnævner for mere end én milliard mennesker i en snes eller flere lande med vidt forskellige kulturelle karakteristika og meget, meget forskellige syn på både kvinder og alt muligt andet. Du insisterer på den dér målbarhed, som er... hvad? En sammenligning på BNP? GDP? Ingen betvivler at ligestillingen er totalt fucked i feks Saudiarabien. Det gør dem ikke tilbagestående. Det gør dem udfordrede - og det udfordrer os. Men hvis vi rent faktisk var dem så moralsk overlegne og meget længere fremme i programmet, så ville vores samhandel med deres regering for milliarder årligt vel heller ikke betyde mere end kvindernes rettigheder, ville de?


Rent historisk er det ganske banalt at islamiske lande udvikler sig enormt trægt og langsomt, og derfor bliver tilbagestående. Det er jo en proces der har været i gang siden middelalderen, hvor de islamiske lande jo nu er blandt den mest tilbagestående i verden. Det er mellem dem og subsaharan Africa, hvor jeg selv tror at de ender med dumpepladsen.

SaudiArabien er et ekstremt tilbagestående samfund, der er rigt fordi de tilfældigvis ligger oven på en masse olie. De bruger mindre på reseach and development i % af BNP end steder som Costa Rica, Botswana, og Uganda. Det er jo ikke lige lande man vil have baghjul af, hvis man ikke vil kalde sig tilbagestående. Og da især når de har alle deres oliepenge, de har jo en del mere ekstrapenge at rutte med end Uganda og Costa Rica, men de vil jo bare ikke det der med udvikling.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... t_spending

Antal bøger udgivet pr år på arabisk (altså når man lægger samtlige lande sammen med arabisk) svarer sån ca til antallet af bøger udgivet på norsk. Sådan kunne man blive ved.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Slettet bruger » 25. jan 2016, 00:11

GnueN skrev:
eks-Maupassant skrev:For det første skete det i mange flere byer end Köln. Det er allerede nævnt her i tråden. Man kommer altså ingen vegne med at ville bagatellisere det ned til Köln og lade som om Hamburg, Bielefeld osv ikke også havde problemer. Og det er meget vildere end hvad man ellers ser.

For det andet, så ved vi allerede at pressen og politiet underrapporterer de her ting hhv. helt lyver om dem. Der er kommet en sag på fra Sverige med 90 afghanere der sexkrænkede løs på helt unge piger til Zara Larsson-koncert på ungdomsfestivallen We are shtml. Det skete for flere år siden, hvor politiet løj om det, og pressen nægtede at trykke historien. Så der er al grund til at tro at det, der er endt i pressen kun er toppen af isbjerget. Det er hårde fakts at presse og politi forsøger at skjule de her ting.


Så det du siger er, at presse og politi er in cahoots med hvad... ængstelige regeringer og/eller en konspiratorisk venstrefløj om at holde Europas befolkning hen i total uvidenhed om omfattende overgreb, islamisk invasion og herskerkultur... for det har du læst i... pressen? :lol:

THE TRUTH IS OUTTHERE:


Jeps. Et vidne ringede til Dagens Nyheter. De troede ikke på ham først, men efter Köln-tingen ringede de til ham, og kørte altså historien. Og så har politiet indrømmet det, og nu kører det.

Tilfældigt link her http://www.ft.com/cms/s/0/775235c8-b834 ... z3yD3z9ivP

Det var det samme med Köln - oprindeligt melder politiet om "stille nat". På facebook spreder der sig videoer osv af balladen, så pressen til sidst tager det op. (Nok mest fordi de ikke er interesserede i at folk dropper dem som nyhedskilde.) Og så er politiet til sidst nødt til at hoste op med de rigtige tal som de havde forlagt der lige i starten.

Så jeg tænker der er mange begivenheder af samme skuffe der er fejet ned under gulvtæppet af politi/presse. VI taler om at svensk politi er villige til at feje ind under gulvtæppet is at ca 90 afghanske mænd har sexchikaneret piger ned til 12 år. Og det er tilfældigt det lige er kommet frem med det - alt andet lige ligner det politiet har fulgt en standardprocedure, og derfor er der formodentlig flere tilfælde.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Slettet bruger » 25. jan 2016, 00:14

Der er en der bliver sigtet for det her http://www.information.dk/telegram/557968
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Slettet bruger » 25. jan 2016, 01:18

GnueN skrev:Jamen, så kan jeg godt se, at så må vi hellere se at få lukket Europa hermetisk ned! :panik:

Mere underrapportering - bare fra i dag. Det må være tydeligt for enhver, at pressen lider af akut berøringsangst, når det kommer til indvandring og flygtningedebat:


Held og lykke med at argumentere for at Dagens Nyheter ikke ville trykke historien. De har selv indrømmet at de afviste den, fordi de tænkte ham der ringede til dem med historien var racist.

Og så skal jeg måske præcisere at Stockholm ligger i Sverige, og vi taler den SVENSKE presse her, ikke den danske. Og Köln ligger i Tyskland, så vi taler om at den TYSKE presse intet skrev om overgrebene i Köln for dage efter da de blev nødt til det da det var topemne på de sociale medier.

Derfor er det irrelevant af at du poster ting om den DANSKE presse. Der er ikke præcedens for at der er lavet den slags cover-up i den danske presse, så jeg antager de er uskyldige indtil det modsatte er bevist :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Slettet bruger » 25. jan 2016, 03:59

Dikus skrev:
eks-Maupassant skrev:
GnueN skrev:Jamen, så kan jeg godt se, at så må vi hellere se at få lukket Europa hermetisk ned! :panik:

Mere underrapportering - bare fra i dag. Det må være tydeligt for enhver, at pressen lider af akut berøringsangst, når det kommer til indvandring og flygtningedebat:


Held og lykke med at argumentere for at Dagens Nyheter ikke ville trykke historien. De har selv indrømmet at de afviste den, fordi de tænkte ham der ringede til dem med historien var racist.

Og så skal jeg måske præcisere at Stockholm ligger i Sverige, og vi taler den SVENSKE presse her, ikke den danske. Og Köln ligger i Tyskland, så vi taler om at den TYSKE presse intet skrev om overgrebene i Köln for dage efter da de blev nødt til det da det var topemne på de sociale medier.

Derfor er det irrelevant af at du poster ting om den DANSKE presse. Der er ikke præcedens for at der er lavet den slags cover-up i den danske presse, så jeg antager de er uskyldige indtil det modsatte er bevist :)


Du synes ikke, der er forskel på, at pressen ikke vil trykke en historie, fordi de finder kilden utroværdig - og så at de bevidst skjuler sandheden?


Jeg tror ikke 100% på Dagens Nyheters forklaring. De kan jo ikke sige "vi skjulte det bevidst", så du kan ikke vide om de lyver. Og hvis de overhovedet var interesseret i den historie, så tager det jo 2 minutter at stalke kilden på face og se om han ligner en racist, og at ringe til deres kilder i politiet og tjekke historien.

Mht. den tyske presse ved man ikke hvorfor der gik flere dage før de bragte historien. Der er f.eks. en video her der blev lagt på youtube allerede 31/12 https://www.youtube.com/watch?v=IzjoNT7-ToE

Finder du det ikke underligt at medierne først opdager der foregik noget 5 dage efter en masse har set det på youtube allerede?

Normalt plejer der jo ikke at gå 5 dage før selv de danske medier får snuset op hvis 1000 brøndbyfans har gået amok på Københavns Hovedbanegård og der er en masse youtube-videoer af det.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Precaseptica » 25. jan 2016, 10:30

GnueN skrev:Nej... Vi er enige om målet, tror jeg - helt enige, for nu at slå dét fast. Det er bare måden vi når dertil, vi ikke kan finde fælles fodslag om, tror jeg... og så nogle petitesser om, hvordan vi ser og oplever verden - men fred være med det. Anyways, så orker jeg ikke rigtig at skrive mere til det her. Ville bare lige sige, at jeg synes at dit udgangspunkt, og ovenstående indlæg var skidegodt, egentlig - og et fint oplæg til en videre diskussion, hvis andre skulle have lyst til at komme på banen. Peace out!


For at nå målet på en ordentlig måde tror jeg det er vigtigt at folk som du og jeg også deltager i debatten om værdier, uden frygt for mærkater. Hvis vi to har travlt med at råbe hinanden ned med de forfærdelige ting vi har set op gennem historien, så ender vi med at overlade diskussionen til andre og langt mere ekstreme handlekræfter.

Det er ikke vigtigt overfor mig at snakke om nazisme, racisme, fascisme osv. Jeg skulle mene at være så ganske fri for den slags fjollerier. Det er til gengæld vigtigt at tiltro mig, at jeg aldrig bruger ordet perker, at jeg aldrig kunne finde på at foreslå at de allesammen skal hjemsendes, at teltlejre er en fin løsning osv. osv. For der skydes LANGT over målet, hvis du sigter efter at mistænke mig for at være ekstremt imod disse mennesker og hvad de står for.

Jeg er generelt kritisk overfor religion, og jeg giver ikke en hat for de liberale rettigheder til at vælge selv. Så længe man må skære i spædbørn findes der ikke en meters frihed til selv at vælge. Og her behøver jeg ikke mindes om dåben som et åndligt overgreb på spædbørn, for der er jeg enig langt nok hen ad vejen til at jeg ville ikke glemme det.

Jeg er selv rigtigt glad for at høre og læse ting fra Ayaan Hirsi Ali, Sarah Haider, Maajid Nawaz og lignende reform-orienterede muslimer og ex-muslimer.
1
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf thomassneum » 25. jan 2016, 11:58

Ja..

Kulturelt finder vi i (mellem)østen, en udbredt forståelse af kvinden, som dårligt harmonerer med det vestligefrihedsbillede af samme.

Overgreb er dog ikke tilladt nogen steder.. og selvom vi har set episoder af massevoldtægter i f.eks. Indien, så betyder det ikke at Indere som helhed, finder det i orden, eller at deres kultur tillader det. På samme måde skal 'muslimer' eller folk fra dele af mellemøsten, heller ikke underlægges disse ugerninger.

Det er helt fint at fokuserer på udfordringer, og uyppigheden af de kulturelle forskelle, og opfattelsen af kvindens plads i samfundet. Men hvis man ønsker løsninger, så skal man stoppe med at pålægge mennesker fra samme ophav, det fulde ansvar, eller prædikerer et 'sådan er de bare'.

Vi må konstaterer at vi har nogle udfordringer.. men frem for at behandle dem som én fælles gruppe, så må vi erkende, at vi inden for egne døre, under samme forhold (f.eks. oprettelse af teltlejre kun for unge mænd), vil kunne forekomme en ret 'barsk' kultur omkring kvinder. Og så i stedet for at gøre det til 'dem og os', indse at problemerne ikke er rodfæstet i et spørgsmål om relligion, eller kultur.. men er et kompliceret og komplekst problem, som ikke løses igennem masseafstraffelse.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Slettet bruger » 25. jan 2016, 16:14

En anden ting er kønsbalancen, så lige en ting i JP. De svenske piger der er 16-17 år får et helt andet liv en de ældre svenske kvinder, det er nok slut med at gå alene og fuld hjem fra en bytur om nogen år. Min kæreste er fra et land hvor det bare ikke er noget man gør, det er mere sådan man skal have en taxachauffør man kender og stoler på, man tager ikke med en taxa hvor man ikke kender manden, og taxaen venter til man er inde i opgangen og han evt ser bliver tændt lys oppe i lejligheden. Det er også normalt man taler i telefon med nogen hele vejen hjem og hele tiden siger hvor man er. Ligestilling er der nu stadig, forskellen er bare at kvinder skal se sig over skulderen konstant i det offentlige rum.


»Verden ser mod de nordiske landene som ligestillingens højborg. Derfor er det helt ubegribeligt, at deres politikere virker som om, de ikke forstår hvilke enorme ændringer af kønsbalancen i samfundet, som deres immigrationspolitik fører til. Disse ændringer vil helt sikkert påvirke kvinderne i deres samfund negativt og kan udslette over 100 års hårdt arbejde for ligestilling.«

Med Sverige som skræmmeeksempel har hun regnet sig frem til, at kønsfordelingen, når det gælder de 16-17-årige, med 123 drenge til 100 piger på nuværende tidspunkt er skævere end i Kina. For selv om mange af de mandlige asylansøgere, som kommer til landet, ofte søger familiesammenføring og dermed også får flere kvinder til landet, gælder det ikke de uledsagede mindreårige, som stort set kun er drenge.


http://jyllands-posten.dk/international ... r-kvinder/
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf dgd2007 » 25. jan 2016, 16:54

GnueN skrev:
dgd2007 skrev:
GnueN skrev:Hvor mange mandater havde indianerne i en klar majoritetsbefolkning fordelt på 28 krigsførende lande, med et årligt budget på næsten 1000 milliarder justerede kroner? :)

A' hva' :forvirret: :forvirret: :forvirret:


Ja, det var også det jeg tænkte, da du sammenlignede indvandring med kolonialisme og folkeudryddelse...

Så det var bevidst god-dag-mand-økseskaft fra din side, eller hvordan? :gruble:
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf thomassneum » 26. jan 2016, 07:25

eks-Maupassant skrev:En anden ting er kønsbalancen, så lige en ting i JP. De svenske piger der er 16-17 år får et helt andet liv en de ældre svenske kvinder, det er nok slut med at gå alene og fuld hjem fra en bytur om nogen år. Min kæreste er fra et land hvor det bare ikke er noget man gør, det er mere sådan man skal have en taxachauffør man kender og stoler på, man tager ikke med en taxa hvor man ikke kender manden, og taxaen venter til man er inde i opgangen og han evt ser bliver tændt lys oppe i lejligheden. Det er også normalt man taler i telefon med nogen hele vejen hjem og hele tiden siger hvor man er. Ligestilling er der nu stadig, forskellen er bare at kvinder skal se sig over skulderen konstant i det offentlige rum.


»Verden ser mod de nordiske landene som ligestillingens højborg. Derfor er det helt ubegribeligt, at deres politikere virker som om, de ikke forstår hvilke enorme ændringer af kønsbalancen i samfundet, som deres immigrationspolitik fører til. Disse ændringer vil helt sikkert påvirke kvinderne i deres samfund negativt og kan udslette over 100 års hårdt arbejde for ligestilling.«

Med Sverige som skræmmeeksempel har hun regnet sig frem til, at kønsfordelingen, når det gælder de 16-17-årige, med 123 drenge til 100 piger på nuværende tidspunkt er skævere end i Kina. For selv om mange af de mandlige asylansøgere, som kommer til landet, ofte søger familiesammenføring og dermed også får flere kvinder til landet, gælder det ikke de uledsagede mindreårige, som stort set kun er drenge.


http://jyllands-posten.dk/international ... r-kvinder/


Jeg elsker JP.. artiklen kunn eligevel hedde "Pas på med at spise for meget spegepølse". :pompom:
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"