Integration med fokus på kvinder?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Integration med fokus på kvinder?

Indlægaf Hunkat » 19. jan 2016, 10:36

Inspireret af dette debatoplæg http://politiken.dk/debat/ECE3022484/lad-de-flygtende-kvinder-og-boern-komme-ind-foerst/

Egentlig synes jeg det er en interessant tanke. Som nævnt i indlægget fokuserer en del udviklingshjælp på kvinder (rettigheder og mikrolån f.eks.) og børn (skolegang og vaccinationsprogrammer f.eks.) fordi man af erfaring har erkendt at det er her de lange seje træk skal tages.

Men om det blindt kan overføres til danske forhold er jeg meget i tvivl om. Tanken er jo sympatisk nok, kvinder og børn myrdes og voldtages som taktik i krig, det er der jo ingen rationelle mennesker som ikke synes skal forhindres.

For det første er der selve flugten. Det er en lang rejse for en uledsaget kvinde, kun i selskab med menneskesmugler som jo ikke er guds bedst børn. Man kunne godt frygte at det ville være et valg mellem pest eller kolera, blive mishandlet hvor man er eller på rejsen væk.

Hvis vi leger at en kvinde som kom hertil og blev velintegreret, hvad så når hendes mand fik familiesammenføring? Så ville han ankomme til en situation hvor han pludseligt (og måske uden at forstå hvorfor) havde mistet 'magten' i familien. Konen og børnene behøver ikke længere lystre. Jeg kunne godt se nogle vende sig endnu mere indad, eller bliver voldelige i frustration og afmagt. Det er jo heller ikke et drømmescearie.

Hvad tænker I?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Integration med fokus på kvinder?

Indlægaf LadyFox » 19. jan 2016, 11:43

Jeg er ikke så meget til det der med hellere at hjælpe det ene køn i nød frem for det andet. Jeg forstår godt at de hændelser der er sket er forfærdigelige og noget skal gøres, jeg er bare heller ikke så meget for det der med at lade de få ødelægge det for de mange.

Jeg tænker som dig at det heller ikke er uden grund at mændene flygter for sig selv først - uanset hvor i verden man kommer fra tænker jeg at det ikke er med den helt gode vilje når hvis en mand flygter og beslutter i første omgang vælger at efterlade kone og børn blive tilbage.
0
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Integration med fokus på kvinder?

Indlægaf Slettet bruger » 19. jan 2016, 22:35

Ali G !
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Integration med fokus på kvinder?

Indlægaf landsbytossen » 19. jan 2016, 22:49

Hende Maria kritiserer DF og Inger Støjberg for at være "islamofober og kulturracister". Det er historien om ikke at kaste med sten, når man selv bor i et glashus. Maria er fortaler for kønsdiskriminering.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"