Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 6. dec 2017, 11:17

Det kunne i princippet også være Trump Junior og Jeff Sessions.

Begge 2 har også en hel del ruslands-kontakt.

Men tror Kushner vinder fordi han har haft flest møder med Kislyak som han "glemte" bagefter. Og det virker som om han har været mere planlægger-agtig.

Håber ikke det er Manafort, han er jo i kassen allerede, og det ville være ærgeligt hvis han huggede alle problemerne, jeg så det hellere spredt ud på så mange forskellige som muligt. Men det kunne også sagtens være ham.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 6. dec 2017, 11:49

eks-Maupassant skrev:[...]
Håber ikke det er Manafort, han er jo i kassen allerede, og det ville være ærgeligt hvis han huggede alle problemerne, jeg så det hellere spredt ud på så mange forskellige som muligt. Men det kunne også sagtens være ham.

Bare rolig. Det kan det vist ikke være. Situationen, hvor Flynn koordinerede sine Ruslandsforhandlinger med "senior" T-folk, var i begyndelsen af i år, hvor de modarbejdede Obamas politik, mens han stadig var præsident og lige havde udvist en masse russiske diplomater og andet.
På det tidspunkt var Manafort for længst ude af klappen igen. Han var der omkring partikonventet sidste sommer, hvor han skulle sikre, at de "almindelige" republikanere, der stadig sprællede i nettet, ikke på en eller anden måde fik forhindret T's nominering.
Så jeg tror roligt du kan gå ud fra, at det ikke er ham.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 6. dec 2017, 11:55

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:[...]
Håber ikke det er Manafort, han er jo i kassen allerede, og det ville være ærgeligt hvis han huggede alle problemerne, jeg så det hellere spredt ud på så mange forskellige som muligt. Men det kunne også sagtens være ham.

Bare rolig. Det kan det vist ikke være. Situationen, hvor Flynn koordinerede sine Ruslandsforhandlinger med "senior" T-folk, var i begyndelsen af i år, hvor de modarbejdede Obamas politik, mens han stadig var præsident og lige havde udvist en masse russiske diplomater og andet.
På det tidspunkt var Manafort for længst ude af klappen igen. Han var der omkring partikonventet sidste sommer, hvor han skulle sikre, at de "almindelige" republikanere, der stadig sprællede i nettet, ikke på en eller anden måde fik forhindret T's nominering.
Så jeg tror roligt du kan gå ud fra, at det ikke er ham.


Hmm ja.

Jeg troede mere Flynns "slemme" ting lå i november-december, altså i perioden fra valget og til the inauguration. Men der var Manafort jo også ude allerede.

Hvis Flynns ting lå i starten af i år var det i ca den første uge af præsidentskabet. det var der hvor Sally Yates fik efterretninger om at han gjorde noget slemt, der er så hemmeligt, at vi ikke ved endnu hvad det var, og som man kun kan tale om i et sikret rum.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 6. dec 2017, 12:04

Det var under alle omstændingheder i transitionsperioden. Om det var december eller januar tør jeg ikke lægge hovedet på blokken for. Men T tiltrådte jo først den 20. eller 21. jan., så det var før skiftet - og efter Manafort.
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 10. dec 2017, 13:58

der er stadig håb tilbage.. Mueller har fået fat i mange dokumenter.

https://www.yahoo.com/news/russia-probe ... 14681.html
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. dec 2017, 15:07

Billede
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 10. dec 2017, 18:36

hele pakken .. :whip: :lol: :lol:

Billede
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 12. dec 2017, 16:30

Godt, man er natteravn ...
Det kan blive interessant i nat. Der er suppleringsvalg i Alabama til Senatet (fordi Jeff Session blev minister), og den republikanske kandidat, som normalt burde vinde med 20-30%, er så gakkelak at mange "almindelige" republikanere har taget afstand fra ham. Han har desuden en række sager hængende over sig for at have været utilbørlig over for teenagepiger ned til 14 :)
Men Steve Bannon og Trump elsker ham - som en af dem, der skal være med til endeligt at knuse al intern modstand inden for partiet, eller på sigt at få udskiftet de nuværende senatorer med Trump-folk.

Meningsmålingerne stritter i alle retninger. Han har hardcore følgere i sydstaten, der også var centrum for racehalløjet i 60'erne.

Screenshot-2017-12-12 RealClearPolitics - Election 2017 - Alabama Senate Special Election - Moore vs Jones(2).png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 13. dec 2017, 04:15

Yess, amerikanerne er trods alt ikke totalt uden for rækkevidde. Doug Jones vandt over Roy Moore i Alabama. Men forskellen var ikke større end at det var de omkring 20.000 write ins som afgjorde valget. Write ins som man må formode er republikanere som ikke kunne støtte Moore, og derfor skrev deres egen kandidat på stemmesedlen.

Glæder mig til at høre Trumps bortforklaring, efter at have støttet Moore.

Men hey det er nu 51-49 i senatet, Republikanerne kan nu kun tåle en frafalden stemme, og der er allerede 2 som generelt er mod Trump. 2018 bliver spændende.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 13. dec 2017, 04:26

Wizzze skrev:Yess, amerikanerne er trods alt ikke totalt uden for rækkevidde. Doug Jones vandt over Roy Moore i Alabama. Men forskellen var ikke større end at det var de omkring 20.000 write ins som afgjorde valget. Write ins som man må formode er republikanere som ikke kunne støtte Moore, og derfor skrev deres egen kandidat på stemmesedlen.

Glæder mig til at høre Trumps bortforklaring, efter at have støttet Moore.

Men hey det er nu 51-49 i senatet, Republikanerne kan nu kun tåle en frafalden stemme, og der er allerede 2 som generelt er mod Trump. 2018 bliver spændende.

Trumps første tweet var vist dikteret af en anden :) Han lykønskede Jones med sejren, nævnte "write-in"-stemmernes betydning, og at der ville blive nye muligheder for Rep. til at vinde mandatet tilbage.

Mht. flertallet i Senatet, så havde jeg ikke hørt en eneste gang, hvornår Jones egentlig skal møde på sit nye arbejde (selvom jeg har set CNN, så det kommer ud af ørerne på mig).
Jeg fandt med stort besvær ud af, at det ikke er en bestemt dato, men når Alabamas officials har certificeret det endelige resultat - hvilket godt kan tage et par uger. Så de vil nok gøre en ekstra indsats for at få vedtaget et eller andet skattelovgivning inden.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 13. dec 2017, 04:55

Milde Moses! Cowboyderen vil ikke overgive sig, men satser på en omtælling, hvor Gud måske kan gøre et eller andet ... :shock:

Der mangler at blive optalt nogle militærstemmer, men det er vist ikke noget, der kan flytte 20.000+ stemmer.

Yderligere om proceduren sagde Alabamas "secretary of state" (der står år valget), at de certificerer resultatet tidligst 26.12. og seneste 3.1. Herefter er der automatisk omtælling, hvis der er under 0.5% forskel. Den tabende kandidat kan kræve omtælling under alle omstændigheder, selv om der er større forskel (der er 1.5 i øjeblikket) - men så skal han selv betale for det.

Det vil dog sige, at de i hvert fald har mulighed for at forsinke Jones' ankomst til DC noget, hvis de vil køre linen ud.

Men Trump kommer til at se lidt forpjusket ud. Og nogle af de almindelige republikanere drager sikkert et lettelsens suk, trods det med at deres flertal skrumper.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 13. dec 2017, 10:06

1
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 13. dec 2017, 11:19

dgd2007 skrev:Milde Moses! Cowboyderen vil ikke overgive sig, men satser på en omtælling, hvor Gud måske kan gøre et eller andet ... :shock:

Der mangler at blive optalt nogle militærstemmer, men det er vist ikke noget, der kan flytte 20.000+ stemmer.

Yderligere om proceduren sagde Alabamas "secretary of state" (der står år valget), at de certificerer resultatet tidligst 26.12. og seneste 3.1. Herefter er der automatisk omtælling, hvis der er under 0.5% forskel. Den tabende kandidat kan kræve omtælling under alle omstændigheder, selv om der er større forskel (der er 1.5 i øjeblikket) - men så skal han selv betale for det.

Det vil dog sige, at de i hvert fald har mulighed for at forsinke Jones' ankomst til DC noget, hvis de vil køre linen ud.

Men Trump kommer til at se lidt forpjusket ud. Og nogle af de almindelige republikanere drager sikkert et lettelsens suk, trods det med at deres flertal skrumper.


Jones skal starte til januar, og jeg tror ikke at republikanerne kan forsinke ham. Til gengæld prøver de at hastebehandle loven om skattereform.
det er den tredje nederlag i træk for Trump, jeg er spændt for at se om han ændrer kurs , eller fortsætter i den dur som a ranaway train... :)
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 13. dec 2017, 11:52

Seladon skrev:
dgd2007 skrev:Milde Moses! Cowboyderen vil ikke overgive sig, men satser på en omtælling, hvor Gud måske kan gøre et eller andet ... :shock:

Der mangler at blive optalt nogle militærstemmer, men det er vist ikke noget, der kan flytte 20.000+ stemmer.

Yderligere om proceduren sagde Alabamas "secretary of state" (der står år valget), at de certificerer resultatet tidligst 26.12. og seneste 3.1. Herefter er der automatisk omtælling, hvis der er under 0.5% forskel. Den tabende kandidat kan kræve omtælling under alle omstændigheder, selv om der er større forskel (der er 1.5 i øjeblikket) - men så skal han selv betale for det.

Det vil dog sige, at de i hvert fald har mulighed for at forsinke Jones' ankomst til DC noget, hvis de vil køre linen ud.

Men Trump kommer til at se lidt forpjusket ud. Og nogle af de almindelige republikanere drager sikkert et lettelsens suk, trods det med at deres flertal skrumper.


Jones skal starte til januar, og jeg tror ikke at republikanerne kan forsinke ham. Til gengæld prøver de at hastebehandle loven om skattereform.
det er den tredje nederlag i træk for Trump, jeg er spændt for at se om han ændrer kurs , eller fortsætter i den dur som a ranaway train... :)[/

Det spændende bliver hvor mange republikanere der løber væk fra ham, op til midtvejsvalget næste år. Desværre er der kun 8 republikanske senatorer på valg næste år, det er primært demokrater der er på valg. Så demokraterne skal genvinde alle deres sæder og vinde 2 ud af 8 republikanske sæder, for at genvinde senatet, det kan godt blive svært hvis republikanerne holder Trump på arms afstand, tror jeg.
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 13. dec 2017, 15:46

Billede
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"