Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 28. jun 2018, 05:10

kan desværre ikke indsætte videoklip, men I kan klikke på linket

https://nyti.ms/2ImLhJL
Senest rettet af Seladon 28. jun 2018, 14:19, rettet i alt 3 gange.
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 28. jun 2018, 07:12

Trump får nu chancen til at udnævne endnu en dommer til USA´s højesteret, da dommer Kennedy træder tilbage.

https://us.cnn.com/2018/06/28/politics/ ... index.html

Mere bekymrende er at 2 (demokratiske) dommere er over 80år gamle, og potentielt kunne blive syg eller dø mens Trump stadig er præsident, og så har han udnævnt 3 dommere som kunne bestemme retningen i USA de næste 30år :shock:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 28. jun 2018, 11:25

Wizzze skrev:Trump får nu chancen til at udnævne endnu en dommer til USA´s højesteret, da dommer Kennedy træder tilbage.

https://us.cnn.com/2018/06/28/politics/ ... index.html

Mere bekymrende er at 2 (demokratiske) dommere er over 80år gamle, og potentielt kunne blive syg eller dø mens Trump stadig er præsident, og så har han udnævnt 3 dommere som kunne bestemme retningen i USA de næste 30år :shock:

Ja, det er jo der hvor magtens tredelingen halter lidt i USA, nr det er de politisk styrende der udnævner højesteretsdommerne.
Demokraterne fortryder nok bittert, at de - dengang de havde magten - fik ændret sådan at man blot skulle have simpelt flertal for senatsgodkendelse mod tidligere 60 af 100. Det må jo have givet en vis sikkert mod alt for ekstreme kandidater. Men den er væk nu.
Slaveriet bliver vel ikke ligefrem genindført, men abort og religiøst betinget diskrimination kan godt få ændrede vilkår i løbet af en kort årrække.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 28. jun 2018, 16:52

Wizzze skrev:Trump får nu chancen til at udnævne endnu en dommer til USA´s højesteret, da dommer Kennedy træder tilbage.

https://us.cnn.com/2018/06/28/politics/ ... index.html

Mere bekymrende er at 2 (demokratiske) dommere er over 80år gamle, og potentielt kunne blive syg eller dø mens Trump stadig er præsident, og så har han udnævnt 3 dommere som kunne bestemme retningen i USA de næste 30år :shock:

Det var en af de afgørende grunde til at han blev valgt - folket har talt.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf KIM K » 28. jun 2018, 16:55

En ny højesteretsdommer kan givet få følger for retten til abort i udvalgte stater, overvejene beliggende i bibelbæltet hvor abortmodstanden er stor.
Selvom højesteret for to år siden ikke bare opretholdt men også udvidede abortretten i en banebrydende afgørelse, skal man ikke være blind for afgørelsen var tæt med blot to stemmers flertal hvoraf den ene blev lagt af afgående dommer Kennedy.
Nyudnævnte Neil Gorsuch indtog sædet i højesteret for et år siden, og med Kennedys afløser vil der være to nye dommere i spil.
Dog skal man være sig bevidst at det er ekstremt få sager højesteret vælger at tage stilling til. Blot 0,1 procent (en promille) af sagerne der når så langt som til de føderale appeldomstole (domstolene lige under højesteret) behandles af højesteret efterfølgende.
Den vigtigste bevæggrund for om højesteret vil gennemgå en sag eller ej er hvorvidt der er modstridende afgørelser blandt appeldomstolene under dem.

Mht. religiøst betinget diskrimination tror jeg mere bekymringerne bør rettes mod vores egen lille andedam Danmark og forsåvidt EU, den slags plejer amerikanerne at være en hel del mere tilbageholdende med end os europæerere. Jeg tror f.eks. aldrig USAs højesteret ville godkende et bredt funderet burka eller niqab forbud.
Personligt synes jeg det er en kedelig udvikling vi ser i Europa på den front, men det har jeg allerede redegjort for i en anden tråd.
0
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4561

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf PerXX » 28. jun 2018, 17:01

FruitFly skrev:
Wizzze skrev:Trump får nu chancen til at udnævne endnu en dommer til USA´s højesteret, da dommer Kennedy træder tilbage.

https://us.cnn.com/2018/06/28/politics/ ... index.html

Mere bekymrende er at 2 (demokratiske) dommere er over 80år gamle, og potentielt kunne blive syg eller dø mens Trump stadig er præsident, og så har han udnævnt 3 dommere som kunne bestemme retningen i USA de næste 30år :shock:

Det var en af de afgørende grunde til at han blev valgt - folket har talt.


Han fik jo et par millioner stemmer færre end Hillary, så det er vel ikke folket er har talt, men det politiske system de har sig derovre.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 28. jun 2018, 17:32

FruitFly skrev:Det var en af de afgørende grunde til at han blev valgt - folket har talt.

Jeg tror ikke så meget det var det de egentlige Trump-vælger tændte på, men det var et smart træk for at få de gammeldags Republikanere med om bord. Husk, det var ikke helt let.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf ExCoastal » 28. jun 2018, 17:42

Nu planlægger man at bygge hele teltbyer til at huse alle de illegale immigranter. De skal bygges på flådebaser over hele landet. Der er mange, der trækker paralleller til de interneringslejre man byggede til japanerne under anden verdenskrig.

http://nymag.com/daily/intelligencer/20 ... rants.html

Hvorfor sender man bare ikke dem hjem, der ikke har nogen mulighed for at søge asyl? Det har man jo gjort i årevis, men nu skal alle retsforfølges, hvilket kommer til at skabe et voldsomt pres på hele retssystemem (som i forvejen er hårdt presset).
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 29. jun 2018, 06:43

ExCoastal skrev:Nu planlægger man at bygge hele teltbyer til at huse alle de illegale immigranter. De skal bygges på flådebaser over hele landet. Der er mange, der trækker paralleller til de interneringslejre man byggede til japanerne under anden verdenskrig.

http://nymag.com/daily/intelligencer/20 ... rants.html

Hvorfor sender man bare ikke dem hjem, der ikke har nogen mulighed for at søge asyl? Det har man jo gjort i årevis, men nu skal alle retsforfølges, hvilket kommer til at skabe et voldsomt pres på hele retssystemem (som i forvejen er hårdt presset).



At internere på militære anlæg er yderst fornuftigt da ingen bare kan stikke af.
Grunden til at man ikke bare sender dem hjem som man har gjort i årevis besvarer jo sig selv og trump gider ikke den boomerang politik mere.
At retsforfølge dem for illegal indvandring er en klog beslutning som betyder at deres status ændres fra immigrant til kriminel hvilket nok skal afskrække de fleste fra at vende tilbage efter udvisning.
Husk på at dette kun gælder lykkeridderne og ikke de rigtige asylanter.
Der er ikke noget odiøst i at retsforfølge folk der trænger ulovligt ind i andre lande.
Du kan sammenligne med at folk trænger ind i dit hjem fordi du har bedre forhold end dem selv - det ville du nok heller ikke finde dig i.
Iøvrigt barsler EU selv med planer der minder om Trumps, med den forskel at lejrene skal placeres udenfor EU....
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf ExCoastal » 29. jun 2018, 07:26

Lad så endelig Trump bruge milliarder af dollars på at bygge koncentrationslejre, lad os få hans politik frem i lyset. Der er ikke kapacitet til at håndtere tusindvis af retssager i det system, det kommer til at skade mennesker som mig, der nu kan vente 2 eller 3 år på min sag. Det er fucking umenneskeligt!

Og lad så Trump vedtage en lov, der gør abort meget svært. Jo han er populær!
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 29. jun 2018, 11:54

PerXX skrev:
FruitFly skrev:
Wizzze skrev:Trump får nu chancen til at udnævne endnu en dommer til USA´s højesteret, da dommer Kennedy træder tilbage.

https://us.cnn.com/2018/06/28/politics/ ... index.html

Mere bekymrende er at 2 (demokratiske) dommere er over 80år gamle, og potentielt kunne blive syg eller dø mens Trump stadig er præsident, og så har han udnævnt 3 dommere som kunne bestemme retningen i USA de næste 30år :shock:

Det var en af de afgørende grunde til at han blev valgt - folket har talt.


Han fik jo et par millioner stemmer færre end Hillary, så det er vel ikke folket er har talt, men det politiske system de har sig derovre.

Fair nok. Det amerikanske demokrati har talt :)
1
#Klimatosse
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 29. jun 2018, 11:54

ExCoastal skrev:Lad så endelig Trump bruge milliarder af dollars på at bygge koncentrationslejre, lad os få hans politik frem i lyset. Der er ikke kapacitet til at håndtere tusindvis af retssager i det system, det kommer til at skade mennesker som mig, der nu kan vente 2 eller 3 år på min sag. Det er fucking umenneskeligt!

Og lad så Trump vedtage en lov, der gør abort meget svært. Jo han er populær!


Ja ja og hvis Obama havde fået samme ide havde du kaldt det feriehytter.
Han behøver såmænd ikke bygge så meget andet end telte.
Ingen grund til at fortsætte samme endeløse kurs som demokraterne har fulgt og med en mur og et retssystem til at sigte den illegale immigration kommer der med garanti styr på immigrationen til gavn for hele USA.

Jeg kender ikke din situation, men hvis det haster så meget kan du jo forny dit 90 dages turistophold adskillige gange. Det kræver blot 3 overnatninger bag grænsen i Canada hvorefter du rejser ind igen.
Det brugte jeg selv i 90 erne og jeg mener ikke reglerne er ændret siden, med mindre du kommer fra et af de bandlyste muslimske lande.

Jeg har ikke hørt noget om en snarlig ændring af abortlovgivningen :gruble:
Trumps popularitet afhænger af hvem du spørger og du kan jo prøve at spørge mig :D

PS. Du glemte iøvrigt at svare på hvorfor et land skal acceptere at folk bare vader ind over grænsen uden at spørge om lov !
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf ExCoastal » 29. jun 2018, 20:25

Conway skrev:
ExCoastal skrev:Lad så endelig Trump bruge milliarder af dollars på at bygge koncentrationslejre, lad os få hans politik frem i lyset. Der er ikke kapacitet til at håndtere tusindvis af retssager i det system, det kommer til at skade mennesker som mig, der nu kan vente 2 eller 3 år på min sag. Det er fucking umenneskeligt!

Og lad så Trump vedtage en lov, der gør abort meget svært. Jo han er populær!


Ja ja og hvis Obama havde fået samme ide havde du kaldt det feriehytter.
Han behøver såmænd ikke bygge så meget andet end telte.
Ingen grund til at fortsætte samme endeløse kurs som demokraterne har fulgt og med en mur og et retssystem til at sigte den illegale immigration kommer der med garanti styr på immigrationen til gavn for hele USA.

Jeg kender ikke din situation, men hvis det haster så meget kan du jo forny dit 90 dages turistophold adskillige gange. Det kræver blot 3 overnatninger bag grænsen i Canada hvorefter du rejser ind igen.
Det brugte jeg selv i 90 erne og jeg mener ikke reglerne er ændret siden, med mindre du kommer fra et af de bandlyste muslimske lande.

Jeg har ikke hørt noget om en snarlig ændring af abortlovgivningen :gruble:
Trumps popularitet afhænger af hvem du spørger og du kan jo prøve at spørge mig :D

PS. Du glemte iøvrigt at svare på hvorfor et land skal acceptere at folk bare vader ind over grænsen uden at spørge om lov !


Jeg har på ingen måde udtrykt, at folk bare kan vade ind over grænsen. De burde hurtigt kunne sorteres ind to grupper, mexikanere som intet grundlag har for asyl, og så statsborgere fra f.eks. Guatamala eller andre steder, hvor de ville være i alvorlig fare, hvis de rejste tilbage. Det er bare tåbeligt, at ofre millioner af dollars på retssager og internering, når man bare kunne sende dem hjem igen. Tåbeligt! For os andre, der har immigrationssager hængende, betyder det at de i forvejen lange ventetider bliver meget længere. Nej, jeg kan ikke bare rejse til Canada og tilbage, jeg har haft et green card i over 20 år, men der er nogle komplkationer, som skal håndteres i retten.
1
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 30. jun 2018, 07:32

ExCoastal skrev:
Conway skrev:
ExCoastal skrev:Lad så endelig Trump bruge milliarder af dollars på at bygge koncentrationslejre, lad os få hans politik frem i lyset. Der er ikke kapacitet til at håndtere tusindvis af retssager i det system, det kommer til at skade mennesker som mig, der nu kan vente 2 eller 3 år på min sag. Det er fucking umenneskeligt!

Og lad så Trump vedtage en lov, der gør abort meget svært. Jo han er populær!


Ja ja og hvis Obama havde fået samme ide havde du kaldt det feriehytter.
Han behøver såmænd ikke bygge så meget andet end telte.
Ingen grund til at fortsætte samme endeløse kurs som demokraterne har fulgt og med en mur og et retssystem til at sigte den illegale immigration kommer der med garanti styr på immigrationen til gavn for hele USA.

Jeg kender ikke din situation, men hvis det haster så meget kan du jo forny dit 90 dages turistophold adskillige gange. Det kræver blot 3 overnatninger bag grænsen i Canada hvorefter du rejser ind igen.
Det brugte jeg selv i 90 erne og jeg mener ikke reglerne er ændret siden, med mindre du kommer fra et af de bandlyste muslimske lande.

Jeg har ikke hørt noget om en snarlig ændring af abortlovgivningen :gruble:
Trumps popularitet afhænger af hvem du spørger og du kan jo prøve at spørge mig :D

PS. Du glemte iøvrigt at svare på hvorfor et land skal acceptere at folk bare vader ind over grænsen uden at spørge om lov !


Jeg har på ingen måde udtrykt, at folk bare kan vade ind over grænsen. De burde hurtigt kunne sorteres ind to grupper, mexikanere som intet grundlag har for asyl, og så statsborgere fra f.eks. Guatamala eller andre steder, hvor de ville være i alvorlig fare, hvis de rejste tilbage. Det er bare tåbeligt, at ofre millioner af dollars på retssager og internering, når man bare kunne sende dem hjem igen. Tåbeligt! For os andre, der har immigrationssager hængende, betyder det at de i forvejen lange ventetider bliver meget længere. Nej, jeg kan ikke bare rejse til Canada og tilbage, jeg har haft et green card i over 20 år, men der er nogle komplkationer, som skal håndteres i retten.



Jamen kære ven de retsforfølges jo netop fordi de bare vader ind over grænsen.
De millioner af dollars du snakker om er jo en engangsinvestering sammenlignet med de millioner de bruger hvert år på at indfange banditterne, sende dem tilbage over grænsen, hvorefter de kan fange dem dagen efter igen.
Den form for demokratisk gænsepolitik virker måske logisk for Obama, men naturligvis ikke for Trump.
Iøvrigt taler vi kun om dem de fanger, tænk på alle dem de ikke fanger !
Selvfølgelig skal det stoppes, det leder tanken hen på 2015 hvor det samme skete i Danmark og tænk hvis det skete dagligt som tilfældet er i USA.
Du er en kende egoistisk hvis du brokker dig over sagsbehandlingen hvis du selv er skyld i den.
Hvis din green card arb.tilladelse er suspenderet efter 20 år er der stor sandsynlighed for at den er selvforskyldt :gruble:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 8. jul 2018, 19:04

Det ser ud til at det er hovedsagelig Trumps vælgere, som får lov at mærke konsekvenserne af Trumps politik.

https://www.yahoo.com/finance/news/apos ... 00329.html

Karma hedder det.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"