Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 15. feb 2018, 11:16

dgd2007 skrev:
FruitFly skrev:Ja, det burde ikke have taget så lang tid for at ham at komme med den melding, men det er jo Trump. Det er en lille-bitte historie.

Arj, jeg synes nu ikke den er så lille. Og jeg bryder mig bestemt ikke om det der "herregud, det er jo Trump" - mens han systematisk nedbryder al respekt.

Det forstår jeg godt. Men man bliver jo træt når man hele tiden skal forarges.
0
#Klimatosse
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 15. feb 2018, 11:17

dgd2007 skrev:
FruitFly skrev:Ja, det burde ikke have taget så lang tid for at ham at komme med den melding, men det er jo Trump. Det er en lille-bitte historie.

Arj, jeg synes nu ikke den er så lille. Og jeg bryder mig bestemt ikke om det der "herregud, det er jo Trump" - mens han systematisk nedbryder al respekt.


Måske du skulle vende den om og se det fra Trump's side - herregud han kender jo knap nok manden så hvorfor skal han overhovedet forholde sig til mandens forhistorie ? :gruble:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 15. feb 2018, 11:20

Conway skrev:Jeg er skam enig med dig FruitFly, men det er som om alting escalerer ovenpå MeeToo bevægelsen.
Alting skal beklages, undskyldes og tages afstand fra pt. og det er sku til at få lange "løg" af :D

Her er det dig, der eskalerer, men jo, jeg er enig så langt at der er et højt niveau af hysteri (no pun intended) omkring overgreb i øjeblikket og det svært at få nuancerne frem. Her er noget, der måske hjælpe (klik ikke, hvis Bill Maher ikke er din kop te, men hans gæst her er virkelig god):
0
#Klimatosse
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 15. feb 2018, 12:47

Conway skrev:Måske du skulle vende den om og se det fra Trump's side - herregud han kender jo knap nok manden så hvorfor skal han overhovedet forholde sig til mandens forhistorie ? :gruble:

Det må du jo spørge ham om. Det var ham selv, der først var ude at sige, at det var synd for sådan en dejlig mand at skulle have sin karriere ødelagt af sådan noget. :genert:
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 15. feb 2018, 13:19

dgd2007 skrev:
Conway skrev:Måske du skulle vende den om og se det fra Trump's side - herregud han kender jo knap nok manden så hvorfor skal han overhovedet forholde sig til mandens forhistorie ? :gruble:

Det må du jo spørge ham om. Det var ham selv, der først var ude at sige, at det var synd for sådan en dejlig mand at skulle have sin karriere ødelagt af sådan noget. :genert:


Svarer vel til at jeg synes det er synd at min bedste ven ikke kan få et job fordi han har en plet på straffeattesten :gruble:
Man kan vel godt synes det er synd for folk i nutid uden at forholde sig til deres fortid :)
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 15. feb 2018, 13:21

Conway skrev:
dgd2007 skrev:
Conway skrev:Måske du skulle vende den om og se det fra Trump's side - herregud han kender jo knap nok manden så hvorfor skal han overhovedet forholde sig til mandens forhistorie ? :gruble:

Det må du jo spørge ham om. Det var ham selv, der først var ude at sige, at det var synd for sådan en dejlig mand at skulle have sin karriere ødelagt af sådan noget. :genert:


Svarer vel til at jeg synes det er synd at min bedste ven ikke kan få et job fordi han har en plet på straffeattesten :gruble:
Man kan vel godt synes det er synd for folk i nutid uden at forholde sig til deres fortid :)

Er han overhovedet dømt for hustruvold :gruble:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 15. feb 2018, 13:36

Conway skrev:
Conway skrev:
dgd2007 skrev:
Conway skrev:Måske du skulle vende den om og se det fra Trump's side - herregud han kender jo knap nok manden så hvorfor skal han overhovedet forholde sig til mandens forhistorie ? :gruble:

Det må du jo spørge ham om. Det var ham selv, der først var ude at sige, at det var synd for sådan en dejlig mand at skulle have sin karriere ødelagt af sådan noget. :genert:


Svarer vel til at jeg synes det er synd at min bedste ven ikke kan få et job fordi han har en plet på straffeattesten :gruble:
Man kan vel godt synes det er synd for folk i nutid uden at forholde sig til deres fortid :)

Er han overhovedet dømt for hustruvold :gruble:

Nej.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 15. feb 2018, 15:26

Conway skrev:Er han overhovedet dømt for hustruvold :gruble:

Nej, men selv din navnefælle tror på det. :genert:

Der er også politirapporter og tilhold fra den tid. Det var nok, da der blev offentliggjort et billede af en af konerne med et blåt øje, at det Hvide Hus skiftede mening og lod ham gå.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 15. feb 2018, 16:39

dgd2007 skrev:
Conway skrev:Er han overhovedet dømt for hustruvold :gruble:

Nej, men selv din navnefælle tror på det. :genert:

Der er også politirapporter og tilhold fra den tid. Det var nok, da der blev offentliggjort et billede af en af konerne med et blåt øje, at det Hvide Hus skiftede mening og lod ham gå.


EN af konerne :nerve: Hvor mange har han haft :gruble:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 15. feb 2018, 17:50

Conway skrev:EN af konerne :nerve: Hvor mange har han haft :gruble:

Kun to jeg har hørt om :) og så en "girlfriend".
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 15. feb 2018, 20:36

dgd2007 skrev:
Conway skrev:EN af konerne :nerve: Hvor mange har han haft :gruble:

Kun to jeg har hørt om :) og så en "girlfriend".


Ok tak. Nok fornuftigt at nøjes med en kæreste efter to koner :D
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 16. feb 2018, 11:38

Trump hentyder til, at ofrene kunne have gjort mere for at sikre sig mod skyderi på en skole:

https://www.yahoo.com/news/trump-says-f ... 22680.html

Rigtig pænt og modigt af ham, men det er ikke noget der overrasker os, vel?
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 16. feb 2018, 13:14

Seladon skrev:Trump hentyder til, at ofrene kunne have gjort mere for at sikre sig mod skyderi på en skole:

https://www.yahoo.com/news/trump-says-f ... 22680.html

Rigtig pænt og modigt af ham, men det er ikke noget der overrasker os, vel?


Noget tyder på at FBI igen har sovet i timen Seladon :(
FOX NEWS FIRST: Florida community mourns; Did FBI overlook warnings about school shooting suspect?
http://www.foxnews.com/us/2018/02/16/fo ... spect.html
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 16. feb 2018, 13:33

Conway skrev:
Seladon skrev:Trump hentyder til, at ofrene kunne have gjort mere for at sikre sig mod skyderi på en skole:

https://www.yahoo.com/news/trump-says-f ... 22680.html

Rigtig pænt og modigt af ham, men det er ikke noget der overrasker os, vel?


Noget tyder på at FBI igen har sovet i timen Seladon :(
FOX NEWS FIRST: Florida community mourns; Did FBI overlook warnings about school shooting suspect?
http://www.foxnews.com/us/2018/02/16/fo ... spect.html


Godt nok er FBI agenterne dygtige, men de kan ikke holde øje med alle psykisk syge og heller ikke overvåge dem 7/24
Jeg er sikker på FBI folk får mange indberetninger om uligevægtige og truende personer der ligger inde med våben, og de er nødt til at prioritere.

Desuden har kære Trump lige skåret ned i bugetter til psykiatrisk behandling og programmer for sikkerhed i skoler. Det skal nok hjælpe fremover !
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 16. feb 2018, 18:10

Seladon skrev:
Conway skrev:
Seladon skrev:Trump hentyder til, at ofrene kunne have gjort mere for at sikre sig mod skyderi på en skole:

https://www.yahoo.com/news/trump-says-f ... 22680.html

Rigtig pænt og modigt af ham, men det er ikke noget der overrasker os, vel?


Noget tyder på at FBI igen har sovet i timen Seladon :(
FOX NEWS FIRST: Florida community mourns; Did FBI overlook warnings about school shooting suspect?
http://www.foxnews.com/us/2018/02/16/fo ... spect.html


Godt nok er FBI agenterne dygtige, men de kan ikke holde øje med alle psykisk syge og heller ikke overvåge dem 7/24
Jeg er sikker på FBI folk får mange indberetninger om uligevægtige og truende personer der ligger inde med våben, og de er nødt til at prioritere.

Desuden har kære Trump lige skåret ned i bugetter til psykiatrisk behandling og programmer for sikkerhed i skoler. Det skal nok hjælpe fremover !


Godt nok er det nemt at være bagklog, men her var der adskillige faresignaler som FBI missede.

"Students who knew him described a volatile teenager acted strange, talked about killing animals, and posed with guns in disturbing photos on social media. Still, it appears warning signs may have been overlooked. In September, a YouTube user with the screen name "Nikolas Cruz" posted, "Im going to be a professional school shooter." Benjamin Bennight, a Mississippi bail bondsman, was so concerned about the comment, he contacted the FBI. Two FBI agents visited Bennight the next day, but officials never spoke to Cruz."
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"