Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 11. feb 2018, 17:21

Seladon skrev:
Conway skrev:Efter en måneds arb.ferie uden adgang til debatten var det med en vis spænding jeg åbnede denne tråd.
Havde FBI endelig fundet fældende beviser mod Trump's russia collusion ? Ak nej, alt var ved det gamle - hans tweet's og frisure er stadig Breaking news.
Midterm election i november vil nok give et fingerpeg om hvorvidt Trump får en second term i stolen og hvis man skal tro flg. analyse ser det positivt ud for republikanerne og Trump.

Democrats ought to worry about the midterm elections
http://www.foxnews.com/opinion/2018/02/ ... tions.html



hæ hæ hæ, vi arbejder skam stadigvæk på små og større sager. :lol:

Men velkommen tilbage, du var savnet :D (tro eller lad være) :D


Tak Seladon :-) jeg har skam også savnet jer :-)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 11. feb 2018, 17:25

dgd2007 skrev:
Seladon skrev:[...]
Men velkommen tilbage, du var savnet :D (tro eller lad være) :D

Ja, vi var helt bange for, du var deprimeret over ikke længere at have Dow Jones-kortet ...
Et hurtigt overslag i runde tal:
Trump-start: DJI: 20.000, US$: 7 kr. = 140.000 kr.
Nu til daws:..DJI: 24.000, US$: 6 kr. = 144.000 kr.
Stigning: 3% - fint nok, men jo ikke galaxe-historisk. :fløjt:

Jeg er dog enig i, at Demokraterne sagtens kan nå at spolere deres chancer til november. :wink3:


Hæ hæ nej skam ikke deprimeret, men rimelig ophængt med istandsættelse af en kammerats gamle hus :-)
Ja det bliver spændende at se om demokraterne kan holde forspringet ;-)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 12. feb 2018, 18:49

Synes vi skal fejre Conways tilbagekomst med en speciel karnevalhilsen til hr.Orange. :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 13. feb 2018, 10:03

image.jpg
[quote="Seladon"]Synes vi skal fejre Conways tilbagekomst med en speciel karnevalhilsen til hr.Orange. :D[/quote
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 15. feb 2018, 08:44

Trump har nu efter en uges famlen officielt erklæret, at han er modstander af konetævning.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 15. feb 2018, 09:20

dgd2007 skrev:Trump har nu efter en uges famlen officielt erklæret, at han er modstander af konetævning.


Galskaben vil ingen ende tage.
Snart vil alverdens koner stå frem og anklage sine mænd fordi han gav hende et klask i røven da hun skyggede for fjernsynet,
eller fordi han kastede hende af under hyrdetimen, eller fordi han tabte hende over dørtrinet da de blev gift, eller noget :fløjt:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 15. feb 2018, 10:35

Conway skrev:
dgd2007 skrev:Trump har nu efter en uges famlen officielt erklæret, at han er modstander af konetævning.


Galskaben vil ingen ende tage.
Snart vil alverdens koner stå frem og anklage sine mænd fordi han gav hende et klask i røven da hun skyggede for fjernsynet,
eller fordi han kastede hende af under hyrdetimen, eller fordi han tabte hende over dørtrinet da de blev gift, eller noget :fløjt:

Det synes jeg ikke man kan udlede.

Det her handler om man åbenbart ikke kan blive sikkerhedsclearet i Det Hvide Hus, hvis der ligger "credible" voldsanklager (mod ens ægtefælle) i ens fortid. Jeg har ikke set disse voldsanklager og ved ikke hvor "credible" de er, men de er åbenbart alvorlige nok til at FBI ikke ville give manden clearance. Det kan man diskutere. Er de for nidkære i sikkerhedschecket? Eller har han fået midlertidig clearance fordi det netop "kun" er anklager? Det ved jeg ikke.

Hvad Trump angår, så er det da en ikke historie. Selvom han har talt pænt om Mr. Porter, står Trump nu selvfølgelig frem som modstander af ægtefællevold. Ligesom vi alle er. Trump selv har næppe været involveret i sikkerhedschecket, så han står i en åndsvag situation her. En mand han har stolet på har "lig i lasten", og det er selvfølgelig trist for Trump. Og medierne kræver jo at han tilkendegiver at hans støtte til Porter selvfølgelig ikke udstrækker sig til evt. hustruvold.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Hunkat » 15. feb 2018, 10:38

Jeg synes godt nok også den er liiiige tynd nok, den historie.

"En af dine medarbejdere skal i retten for vold. Går du ind for vold?"
Ej men det svarer jo til at LLR skal ud og sige at han selvfølgelig ikke selv tager kokain. Det er jo fjollet.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 15. feb 2018, 10:40

Den eneste historie, der evt. kan være her er, at FBI ikke har givet ham clearance og han alligevel har haft adgang til fortroligt materiale, som man skal være clearet for at have.

Dét ville være skandaløst, men vi ved ikke om det er sket her.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 15. feb 2018, 10:45

FruitFly skrev:[...]
Det her handler om man åbenbart ikke kan blive sikkerhedsclearet i Det Hvide Hus, hvis der ligger "credible" voldsanklager (mod ens ægtefælle) i ens fortid. Jeg har ikke set disse voldsanklager og ved ikke hvor "credible" de er, men de er åbenbart alvorlige nok til at FBI ikke ville give manden clearance. Det kan man diskutere. Er de for nidkære i sikkerhedschecket? Eller har han fået midlertidig clearance fordi det netop "kun" er anklager? Det ved jeg ikke.
[...]

FBI's tjek er ikke moralsk - det er rent praktisk. Fx om den pågældende har noget i sin fortid eller nutid, der kan bruges til afpresning.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 15. feb 2018, 10:51

Hunkat skrev:Jeg synes godt nok også den er liiiige tynd nok, den historie.

"En af dine medarbejdere skal i retten for vold. Går du ind for vold?"
Ej men det svarer jo til at LLR skal ud og sige at han selvfølgelig ikke selv tager kokain. Det er jo fjollet.

Ikke hvis man har fulgt sagen dag for dag.
Trump har først kommet med alle mulige udmeldinger, om at han var en dejlig mand, og det var synd at sådan nogle anklager skulle ødelægge en persons karriere. Og ikke et ord af fordømmelse af hustruvold eller sympati med de pågældende damer, der havde fået tæv. Derfor har hans folk formentlig presset ham til at sidde og mumle, at han er "modstander af hustruvold" ("opposed to" - det var hans egen formulering).

Han har også hver gang, der har været noget, fremstillet den anklagede som offeret: Roger Ailes og ham den anden fra Fox News, som jeg ikke kan huske, hvad hedder, og ham den tovlige fra Alabama. Så det har formenlig været en stor overvindelse for ham at sige det.
Senest rettet af dgd2007 15. feb 2018, 10:53, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 15. feb 2018, 10:53

dgd2007 skrev:
Hunkat skrev:Jeg synes godt nok også den er liiiige tynd nok, den historie.

"En af dine medarbejdere skal i retten for vold. Går du ind for vold?"
Ej men det svarer jo til at LLR skal ud og sige at han selvfølgelig ikke selv tager kokain. Det er jo fjollet.

Ikke hvis man har fulgt sagen dag for dag.
Trump har først kommet med alle mulige udmeldinger, om at han var en dejlig mand, og det var synd at sådan nogle anklager skulle ødelægge en persons karriere. Og ikke et ord af fordømmelse af hustruvold eller sympati med de pågældende damer, der havde fået tæv. Derfor har hans folk formentlig presset ham til at sidde og mumle, at han er "modstander af hustruvold" ("opposed to" - det var hans egen formulering).

Ja, det burde ikke have taget så lang tid for at ham at komme med den melding, men det er jo Trump. Det er en lille-bitte historie.
Senest rettet af FruitFly 15. feb 2018, 10:55, rettet i alt 1 gang.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 15. feb 2018, 10:54

dgd2007 skrev:
FruitFly skrev:[...]
Det her handler om man åbenbart ikke kan blive sikkerhedsclearet i Det Hvide Hus, hvis der ligger "credible" voldsanklager (mod ens ægtefælle) i ens fortid. Jeg har ikke set disse voldsanklager og ved ikke hvor "credible" de er, men de er åbenbart alvorlige nok til at FBI ikke ville give manden clearance. Det kan man diskutere. Er de for nidkære i sikkerhedschecket? Eller har han fået midlertidig clearance fordi det netop "kun" er anklager? Det ved jeg ikke.
[...]

FBI's tjek er ikke moralsk - det er rent praktisk. Fx om den pågældende har noget i sin fortid eller nutid, der kan bruges til afpresning.

Jeg har intet at indvende imod FBI's check. Jeg indvender alene imod Conway's kommentar som er irrelevant i forhold til denne historie og måske det skulle forestille en kommentar imod FBI checket?
0
#Klimatosse
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 15. feb 2018, 10:56

FruitFly skrev:Ja, det burde ikke have taget så lang tid for at ham at komme med den melding, men det er jo Trump. Det er en lille-bitte historie.

Arj, jeg synes nu ikke den er så lille. Og jeg bryder mig bestemt ikke om det der "herregud, det er jo Trump" - mens han systematisk nedbryder al respekt.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 15. feb 2018, 11:07

FruitFly skrev:
Conway skrev:
dgd2007 skrev:Trump har nu efter en uges famlen officielt erklæret, at han er modstander af konetævning.


Galskaben vil ingen ende tage.
Snart vil alverdens koner stå frem og anklage sine mænd fordi han gav hende et klask i røven da hun skyggede for fjernsynet,
eller fordi han kastede hende af under hyrdetimen, eller fordi han tabte hende over dørtrinet da de blev gift, eller noget :fløjt:

Det synes jeg ikke man kan udlede.

Det her handler om man åbenbart ikke kan blive sikkerhedsclearet i Det Hvide Hus, hvis der ligger "credible" voldsanklager (mod ens ægtefælle) i ens fortid. Jeg har ikke set disse voldsanklager og ved ikke hvor "credible" de er, men de er åbenbart alvorlige nok til at FBI ikke ville give manden clearance. Det kan man diskutere. Er de for nidkære i sikkerhedschecket? Eller har han fået midlertidig clearance fordi det netop "kun" er anklager? Det ved jeg ikke.

Hvad Trump angår, så er det da en ikke historie. Selvom han har talt pænt om Mr. Porter, står Trump nu selvfølgelig frem som modstander af ægtefællevold. Ligesom vi alle er. Trump selv har næppe været involveret i sikkerhedschecket, så han står i en åndsvag situation her. En mand han har stolet på har "lig i lasten", og det er selvfølgelig trist for Trump. Og medierne kræver jo at han tilkendegiver at hans støtte til Porter selvfølgelig ikke udstrækker sig til evt. hustruvold.


Jeg er skam enig med dig FruitFly, men det er som om alting escalerer ovenpå MeeToo bevægelsen.
Alting skal beklages, undskyldes og tages afstand fra pt. og det er sku til at få lange "løg" af :D
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"