Mette Frederiksens nytårstale

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Mette Frederiksens nytårstale

Indlægaf vibbsen » 2. jan 2020, 09:50

Mette F - Børnenes statsminister.....

Jamen, det er da dejligt.....Lad de små børn komme til mig....Jeg vil altid stå på børnenes side.....

Men ærlig talt, at have til formål at gennemføre flere tvangsadoptioner af udsatte børn ??? Gad vide om Børnenes Statsminister overhovedet har sat sig ind i hvad det betyder at tvangsadoptere børn væk ??? Gad vide om Børnenes Statsminister har tænkt sin plan helt til ende.....
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27070

Re: Mette Frederiksens nytårstale

Indlægaf ajnaM » 2. jan 2020, 10:28

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Mange fine hensigter, som jeg dog ikke tager voldsomt meget ind, før jeg også hører saglige og konkrete bud på hvordan og ser det hele manifesteret i virkeligheden.

Jeg arbejder indenfor børne- og ungeområdet, endda i en kommune hvor råderummet er større end mange andre steder, og jeg tør godt sige, at der skal ske seriøst meget, før statsministerens hensigter kan realiseres.

Det var alt i alt en meget værdipolitisk tale, og jeg har generelt ikke fidus til værdipolitik.


Hørt hørt!

Det jeg fik ud af den tale, var at nu skulle hendes image som børnenes statsminister plejes, og så fik vi en tale, men der var jo ikke noget konkret, ingen midler til en forbedret kommunal indsats, Ingen ny lovgivning der pålægger kommunerne at handle, ingen statslig taskforce eller rejsehold som kunne træde til og styrke indsatsen, og sidst men ikke mindst, hun har ikke sikret sig et flertal for noget som helst på det her område. Så nej det handlede ikke om børnene, det handlede om MF’s image :tie:


Og det er det, der er problemet ved at skulle være 'børnenes statsminister' - at børnene i vid udstrækning er et kommunalt anliggende, og KL vil kæmpe med næb og klør (og alt de ellers måtte have) for at bibeholde deres råderum. Det er svært at gøre ret meget fra Christiansborg, uden at man i et eller andet omfang udfordrer det kommunale selvstyre.

Og det har borgmesterpartiet særligt S svært ved.

Derudover er det jo bare vanvittigt dyrt. Jeg ved mest om skoleområdet, og hver gang, man gør noget, der hæver kvaliteten bare en my, koster det mange, mange penge.

Et eksempel er de 800 mio, man over en årrække vil afsætte på finansloven til flere lærere. Med det samme er KL ude og udfordre, at man ikke kan diktere, hvordan kommunerne skal bruge pengene - altså om det skal være flere lærere eller andre projekter (eller områder for den sags skyld). Og derudover forslår det jo som en skrædder i helvede. Der er sparet så sygt mange penge på børneområdet gennem de sidste 10 år, at det ville koste mange milliarder at få det bare nogenlunde op på niveau. Eksempelvis dækker de lærere, man kan få med 800 millioner, ikke engang de lærere, der er afskediget i 2019. På daginstitutionsområdet er historien nogenlunde den samme.

Så politikerne skal prioritere benhårdt, og tage store kampe med baglandet i KL - og man vil stadig ikke få credit, fordi det ikke er nok, man gør. Det er lidt op ad bakke...






Men altså, det er i mine øjne den helt rigtige vej at gå - også for Mette F. Det kommer bare til at kræve mere og andet end tom snak. Og spørgsmålet er, hvor meget regeringen ønsker at tage de sværdslag og reelt prioritere velfærden.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Mette Frederiksens nytårstale

Indlægaf Madam » 2. jan 2020, 11:37

Det er en spareøvelse fra MFs og socialkammeraternes side, at ville adoptere børn fra problemfamilierne væk, mig bekendt får adoptivforældre INTET honorar for adoptere disse børn, som plejeforældre gør, og de får de også et beløb, udover plejehonoraret, til børnenes tøj m.v..

Det vederlag har bevirket, at man har givet de mest håbløse forældre en lang snor, hvor der er både alkohol, stoffer og psykisk sygdom inde i billedet, før man har tyet til plejefamilier.

Det er langt billigere, at lade et par sagsbehandlere besøge disse familier en eller to gange om måneden.

En kommune o.a. jeg har kendskab til, hvor flertallet af kommunalbestyrelsen bestod/består af socialdemokrater, kommer først ud i hjemmene, når de har meldt deres ankomst, for ikke at miste det gode samarbejde med forældrene???

Men det tilfælde, jeg er bekendt med, kom de dog, da barnet efter en operation, stadig var påvirket efter bedøvelsen, og spurgte om hun var tilfreds med tingenes tilstand, til trods for at forældrene sad et andet sted i opgangen og muntrede sig med alkohol, når de ikke aner, om de kommer et andet sted hen.

Og hvad svarer barnet så, når det er i forældrenes vold, hvor den ene part er psykisk syg, og begge forældre misbrugere af alkohol?!

Det barn blev først tvangsfjernet som 14-årig, og tilbragte ungdommen hos mere end et hold plejeforældre, man skal være stærk for at klare en sådan barndom.

Så det med at adoptere børn væk, er absolut ikke fordi Mette Frederiksen vil gøre børnene noget godt, men for at spare penge på de forløb, der før...eller snarere siden, fører til en tvangsfjernelse.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Mette Frederiksens nytårstale

Indlægaf annellaII » 2. jan 2020, 15:34

Dmitra skrev:Jeg synes det er en farlig tankegang at sætte tal på tvangsadoptioner med mere.


For mig er udførelse af tvangsadoptioner misbrug af statslig vold mod borgere. Karakteristisk for tvangsadoptioner er målrettet anvendelse af mental grusomhed og psykologisk vold mod berørte børn og forældre med adskillelse af eksisterende familiebånd og den efterfølgende usikkerhed om familiemedlemmers skæbne.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Mette Frederiksens nytårstale

Indlægaf Misantropen » 2. jan 2020, 16:45

Jeg synes hun er en dårlig taler. Hendes stemmeføring er så monoton og sammen med hendes vage kropssprog virker hun bare utroværdig på mig. Det hun sagde i talen var såmænd fint, men også meget pænt. Grænsende til det kunstige.

Sådan synes jeg dog altid hun er så jeg kan ikke sige jeg var overrasket. Desværre.
0
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: Mette Frederiksens nytårstale

Indlægaf Rullegardinia » 3. jan 2020, 07:50

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Mange fine hensigter, som jeg dog ikke tager voldsomt meget ind, før jeg også hører saglige og konkrete bud på hvordan og ser det hele manifesteret i virkeligheden.

Jeg arbejder indenfor børne- og ungeområdet, endda i en kommune hvor råderummet er større end mange andre steder, og jeg tør godt sige, at der skal ske seriøst meget, før statsministerens hensigter kan realiseres.

Det var alt i alt en meget værdipolitisk tale, og jeg har generelt ikke fidus til værdipolitik.


Hørt hørt!

Det jeg fik ud af den tale, var at nu skulle hendes image som børnenes statsminister plejes, og så fik vi en tale, men der var jo ikke noget konkret, ingen midler til en forbedret kommunal indsats, Ingen ny lovgivning der pålægger kommunerne at handle, ingen statslig taskforce eller rejsehold som kunne træde til og styrke indsatsen, og sidst men ikke mindst, hun har ikke sikret sig et flertal for noget som helst på det her område. Så nej det handlede ikke om børnene, det handlede om MF’s image :tie:


Det der synes jeg måske ikke er helt fair. Som man kan se af linksene nedenfor, så har det rent faktisk, fra statslig side, været iværksat tiltag for at styrke indsatserne, og der er en måde, man kan 'over kommunens hoved', hvis man ikke synes, at kommunen handler tilstrækkeligt.

Midlerne kan du så have ret i mangler.

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/hovedop ... rneomradet
https://ast.dk/om-ankestyrelsen/hovedop ... formidling
https://ast.dk/born-familie/hvad-handle ... rretninger
0
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Mette Frederiksens nytårstale

Indlægaf Wizzze » 3. jan 2020, 09:40

Rullegardinia skrev:
Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Mange fine hensigter, som jeg dog ikke tager voldsomt meget ind, før jeg også hører saglige og konkrete bud på hvordan og ser det hele manifesteret i virkeligheden.

Jeg arbejder indenfor børne- og ungeområdet, endda i en kommune hvor råderummet er større end mange andre steder, og jeg tør godt sige, at der skal ske seriøst meget, før statsministerens hensigter kan realiseres.

Det var alt i alt en meget værdipolitisk tale, og jeg har generelt ikke fidus til værdipolitik.


Hørt hørt!

Det jeg fik ud af den tale, var at nu skulle hendes image som børnenes statsminister plejes, og så fik vi en tale, men der var jo ikke noget konkret, ingen midler til en forbedret kommunal indsats, Ingen ny lovgivning der pålægger kommunerne at handle, ingen statslig taskforce eller rejsehold som kunne træde til og styrke indsatsen, og sidst men ikke mindst, hun har ikke sikret sig et flertal for noget som helst på det her område. Så nej det handlede ikke om børnene, det handlede om MF’s image :tie:


Det der synes jeg måske ikke er helt fair. Som man kan se af linksene nedenfor, så har det rent faktisk, fra statslig side, været iværksat tiltag for at styrke indsatserne, og der er en måde, man kan 'over kommunens hoved', hvis man ikke synes, at kommunen handler tilstrækkeligt.

Midlerne kan du så have ret i mangler.

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/hovedop ... rneomradet
https://ast.dk/om-ankestyrelsen/hovedop ... formidling
https://ast.dk/born-familie/hvad-handle ... rretninger


Men det er jo ikke noget nyt, det du henviser til at de tiltag den gamle regering satte i værk, for flere år siden. Når MF toner frem og siger der skal gøres meget mere, må hun jo fortælle hvad. Der manglede delen med "jeg har pålagt Socialministeren at ..." eller "jeg har bedt finansministeren prioritere, eller finde midler til ...." Ellers er det bare en luft, og hvis man ser alle kommentarerne fra både venner og fjender i dagene efter, så er det ca. samme kritik som kommer fra alle sider. Ja ja hun er ny til nytårstaler, men hun er ikke ny i politik, og han er ikke en begynder når det kommer til taler, hun ved godt hvordan det her fungerer, og hun valgte at bruge 3/4dele af talen på noget der ikke var forberedt eller gennemarbejdet, det var selvpromovering og imagepleje. desværre :s
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: Mette Frederiksens nytårstale

Indlægaf Rullegardinia » 3. jan 2020, 09:57

Wizzze skrev:
Rullegardinia skrev:
Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Mange fine hensigter, som jeg dog ikke tager voldsomt meget ind, før jeg også hører saglige og konkrete bud på hvordan og ser det hele manifesteret i virkeligheden.

Jeg arbejder indenfor børne- og ungeområdet, endda i en kommune hvor råderummet er større end mange andre steder, og jeg tør godt sige, at der skal ske seriøst meget, før statsministerens hensigter kan realiseres.

Det var alt i alt en meget værdipolitisk tale, og jeg har generelt ikke fidus til værdipolitik.


Hørt hørt!

Det jeg fik ud af den tale, var at nu skulle hendes image som børnenes statsminister plejes, og så fik vi en tale, men der var jo ikke noget konkret, ingen midler til en forbedret kommunal indsats, Ingen ny lovgivning der pålægger kommunerne at handle, ingen statslig taskforce eller rejsehold som kunne træde til og styrke indsatsen, og sidst men ikke mindst, hun har ikke sikret sig et flertal for noget som helst på det her område. Så nej det handlede ikke om børnene, det handlede om MF’s image :tie:


Det der synes jeg måske ikke er helt fair. Som man kan se af linksene nedenfor, så har det rent faktisk, fra statslig side, været iværksat tiltag for at styrke indsatserne, og der er en måde, man kan 'over kommunens hoved', hvis man ikke synes, at kommunen handler tilstrækkeligt.

Midlerne kan du så have ret i mangler.

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/hovedop ... rneomradet
https://ast.dk/om-ankestyrelsen/hovedop ... formidling
https://ast.dk/born-familie/hvad-handle ... rretninger


Men det er jo ikke noget nyt, det du henviser til at de tiltag den gamle regering satte i værk, for flere år siden. Når MF toner frem og siger der skal gøres meget mere, må hun jo fortælle hvad. Der manglede delen med "jeg har pålagt Socialministeren at ..." eller "jeg har bedt finansministeren prioritere, eller finde midler til ...." Ellers er det bare en luft, og hvis man ser alle kommentarerne fra både venner og fjender i dagene efter, så er det ca. samme kritik som kommer fra alle sider. Ja ja hun er ny til nytårstaler, men hun er ikke ny i politik, og han er ikke en begynder når det kommer til taler, hun ved godt hvordan det her fungerer, og hun valgte at bruge 3/4dele af talen på noget der ikke var forberedt eller gennemarbejdet, det var selvpromovering og imagepleje. desværre :s


Jeg arbejder også på børneområdet. Og derfor så har jeg lidt svært ved at forstå, hvad der efterlyses mere konkret, udover flere penge. Mange børn bliver stresset af, at deres sag skal tages op igen og igen og igen. Hvis de har været anbragt gennem flere år og samværet med deres biologiske forældre er overvåget, fordi det fungerer ikke, og børnene vil helst være fri, er det så ikke en god idé at sige, at så imødekommer vi børnenes ønske?

Som sagt, jeg arbejder på området, jeg ved, at det er komplekst, men der er altså en tendens til, at folk tager forældrenes parti i meget, meget stort omfang, og det er børnene, der betaler prisen for det.
4
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Mette Frederiksens nytårstale

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. jan 2020, 12:44

Undskyld Godhavnsdrenge at Staten ikke kunne tage sig af jer.

Lad os tage flere børn fra deres forældre.

NATURLIGVIS skal der ydes omsorg overfor børn so er udsatte og med forældre som ikke kan varetage deres behov. Men wtf?

Statskontrol med børn. Socialkontrol.

Forældre skal gøre med børnene som staten ønsker. Max 1 år hjemme, det rigtige antal timer i institution, i skole når kassetænkere mener det,

Kontrol med kontrol.

Fokus på den lille % som i stor grad mistrives og der skal sættes stærkt ind. Naturligvis skal de børn gribes. Det giver sig selv. Men.

Der er SÅ mange børn som mistrives og vi drukner i diagnosebørn. Det er uudholdeligt. Børn som ikke får morgenmad, madpakke, varmt nok tøj. For slet ikke at tale om de forældre som hverken har tid eller omsorg til at tage sig af deres børn fordi de skal arbejde så de kan betale terminer, forbrug og og og.

Hvad med at passe på familierne, skabe fleksibilitet, skabe muligheder.

Ej men jeg står helt af. Det er fanme ikke bønnernes statsminister det der.
3
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Mette Frederiksens nytårstale

Indlægaf Misantropen » 3. jan 2020, 17:33

FormerlyKnownAs skrev:Undskyld Godhavnsdrenge at Staten ikke kunne tage sig af jer.

Lad os tage flere børn fra deres forældre.

NATURLIGVIS skal der ydes omsorg overfor børn so er udsatte og med forældre som ikke kan varetage deres behov. Men wtf?

Statskontrol med børn. Socialkontrol.

Forældre skal gøre med børnene som staten ønsker. Max 1 år hjemme, det rigtige antal timer i institution, i skole når kassetænkere mener det,

Kontrol med kontrol.

Fokus på den lille % som i stor grad mistrives og der skal sættes stærkt ind. Naturligvis skal de børn gribes. Det giver sig selv. Men.

Der er SÅ mange børn som mistrives og vi drukner i diagnosebørn. Det er uudholdeligt. Børn som ikke får morgenmad, madpakke, varmt nok tøj. For slet ikke at tale om de forældre som hverken har tid eller omsorg til at tage sig af deres børn fordi de skal arbejde så de kan betale terminer, forbrug og og og.

Hvad med at passe på familierne, skabe fleksibilitet, skabe muligheder.

Ej men jeg står helt af. Det er fanme ikke bønnernes statsminister det der.

Glem ikke børnene af IS-krigere der ikke må komme (hjem) til Danmark, men er strandet i IS-lejre. Som om det skulle være bedre for dem og sikkerheden fremadrettet.

Jeg er enig med dig. Hun er så hyklerisk og utroværdig :boo:
0
Kakadu
Indlæg: 3478
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10263

Re: Mette Frederiksens nytårstale

Indlægaf Kakadu » 3. jan 2020, 17:55

Der er så høj fejlprocent i børnesager, at borgerrådgiveren i København i 2017 fandt fejl i 100 procent af sagerne. Og på baggrund af dén inkompetente sagsbehandling vil statsministeren nu tage borgernes børn fra dem og bortadoptere dem.
Det er lige til at få kvalme af.
1
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Mette Frederiksens nytårstale

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. jan 2020, 18:03

Misantropen skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Undskyld Godhavnsdrenge at Staten ikke kunne tage sig af jer.

Lad os tage flere børn fra deres forældre.

NATURLIGVIS skal der ydes omsorg overfor børn so er udsatte og med forældre som ikke kan varetage deres behov. Men wtf?

Statskontrol med børn. Socialkontrol.

Forældre skal gøre med børnene som staten ønsker. Max 1 år hjemme, det rigtige antal timer i institution, i skole når kassetænkere mener det,

Kontrol med kontrol.

Fokus på den lille % som i stor grad mistrives og der skal sættes stærkt ind. Naturligvis skal de børn gribes. Det giver sig selv. Men.

Der er SÅ mange børn som mistrives og vi drukner i diagnosebørn. Det er uudholdeligt. Børn som ikke får morgenmad, madpakke, varmt nok tøj. For slet ikke at tale om de forældre som hverken har tid eller omsorg til at tage sig af deres børn fordi de skal arbejde så de kan betale terminer, forbrug og og og.

Hvad med at passe på familierne, skabe fleksibilitet, skabe muligheder.

Ej men jeg står helt af. Det er fanme ikke bønnernes statsminister det der.

Glem ikke børnene af IS-krigere der ikke må komme (hjem) til Danmark, men er strandet i IS-lejre. Som om det skulle være bedre for dem og sikkerheden fremadrettet.

Jeg er enig med dig. Hun er så hyklerisk og utroværdig :boo:


Det er klamt
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Mette Frederiksens nytårstale

Indlægaf paint » 3. jan 2020, 20:04

Kakadu skrev:Der er så høj fejlprocent i børnesager, at borgerrådgiveren i København i 2017 fandt fejl i 100 procent af sagerne. Og på baggrund af dén inkompetente sagsbehandling vil statsministeren nu tage borgernes børn fra dem og bortadoptere dem.
Det er lige til at få kvalme af
.


Har Mette Frederiksen sagt, at hun nu på baggrund af elendig sagsbehandling, vil fremme den elendige sagsbehandling, og nærmest vilkårligt, må man forstå på nogle af indlæggene i tråden, fjerne så mange børn som muligt - jo flere des bedre?

Hun har sagt, at fordi en hel del børn, unødigt, fordi man ikke skrider ind i tide, hos forældre der helt åbenlyst ikke har forældreevne, vil gøre sagsbehandlingen hurtigere og i højere grad tvangsfjerne, når og hvis det skønnes nødvendigt (af kompetente myndigheder). Læg mærke til det sidste 'hvis det skønnes nødvendigt'.
Som det er nu, vælger kommunerne altid den billigste løsning - dvs. anbringelse på skiftende opholdshjem - hvilket skader børnene på længer sigt. Nu skal de IKKE længere vælge den billigste løsning, men i højere grad sætte børn i familiepleje - for børnenes skyld.

Jeg er godt klar over at f.eks TV2News, nærmest i døgndrift siden nytårstalen, har dundret imod Mette Frederiksens udtalelser og kritiseret hende sønder og sammen. Men det meste af det de fremfører, er direkte vildledende og forkert, og har intet med det faktiske budskab og den faktiske intention at gøre.

Prøv nu at være lidt kritisk og tænkt lidt selv. Selvfølgelig går hun ikke ind for at børn bare skal fjernes i flæng. Kors, altså!
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Kakadu
Indlæg: 3478
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10263

Re: Mette Frederiksens nytårstale

Indlægaf Kakadu » 3. jan 2020, 20:09

paint skrev:
Kakadu skrev:Der er så høj fejlprocent i børnesager, at borgerrådgiveren i København i 2017 fandt fejl i 100 procent af sagerne. Og på baggrund af dén inkompetente sagsbehandling vil statsministeren nu tage borgernes børn fra dem og bortadoptere dem.
Det er lige til at få kvalme af
.


Har Mette Frederiksen sagt, at hun nu på baggrund af elendig sagsbehandling, vil fremme den elendige sagsbehandling, og nærmest vilkårligt, må man forstå på nogle af indlæggene i tråden, fjerne så mange børn som muligt - jo flere des bedre?

Hun har sagt, at fordi en hel del børn, unødigt, fordi man ikke skrider ind i tide, hos forældre der helt åbenlyst ikke har forældreevne, vil gøre sagsbehandlingen hurtigere og i højere grad tvangsfjerne, når og hvis det skønnes nødvendigt (af kompetente myndigheder). Læg mærke til det sidste 'hvis det skønnes nødvendigt'.
Som det er nu, vælger kommunerne altid den billigste løsning - dvs. anbringelse på skiftende opholdshjem - hvilket skader børnene på længer sigt. Nu skal de IKKE længere vælge den billigste løsning, men i højere grad sætte børn i familiepleje - for børnenes skyld.

Jeg er godt klar over at f.eks TV2News, nærmest i døgndrift siden nytårstalen, har dundret imod Mette Frederiksens udtalelser og kritiseret hende sønder og sammen. Men det meste af det de fremfører, er direkte vildledende og forkert, og har intet med det faktiske budskab og den faktiske intention at gøre.

Prøv nu at være lidt kritisk og tænkt lidt selv. Selvfølgelig går hun ikke ind for at børn bare skal fjernes i flæng. Kors, altså!


Der er kun én slags myndigheder her i landet. De, der hidtil har udført tvangsfjernelser og lavet fejl i op til 100% af sagerne, er de samme som de, der skal udføre statsministerens plan om tvangsbortadoptioner.
0
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Mette Frederiksens nytårstale

Indlægaf paint » 3. jan 2020, 20:15

Kakadu skrev:
paint skrev:
Kakadu skrev:Der er så høj fejlprocent i børnesager, at borgerrådgiveren i København i 2017 fandt fejl i 100 procent af sagerne. Og på baggrund af dén inkompetente sagsbehandling vil statsministeren nu tage borgernes børn fra dem og bortadoptere dem.
Det er lige til at få kvalme af
.


Har Mette Frederiksen sagt, at hun nu på baggrund af elendig sagsbehandling, vil fremme den elendige sagsbehandling, og nærmest vilkårligt, må man forstå på nogle af indlæggene i tråden, fjerne så mange børn som muligt - jo flere des bedre?

Hun har sagt, at fordi en hel del børn, unødigt, fordi man ikke skrider ind i tide, hos forældre der helt åbenlyst ikke har forældreevne, vil gøre sagsbehandlingen hurtigere og i højere grad tvangsfjerne, når og hvis det skønnes nødvendigt (af kompetente myndigheder). Læg mærke til det sidste 'hvis det skønnes nødvendigt'.
Som det er nu, vælger kommunerne altid den billigste løsning - dvs. anbringelse på skiftende opholdshjem - hvilket skader børnene på længer sigt. Nu skal de IKKE længere vælge den billigste løsning, men i højere grad sætte børn i familiepleje - for børnenes skyld.

Jeg er godt klar over at f.eks TV2News, nærmest i døgndrift siden nytårstalen, har dundret imod Mette Frederiksens udtalelser og kritiseret hende sønder og sammen. Men det meste af det de fremfører, er direkte vildledende og forkert, og har intet med det faktiske budskab og den faktiske intention at gøre.

Prøv nu at være lidt kritisk og tænkt lidt selv. Selvfølgelig går hun ikke ind for at børn bare skal fjernes i flæng. Kors, altså!


Der er kun én slags myndigheder her i landet. De, der hidtil har udført tvangsfjernelser og lavet fejl i op til 100% af sagerne, er de samme som de, der skal udføre statsministerens plan om tvangsbortadoptioner.


Med den store forskel, at de nu ikke længere kan slippe med at vælge den billigste og dårligste løsning for børnene, som er diverse opholdshjem. Nu skal de vælge plejefamilier og i yderste fald, vælge adoption.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"