Er transkvinder kvinder?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
dna
Indlæg: 735
Tilmeldt: 14. dec 2020, 10:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 680

Re: Er transkvinder kvinder?

Indlægaf dna » 20. mar 2024, 17:42

deliciouscookie skrev:

Tja ville hun kunne snyde dig?


Udseendemæssigt kunne hun sagtens snyde mig.

Jeg har set dokumentaren før og den er faktisk rigtig interessant og god.
0
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Er transkvinder kvinder?

Indlægaf deliciouscookie » 21. mar 2024, 15:23

dna skrev:
deliciouscookie skrev:

Tja ville hun kunne snyde dig?


Udseendemæssigt kunne hun sagtens snyde mig.

Jeg har set dokumentaren før og den er faktisk rigtig interessant og god.

Virkelig hun snyder ingen og jeg kan ikke forstår at hende kollegaer bare troede hun var bøsse.

PS: Ja som dokumentar er den fint men det er jo mere om mænd og kvinders forskellige oplevelser i verden. Det er lidt noget andet men også værd at se for det ingen tvivl om det.
0
make cookies not war
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23807
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 22056

Re: Er transkvinder kvinder?

Indlægaf dgd2007 » 9. apr 2024, 11:15

Ikke at det betyder så meget på disse breddegrader, men Paven tager nu officielt afstand fra kønsskifte. Mener det er mennesket der selv vil spille Gud:

AP: Vatican blasts gender-affirming surgery, surrogacy and gender theory as violations of human dignity
0
K.toldam
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1780

Re: Er transkvinder kvinder?

Indlægaf K.toldam » 9. apr 2024, 14:33

dgd2007 skrev:Ikke at det betyder så meget på disse breddegrader, men Paven tager nu officielt afstand fra kønsskifte. Mener det er mennesket der selv vil spille Gud:

AP: Vatican blasts gender-affirming surgery, surrogacy and gender theory as violations of human dignity


Hvis kønsorganer ikke siger noget om ens køn
Hvorfor bekræfter det så ens køn at få dem ændret :gruble:
2
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4093
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3706

Re: Er transkvinder kvinder?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 19. apr 2024, 08:02

Bogen, Kvinde kend din krop, er opdateret så den nu også inkluderer anvisning til hvordan kvinder kan undersøge sig selv for testikelkræft og andre gode ting

Den nye udgave vil blive skrevet af kvinder*, nonbinære AFAB-personer og transfeminine personer til kvinder*, nonbinære AFAB-personer og transfeminine personer
(jeg prøvede at finde fodnoten til "kvinder*", men der var ikke nogen. Så måske stjernen betyder noget andet.)

Det har gjort så mange sure at de har været nødsaget til at lukke kommentarsporet på Facebook fordi de ikke accepterer "voldeligt og diskriminerende sprog." (det er vold når man ikke bekræfter transseksuelle).

Billede
5
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Dansemesteren
Indlæg: 672
Tilmeldt: 29. jul 2022, 09:44
Kort karma: 73
Likede indlæg: 3164

Re: Er transkvinder kvinder?

Indlægaf Dansemesteren » 19. apr 2024, 08:11

Det er det glade vanvid.
10
Oh the train is coming
And I’m standing here to see
And it’s bringing my baby
Right back to me
Akehurst2
Indlæg: 14206
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 40875

Re: Er transkvinder kvinder?

Indlægaf Akehurst2 » 19. apr 2024, 09:26

Dansemesteren skrev:Det er det glade vanvid.


Ja - og jeg bliver mere og mere vred over at kvinder ikke bare kan få lov at være kvinder i fred.

Det er en bog om kvindekroppen, den biologiske kvindekrop. Jeg er helt enig med Karen West: https://www.berlingske.dk/kultur/hun-la ... blen-blive

Hvorfor skal transkvinder inkluderes i et opslagsværk tiltænkt kvinder, spørger hun.

»Transkvinder er jo ikke kvinder,« indleder hun:

»De oplever ikke at komme i puberteten, som en ung pige gør. De oplever ikke at skulle få en abort. De oplever ikke kraftige menstruationssmerter, endometriose, problemer med underlivet, smerter ved samleje, en kvindelig orgasme, graviditet, fødsler, amning, overgangsalder. Alt det, som en kvinde oplever.«
15
Akehurst2
Indlæg: 14206
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 40875

Re: Er transkvinder kvinder?

Indlægaf Akehurst2 » 19. apr 2024, 09:28

Vlad Kalashnikov skrev:Bogen, Kvinde kend din krop, er opdateret så den nu også inkluderer anvisning til hvordan kvinder kan undersøge sig selv for testikelkræft og andre gode ting

Den nye udgave vil blive skrevet af kvinder*, nonbinære AFAB-personer og transfeminine personer til kvinder*, nonbinære AFAB-personer og transfeminine personer
(jeg prøvede at finde fodnoten til "kvinder*", men der var ikke nogen. Så måske stjernen betyder noget andet.)

Det har gjort så mange sure at de har været nødsaget til at lukke kommentarsporet på Facebook fordi de ikke accepterer "voldeligt og diskriminerende sprog." (det er vold når man ikke bekræfter transseksuelle).



Ifølge redaktionen, der har svaret i det nu lukkede kommentarspor er * 'et forsøg på at udvide begrebet kvinde'. Et 'udvidet kønsbegeb'. Vorherrebevares.
3
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4093
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3706

Re: Er transkvinder kvinder?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 19. apr 2024, 09:29

I øvrigt en sjov sammenblanding af dansk & engelsk. De har oversat "binary" men ikke "non". Det ville være ligefrem at sige ikkebinære. Og AFAB-personer. Ved ikke hvad det er, men Asigned Female At Birth. Kunne vel være noget i retning af Antaget Kvinder Ved Fødsel, AKVF.
1
Grab them by the pussy
Akehurst2
Indlæg: 14206
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 40875

Re: Er transkvinder kvinder?

Indlægaf Akehurst2 » 19. apr 2024, 09:32

Vlad Kalashnikov skrev:I øvrigt en sjov sammenblanding af dansk & engelsk. De har oversat "binary" men ikke "non". Det ville være ligefrem at sige ikkebinære. Og AFAB-personer. Ved ikke hvad det er, men Asigned Female At Birth. Kunne vel være noget i retning af Antaget Kvinder Ved Fødsel, AKVF.


AFAB er jo betegnelsen for at man er 'tildelt' kønnet kvinde ved fødslen. Der, hvor der åbenbart står en art overdommer og bestemmer hvilket køn, man skal have.

Så TKVF - Tildelt Kvinde Ved Fødsel må være den danske oversættelse.
1
K.toldam
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1780

Re: Er transkvinder kvinder?

Indlægaf K.toldam » 19. apr 2024, 10:27

Akehurst2 skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Bogen, Kvinde kend din krop, er opdateret så den nu også inkluderer anvisning til hvordan kvinder kan undersøge sig selv for testikelkræft og andre gode ting

Den nye udgave vil blive skrevet af kvinder*, nonbinære AFAB-personer og transfeminine personer til kvinder*, nonbinære AFAB-personer og transfeminine personer
(jeg prøvede at finde fodnoten til "kvinder*", men der var ikke nogen. Så måske stjernen betyder noget andet.)

Det har gjort så mange sure at de har været nødsaget til at lukke kommentarsporet på Facebook fordi de ikke accepterer "voldeligt og diskriminerende sprog." (det er vold når man ikke bekræfter transseksuelle).



Ifølge redaktionen, der har svaret i det nu lukkede kommentarspor er * 'et forsøg på at udvide begrebet kvinde'. Et 'udvidet kønsbegeb'. Vorherrebevares.



:tie:
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
fisken80
Indlæg: 22414
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52725

Re: Er transkvinder kvinder?

Indlægaf fisken80 » 19. apr 2024, 11:49

Så lav dog en bog til transpersoner. Hvis der er et behov så opfyld det. Men hvorfor skal kvinder der køber bogen læse om, hvordan man holder øje med testikelkræft?
15
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Akehurst2
Indlæg: 14206
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 40875

Re: Er transkvinder kvinder?

Indlægaf Akehurst2 » 19. apr 2024, 11:52

fisken80 skrev:Så lav dog en bog til transpersoner. Hvis der er et behov så opfyld det. Men hvorfor skal kvinder der køber bogen læse om, hvordan man holder øje med testikelkræft?


Hvis det nu er en kvindelig testikelkræft, jo :rulle:
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20520
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 44034

Re: Er transkvinder kvinder?

Indlægaf paint » 19. apr 2024, 12:29

Jeg hørte en stand up'er (Ricky Gervais) sige, at hvis han for et vist antal år siden, havde fremført en joke på scenen, hvor han f.eks. sagde, at 'kvinder har ikke en pik”, ville folk have troet han havde knald i låget.

I dag, bliver man hængt ud på avisforsiderne, hvis man siger det. "Oh, fagre nye verden"
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6516
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14485

Re: Er transkvinder kvinder?

Indlægaf Mangoness » 19. apr 2024, 13:04

Planet Fitness og deres omklædningsrum

(Disclaimer: Der skulle gerne være tale om to forskellige personer)

Fra d. 11-29 marts 2024
Planet Fitness assigns staffer to assist transgender client in women’s locker room: ‘If you are uncomfortable, you can use a stall’
https://nypost.com/2024/03/22/business/ ... cker-room/
(I artiklen er billedet af transkvinden)

Planet Fitness bans member who photographed trans woman changing — and it's not sorry
https://www.advocate.com/news/planet-fi ... rans-woman

Woman banned by Planet Fitness for photographing trans member vows to keep fighting: 'Here for the long haul'
https://www.foxnews.com/media/woman-pla ... -long-haul

Planet Fitness value plummets $400M after transgender turmoil
https://www.foxbusiness.com/media/plane ... er-turmoil


D. 11 april 2024:
Naked man 'took advantage of Planet Fitness transgender locker room policy' to parade his genitalia in ladies' locker room and ask women to 'shower with him then rub lotion on his back'
- A man was arrested for using female locker rooms at a North Carolina Planet Fitness gym and claiming that he's transgender.
- Christopher Allan Miller, 38, got completely naked and asked a woman to shower with him and rub lotion on him, according to customers.
- He was arrested for a felony charge of indecent exposure and booked into the Gaston County Jail.
- The gym's policy allows members to use whichever bathroom and locker room that aligns with the gender they identify as as part of the no-judgement motto.
- The rule that has sparked a wave of backlash against the gym and has prompted customers to threaten the establishment with boycotts and a $400million loss in value after multiple incidents in which the transgender policy has been abused.
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... rooms.html
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"