Politikere, som du respekterer, men ikke deler holdning med

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Politikere, som du respekterer, men ikke deler holdning med

Indlægaf landsbytossen » 14. jan 2016, 03:12

dgd2007 skrev:Nu med fx Søren Pind har jeg selvføgelig respekt for, at han har sine meningers mod ... og ikke bare gentager morgen-briefingens tre paroler for dagen. Men jeg ved ikke, om det er 100% respekt, eller jeg er faldet lidt for hans charme :)

Birthe Rønn var awesome ... der var engang, et tv-program havde arrangeret et slagsmål i baggrunden, mens de interviewede forskellige politikere inde på Christiansborgs gange. Alle de andre lod som ingenting. Men BR greb straks resulut ind: "Hov hov! Kan I så holde op." :) Desværre kunne hun ikke helt forlige sin rolle med at blive minister senere.

Pia Olsen Dyhr er ret dårlig til at holde tale fra en ølkasse, og man kan også godt være lidt tvivlende over for hendes overordnede taktik i sidste valgkamp (med at køre ensidigt på dagpengespørgsmålet).

Men jeg synes, i interviewsituationer "one on one", er hun utroligt fornuftig. I går aftes var hun i Deadline om sine udtalelser om, at venstrefløjen måtte droppe sin berøringsangst over for "kulturelle" dårligdomme, som indvandrere bringer med sig til DK.

Jamen ville det så ikke være en slags kulturkamp? spurgte den (åndssvage) interviewer.
Jo det kunne man godt kalde det.
Men er kulturkamp ikke netop netop en borgerlig mærkesag? (refererende til, at Anders Fogh engang brugte det ord).
Njah, POD havde nu aldrig opfattet højrefløjen som dem, der havde drevet ligestilling og respekt for seksuelle mindretal frem. Det havde da netop været venstrefløjen. Derfor burde de også være i første geled nu for at forsvare disse ting.
(citeret efter hukommelsen).

Historien med Birthe Rønn Hornbech ville være en skandale, hvis hun som tidligere vicepolitimester ikke greb ind i et slagsmål.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Politikere, som du respekterer, men ikke deler holdning med

Indlægaf landsbytossen » 14. jan 2016, 03:34

Strisser-Kisser slår til

1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Politikere, som du respekterer, men ikke deler holdning med

Indlægaf dgd2007 » 14. jan 2016, 04:15

landsbytossen skrev:Historien med Birthe Rønn Hornbech ville være en skandale, hvis hun som tidligere vicepolitimester ikke greb ind i et slagsmål.

Det kan du selvfølgelig sige ... men jeg faldt nu pladask for det alligevel :worship:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Politikere, som du respekterer, men ikke deler holdning med

Indlægaf dgd2007 » 14. jan 2016, 04:52

landsbytossen skrev:...

PS: Man kan jo også vende det om og sige, at hun sikkert havde været i politiet, fordi hun er den type, der ville gribe ind.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"