Flygtning vil have flere penge men, hvorfor ...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Flygtning vil have flere penge men, hvorfor ...

Indlægaf landsbytossen » 13. jan 2016, 00:25

Trådens emne er ikke, at flygtningen Omar vil have flere penge.

Lige under artiklens overskrift står der "Omar Husein ville forlade Danmark, hvis ikke kommunen nægtede ham at tage børnene med sig".

Derfor er mit spørgsmål, hvordan kan en kommune nægte ham at udrejse fra Danmark med sine børn. Er det rigtigt, kommunen kan det eller er hans påstand forkert ?


http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... ge/5905648
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Flygtning vil have flere penge men, hvorfor ...

Indlægaf Modesty Blame » 13. jan 2016, 06:18

Mjah, nej, ikke umiddelbart.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Flygtning vil have flere penge men, hvorfor ...

Indlægaf dgd2007 » 13. jan 2016, 07:37

Det lyder mystisk ... en typisk artikel, hvor journalisten "can't be bothered to" stille de naturlige spørgsmål. Er det noget med, at konen ikke vil med og vil beholde børnene her? Og hvis ikke, hvordan kan kommunen så overhovedet forhindre dem i at rejse? Og hvis de kan på en eller anden måde, hvorfor skulle de så gøre det? :gruble: Man burde ikke skrive artikler, hvis man ikke gider researche lidt!
3
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Flygtning vil have flere penge men, hvorfor ...

Indlægaf landsbytossen » 14. jan 2016, 00:04

Modesty Blame skrev:Mjah, nej, ikke umiddelbart.

Det regnede jeg heller ikke med. Men det er før set politikere blive overrasket over konsekvenserne af deres vedtagne love.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Flygtning vil have flere penge men, hvorfor ...

Indlægaf landsbytossen » 14. jan 2016, 00:08

dgd2007 skrev:Det lyder mystisk ... en typisk artikel, hvor journalisten "can't be bothered to" stille de naturlige spørgsmål. Er det noget med, at konen ikke vil med og vil beholde børnene her? Og hvis ikke, hvordan kan kommunen så overhovedet forhindre dem i at rejse? Og hvis de kan på en eller anden måde, hvorfor skulle de så gøre det? :gruble: Man burde ikke skrive artikler, hvis man ikke gider researche lidt!

Det er Ekstra Bladet. Jeg læser det som god underholdning og blind høne kan også finde korn, derfor tænkte jeg, om de måske havde fundet noget.

Måske det bare skyldes tolknings/sprogvanskeligheer
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Flygtning vil have flere penge men, hvorfor ...

Indlægaf dgd2007 » 14. jan 2016, 15:52

Rakel skrev:[...] ud fra EBs sædvanlige ikke særlig informative artikel [...]

Ja, det har du ved gud ret i! Det er faktisk virkelig irriterende med den slags artikler, der lægger op til, at man skal synes, et eller andet er for galt. Men man får overhovedet ikke de oplysninger, man skal bruge til at vurdere, hvad det er, der er for galt :/
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Flygtning vil have flere penge men, hvorfor ...

Indlægaf Akehurst2 » 14. jan 2016, 16:12

Rakel skrev: Kommunen kan have et ansvar for børnenes situation/trivsel og dermed fx ikke se til, at forældrene drager ud som lykkeridere (eller hvad man kan sige) uden en ordentligt plan for børnene.



Det kan sikkert godt være, at kommunen tænker sådan, men det giver bare ikke rigtig mening at et land skal kunne bestemme, om andre landes statsborgere må forlade landet. Det kan have konsekvenser i forhold til asyl og opholdstilladelse, men man kan vel ikke tilbageholde nogen i landet, medmindre det er fordi, de er sigtet for kriminalitet eller sådan noget.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"