Man bliver bare så træt og trist...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Man bliver bare så træt og trist...

Indlægaf Seladon » 19. nov 2019, 19:25

Delfin skrev:
Seladon skrev:
Ernie skrev:Føtex vil jo bare ligesom Ikea og andre butikker gerne fortsætte festen i januar. Desuden er der færre og færre, der går i kirke juleaften eller er medlem af folkekirken.

At kalde festligheder i januar for vinterfest har blandt andet børnehaver og skoler gjort i årevis. Nu vil butikkerne så gerne dels udvide mængden af varer, der egner sig til ful og vinter, og dels få folk til at forblive i feststemning resten af vintermånederne januar og februar.

At tro, at butikker som Føtex og Ikea interesserer sig for islam og religion, er bare for dumt. For det handler jo bare om business, hvor de ønsker at udvide salget hele vinteren igennem. Oprindeligt var julesalg noget, der kun skete de sidste par uger før jul. Så startede butikkerne tidligere og tidligere, og nu begynder det jo allerede i oktober. Tidligere kan det næppe gøres. Så nu forsøger butikkerne i stedet at udvide til januar og februar ved at kalde det vinterfest i stedet for bare julefest.


Helt enig, butikkerne vil udvide salget til januar og især februar, hvor det ikke sker ret meget.
Men ideen med ar erstætte ordet jul med vinter i varebetegnelser har givet anledning til bagslag

De kunne have ventet med at tibyde det nye varesortiment til januar. Problem solved. Men ak, nej, tålmodigheden er en by i Rusland.


Det vil de da ikke. Jeg har en lumsk mistanke om, at de gør det bevidst. Det giver enormt meget omtale hvert år, og som Ernie ganske rigtigt skriver, vil de bare skrabe penge ind.


Klart at de vil skovle penge ind hele vinteren igennem. Men det er mega slemt, hvis forargelsen genererer mersalg :gruble:
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Man bliver bare så træt og trist...

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. nov 2019, 19:53

Jeg oplever, at der generelt er to måder, hvorpå medierne dækker de sociale måder. Igle-metoden og den klassiske og afdækkende variant. Igle-metoden bliver ofte benyttet af BT og EB, som gransker især Facebook (eller bare Nationen) for crazy opslag og kommentarer og forvandler dem til rigtige artikler, som kun har til formål at generere clickbait og derfor er det rene mikrofonholderi. Hvis ikke journalisten da direkte puster til ilden ved at forsøge at blæse det, som tit bare er en lille intern "sag" eller diskussion, op til en tendens i tiden, som politikere og andre da bør forholde sig til. Eller som vi allesammen bør frygte.

Den klassiske og afdækkende variant har derimod til formål at faktatjekke påstande og "nyhedshistorier" fra de sociale medier og konfrontere afsender.

Det er nok ret tydeligt, hvad jeg finder brugbart, og hvad jeg anser som værende journalistisk skrald.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Man bliver bare så træt og trist...

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. nov 2019, 19:59

Wizzze skrev:https://www.bt.dk/forbrug/coop-ramt-af-jule-shitstorm-skal-jeg-grine-eller-graede

:nej:


Man kan ligefrem se, hvordan BTs ærgelse over, at det er falsk af alarm, driver ned af skærmen :lol:
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Man bliver bare så træt og trist...

Indlægaf Seladon » 19. nov 2019, 21:28

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:https://www.bt.dk/forbrug/coop-ramt-af-jule-shitstorm-skal-jeg-grine-eller-graede

:nej:


Man kan ligefrem se, hvordan BTs ærgelse over, at det er falsk af alarm, driver ned af skærmen :lol:


De må være vintertrætheden ..... :)
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Man bliver bare så træt og trist...

Indlægaf Delfin » 19. nov 2019, 21:57

Seladon skrev:
Delfin skrev:
Seladon skrev:
Ernie skrev:Føtex vil jo bare ligesom Ikea og andre butikker gerne fortsætte festen i januar. Desuden er der færre og færre, der går i kirke juleaften eller er medlem af folkekirken.

At kalde festligheder i januar for vinterfest har blandt andet børnehaver og skoler gjort i årevis. Nu vil butikkerne så gerne dels udvide mængden af varer, der egner sig til ful og vinter, og dels få folk til at forblive i feststemning resten af vintermånederne januar og februar.

At tro, at butikker som Føtex og Ikea interesserer sig for islam og religion, er bare for dumt. For det handler jo bare om business, hvor de ønsker at udvide salget hele vinteren igennem. Oprindeligt var julesalg noget, der kun skete de sidste par uger før jul. Så startede butikkerne tidligere og tidligere, og nu begynder det jo allerede i oktober. Tidligere kan det næppe gøres. Så nu forsøger butikkerne i stedet at udvide til januar og februar ved at kalde det vinterfest i stedet for bare julefest.


Helt enig, butikkerne vil udvide salget til januar og især februar, hvor det ikke sker ret meget.
Men ideen med ar erstætte ordet jul med vinter i varebetegnelser har givet anledning til bagslag

De kunne have ventet med at tibyde det nye varesortiment til januar. Problem solved. Men ak, nej, tålmodigheden er en by i Rusland.


Det vil de da ikke. Jeg har en lumsk mistanke om, at de gør det bevidst. Det giver enormt meget omtale hvert år, og som Ernie ganske rigtigt skriver, vil de bare skrabe penge ind.


Klart at de vil skovle penge ind hele vinteren igennem. Men det er mega slemt, hvis forargelsen genererer mersalg :gruble:


Jeg er sådan lidt ovenfra og ned, om de kan tjene på det. Det burde jeg måske ikke være, men jeg kan ikke andet end himle med øjnene over bagateller. Herregud da om de laver lidt røre i andedammen
0
14 11 14

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"