Offentlig kunst?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!

ER statuen flot?

Nej! Den er virkelig grim
14
58%
Ja. Virkelig en flot statue
7
29%
Smid den i havnen
3
13%
 
Afgivne stemmer: 24
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Offentlig kunst?

Indlægaf paint » 10. nov 2019, 13:11

I øvrigt synes jeg, at skal man lave en slags fortolkning, som f.eks en statue som skal forestille en slags spejlbillede - bør minimumskravet vel også være, at man faktisk kan se, at det er dét den skal forestille - altså at han står og spejler sig i nogle ikoniske byggerier.

Christian IV, er også skaberen af en hel bydel - Christianshavn (heraf navnet). Og nu står han så der på Rundetårn med bunden opad. Jeg har indtil nu ikke hørt nogen (som ikke vidste det i forvejen) der umiddelbart kunne se, at motivet i statuen forestillede dét.

En amerikansk kollega, jeg havde på et tidspunkt, troede det var en slags Steam Punk installation - noget med Star Wars.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Offentlig kunst?

Indlægaf LadyFox » 10. nov 2019, 13:15

paint skrev:I øvrigt synes jeg, at skal man lave en slags fortolkning, som f.eks en statue som skal forestille en slags spejlbillede - bør minimumskravet vel også være, at man faktisk kan se, at det er dét den skal forestille - altså at han står og spejler sig i nogle ikoniske byggerier.

Christian IV, er også skaberen af en hel bydel - Christianshavn (heraf navnet). Og nu står han så der på Rundetårn med bunden opad. Jeg har indtil nu ikke hørt nogen (som ikke vidste det i forvejen) der umiddelbart kunne se, at motivet i statuen forestillede dét.

En amerikansk kollega, jeg havde på et tidspunkt, troede det var en slags Steam Punk installation - noget med Star Wars.


Det kunne faktisk godt minde om et rumfartøj fra en Sci-Fi nu du siger det.
0
...
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Offentlig kunst?

Indlægaf zembra1986 » 10. nov 2019, 14:16

Jeg synes også proportionerne er lidt off, men ser man bort fra det, så synes jeg faktisk den er okay fin. Grim vil jeg i hvert fald ikke kalde den.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Offentlig kunst?

Indlægaf Nicolait » 10. nov 2019, 16:58

landsbytossen skrev:Var det ikke den, hvor flere medlemmer af komitéen for statuen, slet ikke vidste, de var medlem. Deres navne var sat på uden forudgående aftale.

Statuen burde placeres foran Vestforbrænding.


Nu hvor vi er i gang, hvorfor dog ikke i vestforbrænding. :-D
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Offentlig kunst?

Indlægaf paint » 10. nov 2019, 21:06

Falstria skrev:Det kunne da være meget værre, den er ikke grim.

Den er ikke abstrakt, man se hvad det forestiller, det eneste abstrakte er de ting der vender på hovedet, årsagen til at de vender på hovedet er ikke åbenlys.

Det ville have været bedre om man helt havde undladt de ting der vender på hovedet.
De bliver sikkert savet af en dag og solgt til skrot.


Om han havde haft pengene og teknologien, så var han taget til Mars, det var den type af konge han var.


Det er ikke de store krav du stiller. Man skal kunne se hvad det forestiller. Det må ikke være abstrakt, og så er det fint nok :D

I øvrigt så er det 'der hænger på hovedet' spirene fra hhv Børsen og Rosenborg Slot' (Rundetårn står også på hovedet). Det hele skal forestille en afspejling af bygningsværkerne.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Offentlig kunst?

Indlægaf Purple Haze » 11. nov 2019, 06:26

Jeg har lidt svært ved at se problemet.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Offentlig kunst?

Indlægaf FruitFly » 12. nov 2019, 21:25

Jeg så den i dag. Jeg kunne lide den. Især fordi den står så tæt på vandet at det er nemt at forstå at spirene er spejlinger.

Full disclosure: Jeg ved ikke en skid om kunst.
0
#Klimatosse

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"