Så fortsætter krænkelseskulturen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Så fortsætter krænkelseskulturen

Indlægaf FruitFly » 8. nov 2019, 18:03

fisken80 skrev:Så - det du siger er, at du er krænket på de krænkedes vegne, fordi andre blev krænket over dem?

+1
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1541
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1005

Re: Så fortsætter krænkelseskulturen

Indlægaf Dane » 8. nov 2019, 18:37

fisken80 skrev:
Dane skrev:
fisken80 skrev:
Dane skrev:
fisken80 skrev:
Dane skrev:Forargelser og krænkelser står i kø den politisk korrekte verden.

https://ekstrabladet.dk/ferie/ung-kvind ... ista=ferie

https://ekstrabladet.dk/flash/udlandken ... ista=flash


Det første link, ja enig, hun opførte sig upassende. Det samme gjorde den person, der besvarede hendes klage.

Det andet link forstår jeg slet ikke hvad har med diskussionen her at gøre. Det handler om en tilsyneladende bindegal mand, der årligt tjekker om hans datter stadig har sin mødom (der jo altså btw slet ikke findes i fysisk form, det er verdens ældste myte, at den gør). Det er da en dybt upassende opførsel han udviser, og han stiller sig endda frem og fortæller om det offentligt... arme stakkels datter.
Men hvad har det med krænkelseskulturen at gøre?


Jeg har nu aldrig hørt om dresscode i en lufthavn og ej heller at det er upassende at sidde på skødet af sin kæreste.

Link 2 har alt med krænkelseskulturen at gøre da alle de forargede føler sig krænket på datterens vegne, men hvorfor ikke bare ignorere tossen istedet for at give ham opmærksomhed - hvilket jeg desværre selv gør ved at linke til historien.
Datteren havde nok haft mere gavn af at faderen blev ignoreret og ikke udstillet.
For mig handler krænkelseskulturen mest om dem der føler sig krænket på andres vegne og ikke mindst at udbrede hvor krænkede de føler sig og dermed også hvor krænkede andre burde føle sig...


Der har nu ellers været adskillige sager, hvor unge kvinder er blevet afvist i flyet, fordi de havde for lidt tøj på. Og hvis lufthavnen har nogle regler eller beder en om at opføre sig på en bestemt måde, så må man gøre det eller forlade stedet.

Så altså konklusionen er, at du ser krænkelseskultur alle steder, også der, hvor der ikke er nogen. Så hvem er det lige, der er den fjollede her?


Delvis rigtigt - når jeg ser krænkelseskultur påtaler jeg det - lige indtil denne åndssvage “trend” dør ud.

Iøvrigt er mit hadeobjekt nr.1 altid når nogen føler sig krænkede på andres vegne og udbreder det på nettet...


Så - det du siger er, at du er krænket på de krænkedes vegne, fordi andre blev krænket over dem?


Jeg kunne aldrig finde på at blive krænket over idiotisk adfærd - snarere overrasket...
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"