Landsindsamling Læger uden grænser

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf dykkersild » 29. maj 2016, 17:46

Jeg har været afsted i dag og med stor succes. Fik kun nej 4 steder.En del var ikke hjemme grundet det gode vejr. Fik over 2000 i kontanter og mange til MobilePay, så jeg er over 3.000 . Jeg er ovenud tilfreds - tak til alle der gav!
4
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf dykkersild » 29. maj 2016, 17:50

[quote="Wizzze"]Heller ingen her, mens vi har været i lejligheden, men vi har også været ude, så i teorien kan de godt have været her, der er dog ingen girokort eller lign. der indikerer det :gruble:[/quote
Jeg løb tør for - du var ikke hjemme kort- men havde også laanngg rute. Hvis du har lyst til at dinere, hjælper jeg gerne med nr. til mobilpay eller andet.
0
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf Maria86 » 29. maj 2016, 18:47

De var her og jeg kan ikke huske hvad jeg gav men penge fik de.
Jeg ved ikke hvorfor det er dem jeg helst vil give penge
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 29. maj 2016, 19:10

dykkersild skrev:I år - 29 maj - vil Læger uden grænser gennemføre deres første landsindsamling.

Hvordan vil du modtage dem?


Det vil jeg ikke.

Generelt bryder jeg mig ikke om at indsamlere opsøger mig i mit hjem. Hvis jeg ønsker at betænke en organisation økonomisk, så er jeg udmærket i stand til selv at kontakte dem.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf Kattefjæs » 29. maj 2016, 20:59

Jeg er generelt træt af landsindsamlinger - uanset formålet. Er også træt af at være første navn på dørtelefonen så jeg får hvert eneste spam-opkald der foretages, om det så er indsamling, reklamer eller andet ragelse. Dét i sig selv gør at jeg ikke åbner døren/sætter dørtelefonen til hvis ikke jeg venter gæster, for jeg er træt af uopfordrede henvendelser fra firmaer og foreninger som jeg ikke ønsker kontakt fra.

Jeg giver til dét jeg kan og vil når jeg har lyst. Det er jeg selv i stand til at vurdere og har ikke brug for spontane henvendelser. Især fordi jeg har oplevet at dem, som går rundt og samler ind på denne måde, er uhøflige. Jeg er ikke særlig tilgivende overfor firmaer og foreninger som bruger trælse metoder.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf Akehurst2 » 30. maj 2016, 07:33

TomKah skrev:De var her ca kl 12. Jeg synes det er træls med flere indsamlinger. Man burde få lov at få sådan et klistermærke på døren ligesom reklamer nej tak. Indsamlinger nej tak. Hvis jeg vil give vil jeg helst selv bestemme og det er ubehageligt at sige nej, selvom jeg altid gør det af princip uanset hvad de samler ind til.


Det gik jeg faktisk og tænkte undervejs, at man burde have :)

Der var meget få, der ikke gav, men jeg synes det er spild at forstyrre folk, der på forhånd ved, at de giver ikke til den type indsamlinger.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf Akehurst2 » 30. maj 2016, 07:36

DetSorteCirkus skrev:
Sådan generelt synes jeg, at det er fint med forskellige støttemuligheder, men indsamlerne skal, for begge parters skyld, være opmærksom på at holde sig på den rigtige side af den tynde linie, som går mellem indsamling og salg. De må til at starte med gerne informerer folk om, at man både kan støtte kontant og via MobilePay, men der skal stadig være plads til et nej tak, også selvom dette bliver pakket ind som en "dårlig undskyldning/hvid løgn".


Jeg syntes faktisk, det var svært - for nogle sagde jo bare, at de desværre ikke havde kontanter og jeg ved ikke, om det er en hvid løgn eller oprigtigt (jo, der hvor de selv spørger efter MobilePay er det jo nemt nok) og jeg synes ikke, folk skylder mig hverken rigtige eller forkerte forklaringer, så jeg har svært ved at foreslå MobilePay eller sms-donationer - selvom nogle måske faktisk bare ikke havde småpenge liggende.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf dykkersild » 30. maj 2016, 09:12

TomKah skrev:De var her ca kl 12. Jeg synes det er træls med flere indsamlinger. Man burde få lov at få sådan et klistermærke på døren ligesom reklamer nej tak. Indsamlinger nej tak. Hvis jeg vil give vil jeg helst selv bestemme og det er ubehageligt at sige nej, selvom jeg altid gør det af princip uanset hvad de samler ind til.


Det ville fungere perfekt for mig - hvorfor spilde begges tid. Jeg har hverken lyst/tid/behov for at prøve at overtale nogle til at donere - og da slet ikke hvis den der ikke ønsker at give, ligefrem føler ubehag ved at skulle sige nej tak.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf dykkersild » 30. maj 2016, 09:14

Akehurst2 skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Sådan generelt synes jeg, at det er fint med forskellige støttemuligheder, men indsamlerne skal, for begge parters skyld, være opmærksom på at holde sig på den rigtige side af den tynde linie, som går mellem indsamling og salg. De må til at starte med gerne informerer folk om, at man både kan støtte kontant og via MobilePay, men der skal stadig være plads til et nej tak, også selvom dette bliver pakket ind som en "dårlig undskyldning/hvid løgn".


Jeg syntes faktisk, det var svært - for nogle sagde jo bare, at de desværre ikke havde kontanter og jeg ved ikke, om det er en hvid løgn eller oprigtigt (jo, der hvor de selv spørger efter MobilePay er det jo nemt nok) og jeg synes ikke, folk skylder mig hverken rigtige eller forkerte forklaringer, så jeg har svært ved at foreslå MobilePay eller sms-donationer - selvom nogle måske faktisk bare ikke havde småpenge liggende.


Jeg giver kun information om alternative muligheder for at donerer - hvis folk efterspørger det. Det andet er dårlig indsamlerstil efter min mening. Rigtig mange spurgte efter mobilpay - så det var dejligt at kunne stikke dem en seddel med alt info og så blot ønske god dag.
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. maj 2016, 13:21

Akehurst2 skrev:
TomKah skrev:Man burde få lov at få sådan et klistermærke på døren ligesom reklamer nej tak. Indsamlinger nej tak..


Det gik jeg faktisk og tænkte undervejs, at man burde have :)


Det står jo én selv frit for at lave et skilt og sætte op.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf dykkersild » 31. maj 2016, 12:09

Bad Samaritan skrev:
TomKah skrev:De var her ca kl 12. Jeg synes det er træls med flere indsamlinger. Man burde få lov at få sådan et klistermærke på døren ligesom reklamer nej tak. Indsamlinger nej tak. Hvis jeg vil give vil jeg helst selv bestemme og det er ubehageligt at sige nej, selvom jeg altid gør det af princip uanset hvad de samler ind til.


Sådan helt generelt skal folk selvfølgelig selv bestemme om de vil give - og hvis der ligefrem skiltes med, at man vil lades i fred, så bør det som udgangspunkt respekteres. Men ellers er jeg stor fan af landsindsamlinger - og lige præcis Læger uden Grænser må hjertens gerne forstyrre flest muligt ALT det de vil for mit vedkommende. Lige midt i aftenkaffen, sæsonafslutningen på Game of Thrones, hvedebrødsdagene og hvor det ellers vil være til mest tænkelig ulejlighed! Hvis det bare for en stund kan rive folk ud af Tornerose-søvnen og minde dem om, at lortet aldrig har brændt mere på end det gør lige nu. Hvis det gør det bare en smule sværere for folk at trække gardinerne for og smække fødderne op.

Det er noget man vinder retten til, når man fisker døde børn op af det græske ø-hav, nærmest uden hjælp fra verdenssamfundet standser et sygdomsudbrud med pandemisk potentiale, når ens folk lejlighedsvis også henrettes summarisk af talebanditter eller skydes ned af Al-Shabaab. og når man ikke lige har et klistermærke, der kan stoppe allierede bombefly i at dræbe snesevis af dere ansatte. Sy's jeg...


Jeg elsker dig altså en lille smule for det her indlæg :love: - se her er der tale om virkelig ubehag.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"