Klimaaktivisten Greta Thunberg

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf Zorglup » 17. aug 2019, 18:45

Ellin skrev:
Zorglup skrev:
Ellin skrev:Det ændrer ikke på at mange autister (og jeg omgås en del med autisme/aspergers via mit arbejde) helst frabeder sig at autisme kaldes for en lidelse.
Desuden er autisme heller ikke hverken en psykisk eller fysisk sygdom.


Det lyder du mere sikker på, end hvis man googler det :)
https://www.google.dk/search?ei=nx5YXeT ... CAo&uact=5

Udover det, har jeg slet intet at sige om klimaGreta. Det skulle da lige være, at hun skulle se at passe sin skole. :fløjt:


Hvis du bruger tid på at læse om autisme i stedet for blot at læse overskrifter på Google, ville du også være oplyst om, at der ingen steder står, at autisme er en psykisk sygdom. Det er en udviklingsforstyrrelse, hvilket ikke er det samme som psykisk sygdom.

Hvor man lider af nedsatte funktioner. Det er for fanden ikke en gave de har fået.
3
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf Zorglup » 17. aug 2019, 18:59

Ellin skrev:Det ændrer ikke på at mange autister (og jeg omgås en del med autisme/aspergers via mit arbejde) helst frabeder sig at autisme kaldes for en lidelse.
Desuden er autisme heller ikke hverken en psykisk eller fysisk sygdom.


Min svigermor på 75 vil helst ikke kaldes gammel, men det er hun jo. :)
2
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf Zorglup » 17. aug 2019, 19:07

Ellin skrev:https://www.information.dk/debat/2019/06/greta-thunberg-andre-autisme-psykisk-syge-saa-drop-umyndiggoerelsen
Ikke en sindslidelse
For det første vil jeg opfordre til et minuts kollektiv face palming, når vi ser diagnosen Aspergers nævnt i flæng med andre diagnoser, som om de alle betegnede psykiske lidelser, under hvilke den ramte person kan siges at være utilregnelig.

Bare fem minutters research ville have afsløret, at autisme (og herunder Aspergers syndrom, som Thunberg har) ikke er en sindslidelse, men en udviklingsforstyrrelse.

Autisme kan ikke sidestilles med psykisk sygdom.

Det er en atypisk udvikling af nervesystemet, som efter alt at dømme er genetisk betinget, og den kan give større eller mindre vanskeligheder med social interaktion, kommunikation og forestillingsevne.

Mennesker med Aspergers har gennem tiderne beriget vores samfund med store tanker, genial kunst og videnskabelige gennembrud. Men nu fremstilles denne gruppe langt oftere i medierne, netop som Thunberg fremstilles af Neuding og Kjærsgaard: Som psykisk sårbare, umyndige børn, hvis behov og protester vi roligt kan ignorere.

Kanariefugle
Børn med autismespektrumforstyrrelser er ikke født psykisk sårbare og bør ikke omtales, som om de er sindslidende.

I stedet for at se dem som irrationelle teenagere, der skal fratages deres plads bag mikrofonen, burde vi se, at de reelt er blevet gjort til forsøgsdyr – i det eksperiment, der går ud på gradvist at afvikle velfærdsstaten.

Den ikkeneurotypiske befolkning er ikke ulig de kanariefugle, minearbejdere brugte til at teste, hvorvidt det var muligt at ånde i bunden af det hul, man havde gravet.

Det er netop børn med autismespektrumforstyrrelser, der ofte er blandt de første, der bukker under, når konkurrencestaten blindt graver ad helvede til efter flere menneskelige ressourcer. I stedet for at give denne gruppe børn den nødvendige hjælp og støtte, patologiserer og svigter vi dem, ofte endda i inklusionens navn.

Ræsonnementet er således blevet, at hvis kanariefuglen besvimer nede i bunden af minen, må der være noget galt med den. For der kan jo umuligt være noget galt med systemet.

Autisme er, for mange, et mere eller mindre usynligt neurologisk handicap. Og husk lige: Har du mødt én autist, har du kun mødt én autist.

Man kan således ikke udtale sig om et barns mentale helbred og dømmekraft baseret på dets diagnose alene. Og når psykiske lidelser som angst, OCD, depression og lejlighedsvis også psykose flyver om ørerne på mennesker med autisme, betyder det typisk, at de efter mange års kamp for at passe ind i et system, der ikke formår at støtte dem, omsider er ved at dratte ned af pinden.

Partsindlæg. Ikke fakta.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Wolf
Indlæg: 294
Tilmeldt: 21. aug 2015, 16:59
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1172

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf Wolf » 17. aug 2019, 20:40

Mangoness skrev:
thomassneum skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Ellin skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Hun er 16 år, psykisk syg (efter eget udsagn), og lider vist af aspagers. Det er fint hun er optaget af noget, men voksne mennesker burde lade være med at ophøje hende til helgenestatus. Hun er et forbrugsgode for en sensationssøgende publikum. Hun bliver højst sandsynlig spist op, og smidt væk og glemt om et par år, når det næste nye er det nye sort.


Aspergers er en autismediagnose og ikke en lidelse som man "lider af".
Naturligvis "lider" man af den. Som man lider af alle andre mulige andre medfødte eller pådraget diagnoser, der nedsætter ens evne i forhold til andre.


Min datter har Aspergers ...
Hun lider bestemt ikke. Hun beskrives nok bedst som at hun har en lidt anden personlighed end de fleste andre. Men det er det som gør dem til de mennesker de er. Man mener de fleste mennesker har en form for spektraforstyrelser, men det opfattes bare som "personlighed". Jo større udfald på spektraet, jo større "personlighed". Og jow.. man kan naturligvis have det i svær grad.
Jeg mener ikke du kan sige hun "lider" på nogen måde. Ikke mere end du så må mene at din skøre ven også lider.


Ifølge ordnet kan 'at lide af' også betyde 'at have en fysisk eller psykisk sygdom'. Det betyder ikke kun, at man "gennemgår smerte" eller "er plaget af":

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?select=lide,1&query=lider


Det er meget muligt, men Autisme og Aspergers syndrom er ikke en sygdom, hverken fysisk eller psykisk.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf thomassneum » 17. aug 2019, 20:49

Jeg er 100% på hendes side.

FB_IMG_1566074846300.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14442

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf Mangoness » 17. aug 2019, 22:39

Ellin skrev:
Mangoness skrev:
thomassneum skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Ellin skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Hun er 16 år, psykisk syg (efter eget udsagn), og lider vist af aspagers. Det er fint hun er optaget af noget, men voksne mennesker burde lade være med at ophøje hende til helgenestatus. Hun er et forbrugsgode for en sensationssøgende publikum. Hun bliver højst sandsynlig spist op, og smidt væk og glemt om et par år, når det næste nye er det nye sort.


Aspergers er en autismediagnose og ikke en lidelse som man "lider af".
Naturligvis "lider" man af den. Som man lider af alle andre mulige andre medfødte eller pådraget diagnoser, der nedsætter ens evne i forhold til andre.


Min datter har Aspergers ...
Hun lider bestemt ikke. Hun beskrives nok bedst som at hun har en lidt anden personlighed end de fleste andre. Men det er det som gør dem til de mennesker de er. Man mener de fleste mennesker har en form for spektraforstyrelser, men det opfattes bare som "personlighed". Jo større udfald på spektraet, jo større "personlighed". Og jow.. man kan naturligvis have det i svær grad.
Jeg mener ikke du kan sige hun "lider" på nogen måde. Ikke mere end du så må mene at din skøre ven også lider.


Ifølge ordnet kan 'at lide af' også betyde 'at have en fysisk eller psykisk sygdom'. Det betyder ikke kun, at man "gennemgår smerte" eller "er plaget af":

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?select=lide,1&query=lider


Det ændrer ikke på at mange autister (og jeg omgås en del med autisme/aspergers via mit arbejde) helst frabeder sig at autisme kaldes for en lidelse.
Desuden er autisme heller ikke hverken en psykisk eller fysisk sygdom.


Wolf skrev:
Det er meget muligt, men Autisme og Aspergers syndrom er ikke en sygdom, hverken fysisk eller psykisk.


Ok. Jeg må hellere uddybe.

Egentlig var min pointe bare med ovenstående, at jeg læser deres 'lider af' som et 'har'. Så når der skrives f.eks. "lider af aspergers", så læser jeg det som "har aspergers".

Jeg undrede mig sådan set bare over, at I andre satte lighedstegn mellem "lider af" = "lidelse" = "personen lider" (eller som i ovenstående eksempel: at hvis personen 'lider af noget' så "gennemgår de smerte" eller "er plaget af" det), når jeg selv satte lighedstegn mellem "lider af" = "har" (som i eksemplet med at have en fysisk og psykisk sygdom, så læser jeg "at de lider af aspergers" som "at de har aspergers". Jeg læser slet ikke noget med lidelse eller at personen er plaget af det ind i det. Jeg læser kun et 'har'. Ignorer "en fysisk og psykisk sygdom"-delen. Det var kun 'at have'-delen, jeg fokuserede på).

Men jeg kan da godt se, at det var dårligt kommunikeret og ikke uddybet nok fra min side af, så den nemt kunne misforstås. Jeg ved ikke engang, om det ovenstående giver mening for andre end mig. Jeg kunne bare ikke se, hvorfor folk reagerede på ordet "lider af", når jeg selv bare læste det som et "har". Og så var den egentlig ikke længere for mig.

(og så er jeg godt klar over, at aspergers og autisme ikke ses som en fysisk og psykisk sygdom - eller en lidelse for den sags skyld. Bare så vi har det på det rene)
5
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf Zorglup » 17. aug 2019, 22:47

Ellin skrev:
Zorglup skrev:
Ellin skrev:https://www.information.dk/debat/2019/06/greta-thunberg-andre-autisme-psykisk-syge-saa-drop-umyndiggoerelsen
Ikke en sindslidelse
For det første vil jeg opfordre til et minuts kollektiv face palming, når vi ser diagnosen Aspergers nævnt i flæng med andre diagnoser, som om de alle betegnede psykiske lidelser, under hvilke den ramte person kan siges at være utilregnelig.

Bare fem minutters research ville have afsløret, at autisme (og herunder Aspergers syndrom, som Thunberg har) ikke er en sindslidelse, men en udviklingsforstyrrelse.

Autisme kan ikke sidestilles med psykisk sygdom.

Det er en atypisk udvikling af nervesystemet, som efter alt at dømme er genetisk betinget, og den kan give større eller mindre vanskeligheder med social interaktion, kommunikation og forestillingsevne.

Mennesker med Aspergers har gennem tiderne beriget vores samfund med store tanker, genial kunst og videnskabelige gennembrud. Men nu fremstilles denne gruppe langt oftere i medierne, netop som Thunberg fremstilles af Neuding og Kjærsgaard: Som psykisk sårbare, umyndige børn, hvis behov og protester vi roligt kan ignorere.

Kanariefugle
Børn med autismespektrumforstyrrelser er ikke født psykisk sårbare og bør ikke omtales, som om de er sindslidende.

I stedet for at se dem som irrationelle teenagere, der skal fratages deres plads bag mikrofonen, burde vi se, at de reelt er blevet gjort til forsøgsdyr – i det eksperiment, der går ud på gradvist at afvikle velfærdsstaten.

Den ikkeneurotypiske befolkning er ikke ulig de kanariefugle, minearbejdere brugte til at teste, hvorvidt det var muligt at ånde i bunden af det hul, man havde gravet.

Det er netop børn med autismespektrumforstyrrelser, der ofte er blandt de første, der bukker under, når konkurrencestaten blindt graver ad helvede til efter flere menneskelige ressourcer. I stedet for at give denne gruppe børn den nødvendige hjælp og støtte, patologiserer og svigter vi dem, ofte endda i inklusionens navn.

Ræsonnementet er således blevet, at hvis kanariefuglen besvimer nede i bunden af minen, må der være noget galt med den. For der kan jo umuligt være noget galt med systemet.

Autisme er, for mange, et mere eller mindre usynligt neurologisk handicap. Og husk lige: Har du mødt én autist, har du kun mødt én autist.

Man kan således ikke udtale sig om et barns mentale helbred og dømmekraft baseret på dets diagnose alene. Og når psykiske lidelser som angst, OCD, depression og lejlighedsvis også psykose flyver om ørerne på mennesker med autisme, betyder det typisk, at de efter mange års kamp for at passe ind i et system, der ikke formår at støtte dem, omsider er ved at dratte ned af pinden.

Partsindlæg. Ikke fakta.


Interessant. Hvad er din baggrund for at vide så meget om autisme?


Jeg ved ikke specielt meget. Nær familie og venner der har børn / unge med diagnosen. I forskellige grader ofc. Der er ingen af dem der er kommet glade og fortalt, at deres barn ikke er syg, men 'bare' har asberger eller er tung autist.
Hvis du mener indlægget, er det et debaindlæg, hvor 'hen' lige så godt kunne have skrevet om sin holdning til tandfeen.
1
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf Madam » 18. aug 2019, 14:37

Snyd på vægten hos Greta Thunberg skriver Peter Ingemann:

"Ifølge det tyske medie Taz skal båden nemlig sejles tilbage til Europa, når Gretha Thunberg er gået i land i New York.

Derfor er der blevet købt flybilletter til seks personer, som skal flyves til New York for at sejle båden tilbage.

Dén nyhed er ikke faldet i god jord hos tv-vært Peter Ingemann, som strøg til tasterne i et længere, frustreret udbrud, hvor han påpeger, at han normalt har stor respekt for Thunberg:

'Jeg har IKKE en skid respekt for symbolpolitik og falske set-ups og ALT for billige point i TV Nyhederne. GRETA - jeg er sgu skuffet', skriver han på sin facebookprofil og fortsætter:

'Det er sådan nogle historier, der giver Pia Kjærsgaard og hendes snak om 'tosser' medvind. Stop med den slags snyd på vægten. Emnet er sgu for alvorligt til staffage og dumme events'."


https://www.bt.dk/samfund/peter-ingeman ... -mit-klima
2
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf DenBruneMunk » 18. aug 2019, 16:19

Madam skrev:Snyd på vægten hos Greta Thunberg skriver Peter Ingemann:

[i]"Ifølge det tyske medie Taz skal båden nemlig sejles tilbage til Europa, når Gretha Thunberg er gået i land i New York.

Derfor er der blevet købt flybilletter til seks personer, som skal flyves til New York for at sejle båden tilbage.

Så betyder det jo også at Greta flyver hjem igen, hvis båden sejles tilbage af nogle andre personer, hun skal vel ikke gå på vandet, eller har lært at flyve :fløjt:

Så det må være dobbelt op på symbolpolitikken der. Eller har andre en forklaring som modsiger alt dette, for det lyder da mærkeligt.

Artikel er her, hvis nogen gider den: https://taz.de/Thunbergs-Segelreise-in- ... /!5615733/ og https://taz.de/Debatte-um-Thunbergs-Seg ... /!5615820/
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf zembra1986 » 18. aug 2019, 16:29

Ellin skrev:
Madam skrev:Snyd på vægten hos Greta Thunberg skriver Peter Ingemann:

"Ifølge det tyske medie Taz skal båden nemlig sejles tilbage til Europa, når Gretha Thunberg er gået i land i New York.

Derfor er der blevet købt flybilletter til seks personer, som skal flyves til New York for at sejle båden tilbage.

Dén nyhed er ikke faldet i god jord hos tv-vært Peter Ingemann, som strøg til tasterne i et længere, frustreret udbrud, hvor han påpeger, at han normalt har stor respekt for Thunberg:

'Jeg har IKKE en skid respekt for symbolpolitik og falske set-ups og ALT for billige point i TV Nyhederne. GRETA - jeg er sgu skuffet', skriver han på sin facebookprofil og fortsætter:

'Det er sådan nogle historier, der giver Pia Kjærsgaard og hendes snak om 'tosser' medvind. Stop med den slags snyd på vægten. Emnet er sgu for alvorligt til staffage og dumme events'."


https://www.bt.dk/samfund/peter-ingeman ... -mit-klima


Peter Ingemann er en kegle, så jeg ved ikke hvornår han er blevet en kilde for noget som helst.


Øhhh, det må du lige uddybe?
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf zembra1986 » 18. aug 2019, 17:04

Ellin skrev:
zembra1986 skrev:
Ellin skrev:
Madam skrev:Snyd på vægten hos Greta Thunberg skriver Peter Ingemann:

"Ifølge det tyske medie Taz skal båden nemlig sejles tilbage til Europa, når Gretha Thunberg er gået i land i New York.

Derfor er der blevet købt flybilletter til seks personer, som skal flyves til New York for at sejle båden tilbage.

Dén nyhed er ikke faldet i god jord hos tv-vært Peter Ingemann, som strøg til tasterne i et længere, frustreret udbrud, hvor han påpeger, at han normalt har stor respekt for Thunberg:

'Jeg har IKKE en skid respekt for symbolpolitik og falske set-ups og ALT for billige point i TV Nyhederne. GRETA - jeg er sgu skuffet', skriver han på sin facebookprofil og fortsætter:

'Det er sådan nogle historier, der giver Pia Kjærsgaard og hendes snak om 'tosser' medvind. Stop med den slags snyd på vægten. Emnet er sgu for alvorligt til staffage og dumme events'."


https://www.bt.dk/samfund/peter-ingeman ... -mit-klima


Peter Ingemann er en kegle, så jeg ved ikke hvornår han er blevet en kilde for noget som helst.


Øhhh, det må du lige uddybe?


Jeg har set flere af hans jævnlige udbrud på facebook og undrer mig simpelthen over, at en mand, som har så lidt relevant at sige og iøvrigt formulerer sig lige så kluntet som den gennemsnitlige internetkriger (trods journalistuddannelse), pludselig er (selv)udnævnt talsperson for nærmest hvad som helst.


Okay. Tak for uddybning. Jeg synes modsat dig at han er skarp, vittig og tit rammer hovedet lige på sømmet.
2
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf annellaII » 18. aug 2019, 17:08

Ellin skrev:
Madam skrev:Snyd på vægten hos Greta Thunberg skriver Peter Ingemann:

"Ifølge det tyske medie Taz skal båden nemlig sejles tilbage til Europa, når Gretha Thunberg er gået i land i New York.

Derfor er der blevet købt flybilletter til seks personer, som skal flyves til New York for at sejle båden tilbage.

Dén nyhed er ikke faldet i god jord hos tv-vært Peter Ingemann, som strøg til tasterne i et længere, frustreret udbrud, hvor han påpeger, at han normalt har stor respekt for Thunberg:

'Jeg har IKKE en skid respekt for symbolpolitik og falske set-ups og ALT for billige point i TV Nyhederne. GRETA - jeg er sgu skuffet', skriver han på sin facebookprofil og fortsætter:

'Det er sådan nogle historier, der giver Pia Kjærsgaard og hendes snak om 'tosser' medvind. Stop med den slags snyd på vægten. Emnet er sgu for alvorligt til staffage og dumme events'."


https://www.bt.dk/samfund/peter-ingeman ... -mit-klima


Peter Ingemann er en kegle, så jeg ved ikke hvornår han er blevet en kilde for noget som helst.



Han har vel også lov til at have en mening om Greta Thunbergs klimaaktiviteter, han er jo heller ikke kilden til den artikel i taz, han svarer på.
3
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf annellaII » 18. aug 2019, 17:20

DenBruneMunk skrev:
Madam skrev:Snyd på vægten hos Greta Thunberg skriver Peter Ingemann:

[i]"Ifølge det tyske medie Taz skal båden nemlig sejles tilbage til Europa, når Gretha Thunberg er gået i land i New York.

Derfor er der blevet købt flybilletter til seks personer, som skal flyves til New York for at sejle båden tilbage.

Så betyder det jo også at Greta flyver hjem igen, hvis båden sejles tilbage af nogle andre personer, hun skal vel ikke gå på vandet, eller har lært at flyve :fløjt:

Så det må være dobbelt op på symbolpolitikken der. Eller har andre en forklaring som modsiger alt dette, for det lyder da mærkeligt.

Artikel er her, hvis nogen gider den: https://taz.de/Thunbergs-Segelreise-in- ... /!5615733/ og https://taz.de/Debatte-um-Thunbergs-Seg ... /!5615820/



https://www.welt.de/vermischtes/article ... komme.html


Wie der Heimweg aussehen wird, ist jedoch bislang unklar. „Ich weiß noch nicht, wie ich wieder nach Hause komme“, erklärte die Aktivistin.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf DenBruneMunk » 18. aug 2019, 17:59

annellaII skrev:
DenBruneMunk skrev:
Madam skrev:Snyd på vægten hos Greta Thunberg skriver Peter Ingemann:

[i]"Ifølge det tyske medie Taz skal båden nemlig sejles tilbage til Europa, når Gretha Thunberg er gået i land i New York.

Derfor er der blevet købt flybilletter til seks personer, som skal flyves til New York for at sejle båden tilbage.

Så betyder det jo også at Greta flyver hjem igen, hvis båden sejles tilbage af nogle andre personer, hun skal vel ikke gå på vandet, eller har lært at flyve :fløjt:

Så det må være dobbelt op på symbolpolitikken der. Eller har andre en forklaring som modsiger alt dette, for det lyder da mærkeligt.

Artikel er her, hvis nogen gider den: https://taz.de/Thunbergs-Segelreise-in- ... /!5615733/ og https://taz.de/Debatte-um-Thunbergs-Seg ... /!5615820/



https://www.welt.de/vermischtes/article ... komme.html


Wie der Heimweg aussehen wird, ist jedoch bislang unklar. „Ich weiß noch nicht, wie ich wieder nach Hause komme“, erklärte die Aktivistin.

Hvis man sender et team med fly for at få båden hjem, hvem sejlede så båden derover? Helt sikkert ikke Greta :)

Skal de absolut skifte hele teamet ud , de må da kunne klare turen frem og tilbage, uden at skulle flyve, hvis det er klima strategien.
1
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf annellaII » 19. aug 2019, 06:37

DenBruneMunk skrev:
annellaII skrev:
DenBruneMunk skrev:
Madam skrev:Snyd på vægten hos Greta Thunberg skriver Peter Ingemann:

[i]"Ifølge det tyske medie Taz skal båden nemlig sejles tilbage til Europa, når Gretha Thunberg er gået i land i New York.

Derfor er der blevet købt flybilletter til seks personer, som skal flyves til New York for at sejle båden tilbage.

Så betyder det jo også at Greta flyver hjem igen, hvis båden sejles tilbage af nogle andre personer, hun skal vel ikke gå på vandet, eller har lært at flyve :fløjt:

Så det må være dobbelt op på symbolpolitikken der. Eller har andre en forklaring som modsiger alt dette, for det lyder da mærkeligt.

Artikel er her, hvis nogen gider den: https://taz.de/Thunbergs-Segelreise-in- ... /!5615733/ og https://taz.de/Debatte-um-Thunbergs-Seg ... /!5615820/



https://www.welt.de/vermischtes/article ... komme.html


Wie der Heimweg aussehen wird, ist jedoch bislang unklar. „Ich weiß noch nicht, wie ich wieder nach Hause komme“, erklärte die Aktivistin.



Hvis man sender et team med fly for at få båden hjem, hvem sejlede så båden derover? Helt sikkert ikke Greta :)

Skal de absolut skifte hele teamet ud , de må da kunne klare turen frem og tilbage, uden at skulle flyve, hvis det er klima strategien.



Så meget klima strategi er det nu nok heller ikke :wacko: - men lad os nu afvente, hvordan Greta Thunberg og hendes far kommer tilbage til Europa igen.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"