Klimaaktivisten Greta Thunberg

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf deliciouscookie » 20. aug 2019, 17:43

annellaII skrev:
DenBruneMunk skrev:
Madam skrev:Snyd på vægten hos Greta Thunberg skriver Peter Ingemann:

[i]"Ifølge det tyske medie Taz skal båden nemlig sejles tilbage til Europa, når Gretha Thunberg er gået i land i New York.

Derfor er der blevet købt flybilletter til seks personer, som skal flyves til New York for at sejle båden tilbage.

Så betyder det jo også at Greta flyver hjem igen, hvis båden sejles tilbage af nogle andre personer, hun skal vel ikke gå på vandet, eller har lært at flyve :fløjt:

Så det må være dobbelt op på symbolpolitikken der. Eller har andre en forklaring som modsiger alt dette, for det lyder da mærkeligt.

Artikel er her, hvis nogen gider den: https://taz.de/Thunbergs-Segelreise-in- ... /!5615733/ og https://taz.de/Debatte-um-Thunbergs-Seg ... /!5615820/



https://www.welt.de/vermischtes/article ... komme.html


Wie der Heimweg aussehen wird, ist jedoch bislang unklar. „Ich weiß noch nicht, wie ich wieder nach Hause komme“, erklärte die Aktivistin.


Det er krypteret kan du ikke decrypte det?
0
make cookies not war
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf deliciouscookie » 20. aug 2019, 17:48

Wolf skrev:
Mangoness skrev:
thomassneum skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Ellin skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Hun er 16 år, psykisk syg (efter eget udsagn), og lider vist af aspagers. Det er fint hun er optaget af noget, men voksne mennesker burde lade være med at ophøje hende til helgenestatus. Hun er et forbrugsgode for en sensationssøgende publikum. Hun bliver højst sandsynlig spist op, og smidt væk og glemt om et par år, når det næste nye er det nye sort.


Aspergers er en autismediagnose og ikke en lidelse som man "lider af".
Naturligvis "lider" man af den. Som man lider af alle andre mulige andre medfødte eller pådraget diagnoser, der nedsætter ens evne i forhold til andre.


Min datter har Aspergers ...
Hun lider bestemt ikke. Hun beskrives nok bedst som at hun har en lidt anden personlighed end de fleste andre. Men det er det som gør dem til de mennesker de er. Man mener de fleste mennesker har en form for spektraforstyrelser, men det opfattes bare som "personlighed". Jo større udfald på spektraet, jo større "personlighed". Og jow.. man kan naturligvis have det i svær grad.
Jeg mener ikke du kan sige hun "lider" på nogen måde. Ikke mere end du så må mene at din skøre ven også lider.


Ifølge ordnet kan 'at lide af' også betyde 'at have en fysisk eller psykisk sygdom'. Det betyder ikke kun, at man "gennemgår smerte" eller "er plaget af":

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?select=lide,1&query=lider


Det er meget muligt, men Autisme og Aspergers syndrom er ikke en sygdom, hverken fysisk eller psykisk.


Bevares det er et handicap, men derfor er der jo ingen grund til alt det ordkløveri. Vi ved godt alle sammen hvad meningen var med det der blev sagt.
0
make cookies not war
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf annellaII » 20. sep 2019, 15:11

Fantastiske og overbevisende klimaaktivister der i dag ved demonstrationen "Friday for future" spærrer et kryds i Berlin med PLASTIK-afspærrebånd.


Billede: Focus.de

Billede
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf Misantropen » 20. sep 2019, 19:09

annellaII skrev:Fantastiske og overbevisende klimaaktivister der i dag ved demonstrationen "Friday for future" spærrer et kryds i Berlin med PLASTIK-afspærrebånd.


Billede: Focus.de

Billede

:lol: :lol: :lol:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf Misantropen » 21. sep 2019, 15:34

Det er da beundringsværdigt med den opmærksomhed på klimaet Greta har skabt! Verden har manglet noget at samles om og det blev så dette. Hvis det kan hjælpe er det jo kun godt.

Jeg er bare så træt af at høre på mennesker der har set lyset og derfor tror de har svaret på alt. Aktuelt er det så teenagere og klima, men også generelt. Mit problem med hele den klimabevægelse, der demonstrerer m.m., er at den henvender sig til en målgruppe der er let påvirkelige og i forvejen har nemt ved at lave ændringer i deres liv og hverdag. 

Jeg gider simpelthen ikke belæres af teenagere der synes de skal overbevise uvidende voksne og politikerne som om ingen har kendt til problemet før klimatsunamien ramte. Der er mange ting at tage fat på og der mange ting der kan ændres, men jeg er så tydeligvis ikke målgruppen for dem og det er måske også derfor det hænger mig langt ud af halsen med de daglige opdateringer. 
12
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf Brok » 22. sep 2019, 06:54

Hun har opfundet en ny dyb tallerken, men hun aner ikke en pind om økonomi og penge,
2
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf dykkersild » 24. sep 2019, 07:50

Med alt ære og respekt for Gretas Thunbergs evne til at få verden til at lytte hvad angår klimaet - så kunne jeg næsten ikke høre/se hendes tale færdig. Har hun været hos en spindoctor med en doktorgrad i emotional acting - eller hvad dælen sker der for den "Hollywood" tale med grådkvalt skuespiller-stemme? Det gider jeg simpelthen ikke høre på - budskabet fortaber sig fuldstændig for mig.
16
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf Madam » 24. sep 2019, 08:19

I køen af supermarkedet, siger kassedamen til en gammel dame:
- De burde tage deres egne tasker med til deres varer, når de køber ind, da plastikposer ikke er miljøvenlige.
- Jeg undskylder, sagde damen – jeg glemte det. Der var ikke en sådan grøn bølge i min tid.
- det er lige præcis vores problem i dag, svarede kassedamen - din generation bekymrede sig ikke nok om vores miljø.
- du har ret – svarede den gamle dame – alligevel mener jeg ikke, at vores generation var ligeglad med miljøet…..
• Da jeg var ung havde vi flasker til mælk, der ligesom sodavands- og ølflasker, blev genbrugt.
Vi er virkelig ligeglade med miljøet i vores tid.
• Når vi skulle på andre etager i butikker og på kontorer var der ikke nogen rulletrapper. Vi gik….
Når vi skulle handle, besøge venner i vores by, på arbejde eller på kommunen, satte vi os ikke ind i en bil, for at køre 1 – 2 kilometer, vi gik eller cyklede.
Vi var da ligeglade med miljøet.
• Vi vaskede vores babybleer - der var ikke andre muligheder.
• Vi lufttørrede vores tøj, og brugte ikke tørretumbler. Sol og vind tørrer virkelig vores tøj.
• Børn brugte aflagt tøj, og ikke altid nyt. Vi syede og strikkede også selv tøj.
Men det er sandt, der var ingen bekymring over miljøet dengang.
• Hvis vi havde råd, havde vi dengang kun en radio, og senere eet TV, og ikke som i dag et tv i hvert rum.
Dengang var TV små, og ikke som i dag, kæmpe store. Dengang fik vi vores TV repareret, hvis det gik i stykker, og ikke som i dag, hvor man bare smider det ud, og køber et nyt
• Dengang vaskede vi vores glas og tallerkner op selv. Nogen gange hjalp vi hinanden, og snakkede sammen imens – det var hyggeligt og vi lærte næsten hver gang noget nyt om hinanden - vi kommunikerede.
• Når vi sendte noget med post, der ikke måtte gå i stykker, pakkede vi det ind i krøllede aviser, i stedet for bobleplast, plasticchips eller skum. Vi brugte ikke noget der tager over 500 år om at gå til, i naturen.
• Når vi skulle slå græs, brugte vi ikke benzinmotorer, det var hårdt og sundt at have en græsplæne, vi havde en maskine der slog græsset ved at blive skubbet hen over græsplænen. På den måde sparede vi tid ved ikke, at skulle køre i træningscenter, hvor næsten al udstyr i dag bruger elektricitet - men du har ret, der var ingen bekymring over miljøet på det tidspunkt
• Når vi var ude at høre musik, eller til markedsdag, og købte mad og drikkevarer, fik vi ikke plastglas, plastbestik og plasttallerkner, vi drak ad flasken, ad rigtige glas og spiste på rigtigt porcelæn. Det forurenede ikke naturen.
• Når vi skrev breve, brugte vi fyldepen eller blyanter, og ikke af den slags, man bare smider væk, når der ikke er mere blæk i. Man passede på sit skriveværktøj, det var ofte et og det samme man havde hele livet.
• Sakse og knive blev vedligeholdt og skærpet, og ikke bare smidt ud, fordi de ikke længere kunne skære.
Måske havde vi alligevel en slags grøn bølge dengang.
• Dengang, gik vi, cyklede eller tog bussen i skole, eller når vi skulle besøge venner, i stedet for at bruge vores forældre som 24/7 taxiservice.
• Dengang havde vi kun eet strømudtag i hvert rum – vi havde ikke behov for mere. Vi havde ikke alle disse elektroniske ting og sager – computer, skærm, printer, stereoanlæg, fjernsyn, opladere og andre digitale dimser, som man har i dag – og sjovt, vi overlevede uden.
• Dengang havde vi heller ikke behov for, at have satellitter til at fortælle vores GPS hvor vi var, eller til at finde rundt – vi kunne bruge et kort, og endda huske veje, hvor vi havde været før.
• Når vi tog på ferie, hvilket ikke var så almindeligt dengang, fandt vi cyklerne frem, tog bussen eller toget ud i naturen eller til stranden. Det var begrænset hvor langt hjemmefra vi kunne komme, for vi skulle jo både ud og hjem igen indenfor ferieperioden.
Senere tog vi bilen, men vi kom ikke ret meget længere væk, vi havde bare mere tid til at være der hvor vi var.
Så, synes du ikke, det er sjovt, at den nuværende generation taler så meget om "miljø" ?
Ingen vil undvære den luksus der medfører forurening. Vi er naturligvis alle på en måde skyldige – vores generation har været skabere af de ting der i dag giver den luksus. Vi tænkte ikke over, eller havde ingen ide om konsekvenserne ved de fremskridt vi gjorde mulige. I den generation hvis tid og fremtid vi lever i nu, er der kun få der ønsker at rulle tiden tilbage, eller stoppe med at anvende den luksus der er tilgængelig, for at redde den verden vi lever i - jorden, dyrene og menneskene.
Det jeg giver udtryk for i teksten er ikke anklager – men et hint til at sætte sig ned, og tænke over hvad du gør i hverdagen, hvad du bruger din energi og dine resurser på, hvordan du lever dit liv. Tænke over om du kan ændre nogle ting i dit liv, set i lyset af historien…..
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf Madam » 24. sep 2019, 11:15

Mistermor skrev:
Madam skrev:I køen af supermarkedet, siger kassedamen til en gammel dame:
- De burde tage deres egne tasker med til deres varer, når de køber ind, da plastikposer ikke er miljøvenlige.
- Jeg undskylder, sagde damen – jeg glemte det. Der var ikke en sådan grøn bølge i min tid.
- det er lige præcis vores problem i dag, svarede kassedamen - din generation bekymrede sig ikke nok om vores miljø.
- du har ret – svarede den gamle dame – alligevel mener jeg ikke, at vores generation var ligeglad med miljøet…..
• Da jeg var ung havde vi flasker til mælk, der ligesom sodavands- og ølflasker, blev genbrugt.
Vi er virkelig ligeglade med miljøet i vores tid.
• Når vi skulle på andre etager i butikker og på kontorer var der ikke nogen rulletrapper. Vi gik….
Når vi skulle handle, besøge venner i vores by, på arbejde eller på kommunen, satte vi os ikke ind i en bil, for at køre 1 – 2 kilometer, vi gik eller cyklede.
Vi var da ligeglade med miljøet.
• Vi vaskede vores babybleer - der var ikke andre muligheder.
• Vi lufttørrede vores tøj, og brugte ikke tørretumbler. Sol og vind tørrer virkelig vores tøj.
• Børn brugte aflagt tøj, og ikke altid nyt. Vi syede og strikkede også selv tøj.
Men det er sandt, der var ingen bekymring over miljøet dengang.
• Hvis vi havde råd, havde vi dengang kun en radio, og senere eet TV, og ikke som i dag et tv i hvert rum.
Dengang var TV små, og ikke som i dag, kæmpe store. Dengang fik vi vores TV repareret, hvis det gik i stykker, og ikke som i dag, hvor man bare smider det ud, og køber et nyt
• Dengang vaskede vi vores glas og tallerkner op selv. Nogen gange hjalp vi hinanden, og snakkede sammen imens – det var hyggeligt og vi lærte næsten hver gang noget nyt om hinanden - vi kommunikerede.
• Når vi sendte noget med post, der ikke måtte gå i stykker, pakkede vi det ind i krøllede aviser, i stedet for bobleplast, plasticchips eller skum. Vi brugte ikke noget der tager over 500 år om at gå til, i naturen.
• Når vi skulle slå græs, brugte vi ikke benzinmotorer, det var hårdt og sundt at have en græsplæne, vi havde en maskine der slog græsset ved at blive skubbet hen over græsplænen. På den måde sparede vi tid ved ikke, at skulle køre i træningscenter, hvor næsten al udstyr i dag bruger elektricitet - men du har ret, der var ingen bekymring over miljøet på det tidspunkt
• Når vi var ude at høre musik, eller til markedsdag, og købte mad og drikkevarer, fik vi ikke plastglas, plastbestik og plasttallerkner, vi drak ad flasken, ad rigtige glas og spiste på rigtigt porcelæn. Det forurenede ikke naturen.
• Når vi skrev breve, brugte vi fyldepen eller blyanter, og ikke af den slags, man bare smider væk, når der ikke er mere blæk i. Man passede på sit skriveværktøj, det var ofte et og det samme man havde hele livet.
• Sakse og knive blev vedligeholdt og skærpet, og ikke bare smidt ud, fordi de ikke længere kunne skære.
Måske havde vi alligevel en slags grøn bølge dengang.
• Dengang, gik vi, cyklede eller tog bussen i skole, eller når vi skulle besøge venner, i stedet for at bruge vores forældre som 24/7 taxiservice.
• Dengang havde vi kun eet strømudtag i hvert rum – vi havde ikke behov for mere. Vi havde ikke alle disse elektroniske ting og sager – computer, skærm, printer, stereoanlæg, fjernsyn, opladere og andre digitale dimser, som man har i dag – og sjovt, vi overlevede uden.
• Dengang havde vi heller ikke behov for, at have satellitter til at fortælle vores GPS hvor vi var, eller til at finde rundt – vi kunne bruge et kort, og endda huske veje, hvor vi havde været før.
• Når vi tog på ferie, hvilket ikke var så almindeligt dengang, fandt vi cyklerne frem, tog bussen eller toget ud i naturen eller til stranden. Det var begrænset hvor langt hjemmefra vi kunne komme, for vi skulle jo både ud og hjem igen indenfor ferieperioden.
Senere tog vi bilen, men vi kom ikke ret meget længere væk, vi havde bare mere tid til at være der hvor vi var.
Så, synes du ikke, det er sjovt, at den nuværende generation taler så meget om "miljø" ?
Ingen vil undvære den luksus der medfører forurening. Vi er naturligvis alle på en måde skyldige – vores generation har været skabere af de ting der i dag giver den luksus. Vi tænkte ikke over, eller havde ingen ide om konsekvenserne ved de fremskridt vi gjorde mulige. I den generation hvis tid og fremtid vi lever i nu, er der kun få der ønsker at rulle tiden tilbage, eller stoppe med at anvende den luksus der er tilgængelig, for at redde den verden vi lever i - jorden, dyrene og menneskene.
Det jeg giver udtryk for i teksten er ikke anklager – men et hint til at sætte sig ned, og tænke over hvad du gør i hverdagen, hvad du bruger din energi og dine resurser på, hvordan du lever dit liv. Tænke over om du kan ændre nogle ting i dit liv, set i lyset af historien…..




I gamle dage smed man affald et tilfældigt sted på sin matrikel eller i nærmeste hul i en mark. Det kunne være alt muligt, både gammelt jern og glas.

I gamle dage brugte man så giftig maling, at folk tog skade af det. Man sprøjtede markerne uhæmmet. Man hældte kemisk affald ud i naturen.

Bilerne kørte ikke nær så langt på literen, og mon ikke de forurenede meget mere?


Nej, katalysatoren var end ikke opfundet, og heller ingen genbrugspladser, men lossepladser, men jeg erindrer ikke tingene lå og flød, som på en forladt festivalplads.

Det meste af det opremsede, forholder du dig ikke til, bl.a. de mange engangsbleer, der dagligt ryger ud....
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21042

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf catnip » 24. sep 2019, 12:03

Madam skrev:I køen af supermarkedet, siger kassedamen til en gammel dame:
- De burde tage deres egne tasker med til deres varer, når de køber ind, da plastikposer ikke er miljøvenlige.
- Jeg undskylder, sagde damen – jeg glemte det. Der var ikke en sådan grøn bølge i min tid.
- det er lige præcis vores problem i dag, svarede kassedamen - din generation bekymrede sig ikke nok om vores miljø.
- du har ret – svarede den gamle dame – alligevel mener jeg ikke, at vores generation var ligeglad med miljøet…..
• Da jeg var ung havde vi flasker til mælk, der ligesom sodavands- og ølflasker, blev genbrugt.
Vi er virkelig ligeglade med miljøet i vores tid.
• Når vi skulle på andre etager i butikker og på kontorer var der ikke nogen rulletrapper. Vi gik….
Når vi skulle handle, besøge venner i vores by, på arbejde eller på kommunen, satte vi os ikke ind i en bil, for at køre 1 – 2 kilometer, vi gik eller cyklede.
Vi var da ligeglade med miljøet.
• Vi vaskede vores babybleer - der var ikke andre muligheder.
• Vi lufttørrede vores tøj, og brugte ikke tørretumbler. Sol og vind tørrer virkelig vores tøj.
• Børn brugte aflagt tøj, og ikke altid nyt. Vi syede og strikkede også selv tøj.
Men det er sandt, der var ingen bekymring over miljøet dengang.
• Hvis vi havde råd, havde vi dengang kun en radio, og senere eet TV, og ikke som i dag et tv i hvert rum.
Dengang var TV små, og ikke som i dag, kæmpe store. Dengang fik vi vores TV repareret, hvis det gik i stykker, og ikke som i dag, hvor man bare smider det ud, og køber et nyt
• Dengang vaskede vi vores glas og tallerkner op selv. Nogen gange hjalp vi hinanden, og snakkede sammen imens – det var hyggeligt og vi lærte næsten hver gang noget nyt om hinanden - vi kommunikerede.
• Når vi sendte noget med post, der ikke måtte gå i stykker, pakkede vi det ind i krøllede aviser, i stedet for bobleplast, plasticchips eller skum. Vi brugte ikke noget der tager over 500 år om at gå til, i naturen.
• Når vi skulle slå græs, brugte vi ikke benzinmotorer, det var hårdt og sundt at have en græsplæne, vi havde en maskine der slog græsset ved at blive skubbet hen over græsplænen. På den måde sparede vi tid ved ikke, at skulle køre i træningscenter, hvor næsten al udstyr i dag bruger elektricitet - men du har ret, der var ingen bekymring over miljøet på det tidspunkt
• Når vi var ude at høre musik, eller til markedsdag, og købte mad og drikkevarer, fik vi ikke plastglas, plastbestik og plasttallerkner, vi drak ad flasken, ad rigtige glas og spiste på rigtigt porcelæn. Det forurenede ikke naturen.
• Når vi skrev breve, brugte vi fyldepen eller blyanter, og ikke af den slags, man bare smider væk, når der ikke er mere blæk i. Man passede på sit skriveværktøj, det var ofte et og det samme man havde hele livet.
• Sakse og knive blev vedligeholdt og skærpet, og ikke bare smidt ud, fordi de ikke længere kunne skære.
Måske havde vi alligevel en slags grøn bølge dengang.
• Dengang, gik vi, cyklede eller tog bussen i skole, eller når vi skulle besøge venner, i stedet for at bruge vores forældre som 24/7 taxiservice.
• Dengang havde vi kun eet strømudtag i hvert rum – vi havde ikke behov for mere. Vi havde ikke alle disse elektroniske ting og sager – computer, skærm, printer, stereoanlæg, fjernsyn, opladere og andre digitale dimser, som man har i dag – og sjovt, vi overlevede uden.
• Dengang havde vi heller ikke behov for, at have satellitter til at fortælle vores GPS hvor vi var, eller til at finde rundt – vi kunne bruge et kort, og endda huske veje, hvor vi havde været før.
• Når vi tog på ferie, hvilket ikke var så almindeligt dengang, fandt vi cyklerne frem, tog bussen eller toget ud i naturen eller til stranden. Det var begrænset hvor langt hjemmefra vi kunne komme, for vi skulle jo både ud og hjem igen indenfor ferieperioden.
Senere tog vi bilen, men vi kom ikke ret meget længere væk, vi havde bare mere tid til at være der hvor vi var.
Så, synes du ikke, det er sjovt, at den nuværende generation taler så meget om "miljø" ?
Ingen vil undvære den luksus der medfører forurening. Vi er naturligvis alle på en måde skyldige – vores generation har været skabere af de ting der i dag giver den luksus. Vi tænkte ikke over, eller havde ingen ide om konsekvenserne ved de fremskridt vi gjorde mulige. I den generation hvis tid og fremtid vi lever i nu, er der kun få der ønsker at rulle tiden tilbage, eller stoppe med at anvende den luksus der er tilgængelig, for at redde den verden vi lever i - jorden, dyrene og menneskene.
Det jeg giver udtryk for i teksten er ikke anklager – men et hint til at sætte sig ned, og tænke over hvad du gør i hverdagen, hvad du bruger din energi og dine resurser på, hvordan du lever dit liv. Tænke over om du kan ændre nogle ting i dit liv, set i lyset af historien…..


Det er en fin lille anekdote. Problemet er bare, at idylliseringen eller dæmoniseringen af hele generationer, gamle som unge, er så generaliserende at det ikke rigtig giver nogen mening. Og helt lavpraktisk er vi nu et sted, hvor pegen fingre ikke er særlig konstruktivt.
6
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf Zorglup » 24. sep 2019, 12:45

Følelsesporno af høj kaliber.
1
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf annellaII » 24. sep 2019, 13:07

Dmitra skrev:Jeg var vældig begejstret for hende da jeg hørte hendes første tale og jeg synes bestemt hendes budskab er vigtigt, nok et af de vigtigste på dagsordenen lige nu.

"Hun burde være i skole"statementet er så fjollet i den her debat synes jeg og min respekt for hende er stadig nogenlunde intakt.

Jeg kender bevægelsens budskab og jeg har ikke noget imod gentagelser, de kan være meget nødvendige, men Greta hænger mig efterhånden ud af halsen, hvor hun i starten var et frisk pust synes jeg hun er megairriterende nu, ikke så meget pga hvad hun siger men der er et eller andet ved hende der efterhånden går mig på i en sådan grad jeg forsøger at styrer udenom så meget jeg kan.



*Skolestatemente er fjollet, mener du, hørte du ikke efter, hvad hun sagde i sin tale, bl.a. højttravent næsten grædende: hendes tale begyndte med "Jeg burde ikke stå her, men være tilbage i min skole........"
0
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf annellaII » 24. sep 2019, 13:10

Zorglup skrev:Følelsesporno af høj kaliber.


Den tale må hun have øvet sig længe på under anledning af fagfolk.
1
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf Petrix » 24. sep 2019, 13:58

dykkersild skrev:Med alt ære og respekt for Gretas Thunbergs evne til at få verden til at lytte hvad angår klimaet - så kunne jeg næsten ikke høre/se hendes tale færdig. Har hun været hos en spindoctor med en doktorgrad i emotional acting - eller hvad dælen sker der for den "Hollywood" tale med grådkvalt skuespiller-stemme? Det gider jeg simpelthen ikke høre på - budskabet fortaber sig fuldstændig for mig.



Jeg tænkte fuldstændig det samme og jeg lukkede ned for skærmen efter 30 sekunder, da den slags simpelthen er for meget for mig. Verden SKAL tage klimaet alvorligt og det er det vigtigste budskab at formidle.
0
27102021
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Klimaaktivisten Greta Thunberg

Indlægaf zembra1986 » 24. sep 2019, 14:09

dykkersild skrev:Med alt ære og respekt for Gretas Thunbergs evne til at få verden til at lytte hvad angår klimaet - så kunne jeg næsten ikke høre/se hendes tale færdig. Har hun været hos en spindoctor med en doktorgrad i emotional acting - eller hvad dælen sker der for den "Hollywood" tale med grådkvalt skuespiller-stemme? Det gider jeg simpelthen ikke høre på - budskabet fortaber sig fuldstændig for mig.


Det var skrækkeligt tåkrummende at se på. Nej, Gretha skal holdes sig til at levere de kolde facts og ikke andet, for hun dur simpelthen ikke lidt at levere sit budskab på en følelsesladet måde. Det virkede komplet forfalsket og indstuderet.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"