Afviste asylansøgere skal ud

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Afviste asylansøgere skal ud

Indlægaf deliciouscookie » 12. aug 2019, 16:22

Pax Romana skrev:Mange er flygtet fra deres hjem i Irak, Libyen, Sudan, Syrien og Yemen. De fleste af dem, der søger tilflugt, kommer fra Syrien. Cirka 5,6 millioner er blevet tvunget over grænsen til Irak, Jordan, Libanon og Tyrkiet, mens yderligere 6,6 millioner er blevet fordrevet til andre områder i Syrien. Mange bor enten i provisoriske flygtningelejre eller i andre folks hjem. Millioner har risikeret deres liv på rejser til Europa, mens hundreder af tusinder er migreret til medlemslandene i the Gulf Cooperation Council. Størstedelen bliver altså i nærområdet. Libanon og Jordan, der deler grænser med Irak, Palæstina og Syrien, har det største antal flygtninge pr. Indbygger på verdensplan. Ikke desto mindre har ingen af landene underskrevet “The Convention and Protocol Relating to the Status of Refugees”.

Begge lande har en uforholdsmæssig stor andel af det største antal flygtninge. Libanons befolkning ekspanderede fra 4,4 millioner til mere end 5,9 millioner i løbet af to år som et resultat af flygtningestrømmen, hvilket lægger en enorm belastning på regeringsinstitutioner, lokalsamfund og national infrastruktur som vand, elektricitet, skoler og sundheds faciliteter. I Jordan udfoldedes en lignende historie, da landets befolkning steg med næsten 87 procent fra 2005 til 2015, hvoraf størstedelen er ikke-jordanere, nemlig irakere og derefter syrere, der flygter fra konflikter i deres lande. De to lande besidder det højeste og næsthøjeste antal flygtninge pr. indbygger på verdensplan; Libanon er vært for 164 flygtninge pr. 1.000 indbyggere, mens Jordan er vært for 71 flygtninge pr. 1.000 indbyggere.

Og skulle vi stoppe med det forbandet hysteri om alle “de mange flygtninge” i Danmark.

Vi skal også hjælpe flygtninge i nærområderne, men omfanget af flygtningekrisen og dybden af dens indvirkning på fred og velstand i Mellemøsten kræver inddragelse af alle sektorer i samfundet i disse lande. Det internationale samfund bør yde støtte, der går ud over den nuværende humanitære nødhjælp for at inkludere udviklingsbistand til værtslande til at rehabilitere og udvide infrastrukturnetværk og styrke deres økonomier. Denne hjælp bør ledsages af betydelige forpligtelser fra værtslandene til at styrke flygtninge økonomisk ved at give dem adgang til arbejdsmarkedet og forbedre deres levevilkår. Dette ville til gengæld gøre det muligt for flygtninge at bidrage positivt til lokalsamfundene og økonomien.

De afviste asylsøgere her i landet er vores ansvar. Vi kan ikke bare eksporterer “vores problem” til andre lande. Vi skal finde diplomatiske løsninger, og gerne i EU regi, med de lande som de afviste kommer fra. Men så længe de er her, har vi bare at behandle de mennesker anstændigt.

De menneskers nødråb som virkelig trænger til vores hjælp, drukner i de højtråbende afsporede debatter rundt om i verden om hvem som er en rigtig flygtning.


Der er meget rigtigt i det du skriver, men det er nu engang sådan er folk har mere øje for de ti kriminelle indvandrer i deres nærområde, end de millioner som de ikke ser eller høre, men som kun omtales som statistik i en tv-udsendelse.

Det er den triste virkelighed om hvordan mennesker tænker og føler.
0
make cookies not war
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Afviste asylansøgere skal ud

Indlægaf fisken80 » 12. aug 2019, 17:45

Stars skrev:
SAGA skrev:
thomassneum skrev:
Dane skrev:Måske man istedet skulle revurdere opfattelsen af hvad grænsen for sikkerhedsrisiko bør være og ikke overvurdere risikoen som det næsten er blevet kutyme.
Det har i årevis været kendt at flygtninge rejser hjem på ferie i lande som myndighederne vurderer som høj risiko lande.
Det er jo rent til grin at yde beskyttelse til folk der påstår de er på flugt hvorefter de rejser på ferie selvsamme sted som de er flygtet fra.
https://ditoverblik.dk/350-000-syriske- ... paa-ferie/

Dette er eksempler fra Tyrkiet, men problemet gælder i sandhed også for flygtninge i resten af Europa og ikke mindst Danmark hvor det ligefrem er ulovligt at rejse til hjemlandet hvis man har opnået tidsbestemt asyl.
Mange politikere fra især venstrefløjen påstår til stadighed at flygtninge herhjemme lever på kanten af sultegrænsen og derfor kan det jo virke endnu mere besynderligt at de har råd til at rejse på sommerferie.
https://www.ft.dk/samling/20161/almdel/ ... /index.htm

Man kan jo på den baggrund få den opfattelse at dem som vurderer et land som farligt heller ikke har bevæget sig ud af lufthavnsområdet :gruble:


Prøv med nuancer..

Hvor mange flygtninge er reel fløjet på ferie til deres krigshærget hjemstavn? Det er vist næppe noget der udgør et flertalt, eller en hyppig ting.
Vi kan jo have flygtninge som har opnået asyl, grundet forfølgelse i hjemlandet. De kan måske slippe afsted med at være i landet et par uger - men kan de reelt bo der? osv. osv.

Flygtninges økonomi er vist ret let overse - konger lever de vist ikke som. Men mon ikke der også her er forskel på "flygtninge"? - Har du undersøgt det? :)

Jeg kender en del fra Bosnien der tager på ferie i nærheden af deres hjemby hvert år. Det må jeg sige at jeg har det lidt stramt med. De mener nemlig ikke at de er danske, de mener heller ikke at Danmark behandler dem godt nok og jeg tænker, at så kan de jo flytte tilbage til Bosnien. Krigen er jo slut og landet er præget af turisme så det er ikke farligt mere.

Nu spørger jeg lige, fordi jeg reelt ikke ved det og ikke gider undersøge det:

Bosnien er længe siden. Har de stadig flygtningestatus, jeg ville tro, de har fået permanent ophold? Og hvis de har permanent ophold kan detvel ikke inddrages ved fred i hjemlandet men kun ved dom for kriminalitet?


Jeg kender nogle stykker fra tidligere Jugoslavien og de er for længst blevet danske statsborgere, har taget danske uddannelser, fået job og har stiftet familie. Og ja, de tager til bl.a. Bosnien på ferie om sommeren for at besøge deres familie, hvorfor i alverden skulle de ikke gøre det :forvirret: danskere tager til Bosnien på ferie... det er relativt længe siden der var krig der.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 34
Likede indlæg: 996

Re: Afviste asylansøgere skal ud

Indlægaf Dane » 12. aug 2019, 18:54

thomassneum skrev:
Dane skrev:Måske man istedet skulle revurdere opfattelsen af hvad grænsen for sikkerhedsrisiko bør være og ikke overvurdere risikoen som det næsten er blevet kutyme.
Det har i årevis været kendt at flygtninge rejser hjem på ferie i lande som myndighederne vurderer som høj risiko lande.
Det er jo rent til grin at yde beskyttelse til folk der påstår de er på flugt hvorefter de rejser på ferie selvsamme sted som de er flygtet fra.
https://ditoverblik.dk/350-000-syriske- ... paa-ferie/

Dette er eksempler fra Tyrkiet, men problemet gælder i sandhed også for flygtninge i resten af Europa og ikke mindst Danmark hvor det ligefrem er ulovligt at rejse til hjemlandet hvis man har opnået tidsbestemt asyl.
Mange politikere fra især venstrefløjen påstår til stadighed at flygtninge herhjemme lever på kanten af sultegrænsen og derfor kan det jo virke endnu mere besynderligt at de har råd til at rejse på sommerferie.
https://www.ft.dk/samling/20161/almdel/ ... /index.htm

Man kan jo på den baggrund få den opfattelse at dem som vurderer et land som farligt heller ikke har bevæget sig ud af lufthavnsområdet :gruble:


Prøv med nuancer..

Hvor mange flygtninge er reel fløjet på ferie til deres krigshærget hjemstavn? Det er vist næppe noget der udgør et flertalt, eller en hyppig ting.
Vi kan jo have flygtninge som har opnået asyl, grundet forfølgelse i hjemlandet. De kan måske slippe afsted med at være i landet et par uger - men kan de reelt bo der? osv. osv.

Flygtninges økonomi er vist ret let overse - konger lever de vist ikke som. Men mon ikke der også her er forskel på "flygtninge"? - Har du undersøgt det? :)


Jeg har ikke undersøgt mere end hvad jeg umiddelbart kan læse om flygtninges ferierejser :)
Det må være mere end nogle få hvis man ligefrem åbner en flyrute :gruble:
https://www.jv.dk/indland/Syrere-rejser ... el/2625494

Problemet er jo heller ikke nyt :gruble:
https://www.avisen.dk/flygtninge-maa-ik ... 09017.aspx

https://www.bt.dk/politik/flygtninge-re ... t-godt-og-

Nej jeg har ikke undersøgt flygtninges økonomi, men henholder mig til at flere venstrefløjspolitikere påstår det er en fattigdomsydelse og derfor undrer ferierejserne mig, men du kan måske undersøge det for mig :gruble:
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Afviste asylansøgere skal ud

Indlægaf thomassneum » 12. aug 2019, 19:17

Dane skrev:
thomassneum skrev:
Dane skrev:Måske man istedet skulle revurdere opfattelsen af hvad grænsen for sikkerhedsrisiko bør være og ikke overvurdere risikoen som det næsten er blevet kutyme.
Det har i årevis været kendt at flygtninge rejser hjem på ferie i lande som myndighederne vurderer som høj risiko lande.
Det er jo rent til grin at yde beskyttelse til folk der påstår de er på flugt hvorefter de rejser på ferie selvsamme sted som de er flygtet fra.
https://ditoverblik.dk/350-000-syriske- ... paa-ferie/

Dette er eksempler fra Tyrkiet, men problemet gælder i sandhed også for flygtninge i resten af Europa og ikke mindst Danmark hvor det ligefrem er ulovligt at rejse til hjemlandet hvis man har opnået tidsbestemt asyl.
Mange politikere fra især venstrefløjen påstår til stadighed at flygtninge herhjemme lever på kanten af sultegrænsen og derfor kan det jo virke endnu mere besynderligt at de har råd til at rejse på sommerferie.
https://www.ft.dk/samling/20161/almdel/ ... /index.htm

Man kan jo på den baggrund få den opfattelse at dem som vurderer et land som farligt heller ikke har bevæget sig ud af lufthavnsområdet :gruble:


Prøv med nuancer..

Hvor mange flygtninge er reel fløjet på ferie til deres krigshærget hjemstavn? Det er vist næppe noget der udgør et flertalt, eller en hyppig ting.
Vi kan jo have flygtninge som har opnået asyl, grundet forfølgelse i hjemlandet. De kan måske slippe afsted med at være i landet et par uger - men kan de reelt bo der? osv. osv.

Flygtninges økonomi er vist ret let overse - konger lever de vist ikke som. Men mon ikke der også her er forskel på "flygtninge"? - Har du undersøgt det? :)


Jeg har ikke undersøgt mere end hvad jeg umiddelbart kan læse om flygtninges ferierejser :)
Det må være mere end nogle få hvis man ligefrem åbner en flyrute :gruble:
https://www.jv.dk/indland/Syrere-rejser ... el/2625494

Problemet er jo heller ikke nyt :gruble:
https://www.avisen.dk/flygtninge-maa-ik ... 09017.aspx

https://www.bt.dk/politik/flygtninge-re ... t-godt-og-

Nej jeg har ikke undersøgt flygtninges økonomi, men henholder mig til at flere venstrefløjspolitikere påstår det er en fattigdomsydelse og derfor undrer ferierejserne mig, men du kan måske undersøge det for mig :gruble:


Det forekommer - men man har ikke tal på det.
Er der tale om alm. ferie uden tilladelse, risikerer flygtninge at miste deres stats, og opholdstilladelse.

https://www.ft.dk/samling/20161/almdel/ ... /index.htm

Og igen...man skal nok være lidt kritisk over div. historier om fænomenet.

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danma ... hjemlandet
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
FUTTE
Indlæg: 50
Tilmeldt: 19. jun 2019, 09:56
Kort karma: 3
Likede indlæg: 110

Re: Afviste asylansøgere skal ud

Indlægaf FUTTE » 13. aug 2019, 11:24

deliciouscookie skrev:
Der er meget rigtigt i det du skriver, men det er nu engang sådan er folk har mere øje for de ti kriminelle indvandrer i deres nærområde, end de millioner som de ikke ser eller høre, men som kun omtales som statistik i en tv-udsendelse.

Det er den triste virkelighed om hvordan mennesker tænker og føler.
Og det gør at jeg godt kan blive træt af de rødgrød med fløde spisende danskere, som ikke formår (eller gider) se ud over deres egen næsetip.
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Afviste asylansøgere skal ud

Indlægaf Jedi » 13. aug 2019, 11:40

Hvis man ikke opfylder kravene til at være asylansøger, så må man rejse igen. Eller acceptere at være i en lejr, hvor man og ens eventuelle børn vil få en dårlig dagligdag. Jeg har svært ved at se, at det kan være anderledes.
1
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Afviste asylansøgere skal ud

Indlægaf Pax Romana » 13. aug 2019, 11:52

En dårlig dagligdag ligefrem?
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
FUTTE
Indlæg: 50
Tilmeldt: 19. jun 2019, 09:56
Kort karma: 3
Likede indlæg: 110

Re: Afviste asylansøgere skal ud

Indlægaf FUTTE » 13. aug 2019, 11:57

Pax Romana skrev:En dårlig dagligdag ligefrem?
Ja, for de er jo ikke rigtige mennesker ligesom alle os andre. :rulle:
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Afviste asylansøgere skal ud

Indlægaf Stars » 13. aug 2019, 12:00

Jedi skrev:Hvis man ikke opfylder kravene til at være asylansøger, så må man rejse igen. Eller acceptere at være i en lejr, hvor man og ens eventuelle børn vil få en dårlig dagligdag. Jeg har svært ved at se, at det kan være anderledes.


Det er nok især HER, kæden knækker for mig:
1) Børnene er uden skyld, jeg mener ikke, vi som samfund kan lade børn i Danmark blive omsorgssvigtet, uanset de ikke har lovligt ophold i Danmark.
2) Hvis vi forestiller os, de aldrig rejser hjem - så skal de bare sidde i den lejr til de dør af alderdom? Ville det ikke være mere samfundsøkonomisk rentabelt at integrere dem i samfundet, så de kan få et job og tjene penge? Det kan de ikke, hvis de har haft en forkrøblet barndom, så de vokser op og bliver psykisk knækkede voksne.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Afviste asylansøgere skal ud

Indlægaf Akehurst2 » 13. aug 2019, 12:05

Stars skrev:
Jedi skrev:Hvis man ikke opfylder kravene til at være asylansøger, så må man rejse igen. Eller acceptere at være i en lejr, hvor man og ens eventuelle børn vil få en dårlig dagligdag. Jeg har svært ved at se, at det kan være anderledes.


Det er nok især HER, kæden knækker for mig:
1) Børnene er uden skyld, jeg mener ikke, vi som samfund kan lade børn i Danmark blive omsorgssvigtet, uanset de ikke har lovligt ophold i Danmark.
2) Hvis vi forestiller os, de aldrig rejser hjem - så skal de bare sidde i den lejr til de dør af alderdom? Ville det ikke være mere samfundsøkonomisk rentabelt at integrere dem i samfundet, så de kan få et job og tjene penge? Det kan de ikke, hvis de har haft en forkrøblet barndom, så de vokser op og bliver psykisk knækkede voksne.


Mulighed 2 lyder absolut som den rigtige løsning menneskeligt set. Men hvorfor skulle afviste asylansøgere nogensinde rejse hjem hvis de får lov til at blive integreret, arbejde og blive her?
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Afviste asylansøgere skal ud

Indlægaf Jedi » 13. aug 2019, 12:09

Stars skrev:
Jedi skrev:Hvis man ikke opfylder kravene til at være asylansøger, så må man rejse igen. Eller acceptere at være i en lejr, hvor man og ens eventuelle børn vil få en dårlig dagligdag. Jeg har svært ved at se, at det kan være anderledes.


Det er nok især HER, kæden knækker for mig:
1) Børnene er uden skyld, jeg mener ikke, vi som samfund kan lade børn i Danmark blive omsorgssvigtet, uanset de ikke har lovligt ophold i Danmark.
2) Hvis vi forestiller os, de aldrig rejser hjem - så skal de bare sidde i den lejr til de dør af alderdom? Ville det ikke være mere samfundsøkonomisk rentabelt at integrere dem i samfundet, så de kan få et job og tjene penge? Det kan de ikke, hvis de har haft en forkrøblet barndom, så de vokser op og bliver psykisk knækkede voksne.


Tænker du, man skal tvangsfjerne børnene, da forældrene ikke evner at varetage børnenes behov?
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Afviste asylansøgere skal ud

Indlægaf Stars » 13. aug 2019, 12:10

Akehurst2 skrev:
Stars skrev:
Jedi skrev:Hvis man ikke opfylder kravene til at være asylansøger, så må man rejse igen. Eller acceptere at være i en lejr, hvor man og ens eventuelle børn vil få en dårlig dagligdag. Jeg har svært ved at se, at det kan være anderledes.


Det er nok især HER, kæden knækker for mig:
1) Børnene er uden skyld, jeg mener ikke, vi som samfund kan lade børn i Danmark blive omsorgssvigtet, uanset de ikke har lovligt ophold i Danmark.
2) Hvis vi forestiller os, de aldrig rejser hjem - så skal de bare sidde i den lejr til de dør af alderdom? Ville det ikke være mere samfundsøkonomisk rentabelt at integrere dem i samfundet, så de kan få et job og tjene penge? Det kan de ikke, hvis de har haft en forkrøblet barndom, så de vokser op og bliver psykisk knækkede voksne.


Mulighed 2 lyder absolut som den rigtige løsning menneskeligt set. Men hvorfor skulle afviste asylansøgere nogensinde rejse hjem hvis de får lov til at blive integreret, arbejde og blive her?

Nu var det i første omgang kun børnene, ikke de oprindeligt afvist forældre.
Selv USA behandler Dreamers (børn af ulovlige indvandrere) mere lempeligt end deres forældre.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Afviste asylansøgere skal ud

Indlægaf Stars » 13. aug 2019, 12:12

Jedi skrev:
Stars skrev:
Jedi skrev:Hvis man ikke opfylder kravene til at være asylansøger, så må man rejse igen. Eller acceptere at være i en lejr, hvor man og ens eventuelle børn vil få en dårlig dagligdag. Jeg har svært ved at se, at det kan være anderledes.


Det er nok især HER, kæden knækker for mig:
1) Børnene er uden skyld, jeg mener ikke, vi som samfund kan lade børn i Danmark blive omsorgssvigtet, uanset de ikke har lovligt ophold i Danmark.
2) Hvis vi forestiller os, de aldrig rejser hjem - så skal de bare sidde i den lejr til de dør af alderdom? Ville det ikke være mere samfundsøkonomisk rentabelt at integrere dem i samfundet, så de kan få et job og tjene penge? Det kan de ikke, hvis de har haft en forkrøblet barndom, så de vokser op og bliver psykisk knækkede voksne.


Tænker du, man skal tvangsfjerne børnene, da forældrene ikke evner at varetage børnenes behov?

Jeg tænker, det er VÆSENTLIGT billigere at skabe rammer, der gør, at børnene ikke bliver omsorgssvigtet i en grad, så det skader dem psykisk (at de kan leve en normal hverdag)
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Afviste asylansøgere skal ud

Indlægaf Pax Romana » 13. aug 2019, 13:14

Stars skrev:Jeg tænker, det er VÆSENTLIGT billigere at skabe rammer, der gør, at børnene ikke bliver omsorgssvigtet i en grad, så det skader dem psykisk (at de kan leve en normal hverdag)
Eller sidder tilbage uden håb, fremtid og uddannelse. Så risikerer vi en potentiel radikalisering af disse unge mennesker. Og starter hele møllen forfra.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Afviste asylansøgere skal ud

Indlægaf Jedi » 13. aug 2019, 13:20

Stars skrev:
Jedi skrev:
Stars skrev:
Jedi skrev:Hvis man ikke opfylder kravene til at være asylansøger, så må man rejse igen. Eller acceptere at være i en lejr, hvor man og ens eventuelle børn vil få en dårlig dagligdag. Jeg har svært ved at se, at det kan være anderledes.


Det er nok især HER, kæden knækker for mig:
1) Børnene er uden skyld, jeg mener ikke, vi som samfund kan lade børn i Danmark blive omsorgssvigtet, uanset de ikke har lovligt ophold i Danmark.
2) Hvis vi forestiller os, de aldrig rejser hjem - så skal de bare sidde i den lejr til de dør af alderdom? Ville det ikke være mere samfundsøkonomisk rentabelt at integrere dem i samfundet, så de kan få et job og tjene penge? Det kan de ikke, hvis de har haft en forkrøblet barndom, så de vokser op og bliver psykisk knækkede voksne.


Tænker du, man skal tvangsfjerne børnene, da forældrene ikke evner at varetage børnenes behov?

Jeg tænker, det er VÆSENTLIGT billigere at skabe rammer, der gør, at børnene ikke bliver omsorgssvigtet i en grad, så det skader dem psykisk (at de kan leve en normal hverdag)


Jeg er med på, at du synes, det handler om penge.
Jeg vil gerne udvide diskussionen lidt ift det, du skriver: hvis forældrenes beslutning gør, at børnene bliver udsat for omsorgssvigt i dagligdagen, mener du så at disse børn skal tvangsfjernes? Mener du, børnene skal have adgang til "samfundet" og forældrene ikke skal? Skal børnene i skole, på universitetet, etc? Hvordan laver man en social indsats i sådan et hjem, når forældrene har valgt de præmisser? Altså, jeg har svært ved at forstå, hvad du mener helt lavpraktisk.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"