Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
KasperJylland
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. nov 2018, 08:20
Kort karma: 1
Likede indlæg: 4

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf KasperJylland » 31. jul 2019, 21:44

I Danmark kan man jo blive minister, selv om man har lavet noget man i USA ville have været på en pædofil list for life for.... jeg tror, de to samfund ser meget forskelligt på det. Måske lidt for afslappet i DK og måske lidt for hårdt i USA efter min mening!
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 1. aug 2019, 00:48

13 er for ung. Man har ikke sex ved en pludselige indskydelse eller fejltagelse. Det er en velovervejet handling fra kvindens side, der har være mange skridt på vejen hvor hun kunne have genovervejet sine handlinger. Farvel med hende. Ses om 20.
0
Grab them by the pussy
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf libertá » 20. aug 2019, 22:38

Naturligvis bør lærere (m/k) ikke have sex med deres mindreårige elever.

Men 20 års fængsel er ude af proportioner. Typisk amerikansk straffeliderlighed.

2 år havde været passende. Så havde hun sikkert fået nok lærerstreg.

I øvrigt, hvis forholdet har været frivilligt, er det nok begrænset, hvor meget skade drengen har taget. Ikke at det gør det ok, hvad der er sket. Men det giver ikke så meget mening at straffe med 20 års fængsel for noget, hvor skadevirkningen nok er til at overse.
0
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf libertá » 20. aug 2019, 22:51

abcd skrev:Som mand der engang har været en 13-årig dreng, har jeg ikke rigtigt fantasi til at forestille mig at det beskrevne setup ville være noget jeg ville få ar på sjælen af. For det første var jeg liderlig omtrent hele tiden som 13-årig, og hvis en sexet lærerinde (og det er kvinden her), havde "narret" mig til sex, ville jeg tænke det var kanon. For det andet var jeg som 13-årig godt klar over at i et mand/kvinde-forhold, er det mig der har det fysiske overtag. Kvinder er allerede for en 13-årig dreng fysisk harmløse. Drengen i det her scenarie har så vidt jeg har forstået, på eget initivativ skrevet til lærerinden at han gerne ville have mere sex. Man kan ikke finde udtalelser fra drengen selv, han skærmes selvfølgelig, så det er kun udtalelser fra forældrene der er meget optagede af hans tabte uskyld, og at lærerinden skal rådne i helvede. Mit gæt er at drengen har det fint. Han fantaserer sikkert jævnligt om lærerinden når han spiller den af.

Jeg synes mest det her er et eksempel på de absurde situationer man kommer ud i når man insisterer på at alting er det samme for mænd og kvinder.


Jeg synes det er lidt dobbeltmoralsk, når folk pr. definition forudsætter, at det er mere skadeligt at have sex med en mand end med en kvinde, hvis man er meget ung.

Hvis det f.eks. er en homoseksuel dreng, kan det jo være, at han netop tænder på mænd og ikke kvinder. Og så er det måske netop hans drøm at få den bagi af en veludrustet mand. Eller selv give den, hvis han er aktiv. Hvis han er aktiv, er det reelt samme situation som hvis det var en dreng og en kvinde. Derudover er ikke al sex samleje. Det kan være en knægt, der får et blowjob. Det kan han vel nyde lige så meget, uanset om det er en mand eller kvinde, der giver det?

Der er i øvrigt også mange unge piger, der tænder på noget ældre fyre. Jeg husker da at i 7. klasse, hvor pigerne var i 14 års-alderen, så var det da fyre i 20´erne, de drømte om. Ikke os andre dengang jævnaldrende drenge.
1
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf libertá » 20. aug 2019, 22:55

debatlysten skrev:Hykleriet opstår fordi mange synes det er ok når to på 13 har sex, hvilket ville være det samme overgreb som hvis en på 22 havde frivillige sex med en på 13.

Det er hykleri, det er enten et overgrab og så er gerningsmandens alder uvedkommende eller der kan være tale om umoden frivillighed og er det er igen uagtet af alder.


Det er politisk ukorrekt at sige det, du siger herover. Men jeg er enig med dig.

Det er jo ikke alderen, der er afgørende. Men hvordan man behandler hinanden. Hvis en pige på f.eks. 14 er sammen med en jævnaldrende, er han måske klodset, febrilsk og kejtet. Og så får hun måske en dårlig oplevelse. Er fyren 21, er han måske mere erfaren og hensynsfuld, så det er slet ikke pr. definition sandt, at sex med en fyr på 21 behøver være mere skadeligt for en pige end sex med en dreng på 14.

Så hvis man vil forbyde sex med unge under 15, må man være konsekvent og sige, at de heller ikke må dyrke det med hinanden.

Når dette er sagt, så er jeg med på at forbyde sex med unge under 15. Fordi der VIL også være voksne, som hensynsløst vil udnytte 13-14 årige, hvis man legaliserede det. Dog kan man så altid diskutere, om lavalderen skal være 14, 15 eller 16. Den er jo også forskellig i forskellige lande rundt omkring.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 21. aug 2019, 06:58

libertá skrev:Så hvis man vil forbyde sex med unge under 15, må man være konsekvent og sige, at de heller ikke må dyrke det med hinanden.
Det må de da vist heller ikke så vidt jeg ved. Det er bare ikke noget der bliver straffet - men sikker overladt til de sociale myndigheder.
0
Grab them by the pussy
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf libertá » 21. aug 2019, 08:45

Artem skrev:Med hele jeres snak om alder, og hvornår man er mindreårig, og det derfor er kriminelt, der kan jeg ikke lade være med at tænke på konfirmationen der normalt foregår i 13-15 år alderen, og hvor det i gamle dage, også varslede at man træder ind i de voksnes rækker.

Jeg har selv set konfirmander der ligner unge brude, som jeg i teorien godt kunne tænde på og have sex med.
(inden jeg bliver beskyldt for alt muligt, var jeg selv 18 år før jeg havde sex første gang, og har aldrig været sammen med en under 18 år, og tænder i dag mere på en MILF end en teen.)

For mig at er der stor forskel på om de unge mennesker er kønsmodne eller ej. Og hvis de er det som 13 årige og selv har lyst til sex med en lidt ældre person, så er det ikke noget jeg reelt vil se som kriminelt. Men vil da klart foretrække at de unge mennesker venter til de er ældre med at have sex.
Det kriminelle i den omtalte sag ligger for mig se mest i at kvinden var drengens lærerinde.


Folk er lidt hykleriske nogle gange.

De samme, som bliver vildt forargede, hvis en 13-14 årig har lyst til sex med en lidt ældre person og dyrker det, har så til gengæld ingen moralske kvaler ved at bestikke mindreårige (13-14 årige) til at gå ind under Guds faner. De fleste unge, der konfirmeres, gør det da kun for penge. Fordi de prostituerer sig til Kristendommen, ved at deres forældre og pårørende bestikker dem med tusindevis af kroner og gaver i massevis.

Jeg tror det er lige så skadeligt at blive bestukket til at blive kristen som det er at dyrke sex som 13-14 årig (hvis man selv vil). Men ingen stiller her i landet spørgsmålstegn ved, om det er i orden, at forældre og pårørende bestikker børn til at sige ja til Gud.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf Dawwty » 27. aug 2019, 21:18

Vlad Kalashnikov skrev:
libertá skrev:Så hvis man vil forbyde sex med unge under 15, må man være konsekvent og sige, at de heller ikke må dyrke det med hinanden.
Det må de da vist heller ikke så vidt jeg ved. Det er bare ikke noget der bliver straffet - men sikker overladt til de sociale myndigheder.

Unge under 15 er jo under den kriminelle lavalder, derfor er der ingen straf.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"