Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf annellaII » 14. jul 2019, 06:45

https://www.bt.dk/udland/kvinde-faar-20-aars-faengsel-for-at-have-sex-med-13-aarig-elev

[quote]Skolelæreren Brittany Zamora fra den amerikanske stat Arizona kommer til at sidde bag tremmer de næste 20 år.

Det står klart, efter hun er blevet dømt for at have sex med en 13-årig dreng flere gange.

Brittany Zamora var lærer i sjette klasse i Las Brisas Academy i Goodyear.

Hun blev anholdt i marts 2018 og erkendte sin skyld i sidste måned.

Det var efter, at der blev fremlagt en stor bunke beviser mod lærerinden, heriblandt videoer.

»Zamora lokker disse drenge, får deres tillid og udnytter dem udelukkende til at udfylde sine egne seksuelle lyster. Hun udnyttede sin position til at forulempe et barn,« siger moren.

»Hun er pædofil, og det er ikke anderledes, end hvis en mand sad i hendes sted lige nu.«[/quote]


Hvad mener du om dommen?


For mig er 20 år en alt for høj straf for det skete.

Interessant for mig er den 13 årige dreng mors udtalelse »Hun er pædofil, og det er ikke anderledes, end hvis en mand sad i hendes sted lige nu.«, det har jeg slet ikke tænkt over, at kvinder også kan være pædofile, men alligevel finder jeg straffen alt for høj, og jeg formoder, at den straf ikke ville blive givet i Danmark, hvis hændelsen havde været sket i Danmark -

eller tror du en dansk dommer, ville dømme så hårdt?
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf Purple Haze » 14. jul 2019, 07:09

Når man tænker på hvad andre voldtægtsforbrydere får af straf i USA, så virker det til at være en voldsom straf. Men der er selvfølgelig skærpede omstændigheder fordi det gik udover et barn, og fordi hun var i en magtposition.

20 år er en vild straf - på den anden side er jeg for alt der enten kan virke præventivt på udøvende pædofile, eller få dem væk fra børn.
Så ved det ikke helt, hælder til at det er for meget.

Og nej, i Danmark ville hun nok højst få et par år, hvis der var mange skærpede omstændigheder.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf Madam » 14. jul 2019, 07:13

20 år lyder voldsomt, og står slet i forhold til det mænd bli'r idømt i straf, i hvert fald her til lands.
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf Tux » 14. jul 2019, 08:26

Madam skrev:20 år lyder voldsomt, og står slet i forhold til det mænd bli'r idømt i straf, i hvert fald her til lands.

En mand ville i USA have fået en mindst lige så høj straf...
0
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52046

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf fisken80 » 14. jul 2019, 08:48

annellaII skrev:https://www.bt.dk/udland/kvinde-faar-20-aars-faengsel-for-at-have-sex-med-13-aarig-elev

Skolelæreren Brittany Zamora fra den amerikanske stat Arizona kommer til at sidde bag tremmer de næste 20 år.

Det står klart, efter hun er blevet dømt for at have sex med en 13-årig dreng flere gange.

Brittany Zamora var lærer i sjette klasse i Las Brisas Academy i Goodyear.

Hun blev anholdt i marts 2018 og erkendte sin skyld i sidste måned.

Det var efter, at der blev fremlagt en stor bunke beviser mod lærerinden, heriblandt videoer.

»Zamora lokker disse drenge, får deres tillid og udnytter dem udelukkende til at udfylde sine egne seksuelle lyster. Hun udnyttede sin position til at forulempe et barn,« siger moren.

»Hun er pædofil, og det er ikke anderledes, end hvis en mand sad i hendes sted lige nu.«[/quote]


Hvad mener du om dommen?


For mig er 20 år en alt for høj straf for det skete.

Interessant for mig er den 13 årige dreng mors udtalelse »Hun er pædofil, og det er ikke anderledes, end hvis en mand sad i hendes sted lige nu.«, det har jeg slet ikke tænkt over, at kvinder også kan være pædofile, men alligevel finder jeg straffen alt for høj, og jeg formoder, at den straf ikke ville blive givet i Danmark, hvis hændelsen havde været sket i Danmark -

eller tror du en dansk dommer, ville dømme så hårdt?


Hvorfor skulle kvinder ikke kunne være pædofile?
Jeg er dog enig med dig i, at straffen virker meget høj, men generelt er dommene i USA jo væsentlig højere end i Danmark.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf annellaII » 14. jul 2019, 08:54

fisken80 skrev:
annellaII skrev:https://www.bt.dk/udland/kvinde-faar-20-aars-faengsel-for-at-have-sex-med-13-aarig-elev

Skolelæreren Brittany Zamora fra den amerikanske stat Arizona kommer til at sidde bag tremmer de næste 20 år.

Det står klart, efter hun er blevet dømt for at have sex med en 13-årig dreng flere gange.

Brittany Zamora var lærer i sjette klasse i Las Brisas Academy i Goodyear.

Hun blev anholdt i marts 2018 og erkendte sin skyld i sidste måned.

Det var efter, at der blev fremlagt en stor bunke beviser mod lærerinden, heriblandt videoer.

»Zamora lokker disse drenge, får deres tillid og udnytter dem udelukkende til at udfylde sine egne seksuelle lyster. Hun udnyttede sin position til at forulempe et barn,« siger moren.

»Hun er pædofil, og det er ikke anderledes, end hvis en mand sad i hendes sted lige nu.«[/quote]


Hvad mener du om dommen?


For mig er 20 år en alt for høj straf for det skete.

Interessant for mig er den 13 årige dreng mors udtalelse »Hun er pædofil, og det er ikke anderledes, end hvis en mand sad i hendes sted lige nu.«, det har jeg slet ikke tænkt over, at kvinder også kan være pædofile, men alligevel finder jeg straffen alt for høj, og jeg formoder, at den straf ikke ville blive givet i Danmark, hvis hændelsen havde været sket i Danmark -

eller tror du en dansk dommer, ville dømme så hårdt?


Hvorfor skulle kvinder ikke kunne være pædofile?
Jeg er dog enig med dig i, at straffen virker meget høj, men generelt er dommene i USA jo væsentlig højere end i Danmark.



Jamen selvfølgelig kan kvinder også være pædofile, jeg har bare aldrig tænkt over det, nok fordi jeg altid har hørt mest om pædofile mænd.

Ja straffe i USA er generelt langt højere end i Danmark og andre europæiske lande, men alligevel 20 år som i omtalte tilfælde, synes jeg er for høj.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf vibbsen » 14. jul 2019, 11:30

Jeg tænker faktisk "fint med mig".....Hun har udnyttet et barn som hun ovenikøbet er i en magtposition overfor. Her har jeg absolut ingen skrupler med at man bliver låst inde i lang tid. Hvis det havde været en mandlig lærer som havde haft sex med en 13 årig pige, så ville ingen have stillet spørgsmålstegn ved om det var for hård en straf...Så ville man istedet have gnedet sig i hænderne og gnækket over at svinet fik hvad han fortjente....

En dansk dommer vil aldrig dømme så hårdt. De danske straframmer er meget anderledes end de amerikanske. Og det giver dermed ikke særlig god mening at drage en sammenligning....

Men det er faktisk interessant, det der med at pædofile kvinder....For sjovt nok så tænker jeg altid selv pædofil = mand.......Kvinder der har sex med f.eks. en 12 årig = En sølle stakkel. Mænd som har sex med f.eks. en 12 årig = En mega klamt svin som skulle have skåret nosserne af.......Det er virkelig mærkeligt......Og jeg får faktisk en ret dårlig smag i munden.....For det er jo nøjagtig det samme....
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf kidkomb » 14. jul 2019, 11:39

vibbsen skrev:Jeg tænker faktisk "fint med mig".....Hun har udnyttet et barn som hun ovenikøbet er i en magtposition overfor. Her har jeg absolut ingen skrupler med at man bliver låst inde i lang tid. Hvis det havde været en mandlig lærer som havde haft sex med en 13 årig pige, så ville ingen have stillet spørgsmålstegn ved om det var for hård en straf...Så ville man istedet have gnedet sig i hænderne og gnækket over at svinet fik hvad han fortjente....

En dansk dommer vil aldrig dømme så hårdt. De danske straframmer er meget anderledes end de amerikanske. Og det giver dermed ikke særlig god mening at drage en sammenligning....

Men det er faktisk interessant, det der med at pædofile kvinder....For sjovt nok så tænker jeg altid selv pædofil = mand.......Kvinder der har sex med f.eks. en 12 årig = En sølle stakkel. Mænd som har sex med f.eks. en 12 årig = En mega klamt svin som skulle have skåret nosserne af.......Det er virkelig mærkeligt......Og jeg får faktisk en ret dårlig smag i munden.....For det er jo nøjagtig det samme....

Jeg strugglede lidt med samme tankemønster.
Men i dag fik jeg tænkt det til ende. For en 13-årig forulempet pige føler sig fremmed og beskidt i hendes egen krop og det kan jeg relatere til.
Men fordi mænds kønsdele er udenpå (den del en voksen kvinde formentlig ville bruge til at forgribe sig på drengen) så har jeg haft svært ved at få min hjerne krøllet rundt om at det kunne være lige så slemt. Selvom jeg godt ved det. Men det er den der forskel med at nogen har tvunget sig adgang og hos en pige er det, i mit hovede i hvert fald, mere invasivt. Men selvfølgelig kan en 13-årig dreng føle sig lige så fremmed og beskidt og få et elendigt forhold til sin penis også selvom det foregår uden på kroppen. Jeg aner jo ikke hvordan det er at have noget så følsomt hængende uden på kroppen. Men jeg kan godt relatere til det, nu hvor jeg har tænkt det til ende.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf paint » 14. jul 2019, 12:04

Efter metoo, er det blevet mere almindeligt kun at omtale, når mænd forgriber sig på kvinder. Alt andet, taler man ikke så meget om.

Nu er der jo nok forskel på USA og Danmark, men det er alligevel påfaldende, hvordan overgrebs tallene fordeler sig mellem kønnene.

'(AAUW 2006) on sexual harassment at colleges and universities'

62% of female college students and 61% of male college students report having been sexually harassed at their university."

De 61% mænd, hører man sjældent/aldrig om.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf Slettet bruger » 14. jul 2019, 13:09

Som mand der engang har været en 13-årig dreng, har jeg ikke rigtigt fantasi til at forestille mig at det beskrevne setup ville være noget jeg ville få ar på sjælen af. For det første var jeg liderlig omtrent hele tiden som 13-årig, og hvis en sexet lærerinde (og det er kvinden her), havde "narret" mig til sex, ville jeg tænke det var kanon. For det andet var jeg som 13-årig godt klar over at i et mand/kvinde-forhold, er det mig der har det fysiske overtag. Kvinder er allerede for en 13-årig dreng fysisk harmløse. Drengen i det her scenarie har så vidt jeg har forstået, på eget initivativ skrevet til lærerinden at han gerne ville have mere sex. Man kan ikke finde udtalelser fra drengen selv, han skærmes selvfølgelig, så det er kun udtalelser fra forældrene der er meget optagede af hans tabte uskyld, og at lærerinden skal rådne i helvede. Mit gæt er at drengen har det fint. Han fantaserer sikkert jævnligt om lærerinden når han spiller den af.

Jeg synes mest det her er et eksempel på de absurde situationer man kommer ud i når man insisterer på at alting er det samme for mænd og kvinder.
3
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf D.itsen » 14. jul 2019, 13:17

paint skrev:Efter metoo, er det blevet mere almindeligt kun at omtale, når mænd forgriber sig på kvinder. Alt andet, taler man ikke så meget om.

Nu er der jo nok forskel på USA og Danmark, men det er alligevel påfaldende, hvordan overgrebs tallene fordeler sig mellem kønnene.

'(AAUW 2006) on sexual harassment at colleges and universities'

62% of female college students and 61% of male college students report having been sexually harassed at their university."

De 61% mænd, hører man sjældent/aldrig om.

Har du et eller andet evidens for din første påstand? For jeg synes da der bliver snakket mere og mere om at mænd også kan bliver udsat for overgreb. Selvom det tit stadig bliver latterliggjort, i hvert fald hvis det er en kvinde der har gjort det
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf Wizzze » 14. jul 2019, 13:30

vibbsen skrev:Jeg tænker faktisk "fint med mig".....Hun har udnyttet et barn som hun ovenikøbet er i en magtposition overfor. Her har jeg absolut ingen skrupler med at man bliver låst inde i lang tid. Hvis det havde været en mandlig lærer som havde haft sex med en 13 årig pige, så ville ingen have stillet spørgsmålstegn ved om det var for hård en straf...Så ville man istedet have gnedet sig i hænderne og gnækket over at svinet fik hvad han fortjente....

En dansk dommer vil aldrig dømme så hårdt. De danske straframmer er meget anderledes end de amerikanske. Og det giver dermed ikke særlig god mening at drage en sammenligning....

Men det er faktisk interessant, det der med at pædofile kvinder....For sjovt nok så tænker jeg altid selv pædofil = mand.......Kvinder der har sex med f.eks. en 12 årig = En sølle stakkel. Mænd som har sex med f.eks. en 12 årig = En mega klamt svin som skulle have skåret nosserne af.......Det er virkelig mærkeligt......Og jeg får faktisk en ret dårlig smag i munden.....For det er jo nøjagtig det samme....


Jeg tænker meget på samme måde, og tænker det måske skyldes at når mænd forgriber sig på piger, er det oftest via vold/fysik/trusler, det som jeg forbinder med betegnelsen overgreb, mens at når kvinder forgriber sig på drenge, er det oftest via smiger/lokke/overtalelse, noget man nok ikke i samme grad opfatter som et overgreb? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf Jedi » 14. jul 2019, 13:57

abcd skrev:Som mand der engang har været en 13-årig dreng, har jeg ikke rigtigt fantasi til at forestille mig at det beskrevne setup ville være noget jeg ville få ar på sjælen af. For det første var jeg liderlig omtrent hele tiden som 13-årig, og hvis en sexet lærerinde (og det er kvinden her), havde "narret" mig til sex, ville jeg tænke det var kanon. For det andet var jeg som 13-årig godt klar over at i et mand/kvinde-forhold, er det mig der har det fysiske overtag. Kvinder er allerede for en 13-årig dreng fysisk harmløse. Drengen i det her scenarie har så vidt jeg har forstået, på eget initivativ skrevet til lærerinden at han gerne ville have mere sex. Man kan ikke finde udtalelser fra drengen selv, han skærmes selvfølgelig, så det er kun udtalelser fra forældrene der er meget optagede af hans tabte uskyld, og at lærerinden skal rådne i helvede. Mit gæt er at drengen har det fint. Han fantaserer sikkert jævnligt om lærerinden når han spiller den af.

Jeg synes mest det her er et eksempel på de absurde situationer man kommer ud i når man insisterer på at alting er det samme for mænd og kvinder.

Hvis det var en mandlig lærer, der havde fristet dig til sex, da du var tretten, hvordan ville din holdning så være? Altså, du skal forestile dig, at du selv gik med på den og det er andre, der melder læren for overgrebet. Læren er pæn og sexet i scenariet.
3
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf Jedi » 14. jul 2019, 14:11

LIgesom mandlige voldtægtsfanger i USA bliver hun sikkert løsladt mange år før tid.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinde får 20 års fængsel for at have sex med 13-årig elev

Indlægaf Slettet bruger » 14. jul 2019, 14:15

Jedi skrev:
abcd skrev:Som mand der engang har været en 13-årig dreng, har jeg ikke rigtigt fantasi til at forestille mig at det beskrevne setup ville være noget jeg ville få ar på sjælen af. For det første var jeg liderlig omtrent hele tiden som 13-årig, og hvis en sexet lærerinde (og det er kvinden her), havde "narret" mig til sex, ville jeg tænke det var kanon. For det andet var jeg som 13-årig godt klar over at i et mand/kvinde-forhold, er det mig der har det fysiske overtag. Kvinder er allerede for en 13-årig dreng fysisk harmløse. Drengen i det her scenarie har så vidt jeg har forstået, på eget initivativ skrevet til lærerinden at han gerne ville have mere sex. Man kan ikke finde udtalelser fra drengen selv, han skærmes selvfølgelig, så det er kun udtalelser fra forældrene der er meget optagede af hans tabte uskyld, og at lærerinden skal rådne i helvede. Mit gæt er at drengen har det fint. Han fantaserer sikkert jævnligt om lærerinden når han spiller den af.

Jeg synes mest det her er et eksempel på de absurde situationer man kommer ud i når man insisterer på at alting er det samme for mænd og kvinder.

Hvis det var en mandlig lærer, der havde fristet dig til sex, da du var tretten, hvordan ville din holdning så være? Altså, du skal forestile dig, at du selv gik med på den og det er andre, der melder læren for overgrebet. Læren er pæn og sexet i scenariet.


En mandlig lærer kunne ikke have fristet mig til sex uanset hvordan han så ud. Han kunne have taget mig med fysisk vold, men det er noget helt andet. Der er ikke fysisk vold involveret i den her sag.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"