Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Indlægaf Sangius » 12. jul 2019, 15:38

SAGA skrev:
Sangius skrev:
SAGA skrev:
Sangius skrev:
SAGA skrev:
FUTTE skrev:
SAGA skrev:Jeg synes ikke dødsstraf er en straf. De dør og så er “straffen” jo overstået.
Et stort fængsel hvor de ikke tager hensyn til menneskerettigheder. Det ville være på sin plads.
Hvor er så forskellen på dem og os?

Hvis man tænker sådan er der jo ingen der bør have en straf for noget som helst.

Kan man ikke straffe folk uden at være grusom?

Men hvorfor?
Når folk slår andre mennesker ihjel på den måde og efterfølgende sender et videoklip til familien af det, så har jeg svært ved at forstå, hvorfor.
Der er jo ingen rehabiliteringshåb for den type person, hvorfor så ikke smide folk i et hul og glemme dem.
Det er billigt og de får det rigtig træls. Det synes jeg er i nærheden af en passende straf.


Ville du gerne have det job, at arbejde med disse fanger? Hvem skal have disse jobs? Hvem skal sørge for, at de har det elendigt? Det er ækelt at behandle mennesker på den måde, uanset hvem de er. Og dem der er i stand til at behandle andre på den måde - uanset hvem de er - er ikke et hak bedre.

Ehm... Selv i de grummeste fængsler er der fængselsbetjente.
Tror du jeg personligt havde tænkt mig at grave et hul ude på marken her bag hvor jeg bor.
Det er jeg for doven til.

Jeg er ærlig talt ligeglad med din mening om min mening til det her. Det er nogle ækle personer og de fortjener ærlig talt ikke en human behandling.


Ja, og de fængselsbetjente er ofte nogle sadistiske svin, samt de har et enormt farligt job, fordi de indsatte ikke tøver et sekund med at gøre hvad de kan for at gøre skade. Det er resultatet af at behandle folk på den måde, og det kan jeg ikke forstå at man stiler efter.
7
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Indlægaf fisken80 » 13. jul 2019, 06:07

SAGA skrev:
Sangius skrev:
SAGA skrev:
Sangius skrev:
SAGA skrev:
FUTTE skrev:
SAGA skrev:Jeg synes ikke dødsstraf er en straf. De dør og så er “straffen” jo overstået.
Et stort fængsel hvor de ikke tager hensyn til menneskerettigheder. Det ville være på sin plads.
Hvor er så forskellen på dem og os?

Hvis man tænker sådan er der jo ingen der bør have en straf for noget som helst.

Kan man ikke straffe folk uden at være grusom?

Men hvorfor?
Når folk slår andre mennesker ihjel på den måde og efterfølgende sender et videoklip til familien af det, så har jeg svært ved at forstå, hvorfor.
Der er jo ingen rehabiliteringshåb for den type person, hvorfor så ikke smide folk i et hul og glemme dem.
Det er billigt og de får det rigtig træls. Det synes jeg er i nærheden af en passende straf.


Ville du gerne have det job, at arbejde med disse fanger? Hvem skal have disse jobs? Hvem skal sørge for, at de har det elendigt? Det er ækelt at behandle mennesker på den måde, uanset hvem de er. Og dem der er i stand til at behandle andre på den måde - uanset hvem de er - er ikke et hak bedre.

Ehm... Selv i de grummeste fængsler er der fængselsbetjente.
Tror du jeg personligt havde tænkt mig at grave et hul ude på marken her bag hvor jeg bor.
Det er jeg for doven til.

Jeg er ærlig talt ligeglad med din mening om min mening til det her. Det er nogle ækle personer og de fortjener ærlig talt ikke en human behandling.


Men så er du jo bare ligesom terroristerne. Så er du lige så inhuman som de er. Så er det bogstavelig talt dig, der ønsker, at deres pårørende (for det har de jo faktisk) skal gå rundt med visheden om, at deres sønner og brødre bliver mishandlet på det grusomste i et fængsel. Ligesom moderen her går rundt med visheden om deres datters mishandling. Hvordan er du så anderledes end terroisterne?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 34
Likede indlæg: 996

Re: Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Indlægaf Dane » 13. jul 2019, 07:36

Nu er i inde på det vigtigste ved straf - nemlig signalværdien overfor omverdenen.

Islamiske ekstremister adskiller sig på mange områder fra andre ekstremister ved deres kujonagtige adfærd hvor de ingen betænkeligheder har ved at bruge kvinder og børn som skjolde og derefter iføre sig burka for at slippe væk fra sine forbrydelser.

Alligevel tror jeg ikke der er den store prestige i at skære halsen over på to forsvarsløse kvinder i forhold til ex. at slå ihjel i åben kamp og derfor tror jeg heller ikke de opnår særlig høj status i fængslet.

Den rigtige straf for dette menneskelige affald ville derfor være en æresløs halshugning.

Det ville sende det helt rigtige signal til andre hjernedøde ekstremister der måske havde tænkt sig at gøre det samme.
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Indlægaf Madam » 13. jul 2019, 08:21

SAGA skrev:
fisken80 skrev:Men så er du jo bare ligesom terroristerne. Så er du lige så inhuman som de er. Så er det bogstavelig talt dig, der ønsker, at deres pårørende (for det har de jo faktisk) skal gå rundt med visheden om, at deres sønner og brødre bliver mishandlet på det grusomste i et fængsel. Ligesom moderen her går rundt med visheden om deres datters mishandling. Hvordan er du så anderledes end terroisterne?

Jeg er sikker på at de to danske kvinder ikke havde fortjent at blive straffet/dø.
Det har terrorister, der er forskellen.


Jeg kommer ikke til at ændre mening omkring straf af terrorister og andre ækle personer ;)
De er personer som ikke har fortjent at leve et værdigt liv.


Det tror jeg ikke, hverken du eller andre kan få fisken80 til at fatte... ;)
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Indlægaf fisken80 » 13. jul 2019, 08:27

Madam skrev:
SAGA skrev:
fisken80 skrev:Men så er du jo bare ligesom terroristerne. Så er du lige så inhuman som de er. Så er det bogstavelig talt dig, der ønsker, at deres pårørende (for det har de jo faktisk) skal gå rundt med visheden om, at deres sønner og brødre bliver mishandlet på det grusomste i et fængsel. Ligesom moderen her går rundt med visheden om deres datters mishandling. Hvordan er du så anderledes end terroisterne?

Jeg er sikker på at de to danske kvinder ikke havde fortjent at blive straffet/dø.
Det har terrorister, der er forskellen.


Jeg kommer ikke til at ændre mening omkring straf af terrorister og andre ækle personer ;)
De er personer som ikke har fortjent at leve et værdigt liv.


Det tror jeg ikke, hverken du eller andre kan få fisken80 til at fatte... ;)


Jeg mener ikke at jeg nogen steder har skrevet, at de ikke fortjener at blive straffet...jeg anfægter blot, at vi skal være lige så inhumane som dem.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Indlægaf LadyFox » 13. jul 2019, 08:55

SAGA skrev:Jeg synes ikke dødsstraf er en straf. De dør og så er “straffen” jo overstået.
Et stort fængsel hvor de ikke tager hensyn til menneskerettigheder. Det ville være på sin plads.

Ryger pointen så ikke lidt i at have menneskerettigheder hvis de kun skal gælde dem vi godt kan lide?
4
...
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Indlægaf annellaII » 13. jul 2019, 09:10

LadyFox skrev:
SAGA skrev:Jeg synes ikke dødsstraf er en straf. De dør og så er “straffen” jo overstået.
Et stort fængsel hvor de ikke tager hensyn til menneskerettigheder. Det ville være på sin plads.

Ryger pointen så ikke lidt i at have menneskerettigheder hvis de kun skal gælde dem vi godt kan lide?


JO! - om vi kan lide det eller ej, så har selv massemordere menneskerettigheder.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Indlægaf LadyFox » 13. jul 2019, 10:09

SAGA skrev:
LadyFox skrev:
SAGA skrev:Jeg synes ikke dødsstraf er en straf. De dør og så er “straffen” jo overstået.
Et stort fængsel hvor de ikke tager hensyn til menneskerettigheder. Det ville være på sin plads.

Ryger pointen så ikke lidt i at have menneskerettigheder hvis de kun skal gælde dem vi godt kan lide?

Jeg synes ikke den type bør have nogen rettigheder. Når man myrder et andet menneske på den måde, så burde menneskerettighederne bortfalde.

Men hvorfor så have menneskerettigheder?
1
...
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Indlægaf fisken80 » 13. jul 2019, 10:10

SAGA skrev:
LadyFox skrev:
SAGA skrev:Jeg synes ikke dødsstraf er en straf. De dør og så er “straffen” jo overstået.
Et stort fængsel hvor de ikke tager hensyn til menneskerettigheder. Det ville være på sin plads.

Ryger pointen så ikke lidt i at have menneskerettigheder hvis de kun skal gælde dem vi godt kan lide?

Jeg synes ikke den type bør have nogen rettigheder. Når man myrder et andet menneske på den måde, så burde menneskerettighederne bortfalde.


Så svaret er ja, menneskerettigheder skal kun gælde dem vi godt kan lide.

Det er den slags, der fører til - fanatisme og terror.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 34
Likede indlæg: 996

Re: Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Indlægaf Dane » 13. jul 2019, 10:18

LadyFox skrev:
SAGA skrev:
LadyFox skrev:
SAGA skrev:Jeg synes ikke dødsstraf er en straf. De dør og så er “straffen” jo overstået.
Et stort fængsel hvor de ikke tager hensyn til menneskerettigheder. Det ville være på sin plads.

Ryger pointen så ikke lidt i at have menneskerettigheder hvis de kun skal gælde dem vi godt kan lide?

Jeg synes ikke den type bør have nogen rettigheder. Når man myrder et andet menneske på den måde, så burde menneskerettighederne bortfalde.

Men hvorfor så have menneskerettigheder?


Menneskerettigheder er forbeholdt mennesker der opfører sig menneskeligt :)
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Indlægaf fisken80 » 13. jul 2019, 10:56

Dane skrev:
LadyFox skrev:
SAGA skrev:
LadyFox skrev:
SAGA skrev:Jeg synes ikke dødsstraf er en straf. De dør og så er “straffen” jo overstået.
Et stort fængsel hvor de ikke tager hensyn til menneskerettigheder. Det ville være på sin plads.

Ryger pointen så ikke lidt i at have menneskerettigheder hvis de kun skal gælde dem vi godt kan lide?

Jeg synes ikke den type bør have nogen rettigheder. Når man myrder et andet menneske på den måde, så burde menneskerettighederne bortfalde.

Men hvorfor så have menneskerettigheder?


Menneskerettigheder er forbeholdt mennesker der opfører sig menneskeligt :)


Øh nej.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Indlægaf Pølsemix » 13. jul 2019, 13:49

Dane skrev:Nu er i inde på det vigtigste ved straf - nemlig signalværdien overfor omverdenen.

Islamiske ekstremister adskiller sig på mange områder fra andre ekstremister ved deres kujonagtige adfærd hvor de ingen betænkeligheder har ved at bruge kvinder og børn som skjolde og derefter iføre sig burka for at slippe væk fra sine forbrydelser.

Alligevel tror jeg ikke der er den store prestige i at skære halsen over på to forsvarsløse kvinder i forhold til ex. at slå ihjel i åben kamp og derfor tror jeg heller ikke de opnår særlig høj status i fængslet.

Den rigtige straf for dette menneskelige affald ville derfor være en æresløs halshugning.

Det ville sende det helt rigtige signal til andre hjernedøde ekstremister der måske havde tænkt sig at gøre det samme.

Så gør man dem da bare til martyrer, det er da ingen måde i vores interesse.
2
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Indlægaf Pølsemix » 13. jul 2019, 14:03

Jedi skrev:
Hvordan kan du gøre dig til talsmand for, hvad der vil være bedst for moderen til kvinden, der fik skåret hovedet af med en hobbykniv?

Ved at anerkende moderens følelser, men også erkende at det ikke kan stå alene. Det er i et retssamfunds interesse at hæve sig over den umiddelbare lyst til hævn.
4
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Indlægaf Sangius » 13. jul 2019, 15:31

SAGA skrev:.


Jeg har heller ikke noget til overs for sådanne mennesker. Jeg opponerer ikke nødvendigvis mod grusomme straffe af hensyn til den, som skal straffes. Jeg gør det af hensyn til samfundet.
Har du nogensinde set dokumentarer eller lignende, som afbilleder tilstandene i amerikanske fængsler?
Hvor fængselbetjente kan udøve alverdens vold mod de indsatte uden videre konsekvens, og hvor de indsatte kan voldtage, tæske og myrde hinanden. Der forekommer "prison riots", hvor de indsatte går amok, og der dør ofte mange ansatte til følge.
Tænk at drive sådan er sted. Hvor du "lovligt" kan få lov at behandle andre mennesker grusomt. Ville du selv bo i nærheden af sådan er sted? Have en af deres ansatte som nabo, måske?
Når du skaber sådan et sted, skaber du samtidig et slaraffenland for psykopater der leder efter job.
Jobbet i sig selv er dødsens farligt, og de ansatte som ikke er psykopater lever i frygt og overhængende fare.
Et sådan er sted vil også altid, altid huse risikoen for at et indsat er uskyldig.

Skal frygtelige mennesker som disse terrorister virkelig være skyld i, at vi skaber sådanne steder? Det synes jeg ikke.

Jeg ville være galoperende utryg ved at vide, at vi behandlede folk sådan her i landet.
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Terrordræbte Louisas mor i brev til retten: Giv dem dødsstraf

Indlægaf fisken80 » 13. jul 2019, 15:55

SAGA skrev:
Sangius skrev:
SAGA skrev:.


Jeg har heller ikke noget til overs for sådanne mennesker. Jeg opponerer ikke nødvendigvis mod grusomme straffe af hensyn til den, som skal straffes. Jeg gør det af hensyn til samfundet.
Har du nogensinde set dokumentarer eller lignende, som afbilleder tilstandene i amerikanske fængsler?
Hvor fængselbetjente kan udøve alverdens vold mod de indsatte uden videre konsekvens, og hvor de indsatte kan voldtage, tæske og myrde hinanden. Der forekommer "prison riots", hvor de indsatte går amok, og der dør ofte mange ansatte til følge.
Tænk at drive sådan er sted. Hvor du "lovligt" kan få lov at behandle andre mennesker grusomt. Ville du selv bo i nærheden af sådan er sted? Have en af deres ansatte som nabo, måske?
Når du skaber sådan et sted, skaber du samtidig et slaraffenland for psykopater der leder efter job.
Jobbet i sig selv er dødsens farligt, og de ansatte som ikke er psykopater lever i frygt og overhængende fare.
Et sådan er sted vil også altid, altid huse risikoen for at et indsat er uskyldig.

Skal frygtelige mennesker som disse terrorister virkelig være skyld i, at vi skaber sådanne steder? Det synes jeg ikke.

Jeg ville være galoperende utryg ved at vide, at vi behandlede folk sådan her i landet.

Ja, jeg har set mange og som tidligere sagt. Jeg er ligeglad. Jeg er fløjtende ligeglad med, hvordan morderer, voldtægtsforbrydere og den type behandles.

Det er jo også fuldstændig ligemeget, hvad jeg mener om det. Det kommer jo ikke til at ske her i landet så slap du bare af ;)


Jamen så kan vi da være ligeglade...

Og du mener jo tydeligvis, at det kan være lige meget med menneskerettighederne. Det ligger sådan set ret implicit i, at du ikke mener de skal gælde for alle, men kun for dem vi godt kan lide.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"