Papegøjesnak...?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8734
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf Artem » 17. jun 2019, 22:30

Falstria skrev:
Artem skrev:
Kort sagt kræver en 70% reduktion en revolution, der kræver teknologi der endnu ikke findes. Som skal opfindes og udbredes på 11 år for at vi kan opnå målet. Det kan ganske simpelt ikke lade sig gøre i praksis. Med mindre at man vil aflive 70% af jordens befolkning. For overbefolkning er reelt det største problem.


Det kræver massiv global opvarmning, så vi ikke skal fyre så meget om vinteren.

Vi bruger ikke ret meget energi på varme, det meste er jo faktisk spildenergi vi bruger der.

Hvis man ser på lagkagen her under fra DST. Hvor skal de 70% findes?
Husholdningerne er jo nærmest ligegyldige. Men ok de kommer ned på 3% Resten er Erhverv der allerede er meget effektive og ikke kan komme ret meget længere ned.
Ja og så er der den internationale transport der udgør den største del med skibe, fly og lastbiler. Skal vi stoppe med at købe og sælge varer? For det kan jo ikke lade sig gøre at få skibe, fly og lastbiler til at udlede 70% mindre co2 på 11 år. Med mindre vi går over til sejlskibe, sammen med ingen fly og kun få lastbiler.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Artem 18. jun 2019, 09:33, rettet i alt 1 gang.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8734
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf Artem » 17. jun 2019, 22:33

paint skrev:Lars Løkke, lovede i sin åbningstale i Folketinget 2018, at der i 2030 skulle køre 1 mio el-biler i Danmark. Nogle fra Ingeniøren.dk, har regnet sig frem til, at hvis det skal holde, skal der opsættes 250 ladestandere om dagen, fra nu af (også lørdage og søndage, juleaften osv. - kort 365 dage om året))

Det kommer næppe til at blive til virkelighed.

Det er trods alt under 3 styk om dagen pr kommune. Det kunne nu sagtens lade sig gøre.
Problemet er mere for alle de folk som bor i lejlighed og skal lade deres bil nede på gaden. Skal vores gader plastres til i ladestandere?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf paint » 17. jun 2019, 22:40

Artem skrev:
paint skrev:Lars Løkke, lovede i sin åbningstale i Folketinget 2018, at der i 2030 skulle køre 1 mio el-biler i Danmark. Nogle fra Ingeniøren.dk, har regnet sig frem til, at hvis det skal holde, skal der opsættes 250 ladestandere om dagen, fra nu af (også lørdage og søndage, juleaften osv. - kort sagt 365 dage om året))

Det kommer næppe til at blive til virkelighed.

Det er trods alt under 3 styk om dagen pr kommune. Det kunne nu sagtens lade sig gøre.
Problemet er mere for alle de folk som bor i lejlighed og skal lade deres bil nede på gaden. Skal vores gader plastres til i ladestandere?


Indtil videre, har man slet ikke de 860.000 ladestanderne der kræves (250 om dagen i 11 år). Man har heller ikke gravet kabler ned til disse standere, som kan bære dette enorme strømforbrug. Hvad man skal stille op med de brugte batterier, er der heller ingen der ved.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8734
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf Artem » 17. jun 2019, 23:15

paint skrev:
Artem skrev:
paint skrev:Lars Løkke, lovede i sin åbningstale i Folketinget 2018, at der i 2030 skulle køre 1 mio el-biler i Danmark. Nogle fra Ingeniøren.dk, har regnet sig frem til, at hvis det skal holde, skal der opsættes 250 ladestandere om dagen, fra nu af (også lørdage og søndage, juleaften osv. - kort sagt 365 dage om året))

Det kommer næppe til at blive til virkelighed.

Det er trods alt under 3 styk om dagen pr kommune. Det kunne nu sagtens lade sig gøre.
Problemet er mere for alle de folk som bor i lejlighed og skal lade deres bil nede på gaden. Skal vores gader plastres til i ladestandere?


Indtil videre, har man slet ikke de 860.000 ladestanderne der kræves (250 om dagen i 11 år). Man har heller ikke gravet kabler ned til disse standere, som kan bære dette enorme strømforbrug. Hvad man skal stille op med de brugte batterier, er der heller ingen der ved.

Jeg er helt med på at det vil være en meget stor opgave og der er i forvejen mangel på elektrikere som skal udføre arbejdet.

Generelt mener jeg at alt snakken om elbiler er forfejlet. For det virker som om at en del politikere osv tror at det er nok at vi alle skifter til elbiler.
Men de private biler udleder jo nærmest intet co2 i det samlede regnskab. Så om den udledning bliver halveret ved at vi overgår fra en gennemsnitlig effektiv bil med forbrændingsmotor til en elbil. Er i praksis nærmest ligegyldig når vi taler om klima.
Er mere for nærmiljøet i storbyerne at det vil være en fordel. Forudsat at der ikke stadig kører en masser busser og lastbiler rundt på diesel. Da deres udledning er meget større.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf Madam » 18. jun 2019, 08:21

Fint, at der her anskueliggøres, for dem der ikke kan gennemskue det, at den klimareduktion slet ikke kan lade sig gøre, af dem der har indsigt i det.

Har altid selv tvivlet, så ordet klima****** er vist særdeles relevant. :)
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf deliciouscookie » 18. jun 2019, 15:01

Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:Så længe vi sætte målet til 70% co2 reduktion, så kan jeg leve med resten :)


Har du så regnet ud hvad DU skal gøre for at reducere 70% for dit eget vedkommende?
Hvad det evt. kommer til at koste dig, hvilke ting der skal investeres i for at du kommer i mål?

:)


Ja, køre mest på cykel, min bil er hybrid og den næste bliver ren el. Køber danske vare når jeg handler ind så vidt muligt, rejser meget sjældent osv osv.

Men for at spare 70% er det ikke nok at forbrugeren spare, det skal også ske i landbruget og industrien, og især den tunge transport sektor. Dvs. skibe, tog, busser og lastbiler. Men altså også industrien og landbruget (nej jeg høre ikke til de tosser som tror at 50% reduktion af dansk svineproduktion er godt, det skal ses i helhed). Men samlet set er det bedre at spise minder kød, så det reducere jeg også på (ps: Svinekød og kylling er bedre end oksekød, så skifter også mere af det røde kød til det lyse).
0
make cookies not war
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf deliciouscookie » 18. jun 2019, 17:29

Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:Så længe vi sætte målet til 70% co2 reduktion, så kan jeg leve med resten :)


Har du så regnet ud hvad DU skal gøre for at reducere 70% for dit eget vedkommende?
Hvad det evt. kommer til at koste dig, hvilke ting der skal investeres i for at du kommer i mål?

:)


Ja, køre mest på cykel, min bil er hybrid og den næste bliver ren el. Køber danske vare når jeg handler ind så vidt muligt, rejser meget sjældent osv osv.

Men for at spare 70% er det ikke nok at forbrugeren spare, det skal også ske i landbruget og industrien, og især den tunge transport sektor. Dvs. skibe, tog, busser og lastbiler. Men altså også industrien og landbruget (nej jeg høre ikke til de tosser som tror at 50% reduktion af dansk svineproduktion er godt, det skal ses i helhed). Men samlet set er det bedre at spise minder kød, så det reducere jeg også på (ps: Svinekød og kylling er bedre end oksekød, så skifter også mere af det røde kød til det lyse).


Som jeg skrev til en anden, så er DU nødt til at finde 70% som du kan skære fra, ellers er der en anden der skal skære endnu mere end 70%

Det samme med de forskellige erhverv jo, hvis ikke det ene erhverv kan skære 70%, så skal et andet erhverv skære mere end 70%

Det er naturligvis svært at spare CO2 på sin transport når man cykler, men så er det noget andet der skal til...
Så er det man må tage kolde bade, spise kold mad, vaske tøj i koldt vand, begrænse sit forbrug af tv, droppe netflix, internet og skifte smartphone ud med en gammeldags mobil uden farveskærm, eller evt. helt droppe mobil telefon og gå tilbage til fastnet telefoni.


Nej nej nej, CO2 udledning er skævt fordelt når det gælder udledning, derfor vil det også gælde besparelsen af sammen. Ligesom med SKAT, når man sætte skatten 1% ned, så får de som tjen mange penge mere ud af nedsættelsen i forhold til dem som tjener mindre. Det omvendte er også gællende og derfor også når det gælder udledning af CO2.

Forbrugerne står ikke selv for en udledning som gør at vi kan når de 70% selvom vi levede i jordhuler. Det er primært industrien, transportsektoren samt landbruget i den rækkefølge, som står for næste al CO2 udledningen, set som forholdstal. Som en enkel forbruger så er det altså ikke 70% reduktion.

Det store reduktioner kommer af de samfundsmæssige ændringer og ikke kun af de enkelte valg. Men derfor skal vi som enkelt personer også gøre vores del i vores livsstil.

Samlet set står Danmark for kun 1% af den globale udledning, så vi er under alle omstændigheder prisgivet resten af verdenssamfundet.
2
make cookies not war
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8734
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf Artem » 18. jun 2019, 17:58

deliciouscookie skrev:
Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:Så længe vi sætte målet til 70% co2 reduktion, så kan jeg leve med resten :)


Har du så regnet ud hvad DU skal gøre for at reducere 70% for dit eget vedkommende?
Hvad det evt. kommer til at koste dig, hvilke ting der skal investeres i for at du kommer i mål?

:)


Ja, køre mest på cykel, min bil er hybrid og den næste bliver ren el. Køber danske vare når jeg handler ind så vidt muligt, rejser meget sjældent osv osv.

Men for at spare 70% er det ikke nok at forbrugeren spare, det skal også ske i landbruget og industrien, og især den tunge transport sektor. Dvs. skibe, tog, busser og lastbiler. Men altså også industrien og landbruget (nej jeg høre ikke til de tosser som tror at 50% reduktion af dansk svineproduktion er godt, det skal ses i helhed). Men samlet set er det bedre at spise minder kød, så det reducere jeg også på (ps: Svinekød og kylling er bedre end oksekød, så skifter også mere af det røde kød til det lyse).


Som jeg skrev til en anden, så er DU nødt til at finde 70% som du kan skære fra, ellers er der en anden der skal skære endnu mere end 70%

Det samme med de forskellige erhverv jo, hvis ikke det ene erhverv kan skære 70%, så skal et andet erhverv skære mere end 70%

Det er naturligvis svært at spare CO2 på sin transport når man cykler, men så er det noget andet der skal til...
Så er det man må tage kolde bade, spise kold mad, vaske tøj i koldt vand, begrænse sit forbrug af tv, droppe netflix, internet og skifte smartphone ud med en gammeldags mobil uden farveskærm, eller evt. helt droppe mobil telefon og gå tilbage til fastnet telefoni.


Nej nej nej, CO2 udledning er skævt fordelt når det gælder udledning, derfor vil det også gælde besparelsen af sammen. Ligesom med SKAT, når man sætte skatten 1% ned, så får de som tjen mange penge mere ud af nedsættelsen i forhold til dem som tjener mindre. Det omvendte er også gællende og derfor også når det gælder udledning af CO2.

Forbrugerne står ikke selv for en udledning som gør at vi kan når de 70% selvom vi levede i jordhuler. Det er primært industrien, transportsektoren samt landbruget i den rækkefølge, som står for næste al CO2 udledningen, set som forholdstal. Som en enkel forbruger så er det altså ikke 70% reduktion.

Det store reduktioner kommer af de samfundsmæssige ændringer og ikke kun af de enkelte valg. Men derfor skal vi som enkelt personer også gøre vores del i vores livsstil.

Samlet set står Danmark for kun 1% af den globale udledning, så vi er under alle omstændigheder prisgivet resten af verdenssamfundet.

Du har ret i det markerede, men vi eksportere jo største delen af vores produktion. Hvorfor at ikke given den store effekt at vi køber mindre her i landet. Ja og hvordan skal de mindske udledningen i produktionen? For hvis de kan bruge mindre energi osv, så er de jo allerede meget motiverede for det i dag, da det er en stor udgift.
Men da verdens befolkning bliver ved med at stige vil der stadig være brug for vores landbrugsvarer, metaldele, medicin osv. Ja og de ting skal stadig fragtes ud i verden med lastbiler og skibe. Mens vi selv køber billigt tøj fra Kina osv.

Kan virkelig ikke se hvordan det skal ændre sig med mindre at vi lukker danmark helt ned og vi netop gør os til at leve i jordhuler.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf deliciouscookie » 18. jun 2019, 18:21

Artem skrev:
deliciouscookie skrev:
Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:Så længe vi sætte målet til 70% co2 reduktion, så kan jeg leve med resten :)


Har du så regnet ud hvad DU skal gøre for at reducere 70% for dit eget vedkommende?
Hvad det evt. kommer til at koste dig, hvilke ting der skal investeres i for at du kommer i mål?

:)


Ja, køre mest på cykel, min bil er hybrid og den næste bliver ren el. Køber danske vare når jeg handler ind så vidt muligt, rejser meget sjældent osv osv.

Men for at spare 70% er det ikke nok at forbrugeren spare, det skal også ske i landbruget og industrien, og især den tunge transport sektor. Dvs. skibe, tog, busser og lastbiler. Men altså også industrien og landbruget (nej jeg høre ikke til de tosser som tror at 50% reduktion af dansk svineproduktion er godt, det skal ses i helhed). Men samlet set er det bedre at spise minder kød, så det reducere jeg også på (ps: Svinekød og kylling er bedre end oksekød, så skifter også mere af det røde kød til det lyse).


Som jeg skrev til en anden, så er DU nødt til at finde 70% som du kan skære fra, ellers er der en anden der skal skære endnu mere end 70%

Det samme med de forskellige erhverv jo, hvis ikke det ene erhverv kan skære 70%, så skal et andet erhverv skære mere end 70%

Det er naturligvis svært at spare CO2 på sin transport når man cykler, men så er det noget andet der skal til...
Så er det man må tage kolde bade, spise kold mad, vaske tøj i koldt vand, begrænse sit forbrug af tv, droppe netflix, internet og skifte smartphone ud med en gammeldags mobil uden farveskærm, eller evt. helt droppe mobil telefon og gå tilbage til fastnet telefoni.


Nej nej nej, CO2 udledning er skævt fordelt når det gælder udledning, derfor vil det også gælde besparelsen af sammen. Ligesom med SKAT, når man sætte skatten 1% ned, så får de som tjen mange penge mere ud af nedsættelsen i forhold til dem som tjener mindre. Det omvendte er også gællende og derfor også når det gælder udledning af CO2.

Forbrugerne står ikke selv for en udledning som gør at vi kan når de 70% selvom vi levede i jordhuler. Det er primært industrien, transportsektoren samt landbruget i den rækkefølge, som står for næste al CO2 udledningen, set som forholdstal. Som en enkel forbruger så er det altså ikke 70% reduktion.

Det store reduktioner kommer af de samfundsmæssige ændringer og ikke kun af de enkelte valg. Men derfor skal vi som enkelt personer også gøre vores del i vores livsstil.

Samlet set står Danmark for kun 1% af den globale udledning, så vi er under alle omstændigheder prisgivet resten af verdenssamfundet.

Du har ret i det markerede, men vi eksportere jo største delen af vores produktion. Hvorfor at ikke given den store effekt at vi køber mindre her i landet. Ja og hvordan skal de mindske udledningen i produktionen? For hvis de kan bruge mindre energi osv, så er de jo allerede meget motiverede for det i dag, da det er en stor udgift.
Men da verdens befolkning bliver ved med at stige vil der stadig være brug for vores landbrugsvarer, metaldele, medicin osv. Ja og de ting skal stadig fragtes ud i verden med lastbiler og skibe. Mens vi selv køber billigt tøj fra Kina osv.

Kan virkelig ikke se hvordan det skal ændre sig med mindre at vi lukker danmark helt ned og vi netop gør os til at leve i jordhuler.


Det kan ikke ændres af DK alene og ikke på en kort periode af eks. 10 år, men både fly og skibe kan elektrificeres ved brændselscelle teknologi (eks. brint men der er også andre muligheder som ikke inkl. batterier).

Generelt skal vi køber mest muligt af Danske produkter, fordi det mindsker transporten og dermed CO2. Vi lever jo af eksport og da vi i forvejen producerer rimelig CO2 venligt, så skal vi fortsætte med at eksporterer og i stedet udvikle bedre teknologier til den transporten.

Industrien kan mindske CO2 ved at gå fra fossil energiforbrug til el, og den el de bruger skal så være grøn. Meget af det afhænger igen af tilgængeligheden af grøn energi og teknologier som skal eksistere, så industrien selv kan kun gøre så meget. Det samme gælder landbruget, derfor er det at udtage den dårligste jord, den bedste mulighed for at reducerer landbrugs udledning og samtidige beskytte de jorde omkring vores grundvand.

Det vigtigste er dog de små forbedring ved god omtanke og kreative ideer, så skal teknologien klarer resten - og hvis ikke, så er vi fucked.
0
make cookies not war
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8734
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf Artem » 18. jun 2019, 20:39

deliciouscookie skrev:Det kan ikke ændres af DK alene og ikke på en kort periode af eks. 10 år, men både fly og skibe kan elektrificeres ved brændselscelle teknologi (eks. brint men der er også andre muligheder som ikke inkl. batterier).

Generelt skal vi køber mest muligt af Danske produkter, fordi det mindsker transporten og dermed CO2. Vi lever jo af eksport og da vi i forvejen producerer rimelig CO2 venligt, så skal vi fortsætte med at eksporterer og i stedet udvikle bedre teknologier til den transporten.

Industrien kan mindske CO2 ved at gå fra fossil energiforbrug til el, og den el de bruger skal så være grøn. Meget af det afhænger igen af tilgængeligheden af grøn energi og teknologier som skal eksistere, så industrien selv kan kun gøre så meget. Det samme gælder landbruget, derfor er det at udtage den dårligste jord, den bedste mulighed for at reducerer landbrugs udledning og samtidige beskytte de jorde omkring vores grundvand.

Det vigtigste er dog de små forbedring ved god omtanke og kreative ideer, så skal teknologien klarer resten - og hvis ikke, så er vi fucked.

Det kan netop ikke klares af danmark alene, hvorfor jeg synes det er skørt at vi skal have mere ambitiøse mål end EU har sat.
Og som du siger kan det ikke lade sig gøre på en kort periode på 10 år. Ja ikke en gang de 40%

Håber de folk der taler om de høje procenter og har magt til at vedtage dem ved hvad de reelt taler om? Eller vælger at sætte de procenter så højt ud fra en forventning om at det vil motivere nogle til en udvikling hen imod det, mens de godt er klar over at det ikke kommer til at ske på de 10 år.
Hvor den realistiske reduktion frem til 2030 nærmere er 10-20%

For mig at se er det største problem befolkningstilvæksten. Det er der bare ikke rigtig nogle der taler om.
Det er lige kommet frem i dag at man i 2050 regner med at der næsten er 10 mia mennesker på jorden. Jeg husker stadig fra min skoletid i 80'erne da jeg lærte at der var 5 mia mennesker på jorden. (idag er tallet 7,5 mia.)
Er helt klar over at den største befolkningstilvækst sker i fattige lande og de ikke forbruger lige så meget som vi gør i de rige lande. Men alle mennesker skal trods alt have mad, og det betyder også at middelklassen der har bil osv, også bliver meget større.
Ved ikke om et barn politik er den rigtige løsning. Men for mig at se er det største problem at vi er for mange mennesker på denne jord. Hvor tallet skal ned.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf paint » 19. jun 2019, 09:33

Det er Danmarks samlede CO2 aftryk, der skal reduceres. Det er ikke Fru. Hansen på første sal, der ikke længere kan lune tebollerne på den sin elektriske brødrister.

Danske containerskibe i udlandet, der blandt andre internationalle transportformer står for 42 procent af vores samlede udledning af drivhusgasser, skal reduceres. Mærsk har meldt ud, at de vil være CO2 neutrale i 2050.

Inden for de danske grænser er det landbrug, skovbrug, fiskeri og råstofudvinding, der udleder de største mængder drivhusgasser - 16 procent stammer herfra.

Forsyningsvirksomheder står for 13 procent af udslippet

Danske husholdninger udgør 9%
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf deliciouscookie » 19. jun 2019, 18:40

Falstria skrev:
paint skrev:Det er Danmarks samlede CO2 aftryk, der skal reduceres. Det er ikke Fru. Hansen på første sal, der ikke længere kan lune tebollerne på den sin elektriske brødrister.

Danske containerskibe i udlandet, der blandt andre internationalle transportformer står for 42 procent af vores samlede udledning af drivhusgasser, skal reduceres. Mærsk har meldt ud, at de vil være CO2 neutrale i 2050.

Inden for de danske grænser er det landbrug, skovbrug, fiskeri og råstofudvinding, der udleder de største mængder drivhusgasser - 16 procent stammer herfra.

Forsyningsvirksomheder står for 13 procent af udslippet

Danske husholdninger udgør 9%


Jo det er også fru Hansens teboller det handler om.

International transport tæller ikke med i FN's klimakonvention, de 70% skal findes på resten.

Dvs. husholdninger ikke blot vægter 9%, men istedet 16%
Dertil så er indbyggernes udledning jo andet og mere end bare det som foregår i husholdningen.
Der udledes også noget på indbyggernes vejne, når der drives hospitaler og skoler.

Den gennemsnitlige indbygger udleder 19 ton CO2-ækvivalenter.
Der skal skæres 70% af de 19 ton.
Hvis ikke indbyggerne løfter deres andel, så skal erhvevslivet skære mere end 70%.

Dvs. næste gang du går til frisør, så er der slukket for lyset og håret bliver skyllet i koldt vand. For frisøren skal så skære mere end 70%.

Billede


Som sagt så kan vi ikke nå målende med livsstilsomlægninger alene, det derfor 100% grøn egeri er en vigtigt vej frem. Så strømmen er grøn, så kan vi omlægge så meget at vores forbrug som muligt til strøm og så køre vi derud af. Men det er jo stadig meget som ikke kan løses ved grøn strøm.

Og klimatosser som Uffe Elbæk som ikke fatter noget og som bare kommer med ideer uden reelt indhold, skal man holde sig fra. Eks. så nytter det ikke at reducer dansk landbrug til kun at producerer grønsager, med minder du kan tvinge alle mennesker i både Danmark og udlandet til at blive vegetarer og her kan jeg personligt godt sige fra klimaforandringer eller ej, så vil jeg stadig spis kød omend i mindre mængder og større andel af det lyse kød (vi producerer i øvrigt meget at netop det lyse kød - gris og kylling, som det bedte kød at spise rent CO2 mæssig). Du får heller ikke alle mennesker til at lade være med at flyve eller på andre måder udlede. Men det skal ikke afholder fra at gør lidt hver især, som det passer ind i vores liv, dermed kan vi sammen også spare nogle procenter af den vej.

Men det store kommer ikke fra forbrugernes eget valg, ved ændret livsstil.
0
make cookies not war
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf FruitFly » 20. jun 2019, 05:34

Falstria skrev:Du vil måske føle at du som synes du ikke udleder meget, rammes forholdsmæssigt hårdt hvis du skal skære 70%
NEWSFLASH, det er DÉN situation hele vores land befinder sig i

Dét er jeg klar over og det har jeg det fint med!

Nu skal vi bare lige have de radikale ned fra træet...

...og nu er det vist også ved at være slut med papegøjesnakken ;)
0
#Klimatosse
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf deliciouscookie » 20. jun 2019, 15:40

Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:Som sagt så kan vi ikke nå målende med livsstilsomlægninger alene, det derfor 100% grøn egeri er en vigtigt vej frem. Så strømmen er grøn, så kan vi omlægge så meget at vores forbrug som muligt til strøm og så køre vi derud af. Men det er jo stadig meget som ikke kan løses ved grøn strøm.

Og klimatosser som Uffe Elbæk som ikke fatter noget og som bare kommer med ideer uden reelt indhold, skal man holde sig fra. Eks. så nytter det ikke at reducer dansk landbrug til kun at producerer grønsager, med minder du kan tvinge alle mennesker i både Danmark og udlandet til at blive vegetarer og her kan jeg personligt godt sige fra klimaforandringer eller ej, så vil jeg stadig spis kød omend i mindre mængder og større andel af det lyse kød (vi producerer i øvrigt meget at netop det lyse kød - gris og kylling, som det bedte kød at spise rent CO2 mæssig). Du får heller ikke alle mennesker til at lade være med at flyve eller på andre måder udlede. Men det skal ikke afholder fra at gør lidt hver især, som det passer ind i vores liv, dermed kan vi sammen også spare nogle procenter af den vej.

Men det store kommer ikke fra forbrugernes eget valg, ved ændret livsstil.


Har du skiftet holdning siden du skrev dette:
deliciouscookie skrev:Så længe vi sætte målet til 70% co2 reduktion, så kan jeg leve med resten :)


Nej nu taler vi om hvad vi kan gøre for at nå frem imod målet.
0
make cookies not war
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf FruitFly » 20. jun 2019, 21:31

Falstria skrev:Godt, er du så kommet i tanke om hvad du kan gøre, som du ikke allerede gør nu, som kan mere end halvere din nuværende udledning?

Jeg kan ikke tale for deliciouscookie, men det JEG gør er at stemme på de politikere, der er allermest ambitiøse på klimaets vegne og så tager vi den derfra.

Hvad gør du?
0
#Klimatosse

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"