Papegøjesnak...?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Papegøjesnak...?

Indlægaf Madam » 17. jun 2019, 06:42

..."og præsten holdt en tale og sagde ingenting", ja det passer vist udmærket på regeringsforhandlingerne p.t., hvor de vader ud og ind af døren på Borgen og gi'r interview til de sultne journalister med jævne mellemrum. :)

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... er/7675044

"De snakker og snakker. Men de siger ingenting.

Hvad sker der egentlig inde i Landstingssalen, hvor Mette Frederiksen (S) i disse dage forsøger at danne en ny regering og sikre opbakning til den hos de øvrige røde partier?

Vi aner det faktisk ikke rigtig.

For udover at opliste de overordnede punkter på dagsordenen strækker de røde partiledere sig nemlig for tiden til det yderste for at tale så meget i cirkler, at politikinteresserede danskere efterlades komplet rundtossede foran fjernsynsskærmene.

Også i går, hvor forhandlingerne handlede om udlændinge, klima og økonomi, var der godt gang i tomgangssnakken.

- Det er lidt ligesom, når man bygger Lego sammen med sine børn. For hver dag, der går, får vi sat flere og flere brikker på det hus, der begynder at vise sig, lød det eksempelvis fra S-formand Mette Frederiksen efter dagens møder.

Ifølge Henrik Qvortrup er politikerne eksperter i at sige ting som ovenstående, der lyder flot, men som reelt ikke røber en eneste konkret detalje

Ekstra Bladet har bedt vores politiske kommentator om at vurdere otte af de mest forvirrende eller intetsigende formuleringer fra den sidste uges forhandlinger."


Ja, hvordan det lander, kan vi kun gisne om, og mon ikke partierne trods alt er for forskellige til at sidde i regering sammen???

Jeg hælder mest til en socialdemokratisk mindretalsregering, hvad er jeres bud?!
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf Misantropen » 17. jun 2019, 07:05

Skulle de livetransmittere hvert øjeblik af forhandlingerne?

Et eller andet skal politikerne jo sige til journalisterne. Nogle gange tror jeg de kunne sige hvad som helst. Journalisterne angriber dem som gribbe uanset og alle har hver deres analyse af udtalelserne der skal høres.

Jeg har intet bud på en regering og ærlig talt er jeg p.t. også lidt ligeglad med udfaldet. Jeg er tilfreds med valgresultatet så jeg er fortrøstningsfuld, men jeg har ingen konkrete ønsker til hvordan regeringen skal sammensættes med de røde partier der virker til at være i spil p.t.
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf Madam » 17. jun 2019, 08:16

Misantropen skrev:Skulle de livetransmittere hvert øjeblik af forhandlingerne?

Et eller andet skal politikerne jo sige til journalisterne. Nogle gange tror jeg de kunne sige hvad som helst. Journalisterne angriber dem som gribbe uanset og alle har hver deres analyse af udtalelserne der skal høres.

Jeg har intet bud på en regering og ærlig talt er jeg p.t. også lidt ligeglad med udfaldet. Jeg er tilfreds med valgresultatet så jeg er fortrøstningsfuld, men jeg har ingen konkrete ønsker til hvordan regeringen skal sammensættes med de røde partier der virker til at være i spil p.t.


Naturligvis behøver man ikke fortælle ALT, men der må gerne være lidt kød på, i stedet for det sædvanlige 'goddag mand, økseskaft'...

Så skulle de slet ikke udtale sig, men kropssproget fortæller jo også en del, og især øjnene, hvor smilet ikke når helt op i øjnene, der er trods alt grænser for, HVOR gode skuespillere de er. ;)
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf Misantropen » 17. jun 2019, 08:24

Madam skrev:
Misantropen skrev:Skulle de livetransmittere hvert øjeblik af forhandlingerne?

Et eller andet skal politikerne jo sige til journalisterne. Nogle gange tror jeg de kunne sige hvad som helst. Journalisterne angriber dem som gribbe uanset og alle har hver deres analyse af udtalelserne der skal høres.

Jeg har intet bud på en regering og ærlig talt er jeg p.t. også lidt ligeglad med udfaldet. Jeg er tilfreds med valgresultatet så jeg er fortrøstningsfuld, men jeg har ingen konkrete ønsker til hvordan regeringen skal sammensættes med de røde partier der virker til at være i spil p.t.


Naturligvis behøver man ikke fortælle ALT, men der må gerne være lidt kød på, i stedet for det sædvanlige 'goddag mand, økseskaft'...

Så skulle de slet ikke udtale sig, men kropssproget fortæller jo også en del, og især øjnene, hvor smilet ikke når helt op i øjnene, der er trods alt grænser for, HVOR gode skuespillere de er. ;)

Ja, jeg tror heller ikke der vil gå noget tabt ved at de ikke altid stiller op til interview eller udtaler sig til medierne :D
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf DenBruneMunk » 17. jun 2019, 08:44

Madam skrev:Så skulle de slet ikke udtale sig, men kropssproget fortæller jo også en del, og især øjnene, hvor smilet ikke når helt op i øjnene, der er trods alt grænser for, HVOR gode skuespillere de er. ;)

Du har så ikke spillet poker :fløjt:
1
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf Madam » 17. jun 2019, 08:52

DenBruneMunk skrev:
Madam skrev:Så skulle de slet ikke udtale sig, men kropssproget fortæller jo også en del, og især øjnene, hvor smilet ikke når helt op i øjnene, der er trods alt grænser for, HVOR gode skuespillere de er. ;)

Du har så ikke spillet poker :fløjt:



Haha...indrømmet, men tror du alle 4 partiledere har, selvom de forsøger efter bedste evne? :D
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf Misantropen » 17. jun 2019, 08:57

AstaPasta skrev:Hvis der vises klip af en partiformand, der forsøger at snige sig ud af lokalet og møder alle spørgsmål med "ingen kommentarer" er jeg ret sikker på, at medierne ville gå mere amok i spekulationer end ved ligegyldig tågesnak.
Hvis journalisterne ikke vil rapportere ligegyldigheder kunne de jo pakke sammen og gå hjem indtil de fik et praj fra nogen af deltagerne om, at de har noget at sige.

Der er heldigvis alternativer til at snige sig langs vægge hvis ikke de vil udtale sig eller har noget at sige til journalister.

Men hvis ikke også journalister styrer deres sensationslyst er det jo lige meget hvad politikere siger og gør. Journalisterne får jo bare bekræftet hvad de allerede synes.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf DenBruneMunk » 17. jun 2019, 09:02

Misantropen skrev:
AstaPasta skrev:Hvis der vises klip af en partiformand, der forsøger at snige sig ud af lokalet og møder alle spørgsmål med "ingen kommentarer" er jeg ret sikker på, at medierne ville gå mere amok i spekulationer end ved ligegyldig tågesnak.
Hvis journalisterne ikke vil rapportere ligegyldigheder kunne de jo pakke sammen og gå hjem indtil de fik et praj fra nogen af deltagerne om, at de har noget at sige.

Der er heldigvis alternativer til at snige sig langs vægge hvis ikke de vil udtale sig eller har noget at sige til journalister.

Men hvis ikke også journalister styrer deres sensationslyst er det jo lige meget hvad politikere siger og gør. Journalisterne får jo bare bekræftet hvad de allerede synes.

Vi så da dem som kunne snige sig ind, helt uden at kommentere for nogle dage siden, da Mette skulle have konsulent rådgivning vistnok på klima området, husker ikke damens navn :)
0
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf deliciouscookie » 17. jun 2019, 14:49

Så længe vi sætte målet til 70% co2 reduktion, så kan jeg leve med resten :)
2
make cookies not war
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf paint » 17. jun 2019, 15:23

Det er bare Ekstrabladet, der piver over at de ikke kan stikke snablen i alt, hvad der rører sig på Borgen. De har flere gange, fået forbud/restriktioner/begrænset adgang, fordi de ikke kan styre sig.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf FruitFly » 17. jun 2019, 20:20

Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:Så længe vi sætte målet til 70% co2 reduktion, så kan jeg leve med resten :)


Har du så regnet ud hvad DU skal gøre for at reducere 70% for dit eget vedkommende?
Hvad det evt. kommer til at koste dig, hvilke ting der skal investeres i for at du kommer i mål?

Jeg ved faktisk ikke hvad min families eget CO2 aftryk er, men vi har skiftet til vindenergi, til næste år udskiftes bilen (efter planen) med en hybrid bil, vi spiser vegetarisk 3 ud af 7 dage i ugen (efter at have spist kød hver dag) og køber CO2 aflad for flyrejser (som vi i øvrigt vil skære ned på - som udgangspunkt ingen interkontinentale rejser), køber så vidt muligt genbrugstøj eller tøj mærket "bæredygtig" og affaldssortere som fik vi penge for det. Det får os nok ikke i mål, men man jo gøre hvad man kan med det man har.

Plus villig til signifikant dyrere flyrejser, oksekød og hvad de ellers kan finde på for at få os alle derhen.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf FruitFly » 17. jun 2019, 21:29

Falstria skrev:
FruitFly skrev:
Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:Så længe vi sætte målet til 70% co2 reduktion, så kan jeg leve med resten :)


Har du så regnet ud hvad DU skal gøre for at reducere 70% for dit eget vedkommende?
Hvad det evt. kommer til at koste dig, hvilke ting der skal investeres i for at du kommer i mål?

Jeg ved faktisk ikke hvad min families eget CO2 aftryk er, men vi har skiftet til vindenergi, til næste år udskiftes bilen (efter planen) med en hybrid bil, vi spiser vegetarisk 3 ud af 7 dage i ugen (efter at have spist kød hver dag) og køber CO2 aflad for flyrejser (som vi i øvrigt vil skære ned på - som udgangspunkt ingen interkontinentale rejser), køber så vidt muligt genbrugstøj eller tøj mærket "bæredygtig" og affaldssortere som fik vi penge for det. Det får os nok ikke i mål, men man jo gøre hvad man kan med det man har.

Plus villig til signifikant dyrere flyrejser, oksekød og hvad de ellers kan finde på for at få os alle derhen.


Det skal du vist have fundet ud af, før du kan vælge at spare 7/10 af det væk.
Hvis du ikke sparer dine 7/10, så er der andre der skal spare endnu mere væk end 7/10.

Du sparer ikke 7/10 CO2 med en hybrid bil, så der skal skæres ned på brugen først og fremmest.
Du sparer ikke 7/10 CO2 ved at spise vegetarisk, det er meget lidt forskel det gør.
CO2 aflad kan man ikke købe sig til, det tæller ingen steder, der må rejses 7/10 mindre fremover.
Affaldssortering og "bæredygtigt" tøj tæller ikke på CO2, det handler om miljø, ikke klima. Genbrug tæller, men tøj batter ikke meget, måske i hellere skulle genbruge en bil...

Det får jer altså langt fra i mål, så i må under administration, staten må komme og tage nogle ting fra jer for at målet opfyldes hvis i ikke selv kan finde ud af det.

En dyrere flyrejse udleder da mindst det samme som en billig, du giver bare det billige sæde til en anden passager.
Oksekød batter ikke meget at spare væk, for det er et rest produkt af mælkeproduktion, det bliver produceret alligevel. CO2 mæssigt er det p.t. en dårlig metode til opgørelsen der får oksekød til at ligne en klimasynder, det bliver der rettet op på. Det er jo ikke olie og kul man fodrer køerne med.

Jeg tror ikke rigtigt du mente dit spørgsmål alvorligt. Det er også ok. Til gengæld vil jeg så ikke tage din "kritik" alvorligt.

:)

Vi er jo også off-topic, så det klodser.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf FruitFly » 17. jun 2019, 21:32

deliciouscookie skrev:Så længe vi sætte målet til 70% co2 reduktion, så kan jeg leve med resten :)

Ja, det bliver spændende hvad de kommer ud med. Jeg har heller ikke behov for at følge mellemregningerne og respekterer bestemt at de ikke kan melde andet ud end æh og bæh. Så kan vi andre også bruge tiden på noget andet så længe.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf Artem » 17. jun 2019, 21:55

Falstria skrev:
FruitFly skrev:
Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:Så længe vi sætte målet til 70% co2 reduktion, så kan jeg leve med resten :)


Har du så regnet ud hvad DU skal gøre for at reducere 70% for dit eget vedkommende?
Hvad det evt. kommer til at koste dig, hvilke ting der skal investeres i for at du kommer i mål?

Jeg ved faktisk ikke hvad min families eget CO2 aftryk er, men vi har skiftet til vindenergi, til næste år udskiftes bilen (efter planen) med en hybrid bil, vi spiser vegetarisk 3 ud af 7 dage i ugen (efter at have spist kød hver dag) og køber CO2 aflad for flyrejser (som vi i øvrigt vil skære ned på - som udgangspunkt ingen interkontinentale rejser), køber så vidt muligt genbrugstøj eller tøj mærket "bæredygtig" og affaldssortere som fik vi penge for det. Det får os nok ikke i mål, men man jo gøre hvad man kan med det man har.

Plus villig til signifikant dyrere flyrejser, oksekød og hvad de ellers kan finde på for at få os alle derhen.


Det skal du vist have fundet ud af, før du kan vælge at spare 7/10 af det væk.
Hvis du ikke sparer dine 7/10, så er der andre der skal spare endnu mere væk end 7/10.

Du sparer ikke 7/10 CO2 med en hybrid bil, så der skal skæres ned på brugen først og fremmest.
Du sparer ikke 7/10 CO2 ved at spise vegetarisk, det er meget lidt forskel det gør.
CO2 aflad kan man ikke købe sig til, det tæller ingen steder, der må rejses 7/10 mindre fremover.
Affaldssortering og "bæredygtigt" tøj tæller ikke på CO2, det handler om miljø, ikke klima. Genbrug tæller, men tøj batter ikke meget, måske i hellere skulle genbruge en bil...

Det får jer altså langt fra i mål, så i må under administration, staten må komme og tage nogle ting fra jer for at målet opfyldes hvis i ikke selv kan finde ud af det.

En dyrere flyrejse udleder da mindst det samme som en billig, du giver bare det billige sæde til en anden passager.
Oksekød batter ikke meget at spare væk, for det er et rest produkt af mælkeproduktion, det bliver produceret alligevel. CO2 mæssigt er det p.t. en dårlig metode til opgørelsen der får oksekød til at ligne en klimasynder, det bliver der rettet op på. Det er jo ikke olie og kul man fodrer køerne med.

Hver gang jeg høre det med 60 og 70% co2 reduktion, tænker jeg også at de ikke ved hvad de taler om...
EU har sat et for mig at se ganske ambitiøst mål om 40% co2 reduktion, som jeg tænker der er svært nok at opnå inden 2030.
Men 70% virker jo nærmest umuligt.

Personligt kan jeg ikke skære nogle flyrejser væk da jeg ikke flyver.
Min bil udleder til gengæld en del. Da jeg har en stor bil der kan trække en stor anhænger. Kører under 5000 km om året privat. Så det kan nærmest ikke skæres ned, og tager oftest cyklen til træning osv. Mit kørsel er primært arbejdsrelateret. Så det kan ikke rigtigt være mindre.
Men ok en el-bil vil udlede mindre co2. Elbilen der kan trække mine anhængere findes bare ikke endnu. Ja og når den kommer har jeg ikke råd til at købe den før den mindst er 5 år gammel.

Så er der problemet med vedvarende energi. Er svært at blive klog på fakta, vi har åbenbart produktion i dag til omkring 50% af vores forbrug. Problemet er at at meget af den strøm bliver lavet når vi ikke har brug for den, hvorfor man i dag stopper møller så de ikke bliver slidt når der er overkapacitet, eller sælger strømmen til udlandet meget billigt. Ved ikke hvad det rigtige tal er, men der er nogle der taler om at det kun er 7% af vores strøm der reelt kommer fra vedvarende energi.
Jeg kan ikke selv bestemme hvordan strømmen bliver lavet, men den store udfordring er at vi skal have lavet lagring til den vedvarende energi, så den blive til rådighed når vi har brug for den. Der findes teknologien ganske simpelt ikke endnu.

Ja og så er der kød. Vi skal jo alle have mad. Økologi skal vi undgå da det udleder mere co2 da det ikke er lige så effektiv produktion. Så hvis man er glad for kød som mig, skal det altså primært være kylling man spiser fra burhøns.
Det handler om at bruge et så lille areal af jorden til produktion af fødevarer, så vi kan plante resten til med træer der optager co2.

Kort sagt kræver en 70% reduktion en revolution, der kræver teknologi der endnu ikke findes. Som skal opfindes og udbredes på 11 år for at vi kan opnå målet. Det kan ganske simpelt ikke lade sig gøre i praksis. Med mindre at man vil aflive 70% af jordens befolkning. For overbefolkning er reelt det største problem.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf paint » 17. jun 2019, 22:28

Lars Løkke, lovede i sin åbningstale i Folketinget 2018, at der i 2030 skulle køre 1 mio el-biler i Danmark. Nogle fra Ingeniøren.dk, har regnet sig frem til, at hvis det skal holde, skal der opsættes 250 ladestandere om dagen, fra nu af (også lørdage og søndage, juleaften osv. - kort 365 dage om året))

Det kommer næppe til at blive til virkelighed.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"