Flere folkeskoler har sultne elever

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1541
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1005

Re: Flere folkeskoler har sultne elever

Indlægaf Dane » 23. maj 2019, 11:09

LaScrooge skrev:Min mening om hvad? Det er jo ikke et holdningsspøgsmål, men noget man tørt kan konstatere: der er børn der sulter i Danmark.

Spørgsmålet er, hvad man har tænkt dig at gøre ved det. Jeg har tænkt mig at stemme på et parti som går ind for social retfærdighed og sammenhængskraft; som ser nødvendigheden af at tilbagerulle de besparelser som er gjort på de mest ressourcesvage grupper. Som ikke mener, at børn skal hæfte for deres forældres fejltagelser og ikke tror på social arvesynd. Det er FUCKED OP at gøre noget som helst andet.


Hvorfor starter du med “Min mening om hvad” hvorefter du giver din mening til kende ved at stemme på et parti der går ind for social retfærdighed :gruble:

Din mening er vel derved tydeliggjort eller hvad :gruble:

Min egen mening derimod er at der er stor forskel på små og store klasser hvor den manglende madpakke er udbredt blandt de store klasser af selvvalgte årsager til forskel for de små klasser hvor gruppe normen ikke har så stor indflydelse endnu :)
1
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Flere folkeskoler har sultne elever

Indlægaf Madam » 23. maj 2019, 11:18

vibbsen skrev:
Madam skrev:
ajnaM skrev:
Madam skrev:Guldborgsund er en fattig kommune, hvor bl.a. mange familier på kontanthjælp fra Hovedstadsområdet slår sig ned.

Men har ikke tjek på, hvorvidt kontanthjælpen er så lav, så de ikke har råd til mad i munden, eller forældrene bare bruger pengene forkert?!

Kan huske i tidernes morgen, da en af mine døtre havde midlertidig job i et supermarked, hvor folk havde fået en form for hjælp fra Børnenes Kontor? (ikke kontanter), som de kunne handle madvarer på, hvor forældre forsøgte at få cigaretter i stedet.....


Rigtig mange af de fattige børn er fra familier, der er ramt af kontanthjælpsloftet, der især rammer enlige forældre hårdt, eller børn hvis forældre modtager integrationsydelse. Dertil kommer at 225-timersreglen rammer hårdt i de helt ressourcesvage hjem.

Man kan altid mene, at det er forældrenes skyld. De kunne bare tage sig sammen og få et arbejde, ikke? Eller måske er det ikke helt så simpelt. Det er sociale problemer et rigtig langt stykke hen ad vejen, og det er altså ikke så enkelt at løse. Hvis det bare var et spørgsmål om, at vi bad socialt udsatte og ressourcesvage borgere om at stoppe med at ryge og bruge deres penge fornuftigt - og vupti, så gjorde de det, så tror jeg, vores problemer var markant mindre...


Ikke bare mene, men det ER i mange tilfælde uansvarlighed over for afkommet, at forældrene udviser, desværre. :(

Den dér med at sætte tæring efter næring, når man af 117 forskellige årsager ikke selv kan skaffe sig et job, og forsørge sig selv, er blevet umoderne i dagens Danmark, og man forlanger rask væk de samme goder, som familier med 2 indtægter, både hobbies, tøj, diverse forlystelser og charterferier. Og DET rækker kontanthjælpen bare ikke til, men var det mere rigtigt, at indtil for 25 år siden, kunne unge mennesker, der endnu ikke havde været i job, på kontanthjælpen kunne rejse jorden rundt, og skulle ikke stå til rådighed for arbejdsmarkedet???

Selv om indtægterne var små for 35-40 år siden, og man startede i det små, så bed man tænderne sammen, og var taknemmelig for at helbredet holdt, kravene var ikke så store. Det gør helbredet ikke hos alle, og de skal ha' bedre hjælp.

Cigaretterne dulmer sikkert nerverne, men er ingen løsning, så mon ikke noget receptpligtigt ville være både billigere og bedre?!


Jamen, når vi så har konstateret at det er forældrenes uansvarlighed som er går ud over børnene, hvad så ???????

Det er jo fint nok at sidde i middelklassens varme stue og pege fingre af de socialt udsatte i vores samfund, mens man snakker om hvordan alting var bedre i gamle dage, om at det handler om at sætte tæring efter næring og tilpasse sig....Men det løser bare ikke problemet. Nemlig at der findes børn i den danske folkeskole som må gå sultne igennem skoledagen.

Personligt så jeg gerne at vi fik indført madordning i den danske folkeskole, således at alle børn - uafhængigt af socialklasse - ihvertfald var sikret et tilbud om ordentlige måltider i det tidsrum hvor de er i "samfundets" varetægt. Og er i den forbindelse temmelig ligeglad med fortiden. Jeg tager udgangspunkt i nutiden. Og fremtiden. Det er muligt at der altid har været børn som har gået sultne i skole. Men derfor behøver vi jo ikke at accepterer at det også skal være sådan i fremtiden.....


Jeg er faktisk med på det hele, der går DIREKTE til børnene, både mad og f.eks. sport betalt af skole eller fritidsordninger, men har set FOR mange opgivende forældre, der ikke har deres børn som 1. prioritet, men hensygner i medlidenhed med dem selv.

Alle har ikke samme bagage, men sommetider må man sparke sig selv bagi, især hvis man har anskaffet sig børn.

Nu har jeg ikke tænkt mig at krænge mit privatliv ud, men ALLE mennesker har haft modgang, i form af syge forældre i barndommen, dødsfald hos pårørende, omsorgssvigt osv., men alligevel kommer de op til overfladen igen, mange gange takket være, hvem de er så heldige at pleje omgang med. :)

Nogle kommer i dårligt selskab, mens andre får en 'mentor' de ser op til, og som gør, at de har en form for støtte, der motiverer dem, og det er specielt vigtigt, at det er de ' rigtige' de møder.

Og ikke mindst skyldes det fysisk eller psykisk sygdom, skal der være lettere adgang til en førtidspension, for forældre med hjemmeboende børn.
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Flere folkeskoler har sultne elever

Indlægaf paint » 23. maj 2019, 11:28

Dane skrev:
LaScrooge skrev:Min mening om hvad? Det er jo ikke et holdningsspøgsmål, men noget man tørt kan konstatere: der er børn der sulter i Danmark.

Spørgsmålet er, hvad man har tænkt dig at gøre ved det. Jeg har tænkt mig at stemme på et parti som går ind for social retfærdighed og sammenhængskraft; som ser nødvendigheden af at tilbagerulle de besparelser som er gjort på de mest ressourcesvage grupper. Som ikke mener, at børn skal hæfte for deres forældres fejltagelser og ikke tror på social arvesynd. Det er FUCKED OP at gøre noget som helst andet.


Hvorfor starter du med “Min mening om hvad” hvorefter du giver din mening til kende ved at stemme på et parti der går ind for social retfærdighed :gruble:

Din mening er vel derved tydeliggjort eller hvad :gruble:

Min egen mening derimod er at der er stor forskel på små og store klasser hvor den manglende madpakke er udbredt blandt de store klasser af selvvalgte årsager til forskel for de små klasser hvor gruppe normen ikke har så stor indflydelse endnu :)


Problemet her, er ikke madpakker. Madpakker (eller mangel på samme) er et symptom, på et underliggende problem. Det er naturligvis det underliggende problem, man skal have fat i, hvis man skal ændre noget som helst.
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Flere folkeskoler har sultne elever

Indlægaf Myresluger » 23. maj 2019, 19:21

Mine børn går på ungdomsudannelser, der er havregryn og cornflakes de unge kan spise inden undervisningen starter. Det er fordi (antager jeg) at de unge kommer langvejs fra og bruger lang tid på transport. Når det kan gøres på gymnasier etc kan det vel også lade sig gøre i folkeskoler?
4
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Flere folkeskoler har sultne elever

Indlægaf Moxy-lady » 23. maj 2019, 20:02

Falstria skrev:
thomassneum skrev:Jeg mener at vi bør indfører madordning (gratis) på de danske folkeskoler.
Sundt og nærende mad, som alle vil kunne spise.

Vil det koste? - ja. Men jeg mener ikke vi har råd til en generation som som ikke evner at komme igennem et grundskoleforløb, pga. manglende næring.


Morgenmad?? Skal det nu også institutionaliseres? :stoned:
Intet er gratis...
Forældrene kommer til at betale mere for den offentlige morgenmad, end det ville koste dem at have havregryn og mælk på lager selv.
De er jo selv skatteydere.

Frokost kan jeg godt være med på, det er midt i skoletiden og er forudsætning for fysisk aktivitet m.m., der så burde skemalægges til først at ligge efter frokosten altid.
Årsagen til at jeg kan acceptere det, er primært alle de folk der tvinger deres afkom til at leve på sultegrænsen, ved kun at servere vegansk osv. istedet for noget nærende, der giver brændstof til fysiske aktiviteter, brændstof til hjernen og næring til at vokse.
Det er sjældent fattige mennesker der lever sådan... Men deres børn burde stadig få tilbudt ordentlig mad.


Det er jo ikke de børn vi snakker om? Hvad med de børn der ikke får mad hjemme om morgenen/madpakke med i skolen fordi der ikke er råd til det? Det burde der sgu være plads til at prioritere i en økonomi som vores. Det er virkelig mange børn der tabes på gulvet, fordi de ikke får de allermest basale menneskelige behov opfyldt. Er det bare ærgerligt, Sonny-boy? Skal vi bare acceptere at det er survival of the fittest?
Du kan argumentere mod formynderi og statsstyring alt det du vil, men så vær dog ærlig og sig at dine principper for dig vejer højere end børns liv og trivsel.
3
My world 12-10-18 :lun:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Flere folkeskoler har sultne elever

Indlægaf Slettet bruger » 23. maj 2019, 20:32

Jeg tror ikke på at det ikke kan lade sig gøre at give en leverpostejmad med.

De her økonomispørgsmål kan kun rigtigt afgøres ved at kigge på nogle konkrete økonomier og regnestykker. Det er umuligt at slutte at der er for få penge fordi nogle børn møder op uden mad.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Flere folkeskoler har sultne elever

Indlægaf Kerrigan » 23. maj 2019, 20:34

Falstria skrev:
Moxy-lady skrev:
Falstria skrev:
thomassneum skrev:Jeg mener at vi bør indfører madordning (gratis) på de danske folkeskoler.
Sundt og nærende mad, som alle vil kunne spise.

Vil det koste? - ja. Men jeg mener ikke vi har råd til en generation som som ikke evner at komme igennem et grundskoleforløb, pga. manglende næring.


Morgenmad?? Skal det nu også institutionaliseres? :stoned:
Intet er gratis...
Forældrene kommer til at betale mere for den offentlige morgenmad, end det ville koste dem at have havregryn og mælk på lager selv.
De er jo selv skatteydere.

Frokost kan jeg godt være med på, det er midt i skoletiden og er forudsætning for fysisk aktivitet m.m., der så burde skemalægges til først at ligge efter frokosten altid.
Årsagen til at jeg kan acceptere det, er primært alle de folk der tvinger deres afkom til at leve på sultegrænsen, ved kun at servere vegansk osv. istedet for noget nærende, der giver brændstof til fysiske aktiviteter, brændstof til hjernen og næring til at vokse.
Det er sjældent fattige mennesker der lever sådan... Men deres børn burde stadig få tilbudt ordentlig mad.


Det er jo ikke de børn vi snakker om? Hvad med de børn der ikke får mad hjemme om morgenen/madpakke med i skolen fordi der ikke er råd til det? Det burde der sgu være plads til at prioritere i en økonomi som vores. Det er virkelig mange børn der tabes på gulvet, fordi de ikke får de allermest basale menneskelige behov opfyldt. Er det bare ærgerligt, Sonny-boy? Skal vi bare acceptere at det er survival of the fittest?
Du kan argumentere mod formynderi og statsstyring alt det du vil, men så vær dog ærlig og sig at dine principper for dig vejer højere end børns liv og trivsel.


Det burde der være plads til at prioritere i en privatøkonomi som deres.
Morgenmad = 2 kr. pr. barn pr. dag.
I det offentlige skal der lige bygges et køkken op og ansættes personale, så Morgenmad = 20 kr. pr. barn pr. dag.
Forældrene er selv skatteydere, så det rammer dem jo endnu hårdere at gennemtrumfe en cafeteria ordning, end hvis man lader være.

Morgenmaden er så ikke dagens vigtigste måltid, selvom det var det vi blev tudet ørerne fulde af da vi var børn.
Det er frokosten der er dagens vigtigste måltid.

Du overser åbenbart den halvdel af mit indlæg hvor jeg skriver at en frokostordning ville være godt og den vil jeg støtte op om.
Du må have en eller anden forudindtaget holdning om hvad du tror jeg mener om ting, som åbenlyst er helt forkert.
Mine principper forbedrer børns liv og trivsel ;)


De fleste skoler har efter min viden mindst et køkken på deres matrikel. Hjemkundskab og kantine kræver som regel køkkenfaciliteter.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Flere folkeskoler har sultne elever

Indlægaf Kerrigan » 23. maj 2019, 20:45

Falstria skrev:
Kerrigan skrev:
Falstria skrev:
Moxy-lady skrev:
Falstria skrev:
thomassneum skrev:Jeg mener at vi bør indfører madordning (gratis) på de danske folkeskoler.
Sundt og nærende mad, som alle vil kunne spise.

Vil det koste? - ja. Men jeg mener ikke vi har råd til en generation som som ikke evner at komme igennem et grundskoleforløb, pga. manglende næring.


Morgenmad?? Skal det nu også institutionaliseres? :stoned:
Intet er gratis...
Forældrene kommer til at betale mere for den offentlige morgenmad, end det ville koste dem at have havregryn og mælk på lager selv.
De er jo selv skatteydere.

Frokost kan jeg godt være med på, det er midt i skoletiden og er forudsætning for fysisk aktivitet m.m., der så burde skemalægges til først at ligge efter frokosten altid.
Årsagen til at jeg kan acceptere det, er primært alle de folk der tvinger deres afkom til at leve på sultegrænsen, ved kun at servere vegansk osv. istedet for noget nærende, der giver brændstof til fysiske aktiviteter, brændstof til hjernen og næring til at vokse.
Det er sjældent fattige mennesker der lever sådan... Men deres børn burde stadig få tilbudt ordentlig mad.


Det er jo ikke de børn vi snakker om? Hvad med de børn der ikke får mad hjemme om morgenen/madpakke med i skolen fordi der ikke er råd til det? Det burde der sgu være plads til at prioritere i en økonomi som vores. Det er virkelig mange børn der tabes på gulvet, fordi de ikke får de allermest basale menneskelige behov opfyldt. Er det bare ærgerligt, Sonny-boy? Skal vi bare acceptere at det er survival of the fittest?
Du kan argumentere mod formynderi og statsstyring alt det du vil, men så vær dog ærlig og sig at dine principper for dig vejer højere end børns liv og trivsel.


Det burde der være plads til at prioritere i en privatøkonomi som deres.
Morgenmad = 2 kr. pr. barn pr. dag.
I det offentlige skal der lige bygges et køkken op og ansættes personale, så Morgenmad = 20 kr. pr. barn pr. dag.
Forældrene er selv skatteydere, så det rammer dem jo endnu hårdere at gennemtrumfe en cafeteria ordning, end hvis man lader være.

Morgenmaden er så ikke dagens vigtigste måltid, selvom det var det vi blev tudet ørerne fulde af da vi var børn.
Det er frokosten der er dagens vigtigste måltid.

Du overser åbenbart den halvdel af mit indlæg hvor jeg skriver at en frokostordning ville være godt og den vil jeg støtte op om.
Du må have en eller anden forudindtaget holdning om hvad du tror jeg mener om ting, som åbenlyst er helt forkert.
Mine principper forbedrer børns liv og trivsel ;)


De fleste skoler har efter min viden mindst et køkken på deres matrikel. Hjemkundskab og kantine kræver som regel køkkenfaciliteter.


Hjemkundskabskøkken kan vist ikke godkendes til den type aktivitet.

Skolen jeg er nabo til måtte ihvertfald bygge nyt køkken for at tilbyde frokost kantine.
Det koster noget at drive kantine, og det er personalet der er det dyre.


Det var derfor jeg skrev både "hjemkundskab og kantine".
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Flere folkeskoler har sultne elever

Indlægaf Nacaw » 23. maj 2019, 20:56

Tiltagene på ungdomsuddannelserne handler vist i høj grad om at gøre det attraktivt at komme tidligt på dagen, fraværet var målbart højere om morgenen. Nogle steder har man endda rykket undervisningen så den altid starter en smule senere for at imødekomme de unge.

Madordning er en kæmpe debat. Jeg er enig i at det er symptombehandling, og det går jeg normalt ikke ind for. En så kompleks problemstilling er dog nok urealistisk at løse hurtigt, så på kort sigt kan det give mening at prøve..

Generelt er det et smukt koncept, men jeg synes at vores erfaring taler imod. Madordning i daginstitutioner holdt ca. et år sidst, og blev kraftigt udskældt. Ufattelig spild af penge på renovering/tilbygning af køkkener, og selve budgettet til maden var latterlig lav, et par kr per barn per måltid. Jeg synes heller ikke f.eks erfaringer fra USA med skolemad til alle, taler for store fordele ved ordningen.

Hvem skal påtage sig opgaven?

Hvis vi skal outsource, så bliver de lokale og regionale forskelle markante. Pølsebrød i Guldborgsund, øko chai grød på Østerbro med ekstra brugerbetaling (sat på en spids). Hvis hver skole selv skal have opgaven koster det milliarder i ombygning.

Hvad med vegetar/veganer? Hvad med muslimer? Hvad med gluten allergikere eller børn med laktose intolerans? En arbejdsgruppe må oprettes for at vurdere om det er diskrimination ikke at servere noget til disse grupper visse dage. Jeg bliver træt bare af at tænke på den polemik det vil skabe.

Kald mig bare naiv, men jeg tror en ændring af kontanthjælpsloftet er en bedre knap at skrue på. Det må blive normen at hvis børn mistrives til et punkt hvor de ikke får mad, skal de sociale myndigheder involveres. Det er grotesk at vi som samfund er på vej imod en stille accept af sultne børn som en mulig konsekvens af vores social politik.
3
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Flere folkeskoler har sultne elever

Indlægaf MrMister » 23. maj 2019, 22:22

annellaII skrev:men spørgsmålet for mig er, at de dage der ingen skolegang er eller i ferierne, får børnene så heller ingen morgenmad hjemme måske endda ikke nok mad om dagen?

Ingen børn bør sulte i et velfærdsland som Danmark, men desværre ser det værre ud med sultne børn, end jeg havde troet og forestillet mig.

Din mening?


Først og fremmest: Det er ramadan pt. Så nej, der er ikke mad i løbet af dagen i Tingbjerg.

Dernæst: Hvis ens barn ikke får mad, må og skal det være en social sag. Ikke en økonomisk sag. Havregryn med mælk koster max 2 kr pr dag. Eller prisen på 1 cigaret. Rugbrød x 2 med pålæg koster max 4 kr pr dag. Eller prisen på 2 cigaretter.

Hvis barnet ikke får mad, og forælderen eller ryger, har TV abb, mobil eller vejer 500g for meget, kan det kun være en social sag og et spørgsmål om prioritering. Ingen økonomi kan ændre dét alligevel.

Og jobs? Vi er på toppen af en højkonjunktur. Hvis man ikke kan finde et arbejde, eller løsningen er at hæve skatten i verdens 2-3 højest beskattede land, så er der alligevel intet håb for forældrene - og så kan det meget vel være, at maden er det mindste problem for de børn, hvis sociale arv uundgåeligt vil være et gigantisk åg på deres fremtid, hvis ikke der massivt sættes ind med social indsats (eller anbringelse uden for hjemmet).

Sult ER omsorgssvigt af forældrene
2
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Flere folkeskoler har sultne elever

Indlægaf fisken80 » 24. maj 2019, 04:50

Ærgerligt, at man åbenbart antager, at det eksempel jeg kom med er enestående... der er ingen dyre lån, ingen cigaretter, ingen fladskærm, ingen netflix, ingen frisør, ingen kæledyr. Der er tværtimod skåret HELT ind til benet og alligevel er det ualmindelig svært for hende at få enderne til at mødes. Det er som sagt kun muligt, fordi hun har et godt familienetværk, der træder til og hjælper.
Men jaja, hun er da helt sikkert et enestående tilfælde, alle andre på kontanthjælp er sikkert bare storrygende, netflixgloende tumper...
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Flere folkeskoler har sultne elever

Indlægaf Slettet bruger » 24. maj 2019, 05:04

fisken80 skrev:Ærgerligt, at man åbenbart antager, at det eksempel jeg kom med er enestående... der er ingen dyre lån, ingen cigaretter, ingen fladskærm, ingen netflix, ingen frisør, ingen kæledyr. Der er tværtimod skåret HELT ind til benet og alligevel er det ualmindelig svært for hende at få enderne til at mødes. Det er som sagt kun muligt, fordi hun har et godt familienetværk, der træder til og hjælper.
Men jaja, hun er da helt sikkert et enestående tilfælde, alle andre på kontanthjælp er sikkert bare storrygende, netflixgloende tumper...


Anekdoter er svære at bruge til ret meget. Du kender en enlig mor til tre børn som har det svært, og en anden kender måske en enlig mor til tre børn som ryger 40 cigaretter om dagen, og hvem har så ret?

Hver gang der har været konkrete budgetter i medierne, har de påståede problemer været overdrevne. At der ikke skulle være råd til et par rugbrødsmadder i madpakken, virker ikke plausibelt, og hvis det skal sandsynliggøres, skal der nogle tal frem.
1
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Flere folkeskoler har sultne elevers

Indlægaf MrMister » 24. maj 2019, 05:17

fisken80 skrev:Ærgerligt, at man åbenbart antager, at det eksempel jeg kom med er enestående... der er ingen dyre lån, ingen cigaretter, ingen fladskærm, ingen netflix, ingen frisør, ingen kæledyr. Der er tværtimod skåret HELT ind til benet og alligevel er det ualmindelig svært for hende at få enderne til at mødes. Det er som sagt kun muligt, fordi hun har et godt familienetværk, der træder til og hjælper.
Men jaja, hun er da helt sikkert et enestående tilfælde, alle andre på kontanthjælp er sikkert bare storrygende, netflixgloende tumper...


Hvis hun ingen tv pakke har, ingen frisør, ingen afhængighed, ingen afdrag på lån og stadig ikke kan få ~20.000 efter skat til at række, så ja, så er problemet hendes evne til forvalterskab og vilje til at tage et hvilket som helst job.
2
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Flere folkeskoler har sultne elever

Indlægaf MrMister » 24. maj 2019, 05:18

Her er ydelserne.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4885
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Flere folkeskoler har sultne elever

Indlægaf Stars » 24. maj 2019, 05:31

MrMister skrev:Her er ydelserne.


Stigningen i ydelsen ift antallet af børn, giver meget god mening:
1. barn: 5.800
2. barn: 3.100
3. barn: 2.700
4. barn: 3.300

Det der undrer mig er, at forælder nr. 2 åbenbart ikke har det samme behov for penge til mad, tøj, tandlæge osv efterhånden, som familien vokser:
2. voksen ved 0 børn: 7.800
2. voksen ved 1 børn: 7.800
2. voksen ved 2 børn: 5.700
2. voksen ved 3 børn: 3.900
2. voksen ved 4 børn: 2.100
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"