Er feminisme udemokratisk?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Er feminisme udemokratisk?

Indlægaf Wizzze » 15. maj 2019, 17:20

"S-politiker: 'Feminisme er en antidemokratisk bevægelse'

S-politikeren Simon Simonsen, der sidder i Københavns Borgerrepræsentation og stiller op til Folketinget, har onsdag eftermiddag sagt i et interview i Radio24Syv, at feminisme er en 'antidemokratisk bevægelse'.

- Feminisme er, mener jeg, en antidemokratisk bevægelse. Den hører ikke hjemme i det moderne folkestyre, når den kun vil lave politik for den ene del af befolkningen. Og jeg mener, at det er identitetspolitik af værste skuffe, sagde Simon Simonsen."

Og ja det er samme Simon Simonsen, som mente at enlige kvinder ikke skulle få børn via donor sæd, og brugte S-kollegaen Roskildes Borgmester som negativt eksempel.
Han var ved at blive vraget som kandidat, men så kom valget og S-kredsen kunne ikke nå at finde en anden.

Hvad siger I, har han ret, er feminisme udemokratisk?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16960
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21092

Re: Er feminisme udemokratisk?

Indlægaf Misantropen » 15. maj 2019, 17:23

Der findes ekstreme grader af feminisme der er udemokratiske, ja.

Så længe selvudnævnte feminister ikke engang er enige om hvad feminisme dækker over kan man blive ved med at kalde feminisme alverdens skældsord.

Men det er der jo ikke noget unikt over eller er noget der kun sker for begrebet feminisme.
Senest rettet af Misantropen 15. maj 2019, 17:24, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er feminisme udemokratisk?

Indlægaf Wizzze » 15. maj 2019, 17:24

Hvis hans argument skulle holde, så er ældresagen også udemokratisk fordi de arbejder for bedre vilkår kun for de ældre, eller handicapforundet, eller eller eller. Alle har sager de fremmer, feminister mener der er forhold i samfundet som er skævt i forhold til kvinder, så de påpeger og kæmper for at ændre disse. De har ikke altid ret, og nogle metoder er måske ikke altid lige gennemtænkte, men det er vel ikke udemokratisk at råbe op og prøve at fremme sin sag/dagsorden? Det kan jeg ikke se.
Senest rettet af Wizzze 15. maj 2019, 17:24, rettet i alt 1 gang.
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Er feminisme udemokratisk?

Indlægaf landsbytossen » 15. maj 2019, 17:24

Simon bliver hetzet af det socialdemokratiske netværk Helga. En flok kvinder, hvis formål er at jorde mænd. Det er ikke udemokratisk at bruge svinske metoder.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er feminisme udemokratisk?

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2019, 17:43

Det angreb virker lidt som at stå to meter fra en ladeport som man vil ramme med en bold og så alligevel ramme ved siden af.
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Er feminisme udemokratisk?

Indlægaf landsbytossen » 15. maj 2019, 17:52

Cali skrev:
landsbytossen skrev:Simon bliver hetzet af det socialdemokratiske netværk Helga. En flok kvinder, hvis formål er at jorde mænd. Det er ikke udemokratisk at bruge svinske metoder.



Hvis et kvindeligt netværk siger fra overfor Simons holdninger så er det altså ikke en hetz.

Det er ikke kun Simons holdninger. Det handler om at få kvinder valgt i stedet for mænd. Det er angreb på alle flanker - også mænd i eget parti.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Er feminisme udemokratisk?

Indlægaf landsbytossen » 15. maj 2019, 18:01

Cali skrev:
landsbytossen skrev:
Cali skrev:
landsbytossen skrev:Simon bliver hetzet af det socialdemokratiske netværk Helga. En flok kvinder, hvis formål er at jorde mænd. Det er ikke udemokratisk at bruge svinske metoder.



Hvis et kvindeligt netværk siger fra overfor Simons holdninger så er det altså ikke en hetz.

Det er ikke kun Simons holdninger. Det handler om at få kvinder valgt i stedet for mænd. Det er angreb på alle flanker - også mænd i eget parti.



Stem på en kvinde er et godt tiltag synes jeg. Og det er heller ikke en hetz at opfordre flere til at stemme på en kvinde.

Hvis de nøjes med at opfordre til at stemme på en kvinde er det ikke en hetz. Men de går meget længere.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7923

Re: Er feminisme udemokratisk?

Indlægaf Nicolait » 15. maj 2019, 18:37

Det afhænger, som med alle interesseorganisationer, af deres metoder. Alle interesseorganisioner ønsker basalt at tilgodese nogle på andres bekostning.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Er feminisme udemokratisk?

Indlægaf LaScrooge » 15. maj 2019, 18:39

Landsbytosserne har nået Socialdemokratiet.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14927

Re: Er feminisme udemokratisk?

Indlægaf Ata » 15. maj 2019, 19:18

De fleste feminister kæmper jo for ligestilling - for begge køn. Det er svært at se, hvordan det kan være udemokratisk.
5
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er feminisme udemokratisk?

Indlægaf Wizzze » 15. maj 2019, 20:39

Ata skrev:De fleste feminister kæmper jo for ligestilling - for begge køn. Det er svært at se, hvordan det kan være udemokratisk.


Hallo! Jeg er mand, jeg vil da ikke dele min kage, jeg skal nok fortælle dig hvornår vi er ligestillet !
Det skal sådan en omgang betonlebber slet ikke blande sig i! Det er min demokratiske ret at fordele kagen, basta.
:sarkasme:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
nononsens
Indlæg: 301
Tilmeldt: 4. mar 2019, 11:41
Kort karma: 9
Likede indlæg: 193

Re: Er feminisme udemokratisk?

Indlægaf nononsens » 20. maj 2019, 11:25

Wizzze skrev:"S-politiker: 'Feminisme er en antidemokratisk bevægelse'

S-politikeren Simon Simonsen, der sidder i Københavns Borgerrepræsentation og stiller op til Folketinget, har onsdag eftermiddag sagt i et interview i Radio24Syv, at feminisme er en 'antidemokratisk bevægelse'.

- Feminisme er, mener jeg, en antidemokratisk bevægelse. Den hører ikke hjemme i det moderne folkestyre, når den kun vil lave politik for den ene del af befolkningen. Og jeg mener, at det er identitetspolitik af værste skuffe, sagde Simon Simonsen."

Og ja det er samme Simon Simonsen, som mente at enlige kvinder ikke skulle få børn via donor sæd, og brugte S-kollegaen Roskildes Borgmester som negativt eksempel.
Han var ved at blive vraget som kandidat, men så kom valget og S-kredsen kunne ikke nå at finde en anden.

Hvad siger I, har han ret, er feminisme udemokratisk?


Antidemokratisk er feminismen bestemt ikke. Men feminismen er diskriminerende og ensidig, og det er identitetspolitik af værste skuffe men det gør det ikke antidemokratisk.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Er feminisme udemokratisk?

Indlægaf Jedi » 20. maj 2019, 12:37

Wizzze skrev:"S-politiker: 'Feminisme er en antidemokratisk bevægelse'

S-politikeren Simon Simonsen, der sidder i Københavns Borgerrepræsentation og stiller op til Folketinget, har onsdag eftermiddag sagt i et interview i Radio24Syv, at feminisme er en 'antidemokratisk bevægelse'.

- Feminisme er, mener jeg, en antidemokratisk bevægelse. Den hører ikke hjemme i det moderne folkestyre, når den kun vil lave politik for den ene del af befolkningen. Og jeg mener, at det er identitetspolitik af værste skuffe, sagde Simon Simonsen."

Og ja det er samme Simon Simonsen, som mente at enlige kvinder ikke skulle få børn via donor sæd, og brugte S-kollegaen Roskildes Borgmester som negativt eksempel.
Han var ved at blive vraget som kandidat, men så kom valget og S-kredsen kunne ikke nå at finde en anden.

Hvad siger I, har han ret, er feminisme udemokratisk?


Han siger ikke rigtigt noget om, hvorfor og hvordan det viser sig at feminisme er udemokratisk, så det er lidt svært at finde ud af, hvad det egentligt er, han mener.
Mon ikke bare han søger opmærksomhed? Politisk hører han måske mere hjemme hos Kristendemokraterne, men da det ikke er sikkert, de kommer i Folketinget, så må han jo blive hos S.
0
Brugeravatar
nononsens
Indlæg: 301
Tilmeldt: 4. mar 2019, 11:41
Kort karma: 9
Likede indlæg: 193

Re: Er feminisme udemokratisk?

Indlægaf nononsens » 21. maj 2019, 05:17

Falstria skrev:
nononsens skrev:
Wizzze skrev:"S-politiker: 'Feminisme er en antidemokratisk bevægelse'

S-politikeren Simon Simonsen, der sidder i Københavns Borgerrepræsentation og stiller op til Folketinget, har onsdag eftermiddag sagt i et interview i Radio24Syv, at feminisme er en 'antidemokratisk bevægelse'.

- Feminisme er, mener jeg, en antidemokratisk bevægelse. Den hører ikke hjemme i det moderne folkestyre, når den kun vil lave politik for den ene del af befolkningen. Og jeg mener, at det er identitetspolitik af værste skuffe, sagde Simon Simonsen."

Og ja det er samme Simon Simonsen, som mente at enlige kvinder ikke skulle få børn via donor sæd, og brugte S-kollegaen Roskildes Borgmester som negativt eksempel.
Han var ved at blive vraget som kandidat, men så kom valget og S-kredsen kunne ikke nå at finde en anden.

Hvad siger I, har han ret, er feminisme udemokratisk?


Antidemokratisk er feminismen bestemt ikke. Men feminismen er diskriminerende og ensidig, og det er identitetspolitik af værste skuffe men det gør det ikke antidemokratisk.


Kvindekvoter er antidemokratisk.


Nej det er diskriminerende, men hvis det vedtages med et flertal så er det demokratisk indført og kvoter i sig selv er ikke antidemokratisk.
1
Brugeravatar
nononsens
Indlæg: 301
Tilmeldt: 4. mar 2019, 11:41
Kort karma: 9
Likede indlæg: 193

Re: Er feminisme udemokratisk?

Indlægaf nononsens » 21. maj 2019, 07:39

Falstria skrev:
nononsens skrev:
Falstria skrev:
Kvindekvoter er antidemokratisk.


Nej det er diskriminerende, men hvis det vedtages med et flertal så er det demokratisk indført og kvoter i sig selv er ikke antidemokratisk.


At man på demokratisk vis træffer en antidemokratisk beslutning, gør ikke beslutningen mindre antidemokratisk.
Et demokrati kan træffe beslutning om sit eget ophør, helt eller delvist.


Nej demokrati er flertals diktatur, det kræver ingenlunde at man kan træffe beslutning om sit eget ophør, helt eller delvist.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"