Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Indlægaf Akehurst2 » 18. maj 2019, 16:54

MrMister skrev:Hvis man er valgbar, når man har hygget med en 15-årig pige som leder i foreningen, kan RP absolut også forsvares.

Personligt har jeg større antipati mod Koefod end Paludan. Særligt fordi førstnævnte benægter sin fortid helt og holdent. Paludan er i det mindste ærligt om at være skingrende sindsyg


Det er interessant nok med Jeppe Kofoed i en diskussion om værdighed, for man kan da godt forestille sig, at hvis det var sket efter #metoo, så havde han været helt færdig i politik. Han slap nok billigere end han ville have gjort i dag :gruble:
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Indlægaf MrMister » 18. maj 2019, 16:57

Akehurst2 skrev:
MrMister skrev:Hvis man er valgbar, når man har hygget med en 15-årig pige som leder i foreningen, kan RP absolut også forsvares.

Personligt har jeg større antipati mod Koefod end Paludan. Særligt fordi førstnævnte benægter sin fortid helt og holdent. Paludan er i det mindste ærligt om at være skingrende sindsyg


Det er interessant nok med Jeppe Kofoed i en diskussion om værdighed, for man kan da godt forestille sig, at hvis det var sket efter #metoo, så havde han været helt færdig i politik. Han slap nok billigere end han ville have gjort i dag :gruble:


Præcis. Det er håbløst at han kan være i politik uden konsekvenser, når hans indre kompas er så håbløst ude af kurs.

Minder nærmest om Oppfeldt.
1
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Indlægaf Akehurst2 » 18. maj 2019, 16:57

DetSorteCirkus skrev:Det her skulle være en transkription af den sidste del af interviewet.

Screenshot 2019-05-18 at 17.47.38.png


Hvis @RasmusPaludan er en ægte Twitterprofil (og det ser sådan ud for mig), så siger han selv, at det jo er satire og som sådan ikke et ægte udbrud.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Indlægaf Delfin » 18. maj 2019, 17:06

Akehurst2 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det her skulle være en transkription af den sidste del af interviewet.

Screenshot 2019-05-18 at 17.47.38.png


Hvis @RasmusPaludan er en ægte Twitterprofil (og det ser sådan ud for mig), så siger han selv, at det jo er satire og som sådan ikke et ægte udbrud.

Det er totalt sort snak, så det vil jeg da næsten håbe. Jeg må vist finde det program på 24/7s hjemmeside på et tidspunkt
0
14 11 14
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Indlægaf landsbytossen » 18. maj 2019, 17:20

Der var også Lurer-Anders. Han blev kendt, da han blev afsløret i at kigge på unge kvinder gennem et hul i Køge Svømmehal. Siden blev han medlem af folketinget, hvor han blev anklaget for sexchikane af sin sekretær.

Carsten Hansen, S, daværende minister, indgik forlig med en kvinde efter en julefrokost. Det var også en anklage om sexchikane
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Indlægaf MrMister » 18. maj 2019, 17:25

landsbytossen skrev:Der var også Lurer-Anders. Han blev kendt, da han blev afsløret i at kigge på unge kvinder gennem et hul i Køge Svømmehal. Siden blev han medlem af folketinget, hvor han blev anklaget for sexchikane af sin sekretær.

Carsten Hansen, S, daværende minister, indgik forlig med en kvinde efter en julefrokost. Det var også en anklage om sexchikane


Ej forglemme Frank Klam...
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Indlægaf landsbytossen » 18. maj 2019, 17:29

MrMister skrev:
landsbytossen skrev:Der var også Lurer-Anders. Han blev kendt, da han blev afsløret i at kigge på unge kvinder gennem et hul i Køge Svømmehal. Siden blev han medlem af folketinget, hvor han blev anklaget for sexchikane af sin sekretær.

Carsten Hansen, S, daværende minister, indgik forlig med en kvinde efter en julefrokost. Det var også en anklage om sexchikane


Ej forglemme Frank Klam...

Den sag husker jeg ikke. Er det Frank Jensen ?
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Indlægaf MrMister » 18. maj 2019, 17:40

landsbytossen skrev:
MrMister skrev:
landsbytossen skrev:Der var også Lurer-Anders. Han blev kendt, da han blev afsløret i at kigge på unge kvinder gennem et hul i Køge Svømmehal. Siden blev han medlem af folketinget, hvor han blev anklaget for sexchikane af sin sekretær.

Carsten Hansen, S, daværende minister, indgik forlig med en kvinde efter en julefrokost. Det var også en anklage om sexchikane


Ej forglemme Frank Klam...

Den sag husker jeg ikke. Er det Frank Jensen ?


Yes, og nogle ualmindeligt hyggelige julefrokoster
1
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Indlægaf Akehurst2 » 18. maj 2019, 19:14

MrMister skrev:
landsbytossen skrev:
MrMister skrev:
landsbytossen skrev:Der var også Lurer-Anders. Han blev kendt, da han blev afsløret i at kigge på unge kvinder gennem et hul i Køge Svømmehal. Siden blev han medlem af folketinget, hvor han blev anklaget for sexchikane af sin sekretær.

Carsten Hansen, S, daværende minister, indgik forlig med en kvinde efter en julefrokost. Det var også en anklage om sexchikane


Ej forglemme Frank Klam...

Den sag husker jeg ikke. Er det Frank Jensen ?


Yes, og nogle ualmindeligt hyggelige julefrokoster


Igen en sag, der måske var blevet bedømt anderledes i dag end i 2011: https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... 058833.ece
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Indlægaf Slettet bruger » 18. maj 2019, 19:36

DetSorteCirkus skrev:Det her skulle være en transkription af den sidste del af interviewet.

Screenshot 2019-05-18 at 17.47.38.png


Nu blev jeg nysgerrig, så jeg har lyttet til programmet fra ende til anden (så har jeg også prøvet at høre 24syv), og det må siges at være en temmelig tendentiøs transkription. Den indeholder kun hvad Rasmus Paludan siger, værten taler omtrent dobbelt så højt og dobbelt så hurtigt ind over det, og virker til at gå helt berserk - det er måske en del af konceptet, jeg kan forstå at Den Korte Radioavis er satire. De første godt 50 minutter forløber stille og roligt, Rasmus Paludan bliver udfordret på sin politik, og han svarer stille og roligt og sammenhængende. Efter de 50 minutter siger Rasmus Bruun at han skrider for han gider ikke høre mere på sådan en klam nazi-stalker. Derfra stikker det så lidt af hjulpet godt på vej af at Kirsten råber og skriger ad Rasmus Paludan som en fuldstændigt sindssyg.

Jeg synes det er et meget tyndt grundlag at diskvalificere manden på. Jeg er ikke enig i hans holdninger, men jeg har svært ved at forstå at det er nødvendigt men den slags helt underlødige og uhæderlige videreformidling af hvad der foregår, det gør ikke andet end at give hans tilhængere mere at hænge deres sag op på.
1
Brugeravatar
nononsens
Indlæg: 301
Tilmeldt: 4. mar 2019, 11:41
Kort karma: 9
Likede indlæg: 193

Re: Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Indlægaf nononsens » 20. maj 2019, 06:12

vibbsen skrev:
Bergen skrev:
vibbsen skrev:Min mand var iøvrigt temmelig :8: :8: :8: efter at have set ham i det pågældende interview. Lidt ligesom jeg var efter at have set det famøse aftenshow hvor han kaldte Mimi for et Nazi Svin....

Rasmus Paludan fremtoning var atter en gang alt andet end "bølleagtigt"....Tværtom...Min mand synes faktisk at han fremstod både afbalanceret og utrolig velformuleret. "Det er faktisk DET som er mest skræmmende. Ikke det han står for. Den måde han fremstår"

Det var PRÆCIS det samme indtryk jeg fik. Han taler faktisk både pænt og høfligt. Og virker meget velforberedt og gennemtænkt i sine svar. Han er ekstremt velformuleret og har tydeligvis ordet i sin magt. Han svarede pænt på de spørgsmål han blev stillet. Hvilket tydeligvis overraskede både studieværterne.
Indtil Mimi drog sammenligningen med 30'ernes Tyskland. Så kom grovfilen frem. Og vi så den Rasmus Paludan som vi forventede. Men reelt så var det faktisk Mimi som startede. Hun lagde ud med en solid sviner. Og det finder han sig ikke i. Han vil ikke finde sig i at blive talt grimt til eller om. Han vil ikke finde sig i at blive bully'ed eller latterliggjort...Og han er pisse-ligeglad med hvad andre mennesker mener om ham. Og ser derfor ingen grund til at pakke sine svinere ind sådan som det ellers er kutyme...

Og det er PRÆCIS det som er problemet for de andre. Det der giver ham så meget omtale. At han ikke opfører sig som en politiker. Eller rettere : Han opfører sig ikke som politikere plejer.......Og det kan de andre ikke rigtig håndterer....De ved ikke hvor de har ham...Han gør dem enormt usikre.....Kodekset for svinere blandt politiske modstandere foreskriver ,at man modtager en sviner eller et forsøg på latterliggørelse fra en modstander, uden at give igen af samme skuffe.....Og det kodeks følger Paludan ikke. Han vil ikke finde sig i at blive svinet til eller latterliggjort.

Herhjemme er vi dybt forundret. Og ikke så lidt fascinerede af fænomenet Rasmus Paludan. Vi kunne aldrig drømme om at stemme på ham. ALDRIG. Men han er HELT anderledes end noget vi nogensinde har set.


Og netop derfor bør man være ret bekymret.
For enig vi har ikke set noget lignende i den tid, som de fleste af os husker


Præcis. Det er bekymrende at en mand som står for noget som i bund og grund bedst kan beskrives som "ækelt" er SÅ dygtig rent retorisk.....For det er han. Det er DET som er farligt. Ikke hans politik. For den vil aldrig nogensinde kunne få sin gang på jord. Men hans evne til at formidle den. Den er skræmmende.....


Hitler var også retorisk dygtig, og han gav passionerede taler og brugte logiske argumenter som (som dog forudsætter hans præmisser).
0
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 283
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 72
Likede indlæg: 836

Re: Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Indlægaf Kasper » 21. maj 2019, 02:37

DetSorteCirkus skrev:
Fuldstændig enig.
Jeg har i forskellige sammenhænge mødt mennesker med store sociale udfordringer og/eller psykiske problemer, der desperat forsøgte at skabe sig et ståsted gennem fikse ideer og ekstreme projekter, og jeg genkender en del af deres fællestræk i RP og til dels også i YouGovs (forsigtige) forsøg på at tegne et billede af hans kernevælger.

I starten så jeg i RP en højrenational, usympatisk og grænseoverskridende, men dog kvik og strategisk stærk advokat, der havde gang i en form for kompromisløs politisk happening, men det billede har godt nok ændret sig her i valgkampen, hvor manden ikke længere kan køre showet på Youtube alene, og medierne graver i hans fortid. Jeg ser ejerskab, der smuldrer, og politik brugt som selvmedicinering til et punkt, hvor det faktisk hæmmer min lyst til at kritisere ham, fordi det næsten er for nemt.
Jeg tvivler ikke på, at RP som udgangspunkt er velbegavet, men et eller andet, formodentlig en masse, er gået helt galt undervejs.


Jeg ser ham som en slags anti-Greta Thunberg. Hun har en aspergers-diagnose, som hun bruger til at gå all in på klima-issues; han gør noget helt andet.

Rasmus Paludan har, med overvejende sandsynlighed, en eller flere diagnoser. Hans hjerneskade, som han har brugt som forsvar i en retssag, er allerede kendt - men udover dét, er det også blevet belyst, at han havde det meget svært socialt på f.eks. sine studier (som førte til stalker-sagen). Det kunne tyde på, at det ikke er helt off at han kunne blive placeret på autisme-spektrek; og det kunne samtidig forklare en del af hans adfærd.

Den næste sag bliver, at medierne graver I dengang, han var ansat hos Anklagemyndigheden i MEGET kort tid. Rygterne siger at han var helt off og begyndte at anmelde sine chefer for alle mulige bagateller.

Men ja, det er da helt sikkert en person, vi skal stemme ind i Folketinget :stoned:
Senest rettet af Kasper 26. maj 2019, 01:15, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. maj 2019, 03:09

:stoned:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... et/7629270

Paludan: - Jeg husker intet

Da Ekstra Bladet spørger Rasmus Paludan ind til domænet 'smukmand.dk', er hans hukommelse forbavsende begrænset.

- Jeg tror aldrig, det er blevet brugt til noget. Er det nogensinde blevet brugt til noget, spørger Rasmus Paludan Ekstra Bladet.

- Det må du da vide ...

- Ja, det skulle man mene, men altså ... Det ved jeg ikke. Det tror jeg ikke, at det er, siger Rasmus Paludan og tilføjer:

- Jeg vil sige ... 'Smukmand'. Det lyder lidt måske som et egoproblem i virkeligheden. At jeg måske har været lidt for glad for mig selv og ment, at hjemmesiden 'smukmand' egnede sig godt til mig og så ved nærmere eftertanke har tænkt: 'Det var måske lige i overkanten'.

- Det fremgår, at der fandtes et billede af 'en ung smuk mand i Palads 23. september 2006 klokken 21.14'. Hvem var det?

- Det ved jeg ikke, hvad jeg skal sige til. Jeg håber da, at jeg var den unge smukke mand. Det var jeg vel på det tidspunkt. Nu mener jeg jo stadig, at jeg er en ung, smuk mand. Men det er der delte meninger om nu. Men det er jo heller ikke nemt. Alle bliver jo ældre. Men altså ... Det ved jeg sgu ikke, hvad jeg skal sige til. Men jeg kan da sagtens have være i Palads den dag og taget et billede af mig selv og lagt det ud som en smuk mand, lyder forklaringen fra Rasmus Paludan.

- Jeg har vel også skulle date dengang. Jeg ved ikke, om var et scoretrick og sige: 'Se min hjemmeside, som hedder det her'. I Danmark vil det formentlig frastøde folk på grund af janteloven, lyder det videre.

- Hvad går kategorien 'Unge mænd mellem 15 og 18 år' ud på?

- Det aner jeg ikke. Men altså hvis det er unge mænd, er det vel flere end kun mig, går jeg ud fra, siger Rasmus Paludan.

- Hvem ellers?

- Jeg tror ikke ... Altså jeg kan ikke huske det. Jeg tror ikke, at der har ligget nogen. Altså hvis der har været ét billede, har det vel været et billede af mig, svarer Rasmus Paludan.

- Der står 'mænd' - i flertal. Hvem har ellers ligget der?

- Hvis der overhovedet har ligget nogen. For man kan sige, at kategorien betyder ikke, at der har ligget nogen i den. Altså jeg kan virkelig ikke huske det. Og det er jo tydeligvis også lang tid siden, men det kan sagtens være, at jeg har været en del af en vennegruppe, som også ville ligge der. Altså hvad fanden ved jeg, lyder det fra Rasmus Paludan.

- Det lyder som en søforklaring ...

- Og jeg vil så også sige, at jeg jo heller ikke kan huske det. Jeg sagde ikke, at det var mig selv. Jeg siger, at det formoder jeg. Men altså ... Jeg kan ærligt talt ikke huske det. Jeg kan jo konstatere, at jeg ejer domænet. Men jeg sagde jo til dig lige fra starten - det må du formentlig kunne erindre - at jeg virkelig ikke ved det. Og så tænkte jeg, at det mest logiske vel er, at det er mig, der er den person, siger Rasmus Paludan.

- Er det ikke påfaldende, at du intet husker?

- Det kan også være, at du har en tendens til at overfortolke tingene lidt måske. Men jeg vil sige ærligt til dig, at jeg husker så godt, jeg kan. Og jeg kan ikke huske præcis, hvad 'smukmand'-domænet handlede om. Men jeg synes, at jeg var en smuk mand dengang. Og det synes jeg stadig - i hvert fald indvendigt. Og det er vel, hvad der er at sige om det, svarer Rasmus Paludan.

- Afviser du at have lagt billeder ind af personer uden deres tilladelse?

- Det er svært at afvise noget, jeg ikke kan huske. Men jeg kan i hvert fald afvise fuldstændigt, at jeg skulle have lagt nogen ind, som ikke har givet tilladelse til det. Og grunden til, at jeg kan afvise det, er, at det trods alt er rimeligt alvorligt. Men jeg synes måske for at være helt ærlig, man også kan vende den om og sige: Er din historie ikke en anelse tynd? Altså du har et domæne, jeg ejer. Og så har der ligget et billede på den engang. Og jeg kan intet huske om, hvad der har ligget på den i øvrigt. Der er ikke meget kød på den historie, hva, siger Rasmus Paludan.

- Kan du forstå, hvis nogle tænker, at du har lagt billeder ind af unge mænd mellem 15 og 18 år?

- Nej.

- Så du synes ikke, at navnet 'Unge mænd mellem 15 og 18 år' indikerer det?

- Nej.

- Ville det have været problematisk, hvis du havde gjort det?

- Nej.

- Hvorfor ikke?

- Det ville vel ikke have været problematisk, forudsat de havde samtykket. Der er jo tusindvis af sider på nettet - antager jeg - af modelbureauer, som har lige præcis det. Så det vil jeg ikke synes. Men jeg kan ikke huske det altså, lyder forklaringen fra Rasmus Paludan.
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Indlægaf A 7 » 21. maj 2019, 06:16

FormerlyKnownAs skrev::stoned:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... et/7629270

Paludan: - Jeg husker intet

Da Ekstra Bladet spørger Rasmus Paludan ind til domænet 'smukmand.dk', er hans hukommelse forbavsende begrænset.

- Jeg tror aldrig, det er blevet brugt til noget. Er det nogensinde blevet brugt til noget, spørger Rasmus Paludan Ekstra Bladet.

- Det må du da vide ...

- Ja, det skulle man mene, men altså ... Det ved jeg ikke. Det tror jeg ikke, at det er, siger Rasmus Paludan og tilføjer:

- Jeg vil sige ... 'Smukmand'. Det lyder lidt måske som et egoproblem i virkeligheden. At jeg måske har været lidt for glad for mig selv og ment, at hjemmesiden 'smukmand' egnede sig godt til mig og så ved nærmere eftertanke har tænkt: 'Det var måske lige i overkanten'.

- Det fremgår, at der fandtes et billede af 'en ung smuk mand i Palads 23. september 2006 klokken 21.14'. Hvem var det?

- Det ved jeg ikke, hvad jeg skal sige til. Jeg håber da, at jeg var den unge smukke mand. Det var jeg vel på det tidspunkt. Nu mener jeg jo stadig, at jeg er en ung, smuk mand. Men det er der delte meninger om nu. Men det er jo heller ikke nemt. Alle bliver jo ældre. Men altså ... Det ved jeg sgu ikke, hvad jeg skal sige til. Men jeg kan da sagtens have være i Palads den dag og taget et billede af mig selv og lagt det ud som en smuk mand, lyder forklaringen fra Rasmus Paludan.

- Jeg har vel også skulle date dengang. Jeg ved ikke, om var et scoretrick og sige: 'Se min hjemmeside, som hedder det her'. I Danmark vil det formentlig frastøde folk på grund af janteloven, lyder det videre.

- Hvad går kategorien 'Unge mænd mellem 15 og 18 år' ud på?

- Det aner jeg ikke. Men altså hvis det er unge mænd, er det vel flere end kun mig, går jeg ud fra, siger Rasmus Paludan.

- Hvem ellers?

- Jeg tror ikke ... Altså jeg kan ikke huske det. Jeg tror ikke, at der har ligget nogen. Altså hvis der har været ét billede, har det vel været et billede af mig, svarer Rasmus Paludan.

- Der står 'mænd' - i flertal. Hvem har ellers ligget der?

- Hvis der overhovedet har ligget nogen. For man kan sige, at kategorien betyder ikke, at der har ligget nogen i den. Altså jeg kan virkelig ikke huske det. Og det er jo tydeligvis også lang tid siden, men det kan sagtens være, at jeg har været en del af en vennegruppe, som også ville ligge der. Altså hvad fanden ved jeg, lyder det fra Rasmus Paludan.

- Det lyder som en søforklaring ...

- Og jeg vil så også sige, at jeg jo heller ikke kan huske det. Jeg sagde ikke, at det var mig selv. Jeg siger, at det formoder jeg. Men altså ... Jeg kan ærligt talt ikke huske det. Jeg kan jo konstatere, at jeg ejer domænet. Men jeg sagde jo til dig lige fra starten - det må du formentlig kunne erindre - at jeg virkelig ikke ved det. Og så tænkte jeg, at det mest logiske vel er, at det er mig, der er den person, siger Rasmus Paludan.

- Er det ikke påfaldende, at du intet husker?

- Det kan også være, at du har en tendens til at overfortolke tingene lidt måske. Men jeg vil sige ærligt til dig, at jeg husker så godt, jeg kan. Og jeg kan ikke huske præcis, hvad 'smukmand'-domænet handlede om. Men jeg synes, at jeg var en smuk mand dengang. Og det synes jeg stadig - i hvert fald indvendigt. Og det er vel, hvad der er at sige om det, svarer Rasmus Paludan.

- Afviser du at have lagt billeder ind af personer uden deres tilladelse?

- Det er svært at afvise noget, jeg ikke kan huske. Men jeg kan i hvert fald afvise fuldstændigt, at jeg skulle have lagt nogen ind, som ikke har givet tilladelse til det. Og grunden til, at jeg kan afvise det, er, at det trods alt er rimeligt alvorligt. Men jeg synes måske for at være helt ærlig, man også kan vende den om og sige: Er din historie ikke en anelse tynd? Altså du har et domæne, jeg ejer. Og så har der ligget et billede på den engang. Og jeg kan intet huske om, hvad der har ligget på den i øvrigt. Der er ikke meget kød på den historie, hva, siger Rasmus Paludan.

- Kan du forstå, hvis nogle tænker, at du har lagt billeder ind af unge mænd mellem 15 og 18 år?

- Nej.

- Så du synes ikke, at navnet 'Unge mænd mellem 15 og 18 år' indikerer det?

- Nej.

- Ville det have været problematisk, hvis du havde gjort det?

- Nej.

- Hvorfor ikke?

- Det ville vel ikke have været problematisk, forudsat de havde samtykket. Der er jo tusindvis af sider på nettet - antager jeg - af modelbureauer, som har lige præcis det. Så det vil jeg ikke synes. Men jeg kan ikke huske det altså, lyder forklaringen fra Rasmus Paludan.


Men koranen kan han udenad. Selektiv hukommelse :-D
0
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1519
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 34
Likede indlæg: 996

Re: Er man værdig til Folketinget med et tilhold?

Indlægaf Dane » 21. maj 2019, 06:33

Nu er der vist gået “se og hør” i debatten her :-/
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"