Vores nuværende og kommende samfund beskrevet som film?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
HerErJeg
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5042

Vores nuværende og kommende samfund beskrevet som film?

Indlægaf HerErJeg » 12. maj 2019, 04:54

Hvad har Hollywood begået af film, som du mener rammer vores samfund og verdensorden ret præcist?
Det sjove er at en film der er 20 år gammel pludselig kan ramme plet på nogle områder.

Filmen Idiocrazy har ramt plet i mange år. Vi bliver dummere og dummere, ikke mindst grundet reality TV og flat earth, 'fordi YouTube siger det'.

Så håber jeg ikke at The Purge bliver virkelighed. Fripas en gang om året til at aflive dem vi ikke bryder os om.
1
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Vores nuværende og kommende samfund beskrevet som film?

Indlægaf Nicolait » 12. maj 2019, 12:15

I et morbidt øjeblik kan jeg ikke lade være med at tænke på Fritz Langs Metropolis. :lol2:
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Vores nuværende og kommende samfund beskrevet som film?

Indlægaf paint » 12. maj 2019, 18:05

Mit bud på en film, som jeg tror viser fremtidens samfund, uhyggeligt præcist - må være Blade Runner (den originale fra 1982). Den foregår, sjovt nok i år 2019 og er heldigvis ikke blevet virkelighed, endnu. men det skal nok komme (desværre)

En dystopisk fremstilling af en verden, plaget af forurening, sort regn og nærmest konstant mørke. En planet (jorden), hvor mange allerede er draget væk til andre planeter, og hvor kun de fattigste der ikke har råd til rejsen, er blevet tilbage sammen med bl.a replicanter (menneskekopier) som laver det kedelige og farlige arbejde. Jeg håber i dén grad aldrig, at det bliver virkelighed. Men hvor er det fantastisk set af Ridley Scott, som instruerede den på basis af en roman af Philip K. Dick (Drømmer androider om elektriske får)

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Vores nuværende og kommende samfund beskrevet som film?

Indlægaf Purple Haze » 17. maj 2021, 04:29

Det blev så Contagient….
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"