Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Indlægaf vibbsen » 9. maj 2019, 09:23

Altså...Jeg kan faktisk ikke lade være med at blive bare lidt imponeret over Rasmus Paludan's komplette mangel på respekt for de "uskrevne regler" om hvordan man bør opføre sig. Manden er fuldstændig uden filter. Han siger præcis hvad der passer ham uden på nogen måde at forsøge at pakke det ind.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... at/7625183

Jeg har virkelig svært ved at finde ud af om manden rent faktisk mener det alvorligt. Eller om han bare tager pis på os alle sammen. For at se hvor langt man virkeligheden kan få lov til at gå før "For vidt" nås ....

Nu er jeg ikke den store fan af Uffe Elbæk....Men jeg synes nu alligevel at det er at stramme den at kalde ham for evnesvag, åndsamøbe og narrehat på den måde som RP gør her. Jeg skal ikke forsværge at jeg ikke selv har brugt lignende fraser selv. Men så har jeg antagelig været på et rimelig seriøst stadie i min brandert på et eller andet brunt værtshus. Og ikke været under interview af den samlede danske verdenspresse :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Indlægaf Jedi » 9. maj 2019, 09:30

Imorges (genudsendelse?) var RP, Mimi-pigen, Qordrup og to journalister i studiet for at diskutere (nuancere?) RP politiske ståsted. Og Mimi fik ham altså til at fremstå nogenlunde fornuftig som person, da hun sad og bandede, nægtede at kigge på ham når hun tiltalte ham, hev nazi-kortet osv. Skammeligt.
Qordrup sagde nærmest intet før til sidst og de to værter så forfærdede ud, da de blev fanget i manglende faktatjek. En pinlig omgang, men squ ikke for RP.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Indlægaf Slettet bruger » 9. maj 2019, 09:36

Det hører med til historien at Uffe Elbæk åbnede ballet ved at kalde Paludan fascist. Ligesom Mimi Jacobsen åbnede med at kalde hans politik for nazisme.

Jeg forstår ikke hvorfor de vælger den tilgang til ham, det er vand på hans mølle. Fint at kritisere hans politik, men hold det nu for fanden objektivt og sagligt i stedet for at prøve at "vinde" ved at bevise at han er nazist eller fascist eller noget tredje. Det er sådan børn argumenterer, og det er alt sammen bare underbygning af Paludans sag - dvs. sagen at der findes et etablissement som ikke vil forholde sig til "sandhederne" om muslimer, men hellere vil skyde budbringeren.
5
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Indlægaf paint » 9. maj 2019, 09:42

Der kan næsten ikke siges nok grimt om 'Stram Kurs' - især ikke, når man offentliggør ting som dette, som partiets (Stram Kurs) politik. Det er ganske vist blevet slettet igen, men det løfter vel sløret for de underliggende intentioner. Den slags synes jeg i høj grad, skal frem og med i debatten. (også selvom jeg har lidt svært ved at tage det seriøst)

Billede
Senest rettet af paint 9. maj 2019, 09:47, rettet i alt 1 gang.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Indlægaf DenBruneMunk » 9. maj 2019, 09:43

vibbsen skrev:Jeg har virkelig svært ved at finde ud af om manden rent faktisk mener det alvorligt. Eller om han bare tager pis på os alle sammen. For at se hvor langt man virkeligheden kan få lov til at gå før "For vidt" nås ....

Vi har jo haft klovne med mærkelige mål i folketinget før, og Jacob Haugaard har bevist at det kan lade sig gøre på lidt anderledes holdninger.

Fandt disse som referencer:
"Mellemste invalidepension til folk uden humor",
”Fregatten Jylland skal gøres kampklar”,
"Medvind på cykelstierne”,
”Nutella i feltrationerne”,
"Større julegaver til alle",
"Flere hvaler i Randers Fjord",
”Privatisering af søkortarkivet”,
"Indefrosne dyrtidsportioner skal udbetales i rutebiler”
”Ingen sex på lærerværelserne,"

Godt nok vil RP sige noget mere ekstremt men er der ikke en variant af Jacob over hele hans attitude. Klart nok ikke noget nutella i RP's forslag men kommer da med nogle ekstreme løsninger.

Dette budskab passer godt på RP:
Jacob Haugaard sammenlignede på valgaftenen sin kommende rolle med tidligere tiders hofnarre.
Det er mig, der skal sige alle de ting, ingen andre tør, og jeg er sikker på, at de mennesker, der har stemt på mig, har gjort det som protest mod de nuværende politikere


Så mød folketingets nye hofnar, HVIS han altså når så langt.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Indlægaf Stars » 9. maj 2019, 09:49

Altså - herhjemme bliver Paludan omtalt som Tourette-Idioten (og jeg undskylder overfor alle, der lider af Tourette), fordi hans udtalelser leder mine tanker over på
Komplekse vokale tics er ord og fraser. De kan bestå i at gentage specielle, nogle gange socialt uacceptable, ofte obskøne ord (koprolali) eller gentagelse af lyde eller ord (pallilali).

Måske han HAR fået en hjerneskade efter den der ulykke for år tilbage?
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Indlægaf Stars » 9. maj 2019, 09:52

paint skrev:Der kan næsten ikke siges nok grimt om 'Stram Kurs' - især ikke, når man offentliggør ting som dette, som partiets (Stram Kurs) politik. Det er ganske vist blevet slettet igen, men det løfter vel sløret for de underliggende intentioner. Den slags synes jeg i høj grad, skal frem og med i debatten. (også selvom jeg har lidt svært ved at tage det seriøst)

Billede

Er den ægte? - Altså, har DU set originalen?
For mig ligner det nemlig Fake News.
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Indlægaf paint » 9. maj 2019, 09:59

Stars skrev:
paint skrev:Der kan næsten ikke siges nok grimt om 'Stram Kurs' - især ikke, når man offentliggør ting som dette, som partiets (Stram Kurs) politik. Det er ganske vist blevet slettet igen, men det løfter vel sløret for de underliggende intentioner. Den slags synes jeg i høj grad, skal frem og med i debatten. (også selvom jeg har lidt svært ved at tage det seriøst)

Billede

Er den ægte? - Altså, har DU set originalen?
For mig ligner det nemlig Fake News.


https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... ag/7626831
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
nononsens
Indlæg: 301
Tilmeldt: 4. mar 2019, 11:41
Kort karma: 9
Likede indlæg: 193

Re: Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Indlægaf nononsens » 9. maj 2019, 10:06

Stars skrev:
paint skrev:Der kan næsten ikke siges nok grimt om 'Stram Kurs' - især ikke, når man offentliggør ting som dette, som partiets (Stram Kurs) politik. Det er ganske vist blevet slettet igen, men det løfter vel sløret for de underliggende intentioner. Den slags synes jeg i høj grad, skal frem og med i debatten. (også selvom jeg har lidt svært ved at tage det seriøst)

Billede

Er den ægte? - Altså, har DU set originalen?
For mig ligner det nemlig Fake News.


Den er ægte, men RP har også udtalt at det er ment som sjov, for at vise hvordan islams holdning til vantro ville se ud hvis det var omvendt i Danmark.

Så den er ægte, men ment som en afsløring af islam og ikke et udtryk for hans bogstavelige politik.

Men det ændre ikke på, at han går ind for deportering af hovedparten af alle muslimer i Danmark, hvilket i sig selv er ulovligt og en overtrædelse af en rækker internationale regler samt menneskerettighederne.
Senest rettet af nononsens 9. maj 2019, 10:48, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Indlægaf Brok » 9. maj 2019, 10:07

Jeg er lidt i tvivl om Paludans hjerneskade, men ser vi på de politikere der har været med længe, smitter sådan en skade meget hurtigt.
3
Brugeravatar
nononsens
Indlæg: 301
Tilmeldt: 4. mar 2019, 11:41
Kort karma: 9
Likede indlæg: 193

Re: Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Indlægaf nononsens » 9. maj 2019, 10:28

Brok skrev:Jeg er lidt i tvivl om Paludans hjerneskade, men ser vi på de politikere der har været med længe, smitter sådan en skade meget hurtigt.


:D
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Indlægaf Slettet bruger » 9. maj 2019, 10:31

Har lige set Mimi Jacobsen-klippet for første gang. Jeg bryder mig ikke om Paludans holdninger, men hold kæft hvor blev Mimi owned, hun ligner en komplet idiot.

Mimi: "Jeg ønsker ikke at deltage i det her"
Paludan: "Nå, men så gå din vej" (iskoldt)

Jeg grinte.
2
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Indlægaf Ondemand » 9. maj 2019, 10:42

paint skrev:Der kan næsten ikke siges nok grimt om 'Stram Kurs' - især ikke, når man offentliggør ting som dette, som partiets (Stram Kurs) politik. Det er ganske vist blevet slettet igen, men det løfter vel sløret for de underliggende intentioner. Den slags synes jeg i høj grad, skal frem og med i debatten. (også selvom jeg har lidt svært ved at tage det seriøst)

Billede


Det er ikke partiets valgprogram du bringer et klip af, og på den måde kommer du ganske ufrivilligt til at understrege hans pointe :gruble:
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Indlægaf ajnaM » 9. maj 2019, 10:56

abcd skrev:Har lige set Mimi Jacobsen-klippet for første gang. Jeg bryder mig ikke om Paludans holdninger, men hold kæft hvor blev Mimi owned, hun ligner en komplet idiot.

Mimi: "Jeg ønsker ikke at deltage i det her"
Paludan: "Nå, men så gå din vej" (iskoldt)

Jeg grinte.


Det siger måske mere om dig end om Mimi Jacobsen.
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Paludan giver den gas......Elbæk giver en krammer...

Indlægaf Slettet bruger » 9. maj 2019, 11:02

ajnaM skrev:
abcd skrev:Har lige set Mimi Jacobsen-klippet for første gang. Jeg bryder mig ikke om Paludans holdninger, men hold kæft hvor blev Mimi owned, hun ligner en komplet idiot.

Mimi: "Jeg ønsker ikke at deltage i det her"
Paludan: "Nå, men så gå din vej" (iskoldt)

Jeg grinte.


Det siger måske mere om dig end om Mimi Jacobsen.


Ja, jeg er nok nazist.

Mimi beskylder Paludan for nazisme, og så kører han hende iskoldt og roligt ned bagefter. Om man kan lide ham eller ej, han ejede den samtale fuldstændigt.
4

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"