De vigtigste emner i valgkampen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: De vigtigste emner i valgkampen

Indlægaf Wizzze » 7. maj 2019, 16:20

ajnaM skrev:
Wizzze skrev:Det vigtigste emne for mig er nok en god økonomi i balance. Jeg er ikke ude efter skattelettelser, synes niveauet nu er fint, men der skal ikke skrues på skatteskruen, dvs. der skal prioriteres indenfor de nuværende rammer, og det vil gå ud over nogen, for mit andet emne er flere penge/hænder til sygehuse, pleje, hjemmehjælp, børnehaver, politi, retsvæsen osv. Det jeg kalder basisfunktioner i velfærdssamfundet.
Emne nummer 3 bliver miljø, klima, fødevarer, transport, hele den grønne dagsorden. Nogen steder kan DK gå forrest, men mest skal have hele Europa med. Det hjælper ikke hvis grisene bare opfodres i Polen frem for DK, eller at SAS skal betale afgifter hvis RyanAir bare kan flyve. Vi bliver nødt til at kæmpe kampen i fællesskab.


Hvem skal det så gå ud over?


Jeg så gerne boligstøtten ændret, vi bruger over 15mia. på den støtte, det er mere end der bruges til kontanthjælp. For mange med alm. gode lønninger får også boligstøtte. Så er der de 9 mia. vi bruger til beskæftigelsesindsats og aktivering og endelig så bruges der 20 mia. til familier med særlige problemer. Nogen af de midler er sikkert givet godt ud, men når det sammenlignes med at vuggestuer, børnehaver, daginstitutioner og fritidstilbud i alt koster 28 mia. så må der kunne findes en mia eller to fra problem familierne. :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: De vigtigste emner i valgkampen

Indlægaf A 7 » 7. maj 2019, 17:05

Klimaet
Sundhedsområdet
Rets-/kriminalitetsområdet
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: De vigtigste emner i valgkampen

Indlægaf Delfin » 7. maj 2019, 18:00

Pension, pension, pension (her har jeg desværre ikke tiltro til nogen af dem) + anden socialpolitik, børn og ældre.
Ghettoplanen skrues tilbage. Totalt tåbeligt at rive udmærkede boliger med rimelige huslejer ned, og det flytter bare problemerne
Udlændingepolitik, herunder skal der ryddes op i regler for familiesammenføring
Transport, særligt den offentlige, herunder ens billetpriser for metro og S-tog og alle zoners kortet tilbage

Ak ja og intet af det får jeg
2
14 11 14
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: De vigtigste emner i valgkampen

Indlægaf JoyNips » 7. maj 2019, 18:05

Klima og miljø er absolut noget af det vigtigste for mig. Alt det andet er ligemeget hvis vi fortsætter med at fucke kloden op i det her tempo.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: De vigtigste emner i valgkampen

Indlægaf achillaxedprune » 7. maj 2019, 18:22

Akehurst2 skrev:Det vigtigste for mig er, at vi prøver at træde et skridt tilbage og se overordnet på, hvad det er for et samfund vi vil have og hvordan vi kommer derhen i stedet for at drukne i enkeltsager.

Så jeg synes det vigtigste er, at politikerne har en overordnet vision for samfundet og nogle grundlæggende principper for samfundsudviklingen, der skal arbejde mod den vision.

Konkret vil jeg gerne have et mere frit samfund, mindre regulering, mindre bureaukrati, mindre kontrol, mindre omfordeling, mindre overvågning.

Åbne grænser, lukkede kasser, fokusere den statslige indblanding på de områder, hvor der er behov for statslig indblanding (forsvar, retsvæsen, politi, udenrigspolitik, miljø, grundlæggende uddannelse, sundhed og omsorg for de svageste) og ikke på alle mulige og umulige områder, hvor det ikke hører hjemme.


Enig - men det matcher jo desværre bare ingen.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8235

Re: De vigtigste emner i valgkampen

Indlægaf Fru Himmelblå » 7. maj 2019, 18:24

Klima, klima, klima. Desværre er jeg overbevist om, at ingen af dem er villige til at gøre det der skal til. Det kommer til at gøre for ondt.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: De vigtigste emner i valgkampen

Indlægaf AgentPixie » 7. maj 2019, 18:35

Klima, børn/unge/ældre (flere varme hænder), udlændingepolitik, bedre socialpolitik og flere penge til sygehusene.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: De vigtigste emner i valgkampen

Indlægaf Tobywan » 7. maj 2019, 18:48

Skat
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: De vigtigste emner i valgkampen

Indlægaf DenBruneMunk » 7. maj 2019, 18:53

Det vigtigste emne til at begynde med er;

Va fan tænker manden, at holde valg på en fridag/helligdag i Danmark, manden skulle tage og have lidt respekt for dansk kultur, og det at være dansk. Vi er jo slet ikke hjemme på den dag, vi er ude i naturen, vi er på ferie, vi er sammen med familie og nyder den fridag.

Så få lige rykket dagen, når de mange penge alligevel skal spildes på en anden dag.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: De vigtigste emner i valgkampen

Indlægaf Mani » 7. maj 2019, 18:57

DenBruneMunk skrev:Det vigtigste emne til at begynde med er;

Va fan tænker manden, at holde valg på en fridag/helligdag i Danmark, manden skulle tage og have lidt respekt for dansk kultur, og det at være dansk. Vi er jo slet ikke hjemme på den dag, vi er ude i naturen, vi er på ferie, vi er sammen med familie og nyder den fridag.

Så få lige rykket dagen, når de mange penge alligevel skal spildes på en anden dag.

Jeg er på arbejde.

Det er tåbeligt at brænde penge af på 2 valg så tæt på hinanden, men jeg kan ikke se noget issue i at skulle stemme på en fridag.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: De vigtigste emner i valgkampen

Indlægaf Mani » 7. maj 2019, 18:58

Uddannelse, sundhed og klima
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: De vigtigste emner i valgkampen

Indlægaf DenBruneMunk » 7. maj 2019, 19:02

Mani skrev:
DenBruneMunk skrev:Det vigtigste emne til at begynde med er;

Va fan tænker manden, at holde valg på en fridag/helligdag i Danmark, manden skulle tage og have lidt respekt for dansk kultur, og det at være dansk. Vi er jo slet ikke hjemme på den dag, vi er ude i naturen, vi er på ferie, vi er sammen med familie og nyder den fridag.

Så få lige rykket dagen, når de mange penge alligevel skal spildes på en anden dag.

Jeg er på arbejde.

Det er tåbeligt at brænde penge af på 2 valg så tæt på hinanden, men jeg kan ikke se noget issue i at skulle stemme på en fridag.

Personligt skal jeg ned og brevstemme nu, for den dag vil jeg nok ikke kunne sætte et kryds.

Og helt enig, Lars's argument for at splitte det op , er alle de seriøse emner og en lang debat om dem. Det er bare ikke godt nok. Godt nok er vi et velhavende land men!
1
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: De vigtigste emner i valgkampen

Indlægaf FruitFly » 7. maj 2019, 19:08

Klima. Intet andet kommer til at afgøre mit kryds.
3
#Klimatosse
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: De vigtigste emner i valgkampen

Indlægaf Torn » 7. maj 2019, 19:31

Børn og unge, uddannelse, klima
0
stina
Indlæg: 42
Tilmeldt: 17. dec 2015, 17:46
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: De vigtigste emner i valgkampen

Indlægaf stina » 7. maj 2019, 19:56

- Børn og unge
- Pension
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"