Baby med i Folketinget...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Baby med i Folketinget...

Indlægaf Madam » 19. mar 2019, 15:37

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... en/7561129

Sikke mange penge vi kan spare til vuggestuer og børnehaver, såfremt vores arbejdsgiver tillader, vi har børnene med på jobbet.

Men hvad siger pædagogerne, de bli'r jo arbejdsløse, hvis det blir tilladt?!

Og tvivler også på, medmindre arbejdspladserne opretter pasning for poderne, at det kan lade sig opføre alle steder, hvad mener I andre???
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf Wizzze » 19. mar 2019, 15:51

At folketinget er bagud og må følge med tiden. Har intet prolem med at en politiker kan have et barn med i salen, hvis de kan sidde og læse avis, se på telefon, ipad osv. så kan de også fint sidde med en stille baby. Begynder de skifte ble på talerstolen, så kan vi begynde at tale om grænser :D

Europaparlamentet tillader både babyer og amning, ligeså flere andre parlamenter i sammenlignelige lande, så hvorfor ikke Folketinget? Følg med tiden!
17
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf Rapfisk » 19. mar 2019, 15:52

Arbejdsløse pædagoger er vist det mindste problem. Babyen er 4 måneder-ish, og jeg gætter på, hun bliver passet ude, når den tid kommer. Hendes far er på barsel, men var kommet for sent til at overtage, inden Mette Abildgaard (der havde barnet med for at kunne amme) skulle i salen.

Når det er sagt, synes jeg egentllig, det er helt fint at sige, at folketingssalen er for medlemmer, ikke deres børn - uanset alder. For mig er det et tegn på, at mødre (særligt) bliver en lille smule blinde for, hvad der passende, hvis noget kan gavne deres babyer i øjeblikket. For mig tager en baby bare noget fokus, både for mor og for de andre, der er til stede. Jeg begriber så heller ikke den dér mor-aktivisme, der også giver sig udslag i, at folk sidder og ammer i parlamenter rundt omkring og bliver virale helte i feministmiljøet.

Derudover synes jeg ikke, at det er en specielt værdig måde, Folketingets formand valgte at udtrykke sig på.
7
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf landsbytossen » 19. mar 2019, 16:05

Der kommer kritik, kun fordi det er Pia Kjærsgaards beslutning.
8
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf hotlips » 19. mar 2019, 16:12

Jeg synes det er noget pjat, det er en enkelt gang og barnet har ikke forstyrret.

Jeg har ellers ikke noget problem med at Pia holder på formerne derinde men det er for dumt og hvis vi vil have kvinder til at komme mere frem i skoene med vigtige poster så kan det være nødvendigt at være lidt fleksibel og der synes jeg at Folketinget burde gå forrest.

Jeg var som spæd med til forelæsninger på Københavns universitet, min mors underviser insisterede på at jeg blev sat på kateteret og så gik han rundt og holdt i finger mens han fortalte om det han skulle og jeg blev ammet under forelæsningerne uden nogen gik op i det.

Jeg synes det er gået den forkerte vej hvis ikke vi prøver at finde plads til den slags, et barn der er for lille til at komme i pasning og en barsel der er for lang til at det duer i nogle stillinger er et dilemma men jeg synes det er der vi så skal prøve at strække os som samfund.
6
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf Stars » 19. mar 2019, 16:14

landsbytossen skrev:Der kommer kritik, kun fordi det er Pia Kjærsgaards beslutning.

Selvfølgelig. For ifølge TV2News har der tidligere været babyer i salen som ikke er blevet bortvist, hvor det ikke har været Pia, som har styret mødet. Når de andre ikke har bortvist babyer, er det lidt svært at kritisere dem for at gøre det.
8
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf Akehurst2 » 19. mar 2019, 16:23

hotlips skrev:Jeg synes det er noget pjat, det er en enkelt gang og barnet har ikke forstyrret.

Jeg har ellers ikke noget problem med at Pia holder på formerne derinde men det er for dumt og hvis vi vil have kvinder til at komme mere frem i skoene med vigtige poster så kan det være nødvendigt at være lidt fleksibel og der synes jeg at Folketinget burde gå forrest.



Jeg er enig.

Nej, det skal ikke blive en vane at medbringe babyer (og slet ikke større børn), men når nu det er en ekstraordinær situation i forhold til en afstemning, hvor hun ellers var clearet og hvor faren ikke kunne være der lige i den time, så synes jeg man bør kunne være mere fleksibel.
13
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf fisken80 » 19. mar 2019, 16:25

Jeg oplever af og til at en kollega har et barn med på arbejde, fordi det har let feber og derfor ikke må være i institutionen (de er mega strikse mange steder) og pasning på andre måder ikke var en mulighed. Den anden mulighed er at mine kolleger tager barns første eller anden sygedag med dertilhørende manglende opgaveløsning.
Det har ALDRIG været et problem, at nogen havde deres barn med. Og der er ingen, hverken ledere eller kolleger, der ser skævt til det.

Pia Kjærsgaard går i umanerligt små sko i den her sag.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf landsbytossen » 19. mar 2019, 16:27

Stars skrev:
landsbytossen skrev:Der kommer kritik, kun fordi det er Pia Kjærsgaards beslutning.

Selvfølgelig. For ifølge TV2News har der tidligere været babyer i salen som ikke er blevet bortvist, hvor det ikke har været Pia, som har styret mødet. Når de andre ikke har bortvist babyer, er det lidt svært at kritisere dem for at gøre det.

Om der er regler for det, ved jeg ikke, men at der tidligere ikke er grebet ind er ikke ensbetydende med, det er efter reglerne.

Pia Kjærsgaard er den i det nuværende præsidie, som oftest griber ind, når et folketingsmedlem ikke følger de vedtagne regler. Hun har endda 2 - to - gange irettesat folketingets 3. næstformand under samme tale, da han var på talerstolen.
Pia gør et stort arbejde som formand for at standarden i folketinget bliver bedre.

Godt nok kaldes folketinget for DK´s største børnehave, men de behøver ikke bære ved til bålet.
4
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf fisken80 » 19. mar 2019, 16:30

I øvrigt var der et medlem af det australske parlament, der ammede sit barn mens hun holdt tale for parlamentet. Jeg siger ikke, at det er optimalt, men hvis vi skal have reel ligestilling så bliver vi simpelthen nødt til at acceptere, at kvinder (og mænd) nogen gange har brug for at have deres børn med til bl.a. møder.

Og helt ærligt, i den her sag, alle der synes det er frygteligt at hun tog barnet med skal fanme købe større sko. MEGET større sko.
9
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf fisken80 » 19. mar 2019, 16:31

landsbytossen skrev:
Stars skrev:
landsbytossen skrev:Der kommer kritik, kun fordi det er Pia Kjærsgaards beslutning.

Selvfølgelig. For ifølge TV2News har der tidligere været babyer i salen som ikke er blevet bortvist, hvor det ikke har været Pia, som har styret mødet. Når de andre ikke har bortvist babyer, er det lidt svært at kritisere dem for at gøre det.

Om der er regler for det, ved jeg ikke, men at der tidligere ikke er grebet ind er ikke ensbetydende med, det er efter reglerne.

Pia Kjærsgaard er den i det nuværende præsidie, som oftest griber ind, når et folketingsmedlem ikke følger de vedtagne regler. Hun har endda 2 - to - gange irettesat folketingets 3. næstformand under samme tale, da han var på talerstolen.
Pia gør et stort arbejde som formand for at standarden i folketinget bliver bedre.

Godt nok kaldes folketinget for DK´s største børnehave, men de behøver ikke bære ved til bålet.


Pia Kjærsgaard er magtglad og elsker at bestemme og derfor er hun i sit es i sin rolle som formand. Men reelt gør hun intet for, at standarden hæves i folketinget. Tværtimod står hun for at skabe flere konflikter, og hun nyder det.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf Akehurst2 » 19. mar 2019, 16:40

landsbytossen skrev:
Stars skrev:
landsbytossen skrev:Der kommer kritik, kun fordi det er Pia Kjærsgaards beslutning.

Selvfølgelig. For ifølge TV2News har der tidligere været babyer i salen som ikke er blevet bortvist, hvor det ikke har været Pia, som har styret mødet. Når de andre ikke har bortvist babyer, er det lidt svært at kritisere dem for at gøre det.

Om der er regler for det, ved jeg ikke, men at der tidligere ikke er grebet ind er ikke ensbetydende med, det er efter reglerne.

Pia Kjærsgaard er den i det nuværende præsidie, som oftest griber ind, når et folketingsmedlem ikke følger de vedtagne regler. Hun har endda 2 - to - gange irettesat folketingets 3. næstformand under samme tale, da han var på talerstolen.
Pia gør et stort arbejde som formand for at standarden i folketinget bliver bedre.

Godt nok kaldes folketinget for DK´s største børnehave, men de behøver ikke bære ved til bålet.


Pia Kjærsgaards pressechef påstår at hun bare følger reglerne: https://www.bt.dk/samfund/derfor-blev-p ... olketinget

Han henholder sig til, at forretningsordenen foreskriver at formanden skal 'drage omsorg for, at Folketingets arbejde tilrettelægges og afvikles på forsvarlig måde' og sørge for ’værdig forhandlingsform’: https://www.ft.dk/da/dokumenter/bestil- ... paragraf-4

Jeg ikke enig i at det heraf kan udledes direkte at babyer er forbudt. Larmende babyer, ja, og nok også amning og bleskift - men ellers er babyer i sig selv vel ikke uværdige og uforsvarlige.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf landsbytossen » 19. mar 2019, 16:40

fisken80 skrev:
landsbytossen skrev:
Stars skrev:
landsbytossen skrev:Der kommer kritik, kun fordi det er Pia Kjærsgaards beslutning.

Selvfølgelig. For ifølge TV2News har der tidligere været babyer i salen som ikke er blevet bortvist, hvor det ikke har været Pia, som har styret mødet. Når de andre ikke har bortvist babyer, er det lidt svært at kritisere dem for at gøre det.

Om der er regler for det, ved jeg ikke, men at der tidligere ikke er grebet ind er ikke ensbetydende med, det er efter reglerne.

Pia Kjærsgaard er den i det nuværende præsidie, som oftest griber ind, når et folketingsmedlem ikke følger de vedtagne regler. Hun har endda 2 - to - gange irettesat folketingets 3. næstformand under samme tale, da han var på talerstolen.
Pia gør et stort arbejde som formand for at standarden i folketinget bliver bedre.

Godt nok kaldes folketinget for DK´s største børnehave, men de behøver ikke bære ved til bålet.


Pia Kjærsgaard er magtglad og elsker at bestemme og derfor er hun i sit es i sin rolle som formand. Men reelt gør hun intet for, at standarden hæves i folketinget. Tværtimod står hun for at skabe flere konflikter, og hun nyder det.

At hun er magtsyg, ved jeg. Jeg kan ikke blive medlem af DF, hvis Pia K. ser min ansøgning om medlemskab. Vi har tidligere taget vores kampe. Det ændrer ikke på, hun er den i præsidiet, som gør mest for at regler i folketinget overholdes. Næstformændene lader ofte ting passere, hvor Pia ville gribe ind.

Hvorfor have regler, hvis de ikke overholdes ?
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf Bergen » 19. mar 2019, 16:43

Børn har intet at lave i folketinget. Hyr en barnepige eller gå på barsel.
11

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"