Baby med i Folketinget...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf landsbytossen » 20. mar 2019, 06:23

Sophies-mor skrev:
landsbytossen skrev:
Stars skrev:
landsbytossen skrev:Der kommer kritik, kun fordi det er Pia Kjærsgaards beslutning.

Selvfølgelig. For ifølge TV2News har der tidligere været babyer i salen som ikke er blevet bortvist, hvor det ikke har været Pia, som har styret mødet. Når de andre ikke har bortvist babyer, er det lidt svært at kritisere dem for at gøre det.

Om der er regler for det, ved jeg ikke, men at der tidligere ikke er grebet ind er ikke ensbetydende med, det er efter reglerne.

Pia Kjærsgaard er den i det nuværende præsidie, som oftest griber ind, når et folketingsmedlem ikke følger de vedtagne regler. Hun har endda 2 - to - gange irettesat folketingets 3. næstformand under samme tale, da han var på talerstolen.
Pia gør et stort arbejde som formand for at standarden i folketinget bliver bedre.

Godt nok kaldes folketinget for DK´s største børnehave, men de behøver ikke bære ved til bålet.

Sjovt trækker hun i den grad Folketingets ry ned. Både som politiker og formand.
Pia er selv den, der bærer mest ved til.

Når du kan skelne mellem politikeren Pia Kjærsgaard og formanden Pia Kjærsgaard, vil du få et andet syn på det.

Hvor mange folketingsdebatter ser/hører du ? Ser du kun små klip i nyhedsmedier, kan du ikke vurdere hendes evner som formand. Sammenlignet med de andre i præsidiet - de, som sidder i formandsstolen - er hun klart den bedste. Med mindre man gerne vil have, at folketingets medlemmer skal opføre sig som i det engelske parlament.
4
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf fisken80 » 20. mar 2019, 06:45

HerErJeg skrev:Man kan jo ikke spole tiden tilbage, men jeg nægter at tro på, at konen havde brokket sig, hvis det var en DF med bebsen på armen.


Der er jeg så uenig. Det er jeg faktisk overbevist om, at hun havde. Hun har aldrig holdt sig tilbage når det handlede om at sætte partimedlemmer på plads.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf Madam » 20. mar 2019, 07:46

vibbsen skrev:Jeg synes normalt at PK er en krakilsk sur kost.....Men lige her synes jeg faktisk at hun har ret.

Der er i mine øjne meget meget stor forskel på at have sin baby med på kontoret som Lene Espersen i sin tid havde det. OG så tage sin baby med i folketingssalen. Hvad Laura Lindahl måtte i 2016 og hvad det australske parlament tillader er i den sammenhæng fuldstændig ligegyldigt.

På min arbejdsplads er det måske acceptabelt at have sit barn med på arbejde de dag hvor man "bare" skal sidde på kontoret. Men det vil under ingen omstændigheder blive accepteret at man tog sit barn med på dage hvor der var mødeaktivitet i et større forum.....

At begynde at snakke om dette i en ligestillingsmæssig kontekst er efter min mening fuldstændig ude i hampen. Ligestilling har ikke noget at gøre med om man kan have sine børn med på arbejde eller ej.


Spot on!!!

Vi er bestemt ikke enige altid, men her er vi, og det tyder sgu på, at du er en fair debattør, og DET har jeg respekt for. :)

Du får 'grønt lys' af mig. :)
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf hotlips » 20. mar 2019, 08:17

Så røg den i de udenlandske aviser, det er fanme pinligt. Øv
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40750

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf Akehurst2 » 20. mar 2019, 08:18

landsbytossen skrev:
Akehurst2 skrev:
Pia Kjærsgaards pressechef påstår at hun bare følger reglerne: https://www.bt.dk/samfund/derfor-blev-p ... olketinget

Han henholder sig til, at forretningsordenen foreskriver at formanden skal 'drage omsorg for, at Folketingets arbejde tilrettelægges og afvikles på forsvarlig måde' og sørge for ’værdig forhandlingsform’: https://www.ft.dk/da/dokumenter/bestil- ... paragraf-4

Jeg ikke enig i at det heraf kan udledes direkte at babyer er forbudt. Larmende babyer, ja, og nok også amning og bleskift - men ellers er babyer i sig selv vel ikke uværdige og uforsvarlige.

Kan du udlede, at babyer er tilladt ? Der er kun adgang for medlemmer til folketingssalen under møder og afstemninger.

Fair nok hvis MF´ere mener, reglerne skal ændres. Det kan de gøre uden at spørge vælgerne om lov. Fru Abildgaard er endda medlem af et regeringsparti, som har flertal sammen med sit støtteparti i både salen og præsidiet.
Abildgaard har en stor stjerne hos mig, men i denne sag opfører hun sig som en trodsig 5-årig.


Jeg skriver ikke, at det kan udledes at babyer er tilladt. Jeg skriver, at jeg ikke er enig i, at det kan 'udledes direkte at babyer er forbudt'.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf Sophies-mor » 20. mar 2019, 09:32

landsbytossen skrev:
Sophies-mor skrev:
landsbytossen skrev:
Stars skrev:
landsbytossen skrev:Der kommer kritik, kun fordi det er Pia Kjærsgaards beslutning.

Selvfølgelig. For ifølge TV2News har der tidligere været babyer i salen som ikke er blevet bortvist, hvor det ikke har været Pia, som har styret mødet. Når de andre ikke har bortvist babyer, er det lidt svært at kritisere dem for at gøre det.

Om der er regler for det, ved jeg ikke, men at der tidligere ikke er grebet ind er ikke ensbetydende med, det er efter reglerne.

Pia Kjærsgaard er den i det nuværende præsidie, som oftest griber ind, når et folketingsmedlem ikke følger de vedtagne regler. Hun har endda 2 - to - gange irettesat folketingets 3. næstformand under samme tale, da han var på talerstolen.
Pia gør et stort arbejde som formand for at standarden i folketinget bliver bedre.

Godt nok kaldes folketinget for DK´s største børnehave, men de behøver ikke bære ved til bålet.

Sjovt trækker hun i den grad Folketingets ry ned. Både som politiker og formand.
Pia er selv den, der bærer mest ved til.

Når du kan skelne mellem politikeren Pia Kjærsgaard og formanden Pia Kjærsgaard, vil du få et andet syn på det.

Hvor mange folketingsdebatter ser/hører du ? Ser du kun små klip i nyhedsmedier, kan du ikke vurdere hendes evner som formand. Sammenlignet med de andre i præsidiet - de, som sidder i formandsstolen - er hun klart den bedste. Med mindre man gerne vil have, at folketingets medlemmer skal opføre sig som i det engelske parlament.

Faktisk er jeg politisk aktiv og ser derfor nok en hel del mere end gennemsnittet.
Mener stadig at Pia er uværdig til at sidde i formandsstolen.
Hun er absolut ikke objektiv.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40750

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf Akehurst2 » 20. mar 2019, 09:58

Thor Pedersen støtter Pia: https://www.berlingske.dk/nyheder/tidli ... t-det-ikke

Jeg synes dog, hans argumentation er lidt ulogisk:

»I princippet kan man tage alt det med ind i Folketingssalen, som en højesteretsdommer kan tage med i højesteret, når han sidder og skal lytte til en sigtets udtalelse, forsvareren eller anklageren. De, der laver lovene, må have lige så stor respekt for det arbejde, som dem, der dømmer efter lovene,« mener Thor Pedersen.


Folketingsmedlemmer opfører sig jo i forvejen anderledes end højesteretsdommere - de går rundt, snakker, er på Facebook og tweeter undervejs fra debatterne. Det gør dommerne ikke.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf Sangius » 20. mar 2019, 10:09

Synes det er lidt komisk, at Pia K snakker om, at folk skaber et problem ud af ingenting.
Babyen var stille, ingen havde noget at sige omkring det, hvis hun havde ignoreret det, så havde Mette fået stemt, og der var ikke skabt noget drama.
Hun stiller sig jo selv op og er på tværs i en situation, hvor det er komplet unødvendigt, og så bagefter bliver irriteret over, at folk peger det ud.
Tvivler på at folk begynder at behandle folketinget som en vuggestue, fordi man i nogle enkelte tilfælde har haft fuldammede babyer med inde i kort tid. Vor herre til hest altså.
8
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf fisken80 » 20. mar 2019, 10:31

Det var i øvrigt ikke noget problem, da Laura Lindahl havde sin baby med tilbage i 2014. Så jeg har svært ved at se, hvorfor det skulle være det nu. Kunne man ikke vente med at gøre det til et problem indtil det rent faktisk VAR et problem?
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf Sophies-mor » 20. mar 2019, 10:33

fisken80 skrev:Det var i øvrigt ikke noget problem, da Laura Lindahl havde sin baby med tilbage i 2014. Så jeg har svært ved at se, hvorfor det skulle være det nu. Kunne man ikke vente med at gøre det til et problem indtil det rent faktisk VAR et problem?

Lige præcis!
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf landsbytossen » 20. mar 2019, 13:23

fisken80 skrev:Det var i øvrigt ikke noget problem, da Laura Lindahl havde sin baby med tilbage i 2014. Så jeg har svært ved at se, hvorfor det skulle være det nu. Kunne man ikke vente med at gøre det til et problem indtil det rent faktisk VAR et problem?

Dengang sad Mette Bock i formandsstolen. Så her kan man med rette beskylde nogen for ikke at gribe ind mod en partifælle. Mette Bock imponerede ikke i sit hverv som næstformand. Som så mange andre næstformænd vendte hun det døve øre til under folketingsdebatterne.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf paint » 20. mar 2019, 14:02

Jeg synes egentlig, at der er forskel på Folketinget (som arbejdsplads) og Folketingssalen. Selvfølgelig skal politikere kunne tage deres barn med på arbejde på Christiansborg (kontorer, mødelokaler mv)
Men at tage et spædbarn med i Folketingssalen, svarer vel nærmest til at tage et barn med til et bestyrelsesmøde. Kan de så ikke også tage der hund eller kat med? Eller måske deres gamle halvdemente mor, som kræver lidt opsyn? :gruble:
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf fisken80 » 20. mar 2019, 14:41

paint skrev:Jeg synes egentlig, at der er forskel på Folketinget (som arbejdsplads) og Folketingssalen. Selvfølgelig skal politikere kunne tage deres barn med på arbejde på Christiansborg (kontorer, mødelokaler mv)
Men at tage et spædbarn med i Folketingssalen, svarer vel nærmest til at tage et barn med til et bestyrelsesmøde. Kan de så ikke også tage der hund eller kat med? Eller måske deres gamle halvdemente mor, som kræver lidt opsyn? :gruble:


Jeg har endnu til gode, at høre om nogen, der havde decideret allergi overfor børn...
Den halvdemente mor ville næppe have en særlig god oplevelse ud af, at komme med på den måde, så for hendes skyld ville jeg ikke tage hende med.

Et barn til et bestyrelsesmøde? Ja, jeg kan oprigtigt talt ikke se, hvad problemet skulle være i det. Hvis det ikke forstyrrer, så hellere end gerne. Hvad skulle problemet være i det?
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf paint » 20. mar 2019, 14:44

fisken80 skrev:
paint skrev:Jeg synes egentlig, at der er forskel på Folketinget (som arbejdsplads) og Folketingssalen. Selvfølgelig skal politikere kunne tage deres barn med på arbejde på Christiansborg (kontorer, mødelokaler mv)
Men at tage et spædbarn med i Folketingssalen, svarer vel nærmest til at tage et barn med til et bestyrelsesmøde. Kan de så ikke også tage der hund eller kat med? Eller måske deres gamle halvdemente mor, som kræver lidt opsyn? :gruble:


Jeg har endnu til gode, at høre om nogen, der havde decideret allergi overfor børn...
Den halvdemente mor ville næppe have en særlig god oplevelse ud af, at komme med på den måde, så for hendes skyld ville jeg ikke tage hende med.

Et barn til et bestyrelsesmøde? Ja, jeg kan oprigtigt talt ikke se, hvad problemet skulle være i det. Hvis det ikke forstyrrer, så hellere end gerne.[b] Hvad skulle problemet være i det?[/b]


Tjah. Problemet kunne vel være, at det er temmelig svært at forudsige, hvordan et spædbarn (måske flere) vil opføre sig i salen.
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Baby med i Folketinget...

Indlægaf Lys » 20. mar 2019, 15:47

paint skrev:
fisken80 skrev:
paint skrev:Jeg synes egentlig, at der er forskel på Folketinget (som arbejdsplads) og Folketingssalen. Selvfølgelig skal politikere kunne tage deres barn med på arbejde på Christiansborg (kontorer, mødelokaler mv)
Men at tage et spædbarn med i Folketingssalen, svarer vel nærmest til at tage et barn med til et bestyrelsesmøde. Kan de så ikke også tage der hund eller kat med? Eller måske deres gamle halvdemente mor, som kræver lidt opsyn? :gruble:


Jeg har endnu til gode, at høre om nogen, der havde decideret allergi overfor børn...
Den halvdemente mor ville næppe have en særlig god oplevelse ud af, at komme med på den måde, så for hendes skyld ville jeg ikke tage hende med.

Et barn til et bestyrelsesmøde? Ja, jeg kan oprigtigt talt ikke se, hvad problemet skulle være i det. Hvis det ikke forstyrrer, så hellere end gerne.[b] Hvad skulle problemet være i det?[/b]


Tjah. Problemet kunne vel være, at det er temmelig svært at forudsige, hvordan et spædbarn (måske flere) vil opføre sig i salen.


Klart, men dels havde Mette Abildgaard sikret sig backup hos sin sekretær og dels skulle de blot stemme om et/flere lovforslag. Det er mit indtryk at det handlede om ret kort tid.

Jeg synes det er virkelig ufleksibelt hvis man ikke kan have et ikke-forstyrrende spædbarn med i det danske parlament i enkeltstående tilfælde, når det uden problemer kan fungere i fx Europa-Parlamentet og FN’s generalforsamling.
3

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"