Flere klager over talentløse gademusikanter i København: De spiller de samme dårlige melodier en hel dag

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Flere klager over talentløse gademusikanter i København: De spiller de samme dårlige melodier en hel dag

Indlægaf fisken80 » 10. mar 2019, 12:29

På et tidspunkt var der en harmonikaspiller i Odense, der altid sad det samme sted og spillede og sang den samme gamle danske slager om og om og om og om igen... shit jeg havde ondt af personalet i de nærliggende butikker. Det lød frygteligt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Flere klager over talentløse gademusikanter i København: De spiller de samme dårlige melodier en hel dag

Indlægaf Guru » 10. mar 2019, 14:47

paint skrev:
LaScrooge skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
LaScrooge skrev::dåne:
FormerlyKnownAs skrev:Sanger Søren kører ret meget det samme repetoire :lol:


Jeg VOKSYD. Og VOKSYD. :-D

Ærlig talt, så synes jeg det er udtryk for total forkælet tilgang til verden, når man ikke engang kan rumme gademusikanter, fordi de er amatører. Så vil man bare pleases. Så skal verden bare være pæn og leve op til ens præferencer og kvalitetsstandarder, ellers er det for dårligt. Jesus, altså.


Nogle rammer han nærmest et kastratniveau :D


Ja :-D Det lyder deeeejligt :lol:

Min favorit er fløjtemanden med bamsehuen. Ham tænker jeg tit over. Hvem er han og hvor stammer den trang fra? Han er fantastisk i al sin underlighed.


Hvis det er ham her, har jeg også luret noget på ham. Jeg kan ikke rigtig blive enig med mig selv om, det er bevidst 'underlighed' han praktiserer, fordi han ved at folk griner af ham og giver ham penge, og det dermed er ham der griner sidst :-D



Jeg tror nok mere det handler om, at han ikke har for penge i forvejen, og at han har set at det virker at spille på noget. Uanset om man kan finde ud af det eller ej.
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Goozilla
Indlæg: 576
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Flere klager over talentløse gademusikanter i København: De spiller de samme dårlige melodier en hel dag

Indlægaf Goozilla » 10. mar 2019, 15:31

Jeg boede for en del år tilbage i den gamle bydel af en større norditaliensk by. Sådan et superflot sted, hvor det klassiske Italien rigtig kan vise sig fra sin bedste side. Den slags tiltrækker naturligvis turister og folk på deres fridage og dermed også en flok musikanter med meget varierende talent. Ind imellem kunne det være en sand fornøjelse at have gratis live musik fra musikanter på gaden, der havde gjort sig umage. Til gengæld var der altså også en enkelt helt speciel violinist, der havde udset sig hjørnet nedenfor min lejlighed. Selvom jeg boede øverst oppe på fjerde, så skar den her skide violin igennem det hele og selv hvis han så skulle have valgt at stemme skidtet, så havde han hverken en tone eller en rytme i livet. Det var sgu lidt for meget ind imellem og det lokale Carabinieri var da også jævnligt forbi ham og sige "så er det vist også nok for i dag kammerat". Men hvis ikke andre kom ham i forkøbet, så sad han der troligt hver weekend og forpestede stedet med sin pivfalske violin.

Sidst jeg var forbi byen var der dog ikke noget at se af ham længere og selvom hans musik har været røvirriterende, så kom jeg sgu til at tænke på, hvad det mon er blevet af staklen. De lokale handlende havde lavet en kampagne, hvor de havde stilt klaverer op på forskellige steder til fri afbenyttelse af forbipasserende og det kunne muligvis godt have presset ham væk. Egentlig et fint initiativ, selvom et udendørs stående klaver hurtigt mister stemmen. Man skal lige leve med, at visse personer stadigvæk tror, at andre kan have glæde af deres version af "Frikadellens flugt over plankeværket", men ind imellem kommer der jo et par talentfulde folk forbi og lader sig fange af muligheden i øjeblikket. Det synes jeg kun være er lidt hyggeligt.

Så selvom man kan irriteres over det, så synes jeg den slags hører med, når man færdes, hvor mange folk er. Bor man lige ved én, der spiller pivfalsk er det lidt ekstra belastende, når man skal høre på det i sin fritid. På arbejdet forstår jeg ikke, hvorfor folk ikke kan se igennem fingre med det, hvis ellers man har fred og ro derhjemme.
0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Flere klager over talentløse gademusikanter i København: De spiller de samme dårlige melodier en hel dag

Indlægaf dgd2007 » 10. mar 2019, 15:51

Dem jeg passerer jævnligt, er i hvert fald irriterende! :devil:
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Flere klager over talentløse gademusikanter i København: De spiller de samme dårlige melodier en hel dag

Indlægaf Thitida-No-Chey » 12. mar 2019, 06:35

Jeg er så glad for at de, vi har her på Heden, mere eller mindre er gået over til iPhone med højtaler.

Jeg savner i al fald ikke ham, der sad på gågaden i Århus og spillede de samme fem linjer af temaet fra Godfather... falsk.... Eneste ændring var at han sidst i november bevægede sig over mod julesange, men de lød sq stadig som Godfather temaet
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Flere klager over talentløse gademusikanter i København: De spiller de samme dårlige melodier en hel dag

Indlægaf Thitida-No-Chey » 12. mar 2019, 06:38

Det her on the other hand... yas please!!
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4885
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6472

Re: Flere klager over talentløse gademusikanter i København: De spiller de samme dårlige melodier en hel dag

Indlægaf Stars » 12. mar 2019, 06:42

Goozilla skrev:Så selvom man kan irriteres over det, så synes jeg den slags hører med, når man færdes, hvor mange folk er. Bor man lige ved én, der spiller pivfalsk er det lidt ekstra belastende, når man skal høre på det i sin fritid. På arbejdet forstår jeg ikke, hvorfor folk ikke kan se igennem fingre med det, hvis ellers man har fred og ro derhjemme.


Du ville ikke have noget imod at høre på "din" violinist 40+ timer om ugen? (37 timer + selvbetalt pause, som butiksansatte jo typisk har)
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Flere klager over talentløse gademusikanter i København: De spiller de samme dårlige melodier en hel dag

Indlægaf Purple Haze » 12. mar 2019, 06:46

Thitida-No-Chey skrev:Jeg er så glad for at de, vi har her på Heden, mere eller mindre er gået over til iPhone med højtaler.

Jeg savner i al fald ikke ham, der sad på gågaden i Århus og spillede de samme fem linjer af temaet fra Godfather... falsk.... Eneste ændring var at han sidst i november bevægede sig over mod julesange, men de lød sq stadig som Godfather temaet



Man skulle tro st de blev bedre efter x antal måneder med det samme, men det sker spøjst nok ikke.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"