Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Indlægaf annellaII » 15. feb 2019, 05:22

https://www.berlingske.dk/samfund/nyt-lovforslag-paedofile-og-blottere-skal-udelukkes-fra-svoemmehaller-paa

Et nyt lovforslag vil i større omfang end tidligere forbyde pædofile og blottere at gå i svømmehallen, i parken eller i skoven resten af deres liv. En alvorlig indgriben i privatlivet, som ikke giver et mere trygt samfund, mener juridisk tænketank. Børnenes tarv må gå først, mener Dansk folkeparti.

Det nye lovforslag vil have store konsekvenser for de dømte og vil besværliggøre en almindelig hverdag, mener vicedirektør i den juridiske tænketank Justitia, Birgitte Arent Eiriksson.

»Jeg mener selvfølgelig, at vi bør passe på vores børn og beskytte dem mod seksuelle overgreb, men i dette tilfælde går man for langt. Man vader ind over de her personers menneskerettigheder for at forhindre gentagne overgreb fra nogle ganske få. Det her lovforslag lægger op til alt for vidtgående indgreb i retten til privatliv, retten til familieliv og retten til at bevæge sig frit i samfundet,« siger Birgitte Arent Eiriksson.

Forbudene skal som udgangspunkt være tidsubegrænsede, også selv om den pædofilidømte går i behandling. Desuden skal de kunne tages i brug ved førstegangstilfælde, hvor en person har blottet sig over for et barn. Tidligere var forbuddene som udgangspunkt tidsbegrænsede i et til fem år, medmindre der var tale om særligt grove tilfælde. Netop denne del af lovforslaget ønsker Justitia ændret.

»Man skærer alle over samme kam, og det gælder uanset, om krænkelsen er mindre grov, eller hvis den pædofile går i behandling og får medicin, som nedsætter sexdriften. Så vil man stadig indskrænke den dømtes rettigheder på omfattende vis,« siger Birgitte Arent Eiriksson fra Justitia.



Hvad mener du om dette nye lovforslag?

Jeg synes, det går for vidt, pædofile og blottere burde da i det mindste ikke forbydes at gå i svømmehaller på de tider, hvor der kun er voksensvømning, og omtalte gruppe burde da heller ikke forbydes at gå i skove og parker. Det næste bliver vel så, at de forbydes at komme i nærheden af skoler, vuggestuer og børnehaver.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Indlægaf LadyFox » 15. feb 2019, 05:29

Det er jo fuldstændig ligegyldigt hvis ikke der er nogen der står og tjekker børneattest ved svømmehallen, parken og skoven?
3
...
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Indlægaf Nicolait » 15. feb 2019, 06:22

Det er et meget indgribende forslag i den personlige frihed og som Ladyfox også pointerer, er forslaget ubrugeligt, hvis der ikke sættes resourcer af til kontrol.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Indlægaf kidkomb » 15. feb 2019, 06:25

Symbol-politik i en valg-tid :tie:
13
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Selina
Indlæg: 235
Tilmeldt: 27. aug 2018, 14:01
Kort karma: 13
Likede indlæg: 370

Re: Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Indlægaf Selina » 15. feb 2019, 07:07

Billede
0
Venflon lægger man da mens man kører. :)
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1620
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2676

Re: Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Indlægaf KIM K » 15. feb 2019, 07:22

Det forslag tager prisen som det tåbeligste jeg endnu har hørt i 2019.
7
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Indlægaf hotlips » 15. feb 2019, 08:26

Det lyder som noget fra en satireside.

Og hvad sker der for at blottere er blevet sidestillet med pædofile?

Hvis folk er så bange for at nogen i svømmehallen glor på deres barn så skulle de måtte finde en psykolog i stedet.

Jeg synes det er gået for vidt med deres pædoparanoia og jeg er sq lidt bekymret for at det får de der har de lyster og prøver at styre dem udskammet så grundigt at de ikke tør søge hjælp og så det er der nogen der vinder noget ved.
5
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Indlægaf Madam » 15. feb 2019, 09:05

Deres lyster forbliver vel det samme, og skal man forbyde dem at gå i skove og parker, kan man lige så godt bure dem inde til evig tid.

I en svømmehal er der jo altid andre til stede...

Det MÅ være valgflæsk...den idé er i hvert fald ikke gennemtænkt.
Senest rettet af Madam 15. feb 2019, 09:19, rettet i alt 1 gang.
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Indlægaf paint » 15. feb 2019, 09:08

Jeg tvivler på at forslaget er i overensstemmelse med De Europæiske Menneskerettigheder. Man kan formentlig ikke straffe folk på ubestemt tid, efter at de har afsonet en straf. Man kan begrænse pædofiles jobmuligheder, hvilket også giver mening. Men jeg tror ikke på at man kan begrænse visse menneskers bevægelsesfrihed i en så omfattende grad, som forslaget lægger op til.

Skal man så også kunne forbyde en person dømt for drab, som har afsonet sin straf at færdes hvor der er andre mennesker?
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Indlægaf hotlips » 15. feb 2019, 09:22

Hvis det skal have nogen som helst effekt så skal det jo også kunne checkes og skal vi andre så også til at have legitimation med i skovområder og hvem skal så checke det?

Lokale frivillige fra diverse natur eller spejdergrupper og så skal de kunne slå følsomme oplysninger op om deres naboer?

Det vil enten ikke have nogen som helst betydning fordi det ikke bliver checket eller også skal man gøre det muligt at undersøge for faggrupper der ikke har noget at gøre i så følsomme arkiver.

Kunne man lige se en eller anden gymnasieunge der har feriejob i vestbadet skulle kunne sidde og have adgang til den slags, det er jo fuldstændig forrykt.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Indlægaf vibbsen » 15. feb 2019, 14:23

Jeg synes det er et FEDT forslag....

Og jeg har også løsningen på hvordan vi får forbuddet overholdt!!!!

PÆDOFIL-HEGN omkring alle svømmehaller i Danmark. :rock: :rock: :rock: :rock:

Jeg er sikker på at dem som solgte os for 85 mio vildsvine hegn også kan leverer pædofilhegn til gode priser.

Man kunne også sprøjte med "Pædo-væk"

Indtil ovenstående er kørt i stilling anbefaler jeg at vi indkalder hjemmeværnet eller måske de værnepligtige
10
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Indlægaf vibbsen » 15. feb 2019, 14:44

Mistermor skrev:Jeg synes, det forslag kan udbygges;
Folk, der er dømt for økonomisk kriminalitet, må ikke komme i nærheden af hverken computere, banker eller de fleste kontorer.
Folk, der er dømt for spirituskørsel må hverken komme i nærheden af barer eller køretøjer.
Der er sikkert flere muligheder....


Mere HEGN :klap: :love: :klap: :love: :rock: :rock: :clap: :clap: :dance: :dance:

Jeg skal SÅ meget i Harald Nyborg og købe hegn op....det bliver det nye gær
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Indlægaf Delfin » 15. feb 2019, 15:25

vibbsen skrev:
Mistermor skrev:Jeg synes, det forslag kan udbygges;
Folk, der er dømt for økonomisk kriminalitet, må ikke komme i nærheden af hverken computere, banker eller de fleste kontorer.
Folk, der er dømt for spirituskørsel må hverken komme i nærheden af barer eller køretøjer.
Der er sikkert flere muligheder....


Mere HEGN :klap: :love: :klap: :love: :rock: :rock: :clap: :clap: :dance: :dance:

Jeg skal SÅ meget i Harald Nyborg og købe hegn op....det bliver det nye gær


Gem lige nogle fag til mig, så jeg kan bygge mig et fort
1
14 11 14
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Indlægaf vibbsen » 15. feb 2019, 16:59

Mistermor skrev:Jeg synes, det forslag kan udbygges;
Folk, der er dømt for økonomisk kriminalitet, må ikke komme i nærheden af hverken computere, banker eller de fleste kontorer.
Folk, der er dømt for spirituskørsel må hverken komme i nærheden af barer eller køretøjer.
Der er sikkert flere muligheder....


Politikere der kommer med virkelig åndssvage lovforslag eller iværksætter virkelig tåbelige ministerspørgerunder fordi der snart er folketingsvalg, må ikke komme i nærheden af Christiansborg :-D :-D :-D

Seriøst, vi trænger virkelig til noget Politikerhegn i det her land.....
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Nyt lovforslag: Pædofile og blottere skal udelukkes fra svømmehaller på livstid

Indlægaf Kattefjæs » 15. feb 2019, 17:18

I og med at langt de fleste børn, som udsættes for overgreb, bliver misbrugt af et nært familiemedlem eller en ven af familien, og det oftest finder sted primært i barnets eget hjem, tror jeg det vil have en forsvindende lille effekt - selv hvis vi antager at der kommer til at gå nogen rundt og tjekke om der nu er nogen pædofilidømte i parken i dag.

Man skal ikke være naiv, bevares, men i Danmark er stranger danger stadig ikke det største problem hvad angår misbrug af børn.

Måske skulle man hellere sætte ind præventivt, og i øvrigt gøre mere for at hjælpe ofrene når skaden er sket. Det er vi jo stadig ikke ret gode til.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"