Skal Klaus Riskær kunne vælges ind i Forlketinget?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!

Skal Riskær kunne komme i Folketinget?

Ja. Et par fængselsdomme, betyder ikke noget
30
37%
Nej. Med flere fængselsdomme bag sig, skal man ikke i Folketinget
47
58%
Ved ikke.
4
5%
 
Afgivne stemmer: 81
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Skal Klaus Riskær kunne vælges ind i Forlketinget?

Indlægaf dgd2007 » 20. feb 2019, 18:47

fisken80 skrev:Han peger på Løkke, det er rigeligt til, at han ikke får min stemme.

Han var vist også oprindeligt Venstremand i sine unge dage.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Skal Klaus Riskær kunne vælges ind i Forlketinget?

Indlægaf FruitFly » 20. feb 2019, 21:24

Aesel82 skrev:
Falstria skrev:
Stars skrev:
Og stram udlændingepolitik ...


Jeg læser det nu som at han mener de 100 stramninger må være nok, der skal ikke laves flere...



Det gør jeg også. Men vi har jo også allerede en stram udlændingepolitik, så den bliver ikke lempeligere af, ikke at stramme mere.

Udlændinge politik er bare SÅDAN en død hest. Venstre og Socialdemokratiet er vilde med stramninger (det er vejen til magten), så det KAN da ikke være dét, der flytter stemmer mere?
0
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Skal Klaus Riskær kunne vælges ind i Forlketinget?

Indlægaf FruitFly » 20. feb 2019, 21:28

Artem skrev:
Falstria skrev:
Artem skrev:
FruitFly skrev:Mærkesagerne lyder overraskende sympatiske:

Partiets mærkesager

Skat
450 mia. kr. skal omlægges over 10 år, og borgerne skal betale 80 mia. kr. mindre i skat.
Banker
Vil bryde de største banker som Danske Bank og Nordea op i mindre dele.
Udlændingepolitik
Knap 100 stramninger skal afslutte arbejdet med stramning på asyl
Cannabis
Cannabis skal afkriminaliseres, og cannabis som kosttilskud skal kunne købes uden recept.
Klima
For klimaets skyld skal kollektiv persontransport gøres gratis for regional togdrift og pendlere.
Cigaretter og alkohol
Salg af cigaretter og stærk alkohol fjernes fra den almindelige detailhandel
Børn- og unge
Vuggestuer, børnehaver og fritidshjem gøres gratis og opmandes.
Udenrigspolitik
Danmark skal kun undtagelsesvis deltage i væbnede konflikter og kun, hvis danske interesser er truet

https://www.dr.dk/nyheder/politik/rolf- ... problem-os

Sjovt troede faktisk jeg ville være mere enig med ham politisk men kan se at jeg slet ikke er det


Det er jo nærmest Alternativet 2.

Bare med lavere skat...

Hvis jeg ikke vidste bedre med at han ser sig selv som borgerlig, ville jeg netop placere ham ved siden af Alternativet på venstrefløjen, ud fra de her mærkesager.

Virkelig? Der er da ikke meget venstrefløjsagtigt fordelingspolitik over det?
0
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Skal Klaus Riskær kunne vælges ind i Forlketinget?

Indlægaf FruitFly » 20. feb 2019, 21:29

Purple Haze skrev:
fisken80 skrev:Han peger på Løkke, det er rigeligt til, at han ikke får min stemme.


Ja det dur heller ikke for mig.

Ah yes, præsidentvalg... jeg er ved at være lidt ligeglad med hvem der er kalif. Kan personligt ikke døje Løkke, men so what?
0
#Klimatosse
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Skal Klaus Riskær kunne vælges ind i Forlketinget?

Indlægaf paint » 20. feb 2019, 21:53

Falstria skrev:
FruitFly skrev:Virkelig? Der er da ikke meget venstrefløjsagtigt fordelingspolitik over det?


Ork jo...


"Skat
1.
450 mia omlægges over 10 år hvorved skattebyrden fordeles mere fair imellem borger og erhverv. Samlet reduceres beskatning af borgerne med ca. 80 mia der dækkes af erhverv og finanssektor."

"3.
Omlægningen som løber over 10 år medfører årlig indkomstfremgang til befolkningen på ca. 8 mia efter skat, og vil tillade en afdæmpet lønudvikling i øvrigt og større konkurrencedygtighed."

https://www.klausriskaerpedersen.dk/policies


Dét er planøkonomi... såmend.


Hvor er den overordnede produktionsplan, for landets samlede økonomi i Riskær Pedersens 'planøkonomi'?
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Skal Klaus Riskær kunne vælges ind i Forlketinget?

Indlægaf Artem » 20. feb 2019, 22:53

FruitFly skrev:
Artem skrev:
Falstria skrev:
Artem skrev:
FruitFly skrev:Mærkesagerne lyder overraskende sympatiske:

Partiets mærkesager

Skat
450 mia. kr. skal omlægges over 10 år, og borgerne skal betale 80 mia. kr. mindre i skat.
Banker
Vil bryde de største banker som Danske Bank og Nordea op i mindre dele.
Udlændingepolitik
Knap 100 stramninger skal afslutte arbejdet med stramning på asyl
Cannabis
Cannabis skal afkriminaliseres, og cannabis som kosttilskud skal kunne købes uden recept.
Klima
For klimaets skyld skal kollektiv persontransport gøres gratis for regional togdrift og pendlere.
Cigaretter og alkohol
Salg af cigaretter og stærk alkohol fjernes fra den almindelige detailhandel
Børn- og unge
Vuggestuer, børnehaver og fritidshjem gøres gratis og opmandes.
Udenrigspolitik
Danmark skal kun undtagelsesvis deltage i væbnede konflikter og kun, hvis danske interesser er truet

https://www.dr.dk/nyheder/politik/rolf- ... problem-os

Sjovt troede faktisk jeg ville være mere enig med ham politisk men kan se at jeg slet ikke er det


Det er jo nærmest Alternativet 2.

Bare med lavere skat...

Hvis jeg ikke vidste bedre med at han ser sig selv som borgerlig, ville jeg netop placere ham ved siden af Alternativet på venstrefløjen, ud fra de her mærkesager.

Virkelig? Der er da ikke meget venstrefløjsagtigt fordelingspolitik over det?

Nu skrev jeg jo ikke den yderste venstrefløj, men ved siden af Alternativet, som vil igen ligger til venstre for De radikale som de udspringer fra. Altså omkring midten, men til venstre for midten.

Kan dog godt uddybe.
Skat: Han lover ikke direkte skattelettelser, men vil flytte skat fra borgerne til virksomhederne. (Et forslag der ligger rimelig i midten)
Banker: At bryde bankerne op i mindre enheder og på den måde blande sig i det private erhvervsliv. (langt til venstre)
Udlændingepolitik: Stop for flere stramninger. (midten i dansk politik i dag)
Cannabis: Ved ikke helt hvor jeg skal placere den, er vil en ting som det mest er yderfløjene der er enig i, men nok mest venstrefløjen.
Klima: Med gratis offentlig transport. (Helt klart venstrefløj)
Cigaretter og alkohol: Svarer vil lidt til højere afgifter, som venstrefløjen går ind for.
Børn- og unge: Flere pædagoger og gratis pasning. Helt klart venstrefløjen.
Udenrigspolitik: Vi skal være pacifister. Som igen lyder som venstreorienteret politik.

Så ud over den første med skat, hvor det er højreorienteret og vil give borgerne skattelettelser, men venstreorienteret at ville beskatte virksomhederne mere. Så er det for mig at se klart venstreorinteret politik alt sammen.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Skal Klaus Riskær kunne vælges ind i Forlketinget?

Indlægaf Purple Haze » 21. feb 2019, 07:14

FruitFly skrev:
Purple Haze skrev:
fisken80 skrev:Han peger på Løkke, det er rigeligt til, at han ikke får min stemme.


Ja det dur heller ikke for mig.

Ah yes, præsidentvalg... jeg er ved at være lidt ligeglad med hvem der er kalif. Kan personligt ikke døje Løkke, men so what?


Den der går statsministerposten får jo også magten til at udvælge ministre, og der synes jeg er vigtigt hvem der gør det.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Skal Klaus Riskær kunne vælges ind i Forlketinget?

Indlægaf JoyNips » 21. feb 2019, 12:10

https://www.bt.dk/politik/klaus-riskaer ... -millioner

Selskabet (ejet af hans sønner) der ejer ejendommen har adresse i den lejlighed, han bor i.
Børnenes selskab købte ejendommen af netop Riskær efter hans konkurs til en lavere pris end hvad han selv havde givet.
Han har været ansat som "konsulent" i selskabet.
De 3 virksomheder under selskabet er flyttet til London og har nu Riskær som direktør. I London er man "fri for danske problemstillinger" - fx forbuddet mod at lede og stifte virksomhed... :rulle:

Det ene af selskaberne er i øvrigt en smerteklinik, der vil bruge cannabis som smertebehandling. Hans parti vil arbejde for at legalisere cannaibs, som skal kunne købes receptfrit som kosttilskud.

Og han har før forsøgt at benytte en politisk position til at mele sin egen kage.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Skal Klaus Riskær kunne vælges ind i Forlketinget?

Indlægaf paint » 21. feb 2019, 13:08

JoyNips skrev:https://www.bt.dk/politik/klaus-riskaer-uden-en-klink-paa-lommen-bor-gratis-i-ejendom-til-50-millioner

Selskabet (ejet af hans sønner) der ejer ejendommen har adresse i den lejlighed, han bor i.
Børnenes selskab købte ejendommen af netop Riskær efter hans konkurs til en lavere pris end hvad han selv havde givet.
Han har været ansat som "konsulent" i selskabet.
De 3 virksomheder under selskabet er flyttet til London og har nu Riskær som direktør. I London er man "fri for danske problemstillinger" - fx forbuddet mod at lede og stifte virksomhed... :rulle:

Det ene af selskaberne er i øvrigt en smerteklinik, der vil bruge cannabis som smertebehandling. Hans parti vil arbejde for at legalisere cannaibs, som skal kunne købes receptfrit som kosttilskud.

Og han har før forsøgt at benytte en politisk position til at mele sin egen kage.


Dertil skal lægges, at han i forbindelse med promoveringen af sit parti, skulle bruge nogle penge at føre valgkamp for (500.000 kr). På vanlig Riskær-vis, vil han hellere bruge andres penge end sine egne, derfor prøvede han at rejse penge ved at låne dem af andre. De skulle så betales tilbage, at den partistøtte han ville få, hvis han kom i Folketinget - hvis han ikke kom ind, var det bare ærgerligt for långiverne.

Denne klassiske 'Riskær-løsning', blev der dog sat en solid stopper for, idet det er klart ulovligt.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Skal Klaus Riskær kunne vælges ind i Forlketinget?

Indlægaf Stars » 21. feb 2019, 19:35

Falstria skrev:
JoyNips skrev:https://www.bt.dk/politik/klaus-riskaer-uden-en-klink-paa-lommen-bor-gratis-i-ejendom-til-50-millioner

Selskabet (ejet af hans sønner) der ejer ejendommen har adresse i den lejlighed, han bor i.
Børnenes selskab købte ejendommen af netop Riskær efter hans konkurs til en lavere pris end hvad han selv havde givet.
Han har været ansat som "konsulent" i selskabet.
De 3 virksomheder under selskabet er flyttet til London og har nu Riskær som direktør. I London er man "fri for danske problemstillinger" - fx forbuddet mod at lede og stifte virksomhed... :rulle:

Det ene af selskaberne er i øvrigt en smerteklinik, der vil bruge cannabis som smertebehandling. Hans parti vil arbejde for at legalisere cannaibs, som skal kunne købes receptfrit som kosttilskud.

Og han har før forsøgt at benytte en politisk position til at mele sin egen kage.


Han er vist medejer af et firma i Uruguay der dyrker og fremstiller Canabis produkter.
Han har altså gang i flere ting inden for det felt, så vidt vides kun lovlige ting dog.

Så det MÅ jo være en mærkesag han brænder for mere end LA's ungdom eller Enhedslisten, han har postet penge i det, det har de andre jo ikke engang.

Det kunne også være fint nok hvis ikke det så var for dobbeltmoralen omkring cigaretter.

Tror han ikke røgen fra canabis giver lungekræft i samme grad eller hvad mon? :gruble:

Hvis han kun vil have det legaliseret som kosttilskud, mener han vel kun canabisolie og evt andre former, der ikke ryges?
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Skal Klaus Riskær kunne vælges ind i Forlketinget?

Indlægaf heysamaysa » 24. feb 2019, 11:54

Hvis folket stemmer på ham skal han selvfølgeligt ind. Hvis man begynder at sætte regler for hvem og hvem der ikke må stemmes ind er det vel ikke længere demokrati.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Skal Klaus Riskær kunne vælges ind i Forlketinget?

Indlægaf Kaffe » 26. feb 2019, 16:30

Ja, jeg synes, at han skal kunne vælges ind. Han har afsonet sin straf. Jeg er definitivt venstreorienteret, men er spændt på hans deltagelse i dansk politik.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Skal Klaus Riskær kunne vælges ind i Forlketinget?

Indlægaf libertá » 20. aug 2019, 22:44

Ja, selvfølgelig. Han har udstået sin straf.

Nu kom han så ikke ind. Men det er vigtigt, at vi ikke brændemærker energiske og kreative mennesker på livstid, selvom de har lavet nogle fejltagelser i livet.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2107
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 13
Likede indlæg: 1208

Re: Skal Klaus Riskær kunne vælges ind i Forlketinget?

Indlægaf Dawwty » 27. aug 2019, 21:08

libertá skrev:Ja, selvfølgelig. Han har udstået sin straf.

Nu kom han så ikke ind. Men det er vigtigt, at vi ikke brændemærker energiske og kreative mennesker på livstid, selvom de har lavet nogle fejltagelser i livet.

Manden er en svindler og skylder staten penge, så nej han var aldeles uegnet.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"