Bare det ikke er i mit område.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Bare det ikke er i mit område.

Indlægaf Brok » 6. feb 2019, 14:27

https://www.bt.dk/samfund/demonstration ... n-lindholm

Nu er der igen en debat om, hvem vil have kriminelle ideres nærhed?

Hvoeer forskellen på nærområdet ved Lindholm og så Kærshovedgård?

Egoismen blandt danskere er meget stor for i mine øjne er det mest dem der er tilhænger af
Total frihed til kriminelle udviste.

For mig burde kriminelle udviste være bag lås og slå.
0
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Bare det ikke er i mit område.

Indlægaf Brok » 6. feb 2019, 14:51

https://www.bt.dk/samfund/lokale-har-sa ... koebenhavn

I stedetfor at samle ind til en bus, så var det vel en ide, at betale alle regninger for disse kriminelle når de er på tur fra udrejsecentret.
Måske skulle de starte med et rejsekort så de ikke behøver, at snyde med tog og bus.
0
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Bare det ikke er i mit område.

Indlægaf Brok » 7. feb 2019, 04:45

Problemet med den normale debat er, at der tales om udviste og afviste under en hat, hvor der er en meget stor forskel for mig.

Kriminelle udviste er folk der har boet og opholdt sig i DK, og først er kommet i deres situation efter de har været for retten og har fået en dom som de har udstået, men ikke vil efterleve fordi, at i dommen ud over fængsel også er en udvisning og jeg mener ikke kriminelle selv skal bestemme om de vil rette sig efter danske love.

Derfor er jeg ikke tilfreds med en lovgivning, hvor vi ikke kan internere udviste, men skal give dem ret til, at gå frit omkring selv om de, hver dag overtræder loven ved ikke, at rette sig efter den.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Bare det ikke er i mit område.

Indlægaf Misantropen » 7. feb 2019, 07:05

Jeg har det ambivalent med det.

Beboerne omkring Kærshovedgård har i årevis gjort opmærksom på hvor uholdbar en situation det har været og hvordan det har fungeret der, men forgæves.

Jeg synes nogle af de udtalelser jeg har hørt fra de kommende naboer er tåbelige og direkte pinlige, men jeg kan sagtens forstå modstanden mod at man flytter problemet fra et sted til et andet.

Det må kunne gøres på en bedre måde hvor man sørger for ordentlige forhold for beboerne og sikrer de ikke "forsvinder" så naboerne, og alle andre, kan være trygge uanset hvor det opholdssted skal være.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"