Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Misantropen » 20. jan 2019, 00:59

SurSødSovs skrev:Men altså. Hvad er det vi diskuterer? At man gerne må voldtage svage kvinder?

Er det ikke nærmere at man kan voldtage kvinder fordi de ikke stopper det overgreb de bliver udsat for?

Jeg er ikke enig med abcd, men jeg læser ikke at han synes det er okay at voldtage fordi der ikke gøres modstand og får stoppet fysiske overgreb mod dem.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jan 2019, 02:52

Jeg var nysgerrig og måtte se hans fb. Holy moly. Han taler om PET, israelske agenter, Julian Assange sammenligning, folk skal fremføre bevis for ikke st være agenter, bliver noteret for angreb og fortalt at de vil høre fra hans advokat ift injuriesag osv osv. Det virker i den grad som et mennekse der er ude af balance.

Og så er der flere kvinder som beskriver endog meget grænseoverskridende adfærd, mens hans svar er at de alle har psykiske problemer.

Jeg ved ikke hvad der er sket, men hold da op altså. Jeg er inde i samme branche som ham- altså ikke krammebranchen, hans ry er og har længe været blakket. Jeg har aldrig selv været begejstret for manden og har haft en del skepsis omkring ham. Så jeg har bevidst undgået ham i alle regi. Føler mig desværre bekræftet i at han har en særdeles grænseoverskridende adfærd og temmelig meget storhedsvanvid. Så jeg er ikke overrasket over det her.

Naturligvis er det helt og aldeles subjektiv. Havde ikke set/hørt om sagen før jeg så det herinde.
4
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Slettet bruger » 20. jan 2019, 05:29

SurSødSovs skrev:Men altså. Hvad er det vi diskuterer? At man gerne må voldtage svage kvinder?


Mit synspunkt er at kvinder kunne løse meget af det her selv ved at sige fuck dig din klamme stodder, jeg går. Der er langt imellem de mænd som er villige til decideret at bruge vold for at få deres vilje, og det lyder ikke som om manden i tilfældet her har brugt vold, han har "bare" udnyttet at hun var svag - måske har han dårlig situationsfornemmelse og har oprigtigt troet hun var interesseret. Det er ikke en undskyldning for at man må voldtage eller på anden vis overskride kvinders grænser.

En sag som den her er meget svær at dømme i, og medmindre man er villig til helt at tilsidesætte mænds rettigheder, vil mange voldtægtsmænd gå fri, det bliver ikke anderledes. Og så er det da bedre selv at kunne stoppe det.
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Jedi » 20. jan 2019, 08:02

Kaffe skrev:
Jedi skrev:
Kaffe skrev:Man kan vel ikke tro, at nogen form for terapi indebærer nus på en g-streng? Eller at man skal ligge ned sammen i en seng i terapeutens private hjem.
Der står også sådan her:
“Ifølge tiltalen udnyttede han, at kvinden på grund af terapisessionen var i en situation, så hun var ude af stand til at modsætte krammeterapeutens seksuelle tilnærmelse.”
Hvad betyder det? Var hun bedøvet? Bundet? Under trussel om ikke at måtte gå?


Tja, jeg har da også været til behandling i et lokale, som var i personens hjem - det var et behandlerrum ala man har et kontor på hjemadressen, og dér hvor andre også fik behandling. Og da det indebar massage, var jeg kun iført trusser. Fik dog ikke stukket en eller flere fingre op, spontant eller otherwise.
Situationen og vurderingen deraf handler ikke kun om nøgenhed og sex - den handler også om behandler/klient og forholdet mellem dem.

Da politiet ikke vil udtale sig om de nærmere omstændigheder, så er det svært at svare på dine spørgsmål ellers.


Jeg mener ikke, at der var tale om en terapisession og altså et behandler-klient forhold.

Selvom det skulle være terapi eller massage, så synes jeg ikke man skal være i trusser. Det ville jeg finde upassende og grænseoverskridende i forhold til min intimsfære. Også hvis det var en kvindelig behandler. Og helt bestemt hvis det var i en seng.


Hvad bygger du den mening på?

Hvad du synes om, hvad der er passende påklædning for dig til massage eller anden "kropsterapi" kommer vel ikke sagen ved? Det er ganske almindeligt, at man tager alt tøj på nær trusser/underbukser af til den slags, uanset behandlers køn, da de nemmere kan komme til kroppen.

Jeg har aldrig været til en krammeterapeut, men jeg forestiller mig, at der er ret tæt kontakt.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Jedi » 20. jan 2019, 08:21

Annione skrev:Jeg følger ham på FB. Og pressen er ikke det eneste sted han fortæller om sagen.
Han er krammecoach og afholder arrangementer i sit hjem, hvor der bla. bliver krammet i hans seng. Det er alt jeg ved.


Det vidner vel om, at det er ganske almindeligt for ham at afholde coachsessioner i sit hjem. Så hvis en kvinde dukker op dér til en behandling, en krammer?, så er det ikke helt usandsynligt naivt af hende at tro, at det blot er terapi og ikke en sexdate.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf LaScrooge » 20. jan 2019, 08:24

FormerlyKnownAs skrev:Jeg var nysgerrig og måtte se hans fb. Holy moly. Han taler om PET, israelske agenter, Julian Assange sammenligning, folk skal fremføre bevis for ikke st være agenter, bliver noteret for angreb og fortalt at de vil høre fra hans advokat ift injuriesag osv osv. Det virker i den grad som et mennekse der er ude af balance.

Og så er der flere kvinder som beskriver endog meget grænseoverskridende adfærd, mens hans svar er at de alle har psykiske problemer
.

Jeg ved ikke hvad der er sket, men hold da op altså. Jeg er inde i samme branche som ham- altså ikke krammebranchen, hans ry er og har længe været blakket. Jeg har aldrig selv været begejstret for manden og har haft en del skepsis omkring ham. Så jeg har bevidst undgået ham i alle regi. Føler mig desværre bekræftet i at han har en særdeles grænseoverskridende adfærd og temmelig meget storhedsvanvid. Så jeg er ikke overrasket over det her.

Naturligvis er det helt og aldeles subjektiv. Havde ikke set/hørt om sagen før jeg så det herinde.


Er det rygter i miljøet, eller kan de beskrivelser findes et sted?
0
And we both know: I will be delicious
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Jedi » 20. jan 2019, 08:34

abcd skrev:
Aima skrev:
abcd skrev:
Aima skrev:
LaScrooge skrev:
Aima skrev:
LaScrooge skrev:Ifht skyldsspørgsmålet, så er én ting sikkert: politiet rejser ikke sigtelse hvis ikke sagen er stærk nok til at den kan vindes. Der er altså en beviser ud over kvindens påstand.


Der er ikke nødvendigvis beviser, de kan godt vælge at rejse sigtelse, udelukkende fordi de vurderer kvindens udsagn om voldtægt som troværdige. Til gengæld er det, under de aktuelle bestemmelser om voldtægt i lovgivningen, urimeligt svært at løfte bevisbyrden i en retssag. I runde tal rejser anklagemyndigheden sigtelse i 70 % af de anmeldelser de får, og ca. 10 % ender med en dom.


Kan de? Det troede jeg ikke.

Og ja, det er jeg meget enig i. Et grundlæggende problem er i min optik, at der kan frifindes på manglende intention. "Jeg troede hun gerne ville" er tæt på et get out of jail-freecard. Mand kan spille dum og så er det dét.


Netop. I princippet er det tæt på gratis at voldtage, hvis man blot sørger for de korrekte omstændigheder.


Hvis prisen skal være et argument, så er det da endnu billigere at fremsætte falske anklager om voldtægt, og en voldtægtsdom kan smadre en mands liv.


Okay? Hvis du gerne vil snakke falske anklager om voldtægt, synes jeg, du skal oprette en tråd om det, men det er ikke dét, jeg forholder mig til lige nu, for jeg synes egentligt det er ret uvedkommende for debatten om de, synes jeg, problematiske aktuelle bestemmelser om voldtægt i straffeloven.


Du brugte pris som argument for at voldtægtslovgivningen skal ændres. Det er billigt at slippe af sted med voldtægt, siger du. Det kan du ikke adskille fra hvad det koster at anklage en mand for voldtægt. De hænger uløseligt sammen, hvis du gør det lettere at dømme en mand, gør du det også lettere at ødelægge hans liv med en falsk anklage. Du kan ikke bare lade som om den del ikke eksisterer


Det argument kan man bruge ift en hvilken som helst skærpelse af en hvilke som helst lovgivning.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jan 2019, 08:39

LaScrooge skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg var nysgerrig og måtte se hans fb. Holy moly. Han taler om PET, israelske agenter, Julian Assange sammenligning, folk skal fremføre bevis for ikke st være agenter, bliver noteret for angreb og fortalt at de vil høre fra hans advokat ift injuriesag osv osv. Det virker i den grad som et mennekse der er ude af balance.

Og så er der flere kvinder som beskriver endog meget grænseoverskridende adfærd, mens hans svar er at de alle har psykiske problemer
.

Jeg ved ikke hvad der er sket, men hold da op altså. Jeg er inde i samme branche som ham- altså ikke krammebranchen, hans ry er og har længe været blakket. Jeg har aldrig selv været begejstret for manden og har haft en del skepsis omkring ham. Så jeg har bevidst undgået ham i alle regi. Føler mig desværre bekræftet i at han har en særdeles grænseoverskridende adfærd og temmelig meget storhedsvanvid. Så jeg er ikke overrasket over det her.

Naturligvis er det helt og aldeles subjektiv. Havde ikke set/hørt om sagen før jeg så det herinde.


Er det rygter i miljøet, eller kan de beskrivelser findes et sted?


Det er kvinder som selv skriver det på hans fb.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Aima » 20. jan 2019, 08:45

Jeg kunne ikke finde de ovennævnte udsagn fra kvinder, men det her blogindlæg synes jeg alligevel, på sin egen facon, er værd at dele:

https://perbraendgaard.dk/2019/01/19/pe ... motiveret/
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf LaScrooge » 20. jan 2019, 08:52

FormerlyKnownAs skrev:
LaScrooge skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg var nysgerrig og måtte se hans fb. Holy moly. Han taler om PET, israelske agenter, Julian Assange sammenligning, folk skal fremføre bevis for ikke st være agenter, bliver noteret for angreb og fortalt at de vil høre fra hans advokat ift injuriesag osv osv. Det virker i den grad som et mennekse der er ude af balance.

Og så er der flere kvinder som beskriver endog meget grænseoverskridende adfærd, mens hans svar er at de alle har psykiske problemer
.

Jeg ved ikke hvad der er sket, men hold da op altså. Jeg er inde i samme branche som ham- altså ikke krammebranchen, hans ry er og har længe været blakket. Jeg har aldrig selv været begejstret for manden og har haft en del skepsis omkring ham. Så jeg har bevidst undgået ham i alle regi. Føler mig desværre bekræftet i at han har en særdeles grænseoverskridende adfærd og temmelig meget storhedsvanvid. Så jeg er ikke overrasket over det her.

Naturligvis er det helt og aldeles subjektiv. Havde ikke set/hørt om sagen før jeg så det herinde.


Er det rygter i miljøet, eller kan de beskrivelser findes et sted?


Det er kvinder som selv skriver det på hans fb.


Jeg var inde at kigge på hans offentlige profil og kunne ikke finde nogle.
0
And we both know: I will be delicious
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Jedi » 20. jan 2019, 08:57

Aima skrev:Jeg kunne ikke finde de ovennævnte udsagn fra kvinder, men det her blogindlæg synes jeg alligevel, på sin egen facon, er værd at dele:

https://perbraendgaard.dk/2019/01/19/pe ... motiveret/



Hans nyeste indlæg er nærmest en forsvarstale i den aktuelle sag:
https://perbraendgaard.dk/2019/01/20/fe ... more-30425
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf thomassneum » 20. jan 2019, 09:00

For mig lyder det som om at han har misbrugt sin status som "behandler".
Umiddelbart vil jeg ikke råbe voldtægt, men hun kan være seksuelt krænket - hun kan være "fanget" i en seksuel situation, som hun ikke har brudt sig om. Her bør professionelle vurderer om der er tale om et reelt overgreb. Det kan hverken jeg eller andre herinde vurderer.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf LaScrooge » 20. jan 2019, 09:07

Cali skrev:Der ligger kommentarer på hans facebookside på det opslag fra i går kl. 7.45.


Jeg tror de er blevet slettet? Der er pt kun medfølende kommentarer, så vidt jeg kan se?
0
And we both know: I will be delicious
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Slettet bruger » 20. jan 2019, 09:08

SurSødSovs skrev:
abcd skrev:
SurSødSovs skrev:Men altså. Hvad er det vi diskuterer? At man gerne må voldtage svage kvinder?


Mit synspunkt er at kvinder kunne løse meget af det her selv ved at sige fuck dig din klamme stodder, jeg går. Der er langt imellem de mænd som er villige til decideret at bruge vold for at få deres vilje, og det lyder ikke som om manden i tilfældet her har brugt vold, han har "bare" udnyttet at hun var svag - måske har han dårlig situationsfornemmelse og har oprigtigt troet hun var interesseret. Det er ikke en undskyldning for at man må voldtage eller på anden vis overskride kvinders grænser.

En sag som den her er meget svær at dømme i, og medmindre man er villig til helt at tilsidesætte mænds rettigheder, vil mange voldtægtsmænd gå fri, det bliver ikke anderledes. Og så er det da bedre selv at kunne stoppe det.


Jeg må ærligt indrømme, jeg finder det direkte passende, at man tilsidesætter sådan en mands ret til at udnytte svage kvinder. Hvis det er svage, vi kalder dem.


Bare du er ærlig omkring at i ord mod ord-sager, så er det kvindens ord der tæller fordi vi stoler mere på kvinder end mænd, og ikke prøver at pakke det ind i noget andet med samtykke og hvad man ellers kan finde på af udenomssnak, så fair nok.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Mangoness » 20. jan 2019, 09:19

LaScrooge skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
LaScrooge skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg var nysgerrig og måtte se hans fb. Holy moly. Han taler om PET, israelske agenter, Julian Assange sammenligning, folk skal fremføre bevis for ikke st være agenter, bliver noteret for angreb og fortalt at de vil høre fra hans advokat ift injuriesag osv osv. Det virker i den grad som et mennekse der er ude af balance.

Og så er der flere kvinder som beskriver endog meget grænseoverskridende adfærd, mens hans svar er at de alle har psykiske problemer
.

Jeg ved ikke hvad der er sket, men hold da op altså. Jeg er inde i samme branche som ham- altså ikke krammebranchen, hans ry er og har længe været blakket. Jeg har aldrig selv været begejstret for manden og har haft en del skepsis omkring ham. Så jeg har bevidst undgået ham i alle regi. Føler mig desværre bekræftet i at han har en særdeles grænseoverskridende adfærd og temmelig meget storhedsvanvid. Så jeg er ikke overrasket over det her.

Naturligvis er det helt og aldeles subjektiv. Havde ikke set/hørt om sagen før jeg så det herinde.


Er det rygter i miljøet, eller kan de beskrivelser findes et sted?


Det er kvinder som selv skriver det på hans fb.


Jeg var inde at kigge på hans offentlige profil og kunne ikke finde nogle.


Umiddelbart har jeg kunne finde disse:

per brændgaard3.PNG


per brændgaard4.PNG


per brændgaard5.PNG


per brændgaard.PNG


per brændgaard2.PNG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"