Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Jedi » 20. jan 2019, 09:22

abcd skrev:
SurSødSovs skrev:
abcd skrev:
SurSødSovs skrev:Men altså. Hvad er det vi diskuterer? At man gerne må voldtage svage kvinder?


Mit synspunkt er at kvinder kunne løse meget af det her selv ved at sige fuck dig din klamme stodder, jeg går. Der er langt imellem de mænd som er villige til decideret at bruge vold for at få deres vilje, og det lyder ikke som om manden i tilfældet her har brugt vold, han har "bare" udnyttet at hun var svag - måske har han dårlig situationsfornemmelse og har oprigtigt troet hun var interesseret. Det er ikke en undskyldning for at man må voldtage eller på anden vis overskride kvinders grænser.

En sag som den her er meget svær at dømme i, og medmindre man er villig til helt at tilsidesætte mænds rettigheder, vil mange voldtægtsmænd gå fri, det bliver ikke anderledes. Og så er det da bedre selv at kunne stoppe det.


Jeg må ærligt indrømme, jeg finder det direkte passende, at man tilsidesætter sådan en mands ret til at udnytte svage kvinder. Hvis det er svage, vi kalder dem.


Bare du er ærlig omkring at i ord mod ord-sager, så er det kvindens ord der tæller fordi vi stoler mere på kvinder end mænd, og ikke prøver at pakke det ind i noget andet med samtykke og hvad man ellers kan finde på af udenomssnak, så fair nok.


Det er da ikke rigtigt. Der er masser af sager om personudnyttelse i andre henseender f.eks. økonomisk, som har et negativt udfald for den anklagede. Fordi alt selvfølgelig ikke bliver filmet og retten skal vurdere sandsynligheden for at et eller andet skete frivilligt. Frivilligt for den, som påstår sig udnyttet, forstås.
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14690

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 20. jan 2019, 09:34

abcd skrev:
SurSødSovs skrev:
abcd skrev:
SurSødSovs skrev:Men altså. Hvad er det vi diskuterer? At man gerne må voldtage svage kvinder?


Mit synspunkt er at kvinder kunne løse meget af det her selv ved at sige fuck dig din klamme stodder, jeg går. Der er langt imellem de mænd som er villige til decideret at bruge vold for at få deres vilje, og det lyder ikke som om manden i tilfældet her har brugt vold, han har "bare" udnyttet at hun var svag - måske har han dårlig situationsfornemmelse og har oprigtigt troet hun var interesseret. Det er ikke en undskyldning for at man må voldtage eller på anden vis overskride kvinders grænser.

En sag som den her er meget svær at dømme i, og medmindre man er villig til helt at tilsidesætte mænds rettigheder, vil mange voldtægtsmænd gå fri, det bliver ikke anderledes. Og så er det da bedre selv at kunne stoppe det.


Jeg må ærligt indrømme, jeg finder det direkte passende, at man tilsidesætter sådan en mands ret til at udnytte svage kvinder. Hvis det er svage, vi kalder dem.


Bare du er ærlig omkring at i ord mod ord-sager, så er det kvindens ord der tæller fordi vi stoler mere på kvinder end mænd, og ikke prøver at pakke det ind i noget andet med samtykke og hvad man ellers kan finde på af udenomssnak, så fair nok.


Er du nu sikker på det?
Da vi snakkede med politiet om at anmelde min voldtægt fik vi at vide at det var mit ord mod hans. At vi ikke skulle regne med at han blev dømt og derfor overveje om vi overhovedet ville anmelde ham.

På dette tidspunkt var jeg under den seksuelle lavalder, han var over og havde allerede én voldtægtsanklage mod sig. Det er da direkte modsat af at kvindens ord tæller mere...
8
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Annione » 20. jan 2019, 09:51

Jedi skrev:
Annione skrev:Jeg følger ham på FB. Og pressen er ikke det eneste sted han fortæller om sagen.
Han er krammecoach og afholder arrangementer i sit hjem, hvor der bla. bliver krammet i hans seng. Det er alt jeg ved.


Det vidner vel om, at det er ganske almindeligt for ham at afholde coachsessioner i sit hjem. Så hvis en kvinde dukker op dér til en behandling, en krammer?, så er det ikke helt usandsynligt naivt af hende at tro, at det blot er terapi og ikke en sexdate.


Nu er der til kramme-aftener altid inviteret flere. Det fik jeg ikke skrevet. Jeg ved ikke om han *tidligere* har lavet one-on-one-kramme-sessioner i hans hjem.

Jeg mener ikke, at behandling/terapi er naivt at forvente, bare fordi det foregår i behandleres hjem. Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre? Hvad med massage, der foregår i behandleres hjem? Skal man så også forvente at det er en sexdate?
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Ado » 20. jan 2019, 10:03

Han virker meget ... alternativ og selvcentreret.
4
Donna Martin Graduates!
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Jedi » 20. jan 2019, 10:04

Annione skrev:
Jedi skrev:
Annione skrev:Jeg følger ham på FB. Og pressen er ikke det eneste sted han fortæller om sagen.
Han er krammecoach og afholder arrangementer i sit hjem, hvor der bla. bliver krammet i hans seng. Det er alt jeg ved.


Det vidner vel om, at det er ganske almindeligt for ham at afholde coachsessioner i sit hjem. Så hvis en kvinde dukker op dér til en behandling, en krammer?, så er det ikke helt usandsynligt naivt af hende at tro, at det blot er terapi og ikke en sexdate.


Nu er der til kramme-aftener altid inviteret flere. Det fik jeg ikke skrevet. Jeg ved ikke om han *tidligere* har lavet one-on-one-kramme-sessioner i hans hjem.

Jeg mener ikke, at behandling/terapi er naivt at forvente, bare fordi det foregår i behandleres hjem. Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre? Hvad med massage, der foregår i behandleres hjem? Skal man så også forvente at det er en sexdate?


Til lige denne krammeaften var der angiveligt også inviteret flere. Så man må gå udfra, at det rent faktisk var en krammeaften dvs. et eller andet terapeutisk, som var setuppet.

Jeg er helt enig i dine betragtninger.
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Aima » 20. jan 2019, 10:12

Jedi skrev:
Annione skrev:
Jedi skrev:
Annione skrev:Jeg følger ham på FB. Og pressen er ikke det eneste sted han fortæller om sagen.
Han er krammecoach og afholder arrangementer i sit hjem, hvor der bla. bliver krammet i hans seng. Det er alt jeg ved.


Det vidner vel om, at det er ganske almindeligt for ham at afholde coachsessioner i sit hjem. Så hvis en kvinde dukker op dér til en behandling, en krammer?, så er det ikke helt usandsynligt naivt af hende at tro, at det blot er terapi og ikke en sexdate.


Nu er der til kramme-aftener altid inviteret flere. Det fik jeg ikke skrevet. Jeg ved ikke om han *tidligere* har lavet one-on-one-kramme-sessioner i hans hjem.

Jeg mener ikke, at behandling/terapi er naivt at forvente, bare fordi det foregår i behandleres hjem. Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre? Hvad med massage, der foregår i behandleres hjem? Skal man så også forvente at det er en sexdate?


Til lige denne krammeaften var der angiveligt også inviteret flere. Så man må gå udfra, at det rent faktisk var en krammeaften dvs. et eller andet terapeutisk, som var setuppet.

Jeg er helt enig i dine betragtninger.


Jeg læste vist et sted, at han har udtalt at det var et ‘privat’ krammearrangement. Man kan vel så diskutere om det er så skidesmart at blande forretning og fornøjelse på dén måde. Jeg tænker i hvert fald, at de færreste læger, psykologer, terapeuter og andre behandlere ville invitere til semiåbne sammenkomster, hvor folk, i privat øjemed, kunne svinge forbi til hygge og få en smagsprøve på de tilbudte behandlinger.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Jedi » 20. jan 2019, 10:33

Aima skrev:
Jedi skrev:
Annione skrev:
Jedi skrev:
Annione skrev:Jeg følger ham på FB. Og pressen er ikke det eneste sted han fortæller om sagen.
Han er krammecoach og afholder arrangementer i sit hjem, hvor der bla. bliver krammet i hans seng. Det er alt jeg ved.


Det vidner vel om, at det er ganske almindeligt for ham at afholde coachsessioner i sit hjem. Så hvis en kvinde dukker op dér til en behandling, en krammer?, så er det ikke helt usandsynligt naivt af hende at tro, at det blot er terapi og ikke en sexdate.


Nu er der til kramme-aftener altid inviteret flere. Det fik jeg ikke skrevet. Jeg ved ikke om han *tidligere* har lavet one-on-one-kramme-sessioner i hans hjem.

Jeg mener ikke, at behandling/terapi er naivt at forvente, bare fordi det foregår i behandleres hjem. Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre? Hvad med massage, der foregår i behandleres hjem? Skal man så også forvente at det er en sexdate?


Til lige denne krammeaften var der angiveligt også inviteret flere. Så man må gå udfra, at det rent faktisk var en krammeaften dvs. et eller andet terapeutisk, som var setuppet.

Jeg er helt enig i dine betragtninger.


Jeg læste vist et sted, at han har udtalt at det var et ‘privat’ krammearrangement. Man kan vel så diskutere om det er så skidesmart at blande forretning og fornøjelse på dén måde. Jeg tænker i hvert fald, at de færreste læger, psykologer, terapeuter og andre behandlere ville invitere til semiåbne sammenkomster, hvor folk, i privat øjemed, kunne svinge forbi til hygge og få en smagsprøve på de tilbudte behandlinger.


Ja, han har udtalt, at han inviterede tre-fire stykker, og hun var den eneste, der dukkede op.

Hans udtalelser i pressen og på fb kan måske skade ham i længden, dels fordi han insisterer på at diskutere med folk, og dels fordi han bliver ved med at referere til uskyldigt dømte, og drager unødig opmærksomhed til sig og sin sag. Altså bare de udskrifter, som der er citeret her i tråden, synes jeg er tåkrummende, og hvis der er andre derude, som har følt sig forulempet, så vil de måske dukke frem nu.
2
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1519
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 34
Likede indlæg: 996

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Dane » 20. jan 2019, 10:37

“Krammeterapeut”

Er der slet ikke nogen der finder konceptet idiotisk ?
Enhver der opsøger en vindbøjtel der kalder sig krammeterapeut og bliver bedt om at smide tøjet må sku da have en skrue løs hvis ikke de beholder klunset på og skrider omgående !

Vælger man at blive og smide klunset er man sku mere end naiv hvis ikke man kan se hvad det ender med :gruble:
1
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Annione » 20. jan 2019, 11:19

Dane skrev:“Krammeterapeut”

Er der slet ikke nogen der finder konceptet idiotisk ?
Enhver der opsøger en vindbøjtel der kalder sig krammeterapeut og bliver bedt om at smide tøjet må sku da have en skrue løs hvis ikke de beholder klunset på og skrider omgående !

Vælger man at blive og smide klunset er man sku mere end naiv hvis ikke man kan se hvad det ender med :gruble:


Hudsult er en ting - og der er mange, der har gavn af kram. I terapi-form eller ej. Hos Per kunne flere, der havde lyst til at kramme (uden nogen seksuelle undertoner) få lov til at kramme ligesindede.
Om det er terapi eller ej, det vil jeg ikke gøre mig klog på.
Det sessions, jeg har hørt om, foregår fuldt påklædte.
3
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jan 2019, 12:16

Jeg forstår jo godt at han gør alt hvad han kan for at så tvivl om tiltalen og distancere sig. Men altså, det indlæg han har lavet i dag synes jeg bare gør det hele værre, selvom at han hensigt er det modsatte. For nu handler alt om sex, selvom at det ikke handler om sex.

https://perbraendgaard.dk/2019/01/20/fe ... -kramning/

F.eks.

Myte 4: Krammevenner må ikke have sex

Private krammevenner bestemmer selv, hvad de gør med hensyn til sex. I min private krammeklub har jeg strenge regler om, at man ikke må være nøgen og dyrke fysisk sex under arrangementerne. Det er for at give alle en god og tryg start i Krammeland. Nogle private krammevenner, der har mødt hinanden i krammeklubben eller på anden vis, ønsker at gå videre, nogle gange ganske hurtigt, til en seksuel relation, hvilket står dem helt frit for, så længe det naturligvis foregår frivilligt. Pointen er at starte med ikke-seksuel berøring uden seksuelle intentioner. Derfra kan private, intime relationer så udvikle sig på en mere berøringsbevidst måde. Flere har mødt hinanden og blevet kærester i min krammeklub (Østerbro Krammeklub). Jeg opfordrer alle til en høj grad af bevidsthed og indbyrdes kommunikation, hvis man ønsker at gå fra kram uden sex til en relation med sex. Det gælder også mine egne private krammeveninder. Langt de fleste af mine private krammeveninder er jeg aldrig nøgne med. Det handler udelukkende om kærlighed, berøring og energi. Det handler ikke om fysisk sex. Hvis jeg ønsker fysisk sex, så behøver jeg absolut ikke hverken tvinge eller lokke nogen til det. Det er tværtimod voldsomt krænkende at blive beskyldt for netop det, som jeg prøver at lære folk at blive mere bevidste om, og som ligger så langt fra min etik, som noget kan. Jeg vil opfordre kvinder til at tænke sig om, inden de begynder at slynge om sig med anklager om seksuelle krænkelser. Vi er faktisk mange bløde mænd, der kan blive voldsomt krænket af det. Vores perspektiv mangler fuldstændigt i #metoo-debatten, hvor kvinden altid bliver opfattet som den krænkede part. Konsekvensen kan blive, at vi holder helt op med at have nogen som helst form for berøring og sex med kvinder, eller dialog med kvinder i det hele taget, da vi kommer til at opfatte kvinder som latente bomber af krænkelsesparathed uden evne til personligt ansvar. Til sidst er der kun de bevidstløse, voldelige mænd tilbage. Det ville være en tragisk udvikling.

0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Modesty Blame » 20. jan 2019, 13:31

Thomas31 skrev:Det er ikke 7% falske anmeldelser. Det ligger langt højere. De 7% er alene dem, hvor der er grundlag for sigtelse for falsk anmeldelse, men politiet henlægger mange flere sager, de vurderer som falske uden at kunne bevise det, og andre hvor det er er en mulighed.

Med så mange falske og tvivlsomme anmeldelser virker det vildt at ville dømme på et løsere grundlag, som jo er hvad det her handler om. Jeg kan ikke se hvordan det vil gavne kvinder. I praksis vil der formentlig kun ske en begrænset stigning i antallet af dømte, mens der samtidig givetvis vil opstå nogle spektakulære justitsmord, der vil fylde meget i medier osv og underminere al troværdighed

Det er ikke korrekt.
Udklip.PNG


http://www.dkr.dk/media/8187/voldtaegt- ... -falsk.pdf side 8
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Modesty Blame » 20. jan 2019, 13:45

Jeg tør ikke vurdere om krammedyret har begået et seksuelt overgreb eller ej. Men jeg har det eddermame stramt med den der "det er et politisk angreb, fordi jeg er i mod krig og hvad har vi." Jeg tvivler på, at der er nogen magthavere, der finder ham interessant nok til at forsøge at lukke munden på ham gennem en voldtægtsanklage. Det virker umiddelbart meget hysterisk og ubalanceret.
16
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Kaffe » 20. jan 2019, 13:48

SurSødSovs skrev:Men altså. Hvad er det vi diskuterer? At man gerne må voldtage svage kvinder?


Det står der heldigvis ikke noget om nogen steder, så jeg kan slet ikke forstå, at du læser det.
2
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Slettet bruger » 20. jan 2019, 13:49

TakeAChanceOnMe skrev:Er du nu sikker på det?
Da vi snakkede med politiet om at anmelde min voldtægt fik vi at vide at det var mit ord mod hans. At vi ikke skulle regne med at han blev dømt og derfor overveje om vi overhovedet ville anmelde ham.

På dette tidspunkt var jeg under den seksuelle lavalder, han var over og havde allerede én voldtægtsanklage mod sig. Det er da direkte modsat af at kvindens ord tæller mere...


Jeg taler om hvad det er man vil med det her samtykke-lovgivning som tråden vel handler om. Et grundlæggende princip i lovgivningen i enhver fornuftig stat er at man er uskyldig indtil det er bevist uden for rimelig tvivl at man er skyldig. Hvis en kvinde går med en mand hjem, og hun senere forlader mandens hjem uskadt, og begge parter er enige om at de har haft sex, og at der ikke har været vold involveret, så er det en voldsomt svær bevisbyrde for kvinden at løfte at det var imod hendes vilje. Det er selvfølgelig et problem, men jeg mener kun der er to måder at løse det på: Den ene er at man bare vælger at tro på kvinden og ikke tro på manden - hvilket samtykkelovgivningen er roundabout måde at sige på - og dermed pisser på mandens rettigheder. Den anden er at kvinden skal være bedre til at tage sine ting og skride. Der er ikke nogen god løsning på de her scenarier, for der er sjældent vidner eller beviser, der er bare ord mod ord.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kendt terapeut tiltalt for voldtægt

Indlægaf Slettet bruger » 20. jan 2019, 14:11

SurSødSovs skrev:
abcd skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Er du nu sikker på det?
Da vi snakkede med politiet om at anmelde min voldtægt fik vi at vide at det var mit ord mod hans. At vi ikke skulle regne med at han blev dømt og derfor overveje om vi overhovedet ville anmelde ham.

På dette tidspunkt var jeg under den seksuelle lavalder, han var over og havde allerede én voldtægtsanklage mod sig. Det er da direkte modsat af at kvindens ord tæller mere...


Jeg taler om hvad det er man vil med det her samtykke-lovgivning som tråden vel handler om. Et grundlæggende princip i lovgivningen i enhver fornuftig stat er at man er uskyldig indtil det er bevist uden for rimelig tvivl at man er skyldig. Hvis en kvinde går med en mand hjem, og hun senere forlader mandens hjem uskadt, og begge parter er enige om at de har haft sex, og at der ikke har været vold involveret, så er det en voldsomt svær bevisbyrde for kvinden at løfte at det var imod hendes vilje. Det er selvfølgelig et problem, men jeg mener kun der er to måder at løse det på: Den ene er at man bare vælger at tro på kvinden og ikke tro på manden - hvilket samtykkelovgivningen er roundabout måde at sige på - og dermed pisser på mandens rettigheder. Den anden er at kvinden skal være bedre til at tage sine ting og skride. Der er ikke nogen god løsning på de her scenarier, for der er sjældent vidner eller beviser, der er bare ord mod ord.


Du er med på, man stadig er uskyldig til andet er bevist? Men at det, man nu skal bevise, er at kvinden sagde ja. Hvor man før skulle bevise, hun sagde nej så tydeligt, så manden ikke kunne være i tvivl. Herunder - som det er nævnt andre steder i tråden - at han troede hendes nej og behovet for vold ikke bare var en leg.


Man flytter bevisbyrden til den anklagede. Det er en gigantisk forskel, og det er ikke sådan vi ellers gør. Det ville være katastrofalt for retssikkerheden hvis du kunne blive anklaget for mord, og det så var din opgave at bevise at du ikke har gjort det, og hvis du ingenting gjorde, var du skyldig. Men det er det man vil med voldtægt.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"